Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

  • Admin
Gönderi tarihi:

Bluesky Hakkında Her Şey Buraya X'ten BlueSky'a Büyük Göç Başladı

Bluesky neden farklıdır: İçerik seçme özgürlüğü algoritmanın diktatörlüğüne karşı

bluesky.jpg

Bluesky, klasik Twitter'a çok benzeyen bir mikro mesajlaşma sosyal ağıdır. Şubat 2024'ten beri halka açık olan Bluesky, Perşembe günü 21 milyon kullanıcıyı aşarak, Mastodon ve Threads gibi diğer adayların spot ışıklarının altında yer almasının ardından hızla X'e en son büyük alternatif haline geldi.

ABD, Kanada ve Birleşik Krallık'ta, Bluesky'nin indirmeleri Donald Trump'ın zaferinden bir gün sonra, 6 Kasım'dan itibaren fırladı. Sadece birkaç hafta önce, Ekim ayı sonlarında, uygulama ABD'de 200. sıranın altına düşmüştü. 7 Kasım'da 121. sıraya yükseldi ve 13 Kasım'da Apple ve Android uygulama mağazalarını izleyen Data.ai'nin indirme verilerine göre ilk 10'a girdi. İngiltere'de de trend benzerdi: Bluesky Ekim ayında 500. sıranın altından 14 Kasım'da 1 numaraya yükseldi.

İndirme patlaması birkaç gün sonra İspanya'ya ulaştı: Geçtiğimiz Pazar günü, Bluesky'nin indirmelerde ilk 3'e girdiği kıta Avrupası'ndaki ilk ülke oldu, X uygulaması ise ilk 100'den kayboldu. İtalya, Fransa ve Almanya onları takip ediyor, ancak hiçbiri Bluesky'nin İspanya'daki Android ve Apple'daki başarısına ulaşamadı. Latin Amerika'da, Bluesky'nin ilk 100 indirmede göründüğü tek İspanyolca konuşulan ülke Şili. Bluesky daha önce Güney Kore, Japonya ve Brezilya'da (özellikle X yasaklandığında) ve şu anda ivme kazandığı diğer ülkelerde ani artışlar yaşamıştı. Ancak, bu önceki artışların hiçbiri şu anki kadar yüksek veya sürdürülebilir değildi.

Şimdiki yakıcı soru, Bluesky'nin yeni X olup olmayacağı. Bluesky lehine en yaygın argümanlardan biri, 2011'deki Twitter'a benzemesidir. Ancak bu argümanın birkaç kusuru vardır: dünya 2011'deki gibi değil, sosyal ağların rekabetçi ortamı değişti ve 2011'deki Twitter kullanıcıları o zamanki yaşlarında değiller.

Ancak Bluesky'nin sosyal ağların evrimini temsil ettiğini, onları on yıldan uzun süredir bağımlı olan ve artık çok sayıda rakip ağ ve mesajlaşma uygulamasıyla dolu bir ortamda gezinen kullanıcılar için daha uygun olan yeni bir yöne götürdüğünü söyleyen ikna edici argümanlar var. Londra Queen Mary Üniversitesi'nde profesör ve belki de Bluesky hakkındaki ilk bilimsel makalenin ortak yazarı olan Ignacio Castro, "Aynı hizmet, ancak çok farklı şeylerle" diyor. "X, Facebook veya Instagram, her şeyin dikey olarak entegre olduğu monolitik bir yapıdır. Her zaman hükmeden bir diktatör vardır: Çok net bir komuta ve kontrole sahip CEO," diye ekliyor.

Bluesky'nin ayrıca bir CEO'su, Jay Graber ve 20 çalışandan oluşan küçük bir ekibi var. Ayrıca girişim sermayesinden fon alıyor ve bir gün ağı zengin bir iş adamına satabilir. Ancak benzerlikler burada sona eriyor.

