Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Bütün Eylemler

Bu akış otomatik olarak güncellenir

  1. Geçen saat
  2. CHP İstanbul İl Başkanlığı'ndaki para sayma görüntülerine ilişkin başlatılan soruşturmada kapsamında, iş insanı Hüseyin Köksal da ifade verdi.Haberi Haber Kaynağından Oku
  3. Son dakika gelişmesi... AKP'li Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, yerel seçimler kapsamında Sultanbeyli'de düzenlenen mitingde açıklamalarda bulundu. İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu'nu hedef alan Erdoğan, "İstanbul'da 30 yıl önce başlattığımız yerel yönetim hamlesi maalesef son 5 yıldır durmuş, hatta ibre tersine dönmüştür" ifadelerini kullandı.Haberi Haber Kaynağından Oku
  4. Bahçelievler'de öldürüldükten sonra varilin içine konarak ateşe verilmiş halde bulunan Mustafa Bayraktar cinayetiyle ilgili gözaltına alınan 22 yaşındaki Batın D., annesi Hasret D. ve Emircan K. adliyeye sevk edildi.Haberi Haber Kaynağından Oku
  5. Suudi Arabistan'ın en büyüklerinden biri olan volkanik alan, Medine şehrinin kuzeydoğusundaki çöl manzarası boyunca yaklaşık 14.000 kilometrekarelik bir alana yayılıyor. Bu alanda çalışmalarını sürdüren arkeologlar yeni yapılar keşfetti...Haberi Haber Kaynağından Oku
  6. Antalya’da polisin 4 ilçede gerçekleştirdiği operasyonlarda, yüklü miktarda kaçak sigara, tütün ve akaryakıt ele geçirildi. Operasyon kapsamında 17 kişiye adli işlem yapıldı.Haberi Haber Kaynağından Oku
  7. 88 milyar dolarlık otomotiv devi, evliliği görüntülü görüşmeyle sona erdirmeye benzer bir hareketle 400 çalışanını uzaktan işten çıkardı Stellantis, uzaktan çalışmaları talimatını verdikten sonra görüntülü görüşme yoluyla 400 işçiyi işten çıkardı. İşyeri uzmanları bu taktiğin "soğuk" olduğunu ve kişisel haberlerin bu kadar "kişisel olmayan" şekilde paylaşılmaması gerektiğini söylüyor. Durum üzerinde kontrolü sürdürmek daha kolay olduğundan şirketler işten çıkarmaları uzaktan gerçekleştirebilir. The Wall Street Journal ve CNBC'nin haberine göre, Jeep ve Dodge'un sahibi kısa süre önce 400 beyaz yakalı işçiye tüm gün uzaktan çalışma talimatı verdikten sonra işten çıkarıldı. Stellantis'in 88 milyar dolar değerindeki hamlesi, işten çıkarmaların nasıl yapılacağına ilişkin görgü kuralları konusunda yeni tartışmalara yol açtı. Otomobil şirketi, e-posta yoluyla bilgi vermek veya insanları iç sistemlerden uzaklaştırmak da dahil olmak üzere dijital yollardan işten çıkarmalar gerçekleştiren birkaç büyük firma arasında yer alıyor. Google böyle bir örnektir. 2023'ün başlarında e-posta yoluyla 12.000 çalışanı işten çıkardı. Elon Musk, Twitter'ı devraldıktan sonraki aylarda işten çıkarmalarla ilgili tutumu nedeniyle de eleştirildi. Bazı çalışanlar işlerini kaybettiklerini ancak şirketteki dizüstü bilgisayarlarına ve e-postalarına erişemedikleri zaman öğrendiler. Uzmanlar, sanal ve uzaktan işten çıkarmaların en iyi çözüm olmadığını söylüyor; bu, etkilenen işçilere yönelik empati ve anlayış eksikliğini gösteriyor ve kalan işçileri ayrılmaya itebilir. Peki şirketler neden işten çıkarmaları sanal olarak gerçekleştiriyor? İşverenler durum üzerinde kontrol sahibi olmak istiyor İşverenlerin zor konuşmaları görüntülü görüşme üzerinden yürütmeyi tercih etmelerinin bir nedeni de, özellikle çok sayıda personelin etkilendiği durumlarda durum üzerinde kontrolün daha kolay sağlanmasıdır. London Business School'da örgütsel davranış klinik profesörü Ben Hardy, Business Insider'a uzaktan video görüşmesinin "birçok insanı çok hızlı bir şekilde işten çıkarmanın" kolay bir yolu olabileceğini söyledi. "400 kişinin aynı anda lojistiğini gerçekleştirmek zordur" diye açıkladı. "Onları tek tek çağırırsanız, günler alır, ya da bir grup yönetici ya da İK'nın bunu yapması gerekir. Eğer bunu büyük bir toplantıda yaparsanız, bir oda dolusu üzgün/kızgın insanla karşılaşırsınız ve bu çirkinleşebilir." King's