Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

lioncub

Φ Yeni Üyeler
  • İçerik Sayısı

    9
  • Katılım

  • Son Ziyaret

lioncub Hakkında

  • Doğum Günü 01-09-1967

Diğer Bilgiler

Profil Bilgileri

  • İlgi Alanları
    felsefe-ozellikle Islam- , belgesel, bilim-arastirma

lioncub - Başarıları

Çaylak

Çaylak (2/14)

  • İlk İleti
  • Birinci Hafta Tamamlandı
  • Bir Ay Sonra
  • Bir Yıl İçinde
  • İçerik Başlatan

Son Rozetler

0

İçerik İtibarınız

  1. lioncub doğum gününüz kutlu olsun!

  2. lioncub doğum gününüz kutlu olsun!

  3. lioncub doğum gününüz kutlu olsun!

  4. lioncub doğum gününüz kutlu olsun!

  5. lioncub doğum gününüz kutlu olsun!

  6. lioncub doğum gününüz kutlu olsun!

  7. lioncub doğum gününüz kutlu olsun!

  8. Selam ve Baris uzerinize olsun. Su asagidaki sayfayi sizinle paylasmak istedim, ve burdan bir bolumu de Allah izin verdigi kadar turkceye cevirmeye calisacagim. Burda sunu demek istiyorum; Ey akillarini, Yuce YAratana (hasa) alternatif aramak icin kivrim kivrim kullanan arkadaslar; kendinize gelin. Hersey bir olcuye, belli oranlara ve O'nun kanunlarina gore ve yine O'nun istedigi sekilde yaratilmistir. YAratilmislari kendinize onculer, idealler veya (adini bile koymayi beceremediginiz) kaynaklar edinmeyin.Bilinmeyen ve bilinemeyecek seylerin uzerine odaklanip kendinizi ve cevrenizdekileri yoldan cikarmayin. Allah'a siginmaktan hicbir zaman cekinmeyin, O'nun bagislayiciligina siginmaktan korkmayin/utanmayin. Allah'a sigindiginiz her zaman O'nu yaninizda bulacaksiniz.... Allah'in selami ve barisi hepinizin uzerine olsun, [email protected] ************ Profesor Tejasen - Chiang Mai Unoversitesi Anatomi bolum baskani Riyad/Saudi 8. Tip Konferansi sirasinda ayaga kalkip soyle konusur: "Son 3 yildir Kur'an la ilgilenmeye basladim. Calismalarimdan ve bu konferans sirasinda ogrendiklerimden sonra inaniyorumki 1400 sene once Kur'an da kaydedilen hersey dogru olmak zorundadir-gercektir- ve bugun bilimlede ispatlanabilir. Peygamber Muhammed(sav) yazip okuyamadigina gore, kendisi de bu Gercegi gonderenin elcisi olmak zorundadir, ki bu gercek kendisine bir aydinlanma olarak gercek YAratan'dan indirilmistir. Bu yaratan, Tanri olmalidir ki bu yuzden simdi " Allah'tan baska tanri yoktur, ve Muhammed(sav) O'nun kulu ve elcisidir" demek zamanidir......" Original yazi-Professor Tejatat Tejasen is the Chairman of the Department of Anatomy at Chiang Mai University, Chiang Mai, Thailand. Previously, he was the Dean of the Faculty of Medicine at the same university. During the Eighth Saudi Medical Conference in Riyadh, Saudi Arabia, Professor Tejasen stood up and said: “During the last three years, I became interested in the Quran . . . . From my study and what I have learned from this conference, I believe that everything that has been recorded in the Quran fourteen hundred years ago must be the truth, that can be proved by the scientific means. Since the Prophet Muhammad could neither read nor write, Muhammad must be a messenger who relayed this truth, which was revealed to him as an enlightenment by the one who is eligible [as the] creator. This creator must be God. Therefore, I think this is the time to say La ilaha illa Allah, there is no god to worship except Allah (God), Muhammadur rasoolu Allah, Muhammad is Messenger (Prophet) of Allah (God). Lastly, I must congratulate for the excellent and highly successful arrangement for this conference . . . . I have gained not only from the scientific point of view and religious point of view but also the great chance of meeting many well-known scientists and