Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

  • Admin
Gönderi tarihi:

BMW'nin yeni nesil EV pilleri Yüzde 30 menzil artışı, Yüzde 20 enerji yoğunluğu artışı vaat ediyor

bmw-564950.jpg

Alman otomobil devi BMW, elektrikli aracı (EV) güçlendirmek için yeni planlar duyurdu.

Şirket yakın zamanda, 2026 yılına kadar Çin'de çığır açan altıncı nesil (Gen6) elektrikli araç (EV) pillerinin seri üretimine başlayacağını açıkladı.

BMW, büyük silindirik hücreleri kullanacak yeni bir pil mimarisine odaklanıyor.

Gen6 platformu, mevcut Gen5 paketlerinde kullanılan kare hücrelerden farklı kılan, silindirik hücreleri kullanan yeni geliştirilmiş bir nikel-manganez-kobalt (NMC) pildir.

Mevcut nesil pillerde kullanılan modüler yaklaşımın aksine, bu silindirik hücreler enerji yoğunluğunda %20 artış sağlıyor ve aracın yapısına daha kolay entegre ediliyor.

Bu yenilikçi pillerin EV menzilini, verimliliğini, şarj hızını önemli ölçüde artırması ve üretim maliyetlerini düşürmesi bekleniyor.

Gelişmiş performans ve verimlilik

Gen6 pilleri, performansta "kuantum sıçraması" sağlayabilen 800V'luk bir platform için tasarlanmıştır.

BMW, bu pillerin menzili %30, verimliliği %20 ve şarj hızlarını %30 artıracağını iddia ediyor. Bu, sürüş menzilinde önemli bir artışa ve şarj sürelerinde önemli bir azalmaya yol açabilir.

Özellikle, mevcut pil paketlerine kıyasla üretim maliyetlerini %50'ye kadar düşürebilirler.

Ek olarak, çift yönlü şarj yeteneği aracın mobil bir güç kaynağı olarak hizmet etmesini sağlar ve bu da faydasını daha da genişletir.

Referans olarak, BMW iX xDrive 60'a %30 menzil artışının uygulanması, maksimum menzilini 129 milden 555 mile çıkarır ve sadece 10 dakikada 186 mil ekleme olanağı sunar.

Doğrudan entegre edilebilir

Yeni nesil BMW, Mini ve Rolls-Royce EV'lerinde kullanılacak olan Gen6 platformu, bu gelişmiş pillerin potansiyelini en üst düzeye çıkarmak için tasarlanmıştır.

Silindirik hücreler, geleneksel zemin altı montajından farklı olarak, doğrudan şasiye entegre edilebilir ve aracın tabanı işlevi görebilir.

Bu yenilikçi yaklaşım yapısal bütünlüğü artırır, araç entegrasyonunu optimize eder, ağırlığı azaltır ve iç alanı en üst düzeye çıkarır.

BMW mühendislerine göre, EV'lerle ilişkili yaygın estetik zorluklardan birini ele alarak daha şık ve daha aerodinamik araç tasarımlarına olanak tanıyacak.

Güç aktarma organları geliştirmeleri ve dağıtımı

Gelişmiş pil teknolojisinin yanı sıra, BMW ayrıca ön aks için 161 bg veya 241 bg konfigürasyonlarında mevcut olacak yeni, hafif (154 pound) bir asenkron motor (ASM) üzerinde çalışıyor.

Bu, üçlü ve dörtlü motor kurulumlarına olanak tanıyacak ve şu anda tek ve çift motorlu kurulumlarla sınırlı olan güç aktarma organı seçeneklerini genişletecek. ASM motorları, enerji kaybını azaltırken EV verimliliğini önemli ölçüde artırabilir.

BMW, Gen6 pillerinin seri üretimini kolaylaştırmak için Çinli pil tedarikçileri CATL ve EVE Energy ile iş birliği yapıyor.

Bu teknolojinin ilk dağıtımının, yeni nesil BMW iX3 araçlarıyla gerçekleşmesi bekleniyor.

EV manzarası çeşitli gelişmelerle dolu. Son etkinlikte Kia, amiral gemisi elektrikli SUV'sinin yüksek performanslı versiyonu olan EV9 GT'yi resmen piyasaya sürdü. Bu 509 beygir gücündeki elektrikli SUV'nin 253 mil sürüş menzili sunduğu iddia ediliyor.

Kaynak: IE

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.