Bluesky, kullanıcılarına platform sahibinin kaprislerine tabi olmadan içerikleri kendi tercihlerine göre uyarlama konusunda daha fazla kontrol sunuyor. Buna karşılık, X'te Musk, engellenen hesapların kendilerini engelleyen kişilerle etkileşime girmesine ve onları görmesine izin verdi. Topluluk notları, yavaşlıkları nedeniyle yanlış bilgileri engellemede başarısız oldu. Ek olarak, X'in teşvik yapısı (içeriğin viral olmasını (ve gelir elde etmesini) amaçlı) genellikle aşırı miktarda önemsiz, tekrarlayan ve hatta intihal edilmiş içeriğe yol açıyor.

Bluesky'de, son haberleri, ünlü şakalarını, memleri veya jeopolitik yorumları arayan kullanıcıların algoritmalar tarafından zorlanan içeriklerle dikkat çekmek için rekabet etmesine gerek yok. Bluesky bu modeli değiştiriyor: "Bluesky'de bir moderasyon sistemi oluşturmak istiyorsanız, bunu yapabilirsiniz. X'te kelimeleri tek tek susturabilirsiniz, ancak Bluesky'de kiliselerin, pornonun veya kanın göründüğü veya kaybolduğu gönderilerden oluşan bir filtre oluşturabilir veya abone olabilirsiniz," diyor Castro.

Kullanıcılar görmek istemedikleri şeyleri denetleyebildiği gibi, Bluesky de onların kişisel zevklerine göre içerik önermelerine olanak tanıyor. Castro tarafından toplanan verilere göre, Nisan ayından bu yana kullanıcılar tarafından yaklaşık bin öneri sistemi oluşturuldu ve toplamda 50 milyondan fazla benzersiz mesaj var.

Bu öneri sistemleri hakkında düşünmenin en basit yolu konuya göre düşünmektir - örneğin İtalyan futbolu veya tropikal böcekler - ancak başka birçok olasılık da var. Bluesky'deki en popüler sistemlerden biri "Arkadaşlar arasındaki popüler mesajlar"dır, ancak diğerleri örneğin "En az gönderi paylaşan takip ettiğim kullanıcıların gönderileri" olabilir. Castro bu özelliklerde bariz bir iş fırsatı görüyor: "Bugün bir e-posta sağlayıcısının tüm spam'leri engellemesi için bir şirket kiralayabilmesi gibi, burada da filtreleme, tanıtım ve denetleme sistemleri oluşturabilecek harici bir profesyonel ile aynı şeyi yapabilirler."

Engelleme listeleri en popüler içerik denetleme seçeneklerinden biridir. Bir kullanıcı, herhangi bir nedenle içerik görmek istemediği kişilerin bir listesini oluşturabilir ve bunu başkalarıyla paylaşabilir. Kripto kardeşler, Naziler veya Trump seçmenleri gibi konular için engelleme listeleri vardır; belirli takımların destekçileri veya belirli azınlık gruplarının üyeleri için de benzer listeler hayal etmek kolaydır. Bu özellik yaygın olarak benimsenirse, yankı odalarını incelemek için yeni modeller sunabilir.

Bu listeler, birisi platforma katıldığında veya belirli bir sektördeki kişileri aradığında kullanıcıları takip etmek için de kullanılabilir. Artık Bluesky birçok akademisyen ve gazeteciye ev sahipliği yaptığı için, sektöre göre düzenlenmiş çok sayıda liste bulunmaktadır. Ancak, çok çeşitli konularla ilgilenen kullanıcılar için de listeler vardır. Platform ayrıca kullanıcıların, seçtikleri kullanıcı adına eklenen varsayılan "bsky.social" yerine, bir grup veya kuruluşun adıyla kimliklerini doğrulamalarına olanak tanır. Bu özellik hala erken aşamalarındadır ve kullanıcıların yalnızca %1,1'inin bir grup adı vardır. Şu anda en büyük grup, yaklaşık 13.000 üyeyle Taylor Swift takipçileri gibi görünüyor: swifties.social. Bu, varsayılan seçenekle zaten kayıtlı olan swifties'leri değiştirmenize olanak tanır.