College London'da örgütsel davranış ve insan kaynakları alanında kıdemli öğretim görevlisi olan Amanda Jones, BI'ya bunun aynı zamanda "bilgi akışını" kontrol etmenin de bir yolu olduğunu söyledi. "Bu yöntemin kullanılması, herkesin çağrıya erişme şansının en yüksek olduğu ve aynı zamanda herkesin bilgiyi aynı anda alabileceği anlamına gelecektir" dedi. Jones, işverenlerin kötü haberi verdiklerinde duygusal patlamalarla uğraşmaktan kaçınmak için kendileri ve çalışanlar arasında mesafe yaratmaya çalışabileceklerini söyledi. Jones, çalışanların kendileriyle işverenleri arasındaki "psikolojik sözleşmenin" "ihlal edildiğini" hissettiklerinde aşırı tepkilere başvurabileceklerini söyledi. İşten çıkarmanın da bir adabı var İşten çıkarma gerçekleştiren şirketler büyük olasılıkla kârlılıklarını, maliyetleri düşürme fırsatını ve organizasyonel verimliliği artırmayı düşünüyor ancak çalışanları da akılda tutmaları gerekiyor. Jones, "Bir çalışanın kuruluşla uzun vadeli bir ilişkisi varsa ve sadık bir çalışan olduğunu hissediyorsa, kuruluşun kendisine daha fazla şefkat 'borçlu' olduğunu hissetmesi muhtemeldir" dedi Jones. "Bunu romantik bir ilişkiyle karşılaştırırsanız, bu, çoğu insanın kaba ve oldukça soğuk bulacağı bir evliliği video görüşmesi yoluyla bitirmeye benzeyebilir" diye ekledi. Warwick Business School'da doçent olan Muhammad Umar Boodoo, BI'ya işten çıkarmalarla baş etmenin en empatik yolunun "her çalışanı sürecin merkezine yerleştirmek" ve kıdem tazminatı, ihbar süresi ve diğer fırsatların araştırılması konusunda onlarla işbirliği yapmak olduğunu söyledi. kariyer gelişimi için. Çalışanları bir video görüşmesiyle tek seferde işten çıkarmanın "empati eksikliğine" işaret ettiğini, çünkü kendilerini muhtemelen evde çaresiz hissettiklerini ve endişelerini hafifletecek bir danışman olmadan bırakıldıklarını söyledi. Boodoo'ya göre bu aynı zamanda kalan çalışanların moralini de bozabilir ve yıpranmayı artırabilir. "İşten çıkarılmayan çalışanlar, en yakın arkadaşlarına ve eski meslektaşlarına sempati duyabilir ve bu da şirketten kademeli olarak ayrılmalarına yol açabilir." "Araştırmalar, işten çıkarmanın ardından kalan çalışanlar arasında gönüllü değişimde bir artış olduğunu gösteriyor. Daha ileri araştırmalar, iş tatmininde, organizasyonel bağlılıkta ve hatta satış performansı ve araştırma ve geliştirme de dahil olmak üzere iş performansında bir düşüş olduğunu gösteriyor" diye ekledi. Kaynak: BI
  8. Admin

    En Son Bilim Haberleri

    Princeton Laboratuvarı füzyon atılımında lityum ile plazma sınırını zorluyor ABD'deki Princeton Plazma Fizik Laboratuvarı'ndaki (PPPL) araştırmacılar, nükleer füzyonu gerçeğe dönüştürme yolunda önemli bir adım attı. Ekip, soğumaya başlamadan önce plazmanın kenarındaki yüksüz veya nötr parçacıkların maksimum yoğunluğunu belirledi ve bu da reaksiyonu kararsız hale getirdi. Ekip, bu bilgiyi kullanarak reaktörden istikrarlı bir çıktı sağlamak için tam olarak ne kadar nükleer yakıt ekleyebileceklerini belirleyebiliyor. Dünya daha yeni, daha temiz enerji kaynakları ararken, nükleer füzyon reaktörleri güvenilir enerjinin bir sonraki sınırı olarak görülüyor. Güneş'in enerji sürecini kopyalamayı amaçlayan nükleer füzyon yaklaşımı, hidrojen atomlarını helyuma eritmek ve enerji açığa çıkarmak için sıcak plazma yaratıyor. Bu teorik olarak işe yarasa da, bilim insanları yalnızca birkaç durumda girdiden daha fazla enerji üretebildiler. Üstelik halihazırda füzyon bazlı enerji üretmek için gerekli olan kurulum, ticarileştirilmiş bir kurulumda kullanılamayacak kadar kapsamlıdır. PPPL'deki araştırmacılar, daha küçük boyutlu füzyon reaktörlerinin sağlanmasına yardımcı olabilecek biraz farklı tipte bir nükleer füzyon reaktörü üzerinde çalışıyorlar. Lityum tokamak nedir? Araştırmacılar genellikle hidrojen plazmasını tokamak adı verilen çörek şeklindeki kapların içinde