Gönderi tarihi: 16 MartMar 16 Admin Garip ekonomi sonunda seyahat için geldi - tam da yaz planlarınızı alt üst edecek zamanda Amerikalılar ekonomik kaygılarla boğuşurken seyahat talebi yavaşlama belirtileri gösteriyor. Yüksek fiyatlar, ekonomik belirsizlik ve hane halkı borcu tüketiciler üzerinde finansal baskı yaratıyor. Seyahat edenler değer arıyor, bu da havayolları ve otellerden daha düşük fiyatlar ve fırsatlara yol açabilir. Tam da yaz seyahat planlarınızı yapacağınızı düşündüğünüz anda — Japonya veya Paris? — ekonomik kaygı çirkin yüzünü gösteriyor. Pandemi sonrası yıllardaki patlamanın ardından seyahat talebi sonunda yavaşlama belirtileri gösteriyor. Eğlence amaçlı seyahat harcamaları yüksek kalsa da tüketici güveni düştü, gümrük vergilerindeki artış fiyatları ve borsayı belirsizliğe sürükledi ve durgunluk korkusu artıyor — ve bunlara uçakların düşmesi ve müttefiklerimizle yaşanan anlaşmazlıklar da ekleniyor. Los Angeleslı 35 yaşındaki Vanessa Roberts, kendisi ve kocasının 2024'te İngiltere'ye bir gezi ve sekiz eyaletlik bir karayolu gezisi de dahil olmak üzere sık sık seyahat ettiğini söyledi. Ancak 2025'te daha küçük seyahatleri benimseyip daha pahalı destinasyonlara para harcamak yerine yerel veya bölgesel seyahat etmeye odaklanıyorlar. TikTok'ta seyahat içerikleri paylaşan Roberts, Business Insider'a "Yıl için planladığımız uzun bir kısa seyahat listem var ve hepsi çok uygun fiyatlı" dedi. Seyahat şirketleri kendilerini etkiye hazırlıyor. Delta, American ve Southwest gibi havayolları 1. çeyrek için tahminlerini düşürdü. Truist Securities analistleri Cuma günü bir notta, kruvaziyer endüstrisindeki rezervasyonların son bir ayda yavaşladığını söyledi. BI ile konuşan bazı endüstri uzmanları, şirketlerin tereddütlü, bütçe bilincine sahip gezginleri cezbetmek için daha fazla fırsat sunmak zorunda kalabileceğini söyledi. Ancak endüstri için iyi haberler var. Tüketiciler faturalarını ödeme konusunda endişeli olsalar bile, birçoğu seyahat etmeyi sürdürecek — genellikle bu süreçte bazı fedakarlıklar yapsalar da. "Amerikalı gezginler için seyahat bir istek olmaktan çıkıp bir ihtiyaca dönüştü," dedi seyahat turizmi sektöründe uzmanlaşmış bir pazar araştırma danışmanlık şirketi olan Longwoods International'ın başkanı ve CEO'su Amir Eylon BI'a. Amerikalılar pandemiden sonra savurganlık yaptı. Bu durum onları yakalayabilir. Eylon, seyahat talebinin güçlü olmasına rağmen son zamanlarda yavaşlama belirtileri gösterdiğini söyledi. Şirketi tarafından yapılan aylık bir anket, Amerikalı gezginlerin %88'inin önümüzdeki altı ay içinde bir seyahate çıkmayı planladığını, geçen yılın aynı ayında ise bu oranın %93 olduğunu buldu. Bu azalan talebin büyük ölçüde tek bir şeye bağlanabilir: ekonomi. Washington, DC ve Toronto'daki son olaylar gibi uçak kazaları gezginler arasında endişeye yol açsa da Eylon, insanların uçmaktan gerçekten vazgeçmesi için muhtemelen uzun süreli bir güvenlik olayı örüntüsüne ihtiyaç duyulacağını söyledi. PwC'de tüketici pazarları endüstri lideri Ali Furman ve PwC'de ulaşım ve lojistik lideri Jonathan Kletzel de BI'a gönderdikleri e-postada, Amerikan tüketicilerinin şu anda ekonomik belirsizlik