Bluesky zamanı

Mastodon ve Threads, 2024'te başarı anını yaşayan diğer iki platformdur. Her ikisi de hala varlığını sürdürüyor ve sadık bir kullanıcı tabanını koruyor. Ancak Threads, Meta'ya ait olma ve binlerce kullanıcının Meta'da Threads ve Instagram'ı denetleyen Adam Mosseri'ye küçük ayrıntıları bile değiştirmesi için yalvardığı piramitsel bir yapıya sahip olma sorununa sahip. Öte yandan Mastodon, her alt topluluğun kendi kurallarına sahip olduğu ve başkalarıyla iletişim kurmanın ve platformu kullanmanın Bluesky'den daha az sezgisel olduğu bir bulmaca gibi işlev görüyor.

"Başlangıçta var olan topluluk dinamikleri belirler. Bu, birçok insanın uyum sağlamadığını hissettiği Mastodon'da oldu, örneğin çok fazla açık kaynaklı yazılım veya akışkan cinsellik vardı. Castro, "Artık büyük bir topluluğu var ancak mikrobloglamanın ana akımı haline gelmedi" diyor.

Threads, aylık 275 milyon kullanıcıya sahip ancak etkinliği büyük ölçüde Meta'nın algoritmasından etkileniyor. Şirket artık kullanıcılara içerik üzerinde daha fazla kontrol sağlamanın faydalı olabileceğini kabul etmeye başlıyor. Salı günü Meta, kullanıcıların sıfırdan başlamak istediklerinde içerik önerilerini sıfırlamalarına olanak tanıyan bir özelliği test ettiğini duyurdu.

Aktif ve etkileşimli kullanıcılar açısından Threads'in sayıları muhtemelen Bluesky'ninkine daha yakındır. Teknoloji gazetecisi Casey Newton, birkaç ay önce X'ten ayrıldıktan sonra her iki hesabı da test etti. Bir ayda, günlük olarak gönderi paylaştığı Threads'te 40.000 beğeni topladı, 1.000 yeni takipçi kazandı ve toplamda 74.000 takipçiye ulaştı. Ancak Bluesky'de yalnızca makalelerine bağlantılar yayınladı ancak takipçi sayısı sadece 72 saat içinde 47.000'den 100.000'in üzerine çıktı.

Bluesky büyük hesapları caydırabilir ve daha demokratik olabilir mi?

İtalya, Trento'daki Bruno Kessler Vakfı'ndaki Karmaşık Ağlar Laboratuvarı'nın başkanı Manlio de Domenico, Bluesky'deki takipçi ve takip edilenlerin büyüme oranının X'ten farklı olup olmadığını inceleyen bir diğer araştırmacıdır. Şöyle açıklıyor: "Bluesky'de ve X'te 1.000 takipçisi olan bir kullanıcıyı hayal edin.

Bu kullanıcının kaç kişiyi takip etmesini beklersiniz? Bluesky'de sonuç yaklaşık 190 olurken, X'te 83 olur. Peki 1 milyon takipçiyle? Bluesky'de 36.300 olurken, Twitter'da yaklaşık 7.000 olur. Her iki platformda da "ne kadar popüler olursanız, o kadar az kişiyi takip edersiniz" kuralı geçerli olsa da, Bluesky'de bu etki daha zayıftır."

Bu eğilimin şu anda gerçekleştiği açık, ancak kullanıcı tabanı büyüdükçe devam edip etmeyeceği belirsiz. Ancak De Domenico bunun muhtemel olduğuna inanıyor: "Önemli olan dağıtımın doğasıdır. Platform kurallarını değiştirmediği sürece, gördüğümüz boşluk muhtemelen yakın zamanda, hatta istikrara kavuşsa bile ortadan kalkmayacaktır," diyor.