tutmak için füzyon deneyleri için güçlü manyetik alanlar kullanıyor. Ekip, PPPL'de tokamaklarının iç duvarlarını lityum ile kapladı. Basın bültenine göre bu, plazmadan çıkan yüksek oranda hidrojen atomunu tuttuğu için tokamak duvarının davranışını değiştiriyor. Bu Lityum Tokamak Deneyi- betadır (LTX- ꞵ). Lityum kaplı bir duvar olmadığında birçok hidrojen atomu tokamak duvarlarından plazmaya geri döner. PPPL araştırmacıları daha önce bu sayıyı düşük tutmanın, plazmanın kenarda sıcak ve sabit kalmasına izin verirken, reaktör içinde hareket için daha fazla alan sağladığını göstermişti. Ekip, yeni araştırmalarında, kenar soğumaya başlamadan önce (LTX-ꞵ) içindeki plazmanın kenarındaki nötr parçacıkların maksimum yoğunluğunu belirledi. Ekip, plazmanın kenarındaki yoğunluğun 1 x 1019 m-3 seviyesinin altında kalması gerektiğini öne sürüyor. (LTX-ꞵ) için böyle bir seviye ilk kez tanımlanıyor. Plazma boyunca eşit sıcaklığın korunması Lityum tokamakta yakıt iki şekilde eklenebilir: kenardan hidrojen gazı püskürtülerek veya nötr parçacıklar ışınlanarak. PPPL ekibi, yakıt akışını optimize ederek, şebekeye sağlanabilecek kararlı bir şekilde enerji üreten füzyon reaksiyonunu sürdürmek için bir yöntem belirlemeyi amaçlıyor. Bir füzyon reaksiyonunun nerede yönetilebileceğini belirlemek için fizikçiler genellikle plazma kenarının sıcaklığını ölçer ve bunu çekirdeğiyle karşılaştırır. Bu sayılar daha sonra bir grafik üzerinde çizilir ve çizginin eğimi incelenir. Eğer iki sıcaklık benzerse çizgi düzdür ve buna düz sıcaklık profili adı verilir. Kenardaki sıcaklık çekirdekteki sıcaklıktan düşükse buna tepe sıcaklık profili adı verilir. PPPL araştırmacıları, düz bir sıcaklık profiline izin veren nötr parçacıkların maksimum yoğunluğunu belirlediler. Bu nötr yoğunlukların ötesine geçmek, yırtılma modları olarak da bilinen kararsızlıklara yol açar. Kontrol edilmezse, bu yırtılma modları bir füzyon reaksiyonunun dengesini bozabilir ve durdurabilir. Araştırmacılar artık nötr ışın kullanarak plazma ısıtmasını en üst düzeye çıkarmak için ışın yörüngelerini kullanıyor. Kaynak: IE
  9. Gaziantep’te jandarma ekipleri tarafından kaçakçılıkla mücadeleye yönelik yapılan operasyonda 2 milyon TL’lik kaçak malzemeye el konuldu.Haberi Haber Kaynağından Oku
  10. Araştırmacılar, geleneksel kirli yakıt olmadan uçaklara güç verebilecek yeni yakıt rafinerisi konseptini rapor ediyor: 'Basit, düşük maliyetli ve sağlam olacak şekilde tasarlandı' Yeni nesil biyoyakıtlar, insanların kirli enerjiyle çalışan uçaklarla uçmadan hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olmak için ufukta görünebilir. Başka bir heyecan verici faktör mü? Biyoyakıt, Antroposen'de ayrıntılı olarak açıklandığı gibi, benzin eşdeğerinin galonu başına 3,15 dolar kadar düşük bir fiyatla mevcut olabilir; bu da muhtemelen önemli ölçüde daha az zararlı kirlilikle daha uygun bir fiyat noktasında seyahat etmeyi kolaylaştırır. Bu biyoyakıt, ilk kez 2013 yılında California Üniversitesi, Riverside'daki araştırmacılar tarafından rapor edilen bir rafineri süreciyle mümkün kılınacak. Bilim insanları, gıda dışı kaynakları yakıta dönüştürmek için tetrahidrofuran adı verilen ve bitki hücre duvarlarının üç ana elementiyle "ılıman sıcaklıklarda" reaksiyona giren organik bir bileşik kullandılar. CELF (ortak solventle geliştirilmiş lignoselülozik fraksiyonlama) olarak bilinen yöntem, bitki maddesini verimli bir şekilde yüksek kaliteli pratik malzemelere ayırıyor. UC Riverside'da kimya ve çevre mühendisliği profesörü Charles Cai, Anthropocene'e şöyle açıkladı: "CELF teknolojisi basit, düşük maliyetli ve sağlam olacak şekilde tasarlandı." Araştırmacıların Enerji ve Çevre Bilimi dergisinde yayınlanan analizi, Our World in Data'ya göre karbon kirliliğinin yaklaşık %2,5'inden sorumlu olan uçak yolculuğu için umut verici bir başka işaret. Bu yüzde çok fazla görünmese de, kirli