Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 23 Mart Admin Gönderi tarihi: 23 Mart BYD'nin Yeni 'Megawatt' EV Şarjı O Kadar Hızlı ki Benzini Gereksiz Hale Getiriyor Bu platform üzerine inşa edilen araçlar, sadece beş dakikada 249 mil menzil ekleyebilecek ve bu da elektrikli otomobiller için bir dönüm noktası olacak. BYD, bu yılın ilerleyen zamanlarında piyasaya sürülecek dünyanın en hızlı şarjlı EV'lerinin temelini oluşturacak Süper e-Platform'u tanıttı. 1.000 voltluk bir elektrik mimarisi sayesinde 1.000 kilovata (bir megavat) kadar şarj olanağı sağlıyor. Bu platform üzerine inşa edilen EV'ler, sadece 5 dakikada 249 mil menzil ekleyebilecek. En hızlı şarj olan ve en gelişmiş EV'ler Avrupa veya Kuzey Amerika'dan değil, Çin'den geliyor. Ve şimdi BYD'nin yeni Süper e-Platformu bu konumu daha da güçlendiriyor. BYD, 500 kilovata kadar şarj olabilen elektrikli araçları tanıttıktan sonra, yeni teknolojisinin saniyede 2 kilometre (1,2 mil) hızla menzili yenileyebilen 1.000 kW'a kadar şarj gücüne izin verdiğini söylüyor. Şirketin web sitesine ve haber raporlarına göre, Super e-Platform 1.000 voltta çalışıyor; bu, mevcut elektrikli araçların en yüksek voltajından bile daha yüksek. Lucid araçlarında yaklaşık 800 volt veya 900 volta ulaşıyorlar ve en yüksek şarj gücünü de bu araçlar sağlıyor. BYD - 1000 kW ultra hızlı şarj BYD'nin yeni platformu ayrıca 1.000 ampere kadar akım alabiliyor; bu da sadece 5 dakikada 249 mil (400 km) menzil eklemeye yetiyor. Bu, bir yanmalı araca yakıt koymak kadar hızlıdır ve en büyük EV dezavantajlarından biri olan, prize takılıyken anlamlı menzil kazanımları elde etmek için sık sık onlarca dakika bekleme ihtiyacını ortadan kaldırır. Maksimum şarj gücüne ulaşmak için güçlü özelliklere sahip özel şarj istasyonları gerekir, ancak BYD Çin'in dört bir yanına 4.000 tane inşa etme planını duyurdu. Üretici bu istasyonları ne zaman inşa etmeye başlayacağını söylemedi ve planlanan 1.000 kW şebekesinin tamamlanması için bir zaman çerçevesi vermedi. Normal EV şarj cihazlarının aksine, bu yeni yüksek güçlü üniteler herhangi bir yere kolayca kurulamaz, çünkü tam kapasitede çalışmak için önemli miktarda elektrik kapasitesi gerektirirler. Yüksek voltajlı şebekeye daha doğrudan erişim gerektirebilirler ve bu da dağıtımlarını sağlam şebeke altyapısına sahip konumlarla sınırlar. Çin'deki alıcılar, dünyadaki diğer tüm EV'lerden daha hızlı şarj olmalarını sağlayan yeni platform üzerine inşa edilen 37.350 dolarlık BYD Han L ve 38.700 dolarlık Tang L'yi şimdiden ön sipariş edebilirler. Ayrıca, 30.000 rpm'nin üzerinde dönebilen ve 777 beygir gücüne kadar bir çıkış sağlayan yeni yüksek performanslı motorlara sahipler - dünyadaki tek bir motordan çıkan en yüksek güç - ve hepsi yeni nesil silikon karbür güç yongaları ile bir araya geliyor. Yeni platform üzerine inşa edilen tek motorlu arkadan çekişli araçlar 671 beygir gücü sağlayacak ve çift motorlar yeni yüksek performanslı motoru, ön tekerlekleri süren daha küçük 308 beygir gücündeki bir üniteyle birleştirerek toplam 1.084 beygir gücü üretecek. Bu, Han L sedan ve Tang L SUV'nin sırasıyla sadece 2,7 ve 3,6 saniyede durma noktasından 62 mil/sa (100 km/sa) hıza ulaşmasını ve azami hızlarının 190 mil/sa ve 170 mil/sa'e ulaşmasını sağlıyor. Süper e-Platform'un lansmanı, bir EV'yi şarj etmenin benzinli aracınızı yakıt ikmali kadar kolay olduğu elektrikli otomobil endüstrisinde bir dönüm noktası gibi görünüyor. BYD'nin kullanıcıların faydalarını gerçekten elde edebilmeleri için kapsamlı bir bir megavatlık şarj cihazı ağına sahip olma vaadini yerine getirmesi gerekiyor. BYD, kendisini sadece EV dünyasında bir satış lideri olarak değil, aynı zamanda bir teknoloji öncüsü olarak da göstermek istiyor ve alıcıların en büyük endişelerinden birine değiniyor. Bloomberg, yeni platform duyurusunun şirketin hisse senedi fiyatlarında halihazırda olumlu bir etki yarattığını ve hisse senetlerinin %6 arttığını belirtiyor. Kaynak: InsideEVs Global