Bluesky, Twitter ve X'in olduğu kadar canlı, çeşitli ve hatta eğlenceli bir alan haline gelmeyecek. Daha fazla ünlünün veya kuruluşun katılıp katılmayacağı ve ne tür etkileşimler yaratacakları henüz belli değil. Ayrıca, özellikle Elon Musk'ın X'inden uzaklaşan daha fazla kullanıcıyı, özellikle de gençleri çekip çekmeyeceği de belirsiz. Ancak Bluesky'nin Twitter'ın asla olmadığı bir şey haline getirecek yeni dinamikler yaratması da muhtemel.

Kaynak: El Pais

  • 2 ay sonra...
  • Admin
Gönderi tarihi:

Bluesky, Instagram'a alternatif Flashes'ı sunuyor

Flashes'ın yeni ve giderek popülerleşen sosyal ağ Bluesky'de resmi lansmanı önümüzdeki haftalarda gerçekleşecek.

Fotoğraf paylaşımına merkezi olmayan bir yaklaşım

Flashes, Instagram ve diğer Meta ile ilgili uygulamalara bir alternatif sunarak fotoğraf paylaşımına merkezi olmayan bir yaklaşım sunuyor.

Sebastian Vogelsang'ın bir yaratımı

Bağımsız Berlin geliştiricisi Sebastian Vogelsang tarafından tasarlandı.

Instagram'dan farklı

Flashes, Instagram ile aynı özelliklerin hepsini sunmayacak.

İçerik Aşırı Yüklenmesinden Kaçınma

Örneğin, içerik aşırı yüklenmesinden kaçınmak için kullanıcı gönderilerinin en fazla bir dakikalık dört fotoğraf ve video içermesine izin verilecek.

Ücretli bir sürüm mevcut

Platform ücretsiz olsa da, yer imleri, taslaklar, daha derinlemesine filtreleme seçenekleri ve gelişmiş bildirimler gibi gelişmiş özellikler sunan ücretli bir sürüm mevcut.

Kimlik doğrulamalı aktarım protokolü

Bluesky gibi, Flashes da verilerin üçüncü taraflarca okunmasını veya değiştirilmesini önleyerek gizliliğini sağlayan bir şifreleme sistemi olan kimlik doğrulamalı aktarım protokolü (AT) ile çalışır.

Web devlerinin sosyal ağlarına bir alternatif

Bu nedenle uygulama, web devlerinin sosyal ağlarına alternatif arayan ve sıklıkla toksiklikleri, güvenlik eksiklikleri veya reklam aşırı yüklenmesi nedeniyle eleştirilen internet kullanıcılarının artan talebini karşılama potansiyeline sahiptir.

Bluesky, X ile güçlü bir şekilde karşılaştırılır

Bluesky, görünümü ve özellikleri nedeniyle X (eski adıyla Twitter) ile güçlü bir şekilde karşılaştırılır.

X'i Kullanmayanları Çekmek

Bu nedenle Sebastian Vogelsang'a göre Flashes, kendilerini hiçbir zaman X kullanıcısı olarak görmedikleri için henüz platforma katılmamış yeni kullanıcıları çekebilir.

Kaynak: OBOXMA

  • Admin başlığı şöyle değiştirdi Bluesky Hakkında Her Şey Buraya X'ten BlueSky'a Büyük Göç Başladı
  • Admin bu başlık sabitledi
  • 4 hafta sonra...
  • Admin
Gönderi tarihi:

Bluesky'nin Kullanıcıların Kendi Sosyal Medya Kurallarını Yazmalarına Neden İzin Verdiği

Bu Mart ayında, Bluesky'nin CEO'su Jay Graber, SWSX'teki açılış konuşmasına Mark Zuckerberg'e saygı duruşunda bulunan bir tişört giyerek geldi. Tıpkı Zuckerberg'in bir önceki yıl tasarlayıp giydiği tişört gibi, üzerinde Latince blok harfler bulunan büyük boy siyah bir tişörttü. Zuckerberg'in tişörtünde "Aut Zuck aut nihil" veya "Zuck ya da hiçbir şey" yazıyordu; bu, Julius Caesar ve onun tavizsiz iktidar tutkusu hakkındaki ünlü bir alıntıya göndermeydi. Ancak Graber'in tişörtünde "Mundus sine Caesaribus" yazıyordu; "Sezar'ların olmadığı bir dünya."