making many new friends among the participants. The most precious thing of all that I have gained by coming to this place is La ilaha illa Allah, Muhammadur rasoolu Allah, and to have become a Muslim.” (View the RealPlayer video of this comment) After all these examples we have seen about the scientific miracles in the Holy Quran and all these scientists’ comments on this, let us ask ourselves these questions: · Could it be a coincidence that all this recently discovered scientific information from different fields was mentioned in the Quran, which was revealed fourteen centuries ago? · Could this Quran have been authored by Muhammad, may God praise him, or by any other human being? The only possible answer is that this Quran must be the literal word of God, revealed by Him.
  9. "Bu, Rabbinin dosdoğru yoludur. Şüphesiz düşünüp öğüt alacak bir toplum için âyetleri ayrı ayrı açıkladık. " Enam 6:126 "Dinlerini oyun ve eğlence edinenleri ve dünya hayatı kendilerini aldatmış olanları bırak. Hiç kimsenin kazandığı yüzünden mahrumiyete sürüklenmemesi için Kur'an ile öğüt ver. Yoksa ona Allah'tan başka ne bir dost vardır, ne de bir şefaatçi. (Kurtuluşu için) her türlü fidyeyi verse de bu ondan kabul edilmez. İşte onlar kazandıkları yüzünden helake sürüklenmiş kimselerdir. Küfre saplanıp kalmalarından dolayı onlara çılgınca kaynamış bir içecek ve elem dolu bir azap vardır. " Enam 6:70 Allah'in selami ve rahmeti ogut almak isteyenlerin uzerine olsun, cenk
  10. ....."O, sana Kitab’ı indirendir. Onun (Kur’an’ın) bazı âyetleri muhkemdir(aciktir), onlar kitabın anasıdır. Diğerleri de müteşabihdir(anlamlari kapalidir). Kalplerinde bir eğrilik olanlar, fitne çıkarmak ve onun olmadık yorumlarını yapmak için müteşabih âyetlerinin ardına düşerler. Oysa onun gerçek manasını ancak Allah bilir. İlimde derinleşmiş olanlar, “Ona inandık, hepsi Rabbimiz katındandır” derler. (Bu inceliği) ancak akıl sahipleri düşünüp anlar."... Ali-Imran 3:7
  11. Isaac Newton Philosophiæ naturalis Principia Mathematica (1686/87) Andrew Motte, translator (1729) revised by Florian Cajori Preface to the First Edition .......This most beautiful system of the sun, planets, and comets, could only proceed from the counsel and dominion of an intelligent and powerful Being. And if the fixed stars are the centres of other like systems, these, being formed by the like wise counsel, must be all subject to the dominion of One; especially since the light of the fixed stars is of the same nature with the light of the sun, and from every system light passes into all the other systems; and lest the systems of the fixed stars should, by their gravity, fall on each other, he hath placed those systems at immense distances from one another. This Being governs all things, not as the soul of the world, but as Lord over all; and on account of his dominion he is wont to be called Lord God [followed by Greek words], or Universal Ruler; for God is a relative word, and has a respect to servants; and Deity in the dominion of God not over his own body, as those imagine who fancy God to be the soul of the world, but over servants. The Supreme God is a Being eternal, infinite, absolutely perfect; but a being, however perfect, without dominion, cannot be said to be Lord God; for we say, my God, your God, the God of Israel, the God of Gods, and Lord of Lords; but we do not say, my Eternal, your Eternal, the Eternal of Israel, the Eternal of Gods; we do not say, my Infinite, or my Perfect: these are titles which have no respect to servants. The word God usually signifies Lord; but every lord is not a God. It