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 27 Mart Yazar Admin Gönderi tarihi: 27 Mart 6 Dakikada %0'dan %80'e? BYD'nin Süper Şarjlı EV Teknolojisi Evet Diyor Çinli elektrikli araç (EV) üreticisi BYD, yeni özel EV platformu olan Super e Platform'u resmen tanıttı. Bu platform, geleneksel içten yanmalı motorlu araçların yakıt ikmal hızına rakip olabilecek ultra hızlı şarj yeteneklerine sahip. Beş Dakikalık Şarj 248 Milden Fazla Ekliyor BYD, 17 Mart'ta yaptığı duyuruda, bu platformun 1000 kW'lık maksimum şarj hızını desteklediğini ve sürücülerin sadece 5 dakikalık şarjdan sonra 400 km'den (248 mil) fazla yol kat edebilmelerini sağladığını açıkladı. Super e Platform, 1000 A'lık maksimum akım, 1000 V'luk voltaj ve 1,36 MW'lık çıkışla çalışıyor. BYD'nin kurucusu ve başkanı Wang Chuanfu, yeni platformlarıyla donatılan EV'lerin benzinli araçlarla karşılaştırılabilir şarj hızları sunduğunu açıkladı. Şarj sisteminin 1000 amper (A) maksimum akımda, 1000 volt (V) maksimum voltajda çalıştığını ve 1,36 megavat (MW) sistem çıkışına ulaştığını belirtti. Daha önce, megavat seviyesindeki şarj sistemleri yüksek maliyetleri nedeniyle yalnızca kamyonlar gibi büyük ticari araçlara uygulanıyordu. Yine de BYD, bu teknolojiyi ticarileştirme eşiğini aşarak binek otomobiller için uygulanabilir hale getirdiğini vurguladı. İlk Uygulamalar: BYD'nin Premium Han L ve Tang L EV'leri Dell Technologies Super e-Platform'un ilk uygulamaları arasında premium elektrikli sedan Han L EV ve büyük Tang L EV SUV yer alıyor. Her iki model de şarj verimliliğinde rakiplerini geride bırakan özelliklere sahip. Han L EV, 10C hızında şarj oluyor ve %0'dan yaklaşık 6 dakikada %80-90'a ulaşıyor. Tang L EV, 8,4C'lik bir şarj hızını destekliyor. BYD, bu platformun lansmanıyla birlikte Çin genelinde 4.000'den fazla ultra hızlı şarj istasyonu kurmayı planlıyor. Pil ve Yarı İletken Teknolojisindeki Gelişmeler BYD ayrıca EV şarj performansını artırmak için pil teknolojisini geliştirdi. Şirket, pil paketi soğutma yapısını dikey olarak genişletti ve güç yönetim sistemine kendi geliştirdiği silikon karbür (SiC) yarı iletkenlerini uygulayarak arıza voltajını 1500 V'a çıkardı. Akım işleme kapasitesi de maksimum 1200 A'ya çıkarıldı. Lityum demir fosfat pil, anot, ayırıcı ve katot boyunca iyon iletkenliğini iyileştirir ve elektrot yüzeyinde oluşan katı elektrolit ara fazına kendi kendini iyileştirme işlevleri getirir. Bu, iç direnci %50 azaltır ve yüksek sıcaklıklı ortamlarda bile kullanım ömrünü %35 uzatır. Pil hücresinin termal dağılım verimliliğinin önceki modellere kıyasla beş kat arttığı bildirildi. Yeni Endüstri Ölçütleri Belirlemek BYD'nin performansı rakiplerini geride bırakarak ultra hızlı şarj standartlarını yeniden tanımlıyor. Şimdiye kadar CATL gibi büyük pil üreticileri 4C ila 6C'de şarj sistemleri uyguladı ve 200 ila 300 km (124 ila 186 mil) menzil sağladı. BYD'nin Super e Platformu bunu çok aşarak saniyede 2 km (1,24 mil) şarj hızına ulaşarak sadece 5 dakikada 400 km'den (248 mil) fazla menzil sağlıyor ve EV şarj hızları için yeni ölçütler belirliyor. BYD, Super e Platformu aracılığıyla EV'lerin pratikliğini ve rahatlığını artırmayı ve küresel pazardaki teknolojik rekabet gücünü sağlamlaştırmayı hedefliyor. Kaynak: AUTOPOST
Önerilen İletiler
Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın
Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...
Bir Hesap Oluşturun
Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!
Yeni Bir Hesap OluşturunGiriş Yap
Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.
Giriş Yapın