Graber'in tişörtü, Zuckerberg'e yönelik sivri bir eleştiriydi. TIME'a verdiği demeçte, Zuckerberg'in Meta'yı inşa ettiği merkezi yola aykırı olarak, 2024'ün başlarında halka açılan yükselen bir sosyal medya uygulaması olan Bluesky'yi yönetmeye ve inşa etmeye çalıştığını söyledi. "Bu teknoloji şirketleri, CEO'ların kendilerini kendi kendini yetiştirmiş hükümdarlar olarak gördükleri çevrimiçi krallıklar kurdular," diyor. "Onlara zamanımızı, dikkatimizi vererek bunu başardık. İnsanların bunu geri alabileceklerini hatırlamalarını istiyorum."

Bu mesaj, Zuckerberg ve Elon Musk gibi teknoloji devlerinin yapay zeka için sansür, gizlilik ve veri toplama konusunda tek taraflı kararlar aldığı aşırı merkezi bir sosyal medya çağında giderek daha fazla yankı buluyor. Seçimden sonraki gün, kullanıcılar sağcı trollerden, ücretli gönderilerden ve dezenformasyon botlarından bir sığınak ararken, X 115.000 kullanıcı kaybetti, BlueSky'ın günlük kullanımı ise %500 arttı. (Ancak X'in ABD'deki günlük aktif kullanıcı sayısı Bluesky'nin 10 katı olarak kaldı.) Bluesky'nin şu anda 35 milyon kullanıcısı var ve bunların en önemlileri arasında Stephen King, George Takei ve Alexandra Ocasio-Cortez yer alıyor. Dünyanın açık ara en büyük merkezi olmayan sosyal ağı.

Bluesky'nin kârlılığa ve geniş liberal destekçi tabanının dışında yaygın bir kabul görmeye doğru kat etmesi gereken daha çok yol var. Ancak Graber'in hedefi, Zuckerberg veya Musk'ın yerini sosyal medya yığınının tepesinde almak değil.

"Herkes için kuralları dikte eden merkezi otoriteyi reddediyoruz" diyor. "Daha nazik bir şekilde hükmeden yeni bir imparator olduğum bir dünya yaratmak istemiyoruz. İmparatorlara hiç ihtiyaç duyulmayan bir dünya istiyoruz."

Görsel olarak, Bluesky'nin arayüzü Twitter'a çok benziyor: 300 karakter veya daha azıyla sınırlı sonsuz bir metin gönderisi kaydırması gösteriyor. Yeni kullanıcılar, paylaşılan ilgi alanlarına dayalı kullanıcı tarafından oluşturulan hesap listeleri olan "başlangıç paketlerini" takip ederek sohbete hızla katılabilir. Politika, popüler kültür, spor ve memler hakkında konuşan çok sayıda insan var.

Twitter ile Bluesky arasındaki büyük fark, ikincisinin kullanıcıların algoritmalarını ve içerik akışlarını özelleştirmelerine olanak tanıyan açık kaynaklı bir protokol tarafından desteklenmesidir. Reddit'e benzer şekilde, Bluesky'de sıkı sıkıya bağlı topluluklar oluşmuş ve kendi iletişim ve sansür kurallarını geliştirmişlerdir. Ve Bluesky'nin mimarisi, kullanıcıların takipçilerini ve gönderilerini, aynı protokol üzerine inşa edildiği takdirde, başka bir platforma götürebilmeleri anlamına gelir.