is the dominion of a spiritual being which constitutes a God: a true, supreme, or imaginary dominion makes a true, supreme, or imaginary God. And from his true dominion it follows that the true God is a living, intelligent, and powerful Being; and from his other perfections, that he is supreme, or most perfect. He is eternal and infinite, omnipotent and omniscient; that is, his duration reaches from eternity to eternity; his presence from infinity to infinity; he governs all things, and knows all things that are or can be done. He is not eternity and infinity, but eternal and infinite; he is not duration or space, but he endures and is present. He endures forever, and is everywhere present; and, by existing always and everywhere, he constitutes duration and space. Since every particle of space is always, and every indivisible moment of duration is everywhere, certainly the Maker and Lord of all things cannot be never and nowhere. Every soul that has perception is, though in different times and in different organs of sense and motion, still the same indivisible person. There are given successive parts in duration, coexistent parts in space, but neither the one nor the other in the person of a man, or his thinking principle; and much less can they be found in the thinking substance of God. Every man, so far as he is a thing that has perception, is one and the same man during his whole life, in all and each of his organs of sense. God is the same God, always and everywhere. He is omnipresent not virtually only, but also substantially; for virtue cannot subsist without substance. In him are all things contained and moved; yet neither affects the other: God suffers nothing from the motion of bodies; bodies find no resistance from the omnipresence of God. It is allowed by all that the Supreme God exists necessarily; and by the same necessity he exists always and everywhere. Whence also he is all similar, all eye, all ear, all brain, all arm, all power to perceive, to understand, and to act; but in a manner not at all human, in a manner not at all corporeal, in a manner utterly unknown to us. As a blind man has no idea of colors, so have we no idea of the manner by which the all-wise God perceives and understands all things. He is utterly void of all body and bodily figure, and can therefore neither be seen, nor heard, nor touched; nor ought he to be worshiped under the representation of any corporeal thing. We have ideas of his attributes, but what the real substance of anything is we know not. In bodies, we see only their figures and colors, we hear only the sounds, we touch only their outward surfaces, we smell only the smells, and taste the savors; but their inward substances are not to be known either by our senses, or by any reflex act of our minds: much less, then, have we any idea of the substance of God. We know him only by his most wise and excellent contrivances of things, and final causes; we admire him for his perfections; but we reverence and adore him on account of his dominion: for we adore him as his servants; and a god without dominion, providence, and final causes, is nothing else but Fate and Nature. Blind metaphysical necessity, which is certainly the same always and everywhere, could produce no variety of things. All that diversity of natural things which we find suited to different times and places could arise from nothing but the ideas and will of a Being necessarily existing. But, by way of allegory, God is said to see, to speak, to laugh, to love, to hate, to desire, to give, to receive, to rejoice, to be angry, to fight, to frame, to work, to build; for all our notions of God are taken from the ways of mankind by a certain similitude, which, though not perfect, has some likeness, however. And thus much concerning God; to discourse of whom from the appearances of things, does certainly belong to Natural Philosophy. Hitherto we have explained the phenomena of the heavens and of our sea by the power of gravity, but have not yet assigned the cause of this power......