yakıtın yakılmasının atmosferle etkileşimi nedeniyle bu emisyonların genel olarak daha güçlü bir ısınma etkisi var. Bizi kansere neden olan radyasyondan koruyan ozonun uzun vadede azalması da etkilerden biridir. Hidrojenle çalışan, hibrit elektrikli ve tamamen elektrikli uçaklar, bilim adamlarının hava yolculuğundan kaynaklanan zararlı kirliliği azaltmak için üzerinde çalıştığı çözümler arasında yer alıyor. Ancak Antroposen'in işaret ettiği gibi, biyoyakıtlar, gıda mahsullerinden yapılmadığı sürece "kısa vadeli bir çözüm" olabilir; bunların bir kısmı, daha yaygın hale gelen aşırı hava olaylarından olumsuz etkilendikten sonra zaten daha pahalı veya nadir hale gelmiştir. aşırı ısınan bir gezegen yüzünden. Üniversiteden yapılan bir basın açıklamasına göre, Mart 2023'te UC Riverside'daki araştırmacılara ABD Enerji Bakanlığı'ndan 2 milyon dolarlık bir hibe verildi ve fonlar, bir CELF pilot ünitesi inşa etmek ve test etmek için üç yıllık bir girişim için kullanılacak. . Patentli olan ve sürdürülebilir biyoyakıtların gelişimini hızlandırmak için seçilen 17 projeden biri olan projenin, her gün en az yarım ton biyokütleyi işlemesi bekleniyor ve operasyonlar sırasında kullanılan solventleri geri kazanıp yeniden kullanan bir sisteme sahip olacak. UC Riverside için yaptığı açıklamada Cai, "Bu kesinlikle CELF teknolojisinin ölçek büyütmedeki sağlamlığını göstermek için çok heyecan verici bir fırsat. Endüstri ortaklarımızla süreç geliştirmenin bu ikinci aşamasına girerken devam eden DOE desteği için minnettarız" dedi. Kaynak: TCD
  11. Katolik aleminin ruhani lideri Papa Franciscus, Katoliklerin bu hafta sonu kutlamaya hazırlandığı Paskalya Yortusu ritüelleri çerçevesinde 12 kadın mahkumun ayağını yıkadı.Haberi Haber Kaynağından Oku
  12. Bursa'nın Mustafakemalpaşa ilçesinde 4 katlı otelin kazan dairesinde patlama oldu. Patlamada otel ile binanın altındaki Kızılay şubesinde hasar oluştu.Haberi Haber Kaynağından Oku
  13. CHP'li Mustafa Adıgüzel, AKP'li Ordu Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan ve Ordu tarihi için önemli olan Rüsumat-4 Gemisi Anıtı’ndaki yolsuzluğu gündeme getirdi. Anıt kapsamında yaptırılan heykellerin vitrin mankenlerinden yapıldığın belirten Adıgüzel, “Parayı alıp götürdüler. Bu heykeller de bu şekilde fazla dayanmaz” dedi.Haberi Haber Kaynağından Oku
  14. Seçim günü oy sayımında iftar molası olup olmayacağı, 31 Mart 2024 yerel seçimlerinin ramazan ayına denk gelmesi nedeniyle merak ediliyor. Peki, Seçim günü oy sayımında iftar molası olacak mı?Haberi Haber Kaynağından Oku
  15. Xiaomi 29 Bin Dolarlık SU7 Elektrikli Otomobilini Tanıttı Xiaomi Beş Temel Otomotiv Teknolojisini Tanıttı ve İnsan x Araba x Ev Akıllı Ekosistemini Tamamlayan Xiaomi SU7'yi Tanıttı Xiaomi EV'nin ilk ürünü olan ve merakla beklenen Xiaomi SU7, tasarımı, performansı, menzili, güvenliği ve diğer detaylarıyla dünya çapında ilk kez "önceden piyasaya sürüldü". "Tam boyutlu, yüksek performanslı, eko-teknolojili bir sedan" olarak konumlandırılan Xiaomi SU7, performansın, ekosistemin ve mobil akıllı alanın sınırlarını zorlamayı hedefliyor. Çin şiirinden bir cümle alıntılayarak, "Sağlam adımlarla zirveyi geçiyoruz." Xiaomi Group'un kurucusu, başkanı ve CEO'su Lei Jun, Xiaomi'nin otomotiv endüstrisine girişinin akıllı telefon endüstrisinde önemli bir sıçramaya ve İnsan x Araba x Ev akıllı ekosisteminin döngüsünü kapatmaya yönelik önemli bir adıma işaret ettiğini belirtti. Lei Jun ayrıca, asırlık otomotiv endüstrisinin bugün çok az manevra alanı sunduğunu ifade etti: "Xiaomi, temel çekirdek teknolojilerin geliştirilmesinden başlayarak, olağanüstü bir araç üretme taahhüdünde bulunarak on kat yatırım yapmaya karar verdi. 