Bluesky, Graber'ın fikri değildi: Twitter'ın kurucu ortağı Jack Dorsey, 2019'da Bluesky'yi Twitter'ın merkezi olmayan bir versiyonu olarak duyurdu ve küçük bir araştırmacı ekibine fon sağladı. 2021'de, kripto para birimi projeleri üzerinde çalışmak da dahil olmak üzere merkezi olmayan teknolojiyle uzun süredir ilgilenen Graber, organizasyonu yönetmesi için kendini öne sürdü. O zamanlar San Francisco karantina altındaydı ve Graber, girişimcilerle dolu büyük bir grup evinde yaşıyordu. Graber'ın o zamanki ev arkadaşı ve şu anda Bluesky'nin COO'su olan Rose Wang, COVID'in benzersiz koşullarının Bluesky'nin gelişimine bilgi sağladığını söylüyor.

"Bu dönemde insanların birlikte güvende hissetmelerini nasıl sağlarsınız?" diye soruyor. "Bence Jay ve benim gerçek dünyada topluluk oluşturma deneyimimiz, çevrimiçi topluluk oluşturma konusunda nasıl düşündüğümüze çok yardımcı oluyor."

Kadınların yönettiği girişimler Silikon Vadisi'nde nadirdir; Pitchbook, tüm risk sermayesi anlaşmalarının yalnızca %6'sını aldıklarını buldu. Graber, kendisinin ve Wang'ın kimliklerinin şirketlerine yaklaşımlarını şekillendirdiğini söylüyor. "Kadınlar olarak çevrimiçi deneyimimiz, sağlıklı bir sosyal platformun ihtiyaç duyduğunu düşündüğümüz şeylerden biri olarak öncelikle moderasyona öncelik vermemiz anlamına geliyordu," diyor.

Elon Musk, 2022'de Twitter'ı 44 milyar dolara satın aldı. Başlangıçta algoritmasını açık kaynaklı hale getirmek için uğraşırken (bu, Bluesky'nin araştırmalarından ve teknolojisinden elde edilebilirdi), bunun yerine Bluesky'nin finansmanını hızla kesti. Bu nedenle Graber ve ekibi başka yerlere baktı ve sonunda 8 ve ardından 15 milyon dolarlık finansman turları topladı. Ayrıca, Bluesky'yi kar elde etmenin yanı sıra sosyal ve kamu yararını da gözetmelerini gerektiren bir kamu yararı şirketi yapmaya karar verdiler.

2023'te, Bluesky'nin ekibi yalnızca davetlilerin katılabileceği sistemlerini lansmana hazırlarken, talep arttı ve çok sayıda potansiyel kullanıcı platformun kısıtlamalarını kaldırmaları için onları teşvik etti. Ancak merkezi olmayan araçları henüz hazır değildi, bu nedenle Graber, araçlar inşa edilene kadar Bluesky'yi küçük tutmayı tercih etti. Wang, "Bu muhtemelen bir şirketin verebileceği en zor kararlardan biridir: büyümeyi sınırlamak ve bunun yerine ilkeli kalmak ve temel tesisatı inşa etmek," diyor.

Graber şu anda çocuk cinsel istismarı materyali ve şiddet tehditleri gibi tehlikeli gönderileri kaldırmak için çalışan 24'ten fazla çalışana ve 100'den fazla içerik moderatör müteahhidine başkanlık ediyor. Bluesky'nin içerik moderasyonuna yaklaşımı, geçen baharda yönetim kurulundan ayrılan ve daha sonra Bluesky'nin merkezileştiğini ve moderasyon araçlarının çok ağırlaştığını iddia eden Dorsey'nin öfkesini artırdı. Graber, kullanıcıların neyi görüp neyi görmeyeceklerine karar vermek için kendi moderasyon sistemlerini oluşturmalarının çoğunlukla kendilerine bağlı olduğunu savunuyor. "Ayrılma hakkınız var; hizmetler, moderasyon eylemleri veya tasarım seçimleriyle aynı fikirde değilseniz, kendi işinizi inşa edebilirsiniz," diyor.