  12. Yuce YAradan'in Sevgili Kulu, Allah'tan Seni cennetinin en yuksek mevkilerine koymasini diliyorum. Islamin tekrar dirilisinden yaklasik 2000 yil sonra yaktigin mesale, butun insanliga ornektir, ornek alinmalidir. Butun dualarimda Sen ve Senin yaninda mucadele etmis butun asker sivil herkes varsiniz. Iyi ki geldiniz, iyi ki Allah Sen'i gonderdi.... Ruhun, ruhlariniz aydin olsun, Allah'in selami uzerlerinize olsun..
  13. Ey Guzel KArdeslerim, Her gecen gun kendimizi biraz daha bataga sapliyoruz eger farkindaysaniz. Yuce Islam'in nurunu kendi ellerimizle beceriksizce sivamaya kalkmak ne buyuk tehlike, ne buyuk yanilgi. Kapanmak, kulun Allah korkusundan yaptigi bir eylemdir. Bunu ilk gerceklestiren de Hz. Muhammed dir(ilk vahiy geldiginde evine gidip yorganlara burunmustur. 2. gelen ayet "Ey örtünüp bürünen (Peygamber!)" 74:1 bunu bize acik secik bildiriyor. Sonradan da kadina " ziynetlerini ortmesi" tavsiyesinde bulunmustur ve bunun kul icin daha hayirli oldugu bildirilmistir. Laik likte kadin 'acilip sacilacak' veya 'kapanacak' gibi bir anlayis yoktur.KAdinin acilip sacilmasinin laiklikle hicbir ilgisi olmayip bu tamamen bizzat o kulun kendi dusuk yasam anlayisindan kaynaklanmaktadir. Ayni prensip, tam tersi icinde gecerlidir, yani kulun basini ortmesi, veya kapanmasi bizzat o kulun Allah korkusundan kaynaklanmalidir. Eger bir kisim insanlar, Kitap taki seriat anlasini kendilerine gore yorumlayip, kadini zorla (sozlu veya fiili) kapattirmaya ugrasirsa bu Islam'in guzellik anlayisina ters duser. Hele bunu devletin herhangi bir makaminda oturan kisi bu tip hareketleri tesvik ederse, onun adi Irtica ci olur-yani devleti din temeline oturtmaya calismaktir bunun adi, ve buyuk gunahtir. Biliyoruz ki bugun yuzbinlerce kadinimiz, gecim sikintilari icinde kivranirken kapanmasin karsilik maddi yardim gormekte. Boyle mi saglayacagiz huzuru, boyle mi yerlestirecegiz insanlarin kalbine Islam'i. Seriat' i para karsiliginda satin almis olmuyor muyuz? Cok exterem bir orne k verecegim ama, para karsiligi fuhus yapan bir kadinla, yine para karsiligi kapanan kadin arasindaki dusunce ve ruh hali farkini aciklar misiniz??? Ey adinin hic onemi olmayan akimlarin icinde kosusturan gencler, Beyinlerinizdeki enerjiyi, guzelliklere harcayin. 'Kapanmayan kadin inancsizdir, kapanan kadin iyi muslumandir' etiketleri yapistirmak ve bu amacla insanlari ayristirmaya calismak hicbir kulun hakki degildir. Laiklikle kimsenin muslimanligi eksilmez, aksine Islam i daha huzurlu ve bilincli yasama ortami hazirlar. O universitelere giremeyen kadinlarin lanet ettikleri "sistem" laiklik degil, ama maalesef o sistemin icinde bizzat "seriat" naralari atan bizler variz. (bizler diyorum, cunku ayni topraklarin icinde yasiyorum sizinle) Biraz sistemi rahat biraksak, hersey zamanla yerli yerine oturur; Maalesef yurdumuzun icinde ve disinda dusmanimiz cok, bunlarla mucadele etmek gerek. Allah'in sevgili kullarindan Ataturk, Kur'an i en az Seyh Sait kadar iyi biliyordu. Hicbir sozu, davranisi Kitap'in ona verdigi ilim disinda degildir. sayh sait le aralarindaki fark seyh sait in Emperyalistlere satilmis bit usak olmasidir. Yoksa