15 ila 20 yıllık çabayla, Xiaomi, dünyanın en büyük beş otomobil üreticisinden biri olmayı hedefliyor." Otomotiv endüstrisinin teknoloji yığınını yeniden tanımlıyoruz Akıllı elektrikli araçlar, otomotiv endüstrisinin tüketici elektroniği ve akıllı ekosistemlerle entegrasyonuna doğru yöneliyor. Tam kapsamlı teknolojileri entegre etmek sektörün gelişimi için gerekli bir adımdır. Lei Jun, Xiaomi EV'nin endüstriyel üretimi, akıllı yazılımı ve yapay zekayı entegre ederek otomotiv endüstrisini tamamen yeniden tanımlayacağını ve teknolojik ortamda önemli bir sıçramaya imza atacağını belirtti. Xiaomi EV, temel temel teknolojilerin geliştirilmesinden ve kilit teknoloji sektörlerinde derinlemesine bağımsız araştırmalardan başlayarak aşağıdan yukarıya bir yaklaşıma kendini adamıştır. "On kat yatırım ve titizlikle harika bir araba üretme" taahhüdüyle Xiaomi EV, ilk araştırma ve geliştirme aşamasına 10 milyar CNY'nin üzerinde yatırım yaptı. Ar-Ge ekibi, hem Çin'de hem de yurt dışında kritik alanlarda 3.400'ün üzerinde mühendis ve binin üzerinde teknik uzmandan oluşuyor. Bu konferans, Xiaomi EV'nin beş temel teknolojisinin geliştirilmesindeki atılımları ortaya çıkardı. E-Motor, Pil, Xiaomi Hyper Die-Casting, Xiaomi Pilot Otonom Sürüş ve Akıllı Kabin gibi kilit sektörlerde, Xiaomi EV'nin kendi geliştirdiği çok sayıda teknoloji, küresel veya yurt içinde türünün ilk örneği haline geldi. Bu, Xiaomi'nin kuruluşundan bu yana 13 yıllık kapsamlı teknolojik birikimini sergiliyor. E-motor Konferansta Xiaomi, bağımsız olarak geliştirip ürettiği E-motorları, HyperEngine V6/V6'ları ve HyperEngine V8'leri sergiledi. Çift Yönlü Tam Yağ Soğutma Teknolojisi, S-şekilli yağ devresi tasarımı ve kademeli silikon çelik laminasyon tasarımı gibi yenilikçi teknolojiler kullanan üç E-motor, içten yanmalı motorlar çağındaki geleneksel büyük V8 ve V6 güç aktarma organlarının performansına rakip olarak, Sektörün performans sınırları yeni boyutlara ulaşıyor. Özellikle HyperEngine V8'ler, maksimum 27.200 rpm hız, 425kW çıkış ve 635N·m tepe tork ile E-motorlar için küresel bir rekor kırıyor. HyperEngine V8s, endüstrinin ötesine geçen 27.200 rpm standardını mümkün kılmak için, 960 MPa'lık çekme dayanımına sahip, endüstrinin ilk ultra yüksek dayanımlı silikon çelik plakasını kullanıyor ve ana akım endüstri tekliflerini iki kattan fazla aşan bir güce sahip. Soğutma tasarımı için HyperEngine V8s, Çift Yönlü Tam Yağ Soğutma Teknolojisini ve S şeklinde bir yağ devresi tasarımını benimser. Stator için, ısı dağıtım alanını %100 artıran ve 20°C'ye kadar soğutma etkisi sağlayan çift çevrimli bir yağ devresi kullanılır. Bu arada rotor bölümünde, ısı dağıtım alanını %50 artıran ve 30°C'ye kadar soğutma etkisi sağlayan patentli S şekilli bir yağ devresi kullanılıyor. Ek olarak, stator silikon çeliği laminasyonları "adım benzeri" kademeli bir tasarıma sahiptir ve etkili ısı dağıtım alanını ilave %7 oranında artırır. HyperEngine V8'ler geliştirilme aşamasındadır ve 2025'te Xiaomi EV'lerde seri üretilip uygulamaya koyulacaktır. Xiaomi'nin kendi geliştirdiği HyperEngine V6/V6s E-motorları, dünya çapında seri üretilen en güçlü elektrik motorunu geride bırakarak, 21.000 rpm'lik sektör lideri dönme hızına sahiptir. Bunlar arasında, HyperEngine V6 süper motoru maksimum 299 PS güce ve maksimum 400 N·m torka sahipken, HyperEngine V6s süper motoru maksimum 374 PS güce ve maksimum 500 N·m torka ulaşıyor. Pil Xiaomi ayrıca yenilikçi Ters Çevrilmiş Hücre Teknolojisi, çok işlevli elastik ara katman ve minimalist bir kablolama sistemi aracılığıyla kendi geliştirdiği CTB Entegre Pil Teknolojisine sahiptir; %77,8'lik pil entegrasyon verimliliği, dünya çapındaki en yüksek CTB pilleri, %24,4 genel performans artışı ve 17 mm'lik yükseklikte azalma, 150 kWh'ye kadar maksimum pil kapasitesi ve 1200 km'yi aşan teorik CLTC şarj menzili özelliklerine sahiptir. Uzun mesafeli seyahat sırasında istikrarlı performans sağlamak için Xiaomi, sektör lideri güvenlik tasarım standartlarını kullanıyor. Aşağıya bakan basınç tahliye valfi aşırı durumlarda enerjiyi hızlı bir şekilde serbest bırakarak yolcu kabini güvenliğini en üst düzeye çıkarır. 