Bluesky'deki popüler beslemeler arasında 28.000 kullanıcıyla Science ve 27.000 kullanıcıyla Blacksky, Siyah topluluk oluşturma yer alıyor. Graber, "Bazı akışlar, cinsiyet veya kimliklerinde ortak bir yakınlık bulan kişiler etrafında şekilleniyor," diyor. "Açık bir ağ kurma hedefim, aynı zamanda mevcut sosyal medya platformlarından ve güç yapılarından yabancılaşmış hisseden kişilerin ve toplulukların kendi alanlarını inşa edebilmeleri."

Bluesky, muhafazakarların platformda sansür veya tacizle karşılaştıklarından şikayet etmesiyle politik olarak hala aşırı sola kayıyor. Bluesky'nin kullanıcı büyümesi de seçim sonrası yükselişinden bu yana önemli ölçüde yavaşladı. Ve 35 milyon kullanıcısı, X ve Meta'nın Threads'indeki yüz milyonlarca kullanıcıyla karşılaştırıldığında sönük kalıyor, Instagram ve TikTok'taki milyarlarca kullanıcıdan bahsetmiyorum bile.

Graber, platformun birkaç iniş çıkış dalgası yaşadığını belirterek yavaşlamadan endişe duymadığını söylüyor. Her şeyden önce büyümeye öncelik veren ve hakimiyet kurduktan sonra kullanıcı deneyimini kötüleştiren önceki sosyal medya platformlarının tuzaklarından kaçınmak için daha yavaş hareket etmekten rahat hissettiğini ekliyor. "Sosyal ağlar, kullanıcıların ağ etkileri nedeniyle sıkışıp kaldığını düşünmeye çok alıştı, bu yüzden feed'in ana deneyimini bozabilirler," diyor. "Bu para kazanma modeli muhtemelen sonsuza kadar sürmeyecek, çünkü insanların bıktığı bazı doğal sınırlara ulaşıyor."

Artık Graber ve Wang'ın, sürekli reklamların veya yapay zeka modellerini eğitmek için kullanıcı verilerini kullanmanın ötesinde yeni bir para kazanma modeli bulması gerekiyor. Graber, abonelik modellerini veya Bluesky'nin özel araçlar pazar yerlerinden para kazanmayı düşündüğünü ancak henüz somut bir plan yapılmadığını söylüyor.

Bluesky para kazanmaya doğru sürünürken, Graber ve Wang, bağımsız girişimcilerin Bluesky'nin AT protokolü üzerine açık kaynaklı ve birbirleriyle uyumlu başka platformlar kurmasından fazlasıyla memnunlar. (Gmail, Yahoo ve diğer gelen kutularının standart e-posta protokolleri üzerine nasıl inşa edildiğini düşünün.) Bu yeni projeler arasında, yüz binden fazla kez indirilen bir Instagram alternatifi olan Flashes ve Mark Cuban tarafından desteklenen bir TikTok klonu olan Skylight yer alıyor.

Birisi altyapının üzerine bir Bluesky klonu inşa etmek isterse, Graber ve Wang onları durdurmayacak. Wang, "Bluesky sunucusu bir gecede kapanırsa, Greensky ertesi sabah açılabilir," diyor. "İnsanlar bize sürekli 'Size nasıl güvenebiliriz?' diye soruyor. Bizim cevabımız ise 'Bize güvenmeyin. Altyapıya güvenin.' oluyor."

Kaynak: Time

  • 1 ay sonra...
  • Admin
Gönderi tarihi:

Mark Cuban, Bluesky yankı odasının etkileşimi olumsuz etkilediğini ve Elon Musk'ın X'ini artırdığını söylüyor

  • Mark Cuban, Bluesky'nin yankı odası haline geldiğini ve bazı kullanıcıları uzaklaştırdığı konusunda uyardı.
  • Bluesky'deki etkileşim Şubat ayından bu yana düşüşte ve günlük benzersiz kullanıcı sayısı çok daha az.
  • Cuban, BlueSky'nin geleceğini sorguladı ve kaybolan nüansları ve bazı konuların eksikliğini öne sürdü.