ve gelir seviyeleri genelinde hissedilen finansal baskılar nedeniyle seyahat harcamalarını azalttıklarını söyledi. Amerikalılar pandemi sırasında çok tasarruf etti ve ardından pandemi sonrası seyahat patlaması sırasında çok harcadı, ancak sonunda onları yakalayabilir. Hanehalkı borcu istikrarlı bir şekilde arttı ve birçok kişi kredi kartlarını ve araba kredilerini ödemekte zorlandı. Furman ve Kletzel, Amerikalıların finansal olarak aşırı genişlemekten kaçınmak için seyahat de dahil olmak üzere harcamalarını geri çekebileceğini söyledi. Eylon, talebi azaltan ve gezginleri daha iyi fırsatlar aramaya iten şeyin borç ve diğer ekonomik karşı rüzgarların birleşimi olduğunu söyledi ve ekledi, "gezginler birkaç yıl öncesine göre çok daha güçlü bir şekilde değer arıyorlar." Seyahat edenler iyi fırsatlar arıyor ve ufukta daha fazlası olabilir McKinsey'nin tüketici içgörülerine odaklanan ortağı Tamara Charm, BI'a şu anda hala "deneyimler için savurganlık zihniyeti" olduğunu söyledi. Tüketiciler seyahatlerini azaltmak istediklerini söylediklerinde bile, bu her zaman gerçekleşmiyor. Bunun yerine, birçok seyahat eden hala seyahat ediyor ancak başka şekillerde tasarruf ediyor. Bu, uluslararası seyahat yerine yurtiçi seyahat etmek anlamına gelebilir - Büyük Durgunluk'un ardından yerel veya bölgesel seyahatler popülerdi - ayrıca uygun fiyatlı oteller tercih etmek, daha az hediyelik eşya satın almak veya tatilde her gece lüks akşam yemekleri yerine fast food yemek anlamına gelebilir, dedi Eylon. PwC'den Furman ve Kletzel müşterilerinden, seyahat edenlerin ekonomik belirsizlik nedeniyle artık uçuşlar, oteller ve kiralık arabalar dahil seyahatlerini seyahat kapılarının yakınına kadar rezerve etmeyi beklediklerini duydular. Seyahat edenlerin harcamalarında ve tatillerini değeri en üst düzeye çıkarmak için zamanlamalarında daha stratejik davrandıklarını söylediler. "Bu ılımlılık, tüketicilerin bir seyahat için neredeyse her fiyatı ödemeye istekli olduğu pandemi sonrası dalgalanmadan farklıdır," dediler. "Şimdi, finansal baskılar rezervasyon yapmadan önce iki kere düşünmelerine neden oluyor." Embark Beyond'da lüks seyahat danışmanı olan Mandy McKaskle, BI'a yaz ve hatta tatiller için seyahatlerini planlayan bazı müşterilerinin ertelediğini fark ettiğini söyledi. Furman ve Kletzel, bu değişikliklerin çoğunlukla bütçeli gezginler arasında görüldüğünü, ancak borsa oynaklığını sürdürürse, yüksek gelirli tüketicilerin seyahat de dahil olmak üzere takdirî harcamalarını da azaltabileceğini söyledi. Bu, lüks seyahat talebinin de etkilenebileceği anlamına geliyor. Tüm bunların gezginler için olumlu bir yanı da olabilir: Rezervasyonlarda yavaşlama yaşayan havayolları ve oteller, insanların gelmesini sağlamak için fiyatları düşürebilir veya çeşitli fiyat noktalarında cazip fırsatlar sunabilir, dedi Furman ve Kletzel. "Talebin azalmasının, yaz sonu ve tatil sezonunda seyahat rezervasyonu yaptırmak isteyen müşteriler için ufukta potansiyel fırsatlar anlamına geldiğini düşünüyoruz," dediler. Kaynak: Insider
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için şimdi oturum açın.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.