onun isyani Allah adina degil, tamamen maddi cikar ugrunadir. YAzik ki onu ornek alanlar var. Allah Kul'a Furkan'i vermis; yani dogru ile yanlisi ayirt edebilme yetenegini. Bunun rehberi de Kur'an dir; birtakim seyhlerin, ulemalarin yazdiklari degildir. Yuce Kul Hz. Muhammed'in yaptigi, soyledigi hicbirsey yoktur ki Kur'an da yazili olmasin. Inancimiza, Allah'a olan kulluk gorevimizi yerine getirmede araya birtakim insanlari sokmak, en buyuk sirk tir-es kosmaktir, cahilliktir. Laikligin tam anlamida, bunu ortadan kaldirmaktir. .."O, sana Kitab'ı indirendir. Onun (Kur'an'ın) bazı âyetleri muhkemdir(aciktir), onlar kitabın anasıdır. Diğerleri de müteşabihdir(anlamlari kapalidir). Kalplerinde bir eğrilik olanlar, fitne çıkarmak ve onun olmadık yorumlarını yapmak için müteşabih âyetlerinin ardına düşerler. Oysa onun gerçek manasını ancak Allah bilir. İlimde derinleşmiş olanlar, "Ona inandık, hepsi Rabbimiz katındandır" derler. (Bu inceliği) ancak akıl sahipleri düşünüp anlar."3:7 Arkadaslar, Yuce Islam'i kucuk konularla tuketmeye kalkarsak, cok yaniliriz. Birakin insanlar Din lerini kendileri yasasinlar. Kimsenin kimseyi hidayete-dogru yola erdirmeye gucu yoktur, Allah'in dilemesi haric. Allah'in barisi ve ilmi kalplerinize akillariniza olsun, Selametle..
  14. 1090 koyun olur. ayni sorun tavsan ornegiyle italyan matematikci fibonacci cozmustu http://en.wikipedia.org/wiki/Fibonacci_number#Origins bu bize YAradanin verdigi bilgiden baska birsey degildir, yoksa biz kendi kendimize birsey icat etmis degilizdir.
  15. Selam, Bir uyarida bulunmak istiyorum. Suphe icinde kivranan arkadaslar YAradan'i kendi duyularinin sinirlari icinde algilamaya calisiyorlar ki bence cok buyuk bir yanilgi. Olum, olum sonrasi, cennet, cehennem, kader gibi konularda bilgimiz ve algimiz, Kitap'ta bildirildigi kadariyla sinirlidir. Yuce Yaradan bize ait butun algilamalardan uzaktir. Bizim icin ' gecmis, gelecek," gibi zaman kavramlari Allah icin gecerli degildir, O'nun icin sadece ' simdi' mevcuttur. (Zaman kavramlari icin Bkz Yunus 10:41,Al-Maide5:116Gelecekteki simdi, EnNaziat79:25, Taha20:102,103,104) Yani bir baslangic veya son veya herhangi bir sekilde O'na sinir belirlemeye calismak bizi sirke-red etmeye-isyan etmeye goturur. Arkadslar, dikkat edin, Allah' gorulenin ve gorulmeyenin, aciklananin, aciklanmayanin..' herseyin Tek sahibidir. 3 kurusluk aklimizla Yaradan'la akil yarisina girmeyelim. "O, sana Kitab'ı indirendir. Onun (Kur'an'ın) bazı âyetleri muhkemdir(aciktir), onlar kitabın anasıdır. Diğerleri de müteşabihdir(anlami acik degildir). Kalplerinde bir eğrilik olanlar, fitne çıkarmak ve onun olmadık yorumlarını yapmak için müteşabih âyetlerinin ardına düşerler. Oysa onun gerçek manasını ancak Allah bilir. İlimde derinleşmiş olanlar, "Ona inandık, hepsi Rabbimiz katındandır" derler. (Bu inceliği) ancak akıl sahipleri düşünüp anlar. - Ali-Imran 3:7(Bu konuda Isaac Newton'un Philosophia naturalis Principia Mathematica' nin onsozune bakilabilir-istekli arkadaslara bir kopya gonderebilirim-ingilizce) Hepimiz Allah'a donecegiz, ve her soyledigimizden, yaptigimizdan dolayi sorgulanancagiz. Bu fikri aklimizda ve kalbimizde surekli tasirsak, 10 defa dusunup 1 defa konusur ve davraniriz. " Biz gogu, yeri ve ikisi arasindakilaeri oyun olsun diye yaratmadik" Al-Enbiya 21:3, AdDuhan 44:38 ' Niye yaratildik?' sorusunun cevabini alcagiz elbet, bunu da sabirla beklememiz gerek. Bunun icin de inananlara sadece Kur'an la ogut vermek duser(AlEnam 6:70) Allah'in selami ve huzuru uzerinize olsun, sevgiyle kalin
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.