Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

  • Admin
Gönderi tarihi:

 

Toyota'nın En Ucuz Elektrikli Aracı 15.000 Dolara Satıldı, 60 Dakikada 10.000 Sipariş Aldı

toyota-3150445.jpg

Elektrikli SUV, BYD Atto 3'ten biraz daha büyük ve üç farklı pil takımıyla sunuluyor.

Giriş seviyesi ve orta seviye modellerde 204 beygir gücünde bir motor bulunurken, amiral gemisi 224 beygir gücü sağlıyor.

Toyota, Nvidia tarafından desteklenen gelişmiş bir sürücü destek sistemiyle donatılmış iki model satıyor.

CRW_MY23_0012_V001.png?fmt=jpg&fit=crop&

Çin, uygun fiyatlı elektrikli araçlar için küresel merkez olarak hızla kendini kanıtlıyor ve bunun iyi bir nedeni var. Ancak, bütçe dostu EV'lerin çoğu, geleneksel otomobil üreticilerini yavaşlatan geleneksel kısıtlamaların etrafından dolaşabilen yerel markalardan geliyor.

Ancak şimdi, elektrikli araçları benimsemedeki yavaşlığı nedeniyle eleştirilen geleneksel bir şirket olan Toyota bile, özellikle boyutu ve özellikleri göz önüne alındığında, Çin pazarında şok edici derecede düşük bir başlangıç fiyatı ile mücadeleye atlıyor.

Söz konusu araç bZ3X ve Toyota'nın GAC ile ortak girişimi sayesinde hayata geçirildi. İlk olarak Aralık ayında tanıtıldı, ancak satışları daha yeni başladı. O kadar popüler olduğu kanıtlandı ki bir saat içinde 10.000'den fazla sipariş verildi ve bu da sistemin çökmesine neden oldu. Alıcıların paralarının karşılığında ne elde edeceklerine bakıldığında, bZ3X'in neden bu kadar popüler olduğunu anlamak kolay.

Fiyatlandırma Ayrıntıları

Elektrikli SUV'nin fiyatları 109.800 yuan'dan veya mevcut döviz kurlarına göre yaklaşık 15.000 dolardan başlıyor. Kompakt SUV'nin boyutu ve özellikleri düşünüldüğünde, bu inanılmaz derecede rekabetçi bir fiyat. Bağlam için, Kuzey Amerika'da satılana benzer GAC Toyota Highlander 284.800 yuan'dan (39.300 dolar) başlarken, Camry 171.800 yuan'dan (23.700 dolar) başlıyor.

Bu fiyata, 430 Air adı verilen bZ3X'in temel versiyonunu alıyorsunuz. 50,03 kWh LFP pil takımıyla birlikte geliyor. Bu boyuttaki bir SUV için bu biraz küçük olsa da Toyota, CTLC döngüsünde 267 mil (430 km) menzil sağladığını iddia ediyor. Ancak Çin'in test döngüsü aşırı cömert olma eğiliminde olduğundan, gerçek dünya menzili muhtemelen 250 mile (402 km) yakın olacaktır. Biraz daha fazla donanım arıyorsanız, 119.800 yuan'dan (~16.500 $) başlayan, hafifçe yükseltilmiş bir 430 Air+ versiyonu da mevcut.

Toyota ayrıca bZ3X'i 520 Pro (¥120.980 / ~$16.700) ve 520 Pro+ (¥139.800 / ~$19.300) versiyonlarında sunacak; her ikisi de daha büyük 58,37 kWh pil kullanıyor ve 323 mil (520 km) menzile sahip. Tüm 430 ve 520 modellerinde tek bir 204 hp elektrik motoru bulunur. En fazla menzili sunan versiyon, 67,92 kWh'lik bir pakete sahip olan ve tek bir şarjla 379 mil (610 km) gidebilen 610 Max'tir. Ayrıca daha güçlü bir 224 hp motora sahiptir. Başlangıç fiyatı ¥159.800 (~$22.000)

Gelişmiş sürücü destek sistemleri sunan 520 Pro'nun iki versiyonu da duyuruldu, sırasıyla ¥149.800 (~$20.700) ve ¥159.800 (~$22.000) fiyat etiketiyle satışa sunuldu. Bu modeller 11 kamera, 12 ultrasonik radar, 3 mm dalga radarı ve bir LiDAR içeriyor ve hepsi Nvidia Drive AGX Orin X tarafından destekleniyor.

 

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.