14 katmanlı sağlam bir fiziksel koruma sistemi, üç katman üst destek, üç katman yan koruma ve sekiz katman alt koruma içerir. Isı dağıtımı açısından, çift taraflı su soğutma çözümü, pil hücrelerinin her iki uzun tarafına ısı dağıtım plakaları uygulayarak 7,8 m²'lik (sektör ortalamasının dört katı) bir soğutma alanına ulaşır. Pil hücrelerinin yanlarında 1000°C'ye kadar sıcaklıklara dayanabilen 165 adet aerojel yalıtım malzemesi bulunuyor. Xiaomi EV, en yüksek işlevsel güvenlik seviyesi olan ASIL-D'ye sahip, kendi geliştirdiği Pil Yönetim Sistemi (BMS) ile donatılmıştır. Bu BMS, üç bağımsız termal kaçak monitörü ve alarmının yanı sıra 24 saat erken uyarı sistemi içerir. Her bir Xiaomi pili endüstri lideri güvenilirliğe sahiptir ve 1050'den fazla güvenlik doğrulaması ve uluslararası dayanıklılık testi süresinin 96 katı standart dahil olmak üzere en sıkı pil güvenlik testlerinden geçer. Xiaomi Hiper Döküm Xiaomi, kendi geliştirdiği Xiaomi Hyper Die-Casting T9100 kümesini ve tescilli döküm alaşım malzemesi Xiaomi Titans Metal'i tanıttı; bu, onu aynı anda hem büyük döküm hem de malzemeleri kendi kendine araştıran tek yerli otomobil üreticisi haline getirdi. Xiaomi Hyper Die-Casting T9100, toplam ağırlığı 1050 ton ve kilitleme kuvveti 9100 tona ulaşan 840m²'lik bir alanı kaplamaktadır. Xiaomi, tek tek parçaların denetimini 2 saniye içinde tamamlayabilen ve manuel incelemeden on kat daha yüksek bir verimlilik sunan bir temel model kalite değerlendirme sistemi geliştirdi. Bu kümenin uygulanması, arka alt gövdenin 72 bileşeni bir araya getirmesi, kaynaklı bağlantıların 840 oranında azaltılması, toplam otomobil ağırlığının %17 oranında azaltılması ve üretim saatlerinin %45 oranında önemli ölçüde azaltılmasıyla Xiaomi EV için dikkate değer bir başarıya olanak tanıyor. Malzeme araştırma ve geliştirmesinde Xiaomi, yüksek mukavemetli, yüksek esnekliğe sahip, ısıl işlem görmüş basınçlı döküm malzemesi olan Xiaomi Titans Metal'i geliştirdi. Xiaomi'nin kendi geliştirdiği "Çok Malzemeli Performans Simülasyon Sistemi", 10,16 milyon olasılık arasından en uygun alaşım formülünü seçerek güç, dayanıklılık ve stabilitenin mükemmel bir kombinasyonunu sağlar. Endüstri basınçlı döküm sıkıştırma basıncının tonajına odaklanırken, Xiaomi kararlı bir şekilde kendi kendine araştırdığı tam kapsamlı bir yol izliyor. Malzeme ve ekipman kümelerinden bitmiş dökümlere kadar Xiaomi, büyük basınçlı döküm sanayi zincirinin neredeyse tüm yönlerini tamamladı. Xiaomi Pilot Otonom Sürüş Akıllı yazılım teknolojisi alanında Xiaomi, otomotiv ve tüketici elektroniği endüstrilerinin akıllı ekosistemlerle entegrasyonunu sağlayarak küresel bir teknoloji lideri olarak benzersiz avantajını sergiledi. Otonom sürüş açısından Xiaomi üç temel teknolojiye öncülük etti: Uyarlanabilir BEV Teknolojisi, Yol Haritalama Temel Modeli ve Süper Çözünürlüklü Occupancy Ağ Teknolojisi. Uyarlanabilir BEV Teknolojisi, senaryoya dayalı farklı algılama algoritmalarını harekete geçiren sektör lideri bir yeniliktir. Algılama ızgarası minimum 5 cm ve maksimum 20 cm tanecikliliğe sahiptir ve tanıma aralığı 5 cm'den 250 m'ye kadar uzanır. Bu teknoloji, şehir içi senaryolarda daha geniş görünürlük, yüksek hız senaryolarında genişletilmiş görüş ve park senaryolarında daha fazla hassasiyet sağlar. Yol Haritalama Temel Modeli, yol koşullarını algılamaya yönelik geleneksel yöntemlerde devrim yaratıyor. Bu model yalnızca bunları gerçek zamanlı olarak tanımakla ve akıllı bir şekilde daha makul bir sürüş yörüngesine geçmekle kalmıyor, aynı zamanda karmaşık kavşak senaryolarından ve deneyimli sürücü alışkanlıklarından öğrendikleri sayesinde, yüksek çözünürlüklü haritalara güvenmeden karmaşık kavşaklarda sorunsuz bir şekilde gezinebiliyor. Engel tanıma açısından, Xiaomi'nin Super-Res Occupancy Network Teknolojisi, düzensiz engeller için sınırsız kategoride tanıma sağlar. Engelleri blok olarak yorumlayan geleneksel ağlarla karşılaştırıldığında, Xiaomi'nin yenilikçi vektör algoritması tüm görünür nesneleri sürekli kavisli yüzeyler olarak simüle eder. Bu, tanıma doğruluğunu 0,1 m'ye kadar artırır. Ek olarak, Xiaomi'nin kendi geliştirdiği tek tıklamayla gürültü azaltma özelliği, yağmur ve karın tanıma üzerindeki etkisini ortadan kaldırarak yanlış tanımlama olasılığını önemli ölçüde azaltır. Yol Haritalandırma Temel Modeline ek olarak Xiaomi, otomatik park etme için bağımsız olarak dünyanın ilk üretime hazır "Uçtan Uca Algılama ve Karar Verme Yapay Zeka Modeli"ni de geliştirdi. Bu model, asansör içeren park tesisleri gibi zorlu senaryolarda park ederken gerçek zamanlı gözlem ve dinamik ayarlama yapılmasına olanak tanır. Donanım tarafında sistem, toplam 508TOPS bilgi işlem gücüne sahip iki adet NVIDIA Orin yüksek performanslı yonga da dahil olmak üzere en üst düzey yapılandırmalarla donatılmıştır. Algılama donanımı, Xiaomi SU7 Max modelinde bir adet LiDAR, on bir adet yüksek çözünürlüklü kamera, üç milimetre dalga radarı ve on iki adet ultrasonik radardan oluşuyor. Üst düzey konfigürasyonlar ve tam kapsamlı şirket içi araştırmalarla Xiaomi'nin akıllı Otonom Sürüş sistemi, 2024 yılına kadar sektörün en üst kademesine katılacak. Akıllı Kabin Xiaomi EV Akıllı Kabin, "insan merkezli" bir etkileşim mimarisini benimsiyor ve 16,1 inç 3K merkezi konsol, 56 inç HUD baş üstü ekranı, 7,1 inç döner gösterge paneli ve iki koltuk arkası uzatma yuvasına sahip. iki tablet cihazın montajı. 30 TOPS'a kadar AI bilgi işlem gücüne sahip Snapdragon 8295 araç içi çip ile donatılmıştır ve beş farklı ekranın bağlanmasıyla üstün bir etkileşimli deneyim sağlar. Xiaomi Smart Cabin'in etkileşimli deneyimi tabletlere benzer ve kullanıcıların bir öğrenme eğrisine ihtiyaç duymadan hızlı bir şekilde uyum sağlamasına olanak tanır. Sistem, kapı kilidi açıldıktan sonra araç işletim sisteminin 1,49 saniye gibi hızlı bir şekilde başlatılmasıyla son derece sorunsuz çalışıyor. Ek olarak akıllı telefonlar ve EV arasında kesintisiz cihazlar arası bağlantı sunar. Örneğin telefon kabine getirildiğinde konsolda otomatik olarak bir simge görüntüleniyor ve tek dokunuşla telefonun arayüzüne kolay erişim sağlanıyor. Araç içi işletim sistemi, tüm Xiaomi tablet uygulama ekosistemi de dahil olmak üzere ana akım uygulamaları 5000'den fazla uygulamaya kademeli olarak uyum sağlayarak kusursuz bir şekilde entegre ediyor. Akıllı telefon uygulamaları rahatlıkla araç konsoluna sabitlenebilir ve anında araç içi uygulamalara dönüştürülebilir. Donanım entegrasyonu açısından Xiaomi SU7, araçla zahmetsiz entegrasyon için 1000'den fazla Xiaomi akıllı ev cihazını destekleyerek otomatik keşif, şifresiz erişim ve otomasyon senaryoları kurma yeteneğini sağlayarak güçlü bir CarIoT ekosistemi yaratıyor. Otomobilin iç kısmında ayrıca çok çeşitli cihazlar için tak ve çalıştır işlevselliğini destekleyen özel nokta genişletme bağlantıları bulunmaktadır. Xiaomi EV, kullanıcıların ihtiyaçlarını karşılamak için CarPlay'i, iPad'lerin ve iPad aksesuarlarının montajını ve arka uzatma yuvasındaki uygulamaları tamamen destekliyor. "Teknoloji x Ekosistem" EV'lerin akıllı mobil alanlara doğru evrimine öncülük ediyor Sunum sırasında Lei Jun, Xiaomi'nin otomotiv hedefini paylaştı: otomotiv endüstrisinin yeni dönemi için rüya gibi bir araba yaratmak; estetik açıdan hoş, sürüşü keyifli, konforlu, akıllı ve güvenli bir araç. Teknolojinin, deneyimin ve estetiğin somut örneğini temsil eden "üçlü" rüya otomobili Xiaomi SU7, "tam boyutlu, yüksek performanslı eko-teknolojili sedan" olarak konumlanıyor. ve kapsamlı bir mobil akıllı alan deneyimi. Xiaomi SU7, en son teknoloji ve gelişmiş sürüş deneyimleriyle performansın zirvesi olarak ortaya çıkıyor. Kendi geliştirdiği E-motor - HyperEngine, CTB Entegre Pil Teknolojisi ve Xiaomi Hyper Die-Casting T9100 kalıp döküm kümesinden üretilen gövde yapısı gibi bir dizi zorlu teknolojik yenilikle Xiaomi SU7 Max, sıfır pil ömrüne ulaşıyor. 2,78 saniyede etkileyici bir hızla yüze hızlanma, kendisini "2 saniyenin altında süper otomobil" sınıfına sağlam bir şekilde yerleştirirken, 265 km/saat gibi şaşırtıcı bir azami hıza da ulaşma kapasitesine sahip. Xiaomi SU7 aynı zamanda gerçekten çok yönlü bir sanatçıdır. Tamamen kendi geliştirdiği Xiaomi Akıllı Şasi kontrol algoritmasıyla iki ana yeteneğe sahiptir: Akıllı Çok Boyutlu Algılama ve Küresel Senkronize Kontrol. Bu, tüm senaryolarda milisaniye düzeyinde uyarlanabilir dinamik şasi kontrolüne olanak tanır ve neredeyse "çarpıntısız" bir sürüş deneyimi sunarken istikrarlı bir kullanım deneyimi sağlar. Daha da önemlisi, Xiaomi SU7, uygulamaları, donanımı ve üçüncü taraf CarIoT ekosistemlerini entegre ederek benzeri görülmemiş bir akıllı mobil alan deneyimi sağlayarak üç önemli ekosistem güçlendirmesini bir araya getiriyor. Xiaomi CarIoT ekosistemi, standartlaştırılmış arayüzler, kapsamlı iletişim protokolü standartları ve mevcut cihazlar için hafif güçlendirme çözümleri içeren üçüncü taraflara tamamen açıktır. Lei Jun, akıllı elektrikli araçların nihai alanının, teknolojik atılımların birleşimi ve sürüşün sezgisel hale geldiği kullanıcı ihtiyaçları ile araçlarının kusursuz entegrasyonu olduğunu belirtti. "İnsan x Araba x Ev" akıllı ekosistemini tamamlıyoruz Bu yılın ekim ayının sonunda Xiaomi, grup stratejisinde kapsamlı bir yükseltme yaptığını, "Akıllı Telefon x AIoT"den "İnsan x Araba x Ev" akıllı ekosistemine geçiş yaptığını ve otomobillerin Xiaomi'nin stratejik odağının önemli bir bileşeni haline geldiğini duyurdu. "İnsan x Araba x Ev" akıllı ekosistemi, insanları, arabaları ve evleri içeren senaryoların kapsamlı bir entegrasyonu olup, donanım cihazlarının kesintisiz bağlantısını, gerçek zamanlı koordinasyonu kolaylaştırır ve sektör ortakları arasında işbirliğini artırır. Lei Jun, bu konferansta Xiaomi EV'nin eklenmesiyle "İnsan x Araba x Ev" akıllı ekosisteminin resmi olarak tamamlandığını duyurdu. Ekosistem, ekosistem içindeki bireyler, cihazlar ve akıllı hizmetler arasında karşılıklı işbirliğine ve evrime olanak sağlar. HyperConnect çapraz cihaz bağlantısından yararlanan Xiaomi HyperOS, Xiaomi EV dahil 200'den fazla ürün kategorisini sorunsuz bir şekilde entegre ediyor. Ekosistemin kapsamı, kullanıcıların günlük senaryolarının %95'inden fazlasına uzanır ve zekanın her bireye karmaşık bir şekilde hizmet etmesine olanak tanır. Eş zamanlı olarak, yapay zekanın güçlendirilmesiyle Xiaomi HyperMind, akıllı muhakeme merkezi olarak hizmet ediyor ve kullanımı algılayıp öğrenerek otomatik, proaktif çözümler sunuyor. Ayrıca "İnsan x Araba x Ev" akıllı ekosistemi, açık bir platformu koruyarak ürünler, teknolojiler ve endüstriler arasında karşılıklı güçlenmeyi sağlar; Xiaomi, "temel teknolojide sürekli Ar-Ge, sürekli ve uzun vadeli yatırım" ilkesine bağlı kalmaktadır. Geçtiğimiz 13 yılda Xiaomi kendisini 12 teknoloji alanında ve 99 sektörde stratejik olarak konumlandırdı. "Yazılım ve donanımın daha fazla entegrasyonu ve yapay zeka yeteneğinden tam anlamıyla yararlanma" ilkesiyle yönlendirilen Xiaomi, üretimin yanı sıra ürün araştırma ve geliştirmesini sürekli olarak güçlendiren bir "birleşik teknoloji yığını" geliştirdi. Eş zamanlı olarak Xiaomi, tüm sektörün tüm potansiyelinden yararlanmak için geliştiriciler, tedarik zinciri ve imalat dahil sektör ortaklarıyla işbirliği yaparak Xiaomi HyperOS'u daha açık bir platform haline getiriyor ve "İnsan x Araba x Ev"in daha kapsayıcı ve insan merkezli olmasını sağlıyor. çok sayıda olasılığı mümkün kılma yeteneğine sahiptir. Lei Jun, Xiaomi'nin otomotiv sektörüne girişinin önemli bir sıçramaya işaret ettiğini belirtti. Bu, temