Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

  • Admin
Gönderi tarihi:

Sızdırılan belgeler, EV tasarımında sessiz ama güçlü bir değişimi ortaya koyuyor ve bu durum piyasayı sarsabilir

Hyundai ve Kia mühendisleri tarafından tasarlanan yerden tasarruf sağlayan bir elektrikli araç yapısı, yayınlanan raporlara göre ağırlığı azaltmak ve önemli batarya için daha fazla yer açmak üzere tasarlandı.

battery.jpg

Bu, Tesla sahibi Elon Musk'ın 2022'de belirttiği gibi, birçok EV üreticisinin karşı karşıya olduğu bir tasarım bilmecesini çözerken EV menzilini artırmaya yardımcı olabilecek bir taslak.

O zamanlar X'te yayınlanan bir gönderide "12 ay önce 600 millik bir Model S üretebilirdik" demişti. Musk, ekstra batarya kütlesinin genel araç performansını kötüleştireceğini de sözlerine ekledi. Gönderi, Sustainability by Numbers makalesinde paylaşıldı.

Ancak Top Speed ve Green Car Reports'a göre Güney Kore'den şemalar ve patent detayları bir çözüm olarak manşetlere çıkıyor.

Bu yenilik, batarya tertibatını araç yapısına entegre ettiği için benzersiz. Bu, iki ayrı ama birbirine bağlı parçaya sahip geleneksel yapılardan farklı. Top Speed'e göre, yer kaplayan malzeme üst üste binmeleri pil hücreleri için alanı azaltıyor ve bu da menzili sınırlıyor.

"Patent başvurusunda yer alan fotoğraflar bir taban sacı, arka tekerlek açıklıklarına kadar uzanan yan raylar ve önde dik bir yangın duvarı gösteriyor. Aşağıda ve ortada pil hücrelerinin takıldığı yer var, bir aracın ağırlık merkezini mümkün olduğunca düşük tutmak için mantıklı bir yer, ancak pil takımı tavana monte edilmiş bir EV görmek çok komik olurdu," diye yazdı Top Speed'den Craig Cole.

Green Car, pillerin çapraz elemanlar arasındaki boşluklara zeminin altına yerleştirileceğini ekledi.

The Globe and Mail'e göre, Tennessee Üniversitesi Ulaştırma Araştırmaları Merkezi müdürü Kevin Heaslip'e göre, EV'ler zaten ortalama olarak gaz yakan araçlardan %30 daha fazla ağırlığa sahip.

Raporda örnek olarak 2024 model bir Hyundai Kona gösterildi. Gazlı versiyonu 3.053 pound ağırlığındayken, pille çalışan versiyonu yaklaşık 3.758 pound ağırlığında, %23 artış.

Güney Kore'deki diğer uzmanlar da enerji depolamayı binaların ve araçların yapısına dahil etmek için çalışıyor. Medium, Tesla'nın da benzer teknolojiler üzerinde çalıştığını bildirdi.

"Şimdi, tamamen ayrı bir pil takımı, teorik olarak, teknisyenler paketi aracın altından söküp yere indirebileceği için bakımı kolaylaştırabilir, ancak bunun Hyundai ve Kia'nın çok daha entegre tasarımında geçerli olup olmayacağı belirsiz. Pil hücrelerine aracın yarısını parçalamadan kolayca erişilemiyorsa, bu yeni konfigürasyonda servis kolaylığı bir sorun olabilir," diye yazdı Cole.

Daha geniş EV menzili, büyüyen bir pazarın genişlemesine yardımcı olabilir. Cox Automotive'un bildirdiğine göre, hem yeni hem de kullanılmış EV'lerin satışları bir önceki yıla göre %30 arttı.

Daha temiz sürüşlere geçişimizi sürdürdükçe büyüme önemli hale geliyor ve zararlı, ısıyı hapseden egzozu sınırlamaya yardımcı oluyor. Dumanlar NASA tarafından şiddetli hava koşulları için artan risklerle ilişkilendiriliyor ve bu da kamu güvenliği ve hatta mülk sigortası kapsamı ve bulunabilirliği için zararlı.

7.500 dolara kadar vergi indirimleri hala mevcut olduğundan, bir EV satın almak için harika bir zaman. Ayrıca, benzin ve bakım maliyetlerinden yılda 1.500 dolara kadar tasarruf edebilirsiniz.

Koreli otomobil üreticilerinin patenti için, okuyucuların yorum bölümünde defne yapraklarına eşlik edecek bazı iğneleyici sözleri vardı.

"Yapı aküsü, kazalardan sonra onarımının pahalı olması anlamına geliyor ve bu da hurdaya çıkar ve sigorta oranının artmasına neden olur," dedi bir okuyucu.

Kaynak: TCD

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.