Mark Cuban, Bluesky'nin azalan etkileşimi konusunda alarm veriyor ve yumruklarını çekmiyor.

Milyarder yatırımcı ve girişimci, Bluesky gönderilerinde platformu, kullanıcıları uzaklaştıran ve istemeden Elon Musk'ın X'ine trafiği geri getiren bir yankı odası oluşturduğu için eleştirdi.

"Buradaki düşünce çeşitliliğinin eksikliği gerçekten kullanımı olumsuz etkiliyor," diye yazdı Cuban ve Washington Post'ta "BlueSky'ın düşüşü diğer taraftan hiçbir şey duymamaktan kaynaklanıyor" başlıklı bir görüş yazısına bağlantı verdi.

Bir zamanlar "siyaset ve haberler hakkında harika alışveriş tartışmalarıyla" tanınan Cuban, Bluesky'nin muhalefetin hoş karşılanmadığı ve nüansların kaybolduğu bir monokültüre dönüştüğünü söyledi.

"Katılım, birçok konudaki harika sohbetlerden 'benimle aynı fikirde olun yoksa Nazi faşistisiniz'e dönüştü," diye yazdı.

Bluesky'nin benzersiz günlük posterlerinin bir grafiği endişesini destekliyor.

28 Şubat'ta Bluesky'nin günlük 1 milyondan fazla benzersiz kullanıcısı vardı. O zamandan beri etkileşim düştü ve 7 ve 8 Haziran'da günlük yaklaşık 670.000 gönderiyle zirvenin çok altında kaldı.

Musk faktörü

BlueSky'ın yükselişi, CEO Musk'ın finansal olarak desteklediği Başkan Donald Trump'ın seçilmesinin ve X'in yeni hizmet şartlarını sunmasının ardından hızlandı.

Birçok X kullanıcısı Bluesky'a geçti ve Kasım ayında bir haftada yaklaşık 2,5 milyon kişi katıldı.

Bazıları daha az nefret söylemi ve yanlış bilgi içeren, daha dost canlısı, daha açık bir platform ve akışlarında hangi içeriğin gösterileceği konusunda daha fazla kontrol arıyordu.

BlueArk adlı bir girişim, kullanıcıların X/Twitter geçmişlerini Bluesky'a taşımalarına yardımcı olmak için ortaya çıktı ve milyonlarca gönderiyi taşıdı ve yeni bir platformda süreklilik yanılsaması yarattı.

O zamanlar, Cuban, Business Insider'a, içerik çeşitliliği ve artan etkileşim nedeniyle Bluesky'ı alternatiflere tercih ettiğini söyledi.

Şimdi, Cuban da dahil olmak üzere en erken ve en görünür dönüşümlerden bazıları, göçün yeni bir topluluk yaratıp yaratmadığını veya aynı siloları yeniden paketleyip paketlemediğini sorguluyor.

"Eğer sizin için kabul edilebilir tek konu haberler ve politikaysa, neden birileri Twitter'ı kullanmayı bıraksın?" diye sordu.

Cuban ayrıca platformun kültürünü eleştirerek şunları söyledi: "Buradaki yanıtlar Twitter kadar ırkçı olmayabilir, ancak kesinlikle nefret dolu."

Yapay zeka, iş veya sağlık hizmetleriyle ilgili gönderiler - geleneksel olarak Cuban için güçlü alanlar - genellikle çok az ilgi görüyor veya açıkça düşmanlıkla karşılanıyor, diye ekledi.

Cuban ayrıca Bluesky'nin iş modelini sorguladı: "Herkes BlueSky'nin bir işletme olarak nasıl hayatta kaldığını öneriyor? Yoksa umursamıyor musunuz?"

Kaynak: BI

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.