Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

Gönderi tarihi:

İslam'da şöyle temel bir mantığın olduğu düşünülüyor:

Her ne kadar "Hayır ve Şer Tanrı'dandır" denilsede,

Özde bir kavrayış daha vardır ki;

"İyiliklerin sahibi Tanrı'dır, Fenalıkların sahibi Beşerin kendisidir, nefsidir..."

Verilen örnekler bu açıdan eleştirilmektedir sanıyorum.

 

Yani;

"Niçin iyilik yapıldığında Tanrı'nın da, kötülük yapıldığında Tanrı'nın değil?"

 

Şöyle bir kabulü vardır:

"Çünkü 'Mükemmel Tanrı' kötülük yapmaz,

Sadece yapılan iyiliğin ve kötülüğün karşılığını verir."

 

Ancak bu kabuller "Varlıktan Ayrı Tanrı" anlayışı için çelişkiler doğurmaktadır.

 

Lakin tüm varlığın "Tanrı"yı nitelediği kabulüne varırsak

Bu çelişki aşılıyor gibime geliyor.

 

Çünkü herşey Tanrı(dan) olmakla beraber

Yapılan iyilikte, kötülükte Tanrı'ya ait olmuş oluyor.

Tabii ki Özgür irade de bir öznellik sergiliyor...

Tasavvufta bu kabul daha bir anlamlıdır.

Lakin itiraf etmeli ki fantastik gelebilir...

 

Saygılarımla...

  • Cevaplar 109
  • Tarih
  • Son Cevap

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Gönderi tarihi:
şimdi bir adam benim bir işimi görüyor mesleği icabı çalışıyor didiniyor evimi boyatıyor karnıda aç ben o adama para verdimmi ne deniyor? allah rızkını verdi peki para yerine bu adama bir temiz dayak çeksem ne denir abraham adamı dövdü hakkınıda yedi :) sayın yam_yam demek istediği işte bu parayı verirken allah verdiriyorda dayağı atarken neden ben atmış oluyorum? sonuçta herşeyi yapanda yaptıranda allah değilmi? allah diyorsunuz peki o halde ceza ne için?

söylediğin örneğe cevap öyle olmaz... para yerine dayak yiyen,Allah ın ona neden bunu nasip ettiğini bi düşünmeli, dayağı atana gelince,Allah küfrünü arttırdığı için vay haline...peki ceza neden... kendi kitabı eline verilip, hesap için kendisinin yeteceği o büyük gün, dayağı atan kişi,"ben o dayağı atmadım" diyebilecek mi? diyemeyecek... sistem açık sanırım... çelişkisiz herşey Allah tan... Allah bir insanın azgınlığını arttırır,Allah bir insanın hidayetini arttırır... var mı bu güce karşı koyabilecek... yok... Allah neyi nasıl dilerse öyle olur... var mı bu güce karşı durabilecek... yok...

Saygılarımla ...

Gönderi tarihi:
şimdi bir adam benim bir işimi görüyor mesleği icabı çalışıyor didiniyor evimi boyatıyor karnıda aç ben o adama para verdimmi ne deniyor? allah rızkını verdi peki para yerine bu adama bir temiz dayak çeksem ne denir abraham adamı dövdü hakkınıda yedi :) sayın yam_yam demek istediği işte bu parayı verirken allah verdiriyorda dayağı atarken neden ben atmış oluyorum? sonuçta herşeyi yapanda yaptıranda allah değilmi? allah diyorsunuz peki o halde ceza ne için?

 

sayın abraham

bakın rızık konusunda söylediklerimizin dışında bir konuya geçtiniz..siz bir kafe açsanız insanlar oraya gelseler...insanların orada yaptıkları her şey kendi iradeleriyledir..ama orayı açmakla orada olan her şeye siz sebep olmuş olursunuz...

allah dünyada kullarına irade vermiştir..bu iradeyle işlemiş oldukları işler allahın iradesinden ayrı değildir..

aslında felsefi anlamda bu konu da yüzyıllarca tartışılmış...hayrı da şerri de yaratan allahtır.. hayrı ve şerri işlemekte insan özgürdür...ama allah hayrı işlemesini öğütler...

yani abraham allah senin ücreti ödemene de adamı dövmene de engel olmaz..ama adamı dövmeni değil ücretini ödemeni ister...ben illaki arıza yapcam dersen o zaman da ceza bunun için var...

selamlar...

Gönderi tarihi:
İslam'da şöyle temel bir mantığın olduğu düşünülüyor:

Her ne kadar "Hayır ve Şer Tanrı'dandır" denilsede,

Özde bir kavrayış daha vardır ki;

"İyiliklerin sahibi Tanrı'dır, Fenalıkların sahibi Beşerin kendisidir, nefsidir..."

Verilen örnekler bu açıdan eleştirilmektedir sanıyorum.

 

Yani;

"Niçin iyilik yapıldığında Tanrı'nın da, kötülük yapıldığında Tanrı'nın değil?"

 

Şöyle bir kabulü vardır:

"Çünkü 'Mükemmel Tanrı' kötülük yapmaz,

Sadece yapılan iyiliğin ve kötülüğün karşılığını verir."

 

Ancak bu kabuller "Varlıktan Ayrı Tanrı" anlayışı için çelişkiler doğurmaktadır.

 

Lakin tüm varlığın "Tanrı"yı nitelediği kabulüne varırsak

Bu çelişki aşılıyor gibime geliyor.

 

Çünkü herşey Tanrı(dan) olmakla beraber

Yapılan iyilikte, kötülükte Tanrı'ya ait olmuş oluyor.

Tabii ki Özgür irade de bir öznellik sergiliyor...

Tasavvufta bu kabul daha bir anlamlıdır.

Lakin itiraf etmeli ki fantastik gelebilir...

 

Saygılarımla...

:clover: çok güzel ifade etmişsin bende öyle düşünüyorum...

 

Allah'tan ayrı yanı yukarda Allah aşağıda biz inancı ile düşününce ikilik oluyor oysa BİR'likten yani hiçbirşeyin Allah'tan ayrı olmadığından söz eder tasavuf... Allah'ın kullarına şah damarından yakın olmasıda bunu ifade ediyor...

Gönderi tarihi:
söylediğin örneğe cevap öyle olmaz... para yerine dayak yiyen,Allah ın ona neden bunu nasip ettiğini bi düşünmeli, dayağı atana gelince,Allah küfrünü arttırdığı için vay haline...peki ceza neden... kendi kitabı eline verilip, hesap için kendisinin yeteceği o büyük gün, dayağı atan kişi,"ben o dayağı atmadım" diyebilecek mi? diyemeyecek... sistem açık sanırım... çelişkisiz herşey Allah tan... Allah bir insanın azgınlığını arttırır,Allah bir insanın hidayetini arttırır... var mı bu güce karşı koyabilecek... yok... Allah neyi nasıl dilerse öyle olur... var mı bu güce karşı durabilecek... yok...

Saygılarımla ...

allah diledi ve benim azgınlığımı arttırdı bu gücede karşı koyabilirmiyim yok öyleyse nerde kaldı bizim özgür irademiz?

yani adam araba sürüyor direksiyonu uçuruma doğru kırıyor ve araba uçuruma yuvarlanıyor sonrada vay efendim sen niye uçuruma yuvarlandın.

hesap verirkende şöyle diyebilirim allahım ben o dayağı attım ama sen istediğin için attım sana karşı duramazdımki diyebilirim.

oda bana karşı durabilirdin diyemez heralde.

yani kısaca yaptığımız iyilikleride kötülükleride allah emrettiği için yapıyoruz o halde korkacak birşeyde yok. cennet ve cehennem kaçınılmaz. ona 1 adım gelene o 10 adım gidiyormuş bunlarda laf kalabalığı işte allah dilemeden ona 1 adımda gidilmez çünkü...

Gönderi tarihi:
Âl-i İmrân(*) Sûresinin 7 . Ayetinde

O, sana Kitab’ı indirendir. Onun (Kur’an’ın) bazı âyetleri muhkemdir, onlar kitabın anasıdır. Diğerleri de müteşabihdir.4 Kalplerinde bir eğrilik olanlar, fitne çıkarmak ve onun olmadık yorumlarını yapmak için müteşabih âyetlerinin ardına düşerler. Oysa onun gerçek manasını ancak Allah bilir. İlimde derinleşmiş olanlar, “Ona inandık, hepsi Rabbimiz katındandır” derler. (Bu inceliği) ancak akıl sahipleri düşünüp anlar.

Bunun sebebini ben bulamadım.Bu konuda fikri olan var mı?

 

Müteşabih: Sözlükte manası bulunamayan, sezip düşünülemeyen, örneği görülemeyen gerçeklerin teşbih ve temsiller ile anlatıldığı âyet-i kerimelerdir. Mesela Hamim, Elif lam mim âyetlerinin anlamının ne olduğunu insanlar bilemez. Bir hadis-i şerif meali:

(Kur’anda yedi şey bildirilir: Yasak, emir, helal, haram, muhkem, müteşabih ve misaller. Helalı helal, haramı haram bilin, emredilenleri yapın! Yasak edilenlerden sakının! Misal ve anlatılan olaylardan ibret alın! Muhkem olanlara uyun! Müteşabih olanlara inanın!)

 

Fikrimizden değil ufak bir yanıt acaba sorunuza bir yanıt oldumu.

 

İbrahim-48. Yerin başka bir yere, göğün başka bir göğe dönüştürüleceği ve [bütün insanların] var olan her şeyin üstünde hükümran olan O Tek İlah'ın, Allah'ın huzuruna çıkacakları Gün [O'nun sözü gerçekleşecektir].

 

Yukarıdaki "Ayet mealini İbrahim-48" acaba zatalileri nasıl anlar ve açıklar (müteşabihatmı,muhkemmi) açıklanırsa memnun

olurum.

 

1- Ateist veya dinsizler kötü insanlar değildir,

2- İslam Dini'ni eleştirmek, ona saldırmak demek değildir,

3- İslam dinini benimsememek, diğer bir dinin misyonerliği anlamına gelmez,

4- Cımbızla alsan da orada bıraksan da kıl, kıldır.

5- Çağdaşlık demek, açık saçık giyinmek veya bunu onaylamak değildir.

 

Sayın 'halkalı yıldız' yukarıda alıntısını yaptığım imzanızdaki yazıları yazmaktaki maksadınız nedir "neden gerek gördünüz" hem

müteşabihat veya muhkemde değil teşekkür ederim. :)

Gönderi tarihi:
allah diledi ve benim azgınlığımı arttırdı bu gücede karşı koyabilirmiyim yok öyleyse nerde kaldı bizim özgür irademiz?

yani adam araba sürüyor direksiyonu uçuruma doğru kırıyor ve araba uçuruma yuvarlanıyor sonrada vay efendim sen niye uçuruma yuvarlandın.

hesap verirkende şöyle diyebilirim allahım ben o dayağı attım ama sen istediğin için attım sana karşı duramazdımki diyebilirim.

oda bana karşı durabilirdin diyemez heralde.

yani kısaca yaptığımız iyilikleride kötülükleride allah emrettiği için yapıyoruz o halde korkacak birşeyde yok. cennet ve cehennem kaçınılmaz. ona 1 adım gelene o 10 adım gidiyormuş bunlarda laf kalabalığı işte allah dilemeden ona 1 adımda gidilmez çünkü...

Mâide(*) Sûresinin 41 . Ayetinde

Ey Peygamber! Kalpten inanmadıkları halde ağızlarıyla “İnandık” diyenler (münafıklar) ile Yahudilerden küfürde yarışanlar seni üzmesin. Onlar, (Yahudiler) yalan uydurmak için (seni) dinlerler14, sana gelmeyen bir topluluk hesabına dinlerler. Kelimelerin (ifade içindeki) yerlerini bildikten sonra yerlerini değiştirir ve şöyle derler: “Eğer size şu hüküm verilirse onu tutun. O verilmezse sakının.” Allah kimin azaba uğramasını istemişse artık sen onun için asla Allah’a karşı hiçbir şey yapamazsın. Onlar, Allah’ın kalplerini temizlemeyi istemediği kimselerdir.15 Onlara dünyada bir rüsvaylık, ahirette ise yine onlara büyük bir azap vardır.

Tevbe(*) Sûresinin 46 . Ayetinde

Onlar eğer savaşa çıkmak isteselerdi, elbette bunun için bir hazırlık yaparlardı. Fakat Allah onların harekete geçmelerini istemedi de onları geri bıraktı ve onlara, “Oturun oturan acizlerle beraber” denildi.

Enam 125. Allah her kimi doğruya erdirmek isterse onun göğsünü İslâm’a açar. Kimi de saptırmak isterse, onun da göğsünü göğe çıkıyormuşçasına daraltır, sıkar. Allah inanmayanlara azap (ve sıkıntıyı) işte böyle verir.

 

 

 

Gün gelip Allah ın huzuruna çıktığında öyle sandığın gibi çatır çatır konuşacağına güveniyorsan seçim senin.. sonuçta sen hangi ruh halinde yani inananken ya da inanmazken hayatının nasıl şekillendiğini bilen birisin.. benim kabulüm ortada..

Gönderi tarihi:
Fikrimizden değil ufak bir yanıt acaba sorunuza bir yanıt oldumu.

 

 

Anladım da Allahın iyi niyetli olduğundan şüpheliyim. Ne vardı sanki herkesin anlayabileceği bir Kuran-ı Kerim indirseydi. Cenneti elde etmeyi niye bu kadar zorlaştırmış.

 

İbrahim-48. Yerin başka bir yere, göğün başka bir göğe dönüştürüleceği ve [bütün insanların] var olan her şeyin üstünde hükümran olan O Tek İlah'ın, Allah'ın huzuruna çıkacakları Gün [O'nun sözü gerçekleşecektir].]

 

Yukarıdaki "Ayet mealini İbrahim-48" acaba zatalileri nasıl anlar ve açıklar (müteşabihatmı,muhkemmi) açıklanırsa memnun

olurum.]

 

Tabi efendim sizi mi kırıcam. Cevap vereyim. Bu, muhkem bir ayet oluyor. O din günü mutlaka gelecek, anlamında.

 

Sayın 'halkalı yıldız' yukarıda alıntısını yaptığım imzanızdaki yazıları yazmaktaki maksadınız nedir "neden gerek gördünüz" hem

müteşabihat veya muhkemde değil teşekkür ederim. :)]

 

 

İlk dört madde foruma girdiğimden beri müslüman arkadaşlardan sıkça okuduğum yanılgı ve suçlamalarla ilgili. 5.madde ise, ek olarak forum dışındaki müslümanlardan duyduğum yanılgı içindi. Hepsi muhkemdir. Kalplerinde eğrilik olanlar için. Umulur ki faydalı olsun. :)

Gönderi tarihi:
Anladım da Allahın iyi niyetli olduğundan şüpheliyim. Ne vardı sanki herkesin anlayabileceği bir Kuran-ı Kerim indirseydi. Cenneti elde etmeyi niye bu kadar zorlaştırmış.

Tabi efendim sizi mi kırıcam. Cevap vereyim. Bu, muhkem bir ayet oluyor. O din günü mutlaka gelecek, anlamında.

İlk dört madde foruma girdiğimden beri müslüman arkadaşlardan sıkça okuduğum yanılgı ve suçlamalarla ilgili. 5.madde ise, ek olarak forum dışındaki müslümanlardan duyduğum yanılgı içindi. Hepsi muhkemdir. Kalplerinde eğrilik olanlar için. Umulur ki faydalı olsun. :)

 

'halkalıyıldız'

Neyi anlayıp neyi anlamadığınız belli onun içinmi iyi niyet beyanı zikrediyorsunuz ve şüphedesiniz? "KUR'AN" apaçıktır herkese

hitap eder "MUHKEM VE MUTEŞABİHAT" olarakta İnsanları her konuda aydınlatır cenneti elde etmeyide bilakis kolaylaştırır ister

uyarsın ister uymazsın şirk,zina,hırsızlık,cinayet, vs vs yi yapmazsan cennete gidersin yoksa ya varsa förmülü devreye girer.

Cevap olarak "MUHKEM" dediğiniz (İbrahim-48 Ayeti'de) "MÜTEŞABİHATTIR" bilemediniz aynı zamanda kırılmadım bilakis memnun oldum.

İmzanızdaki yazılara verdiğiniz yanıtta sizin vehimlerinizdir (hayal) dolayısı ile size yaşamınızda başarılar ve faydalanmanız içinde doğru bilgilenmeler dilerim "KALP EĞRİLİĞİ" için malumaliniz niyet okumalara itibar edilir ve dürüst ve objektif olunmaz ise yanılgılar olur değilmi. :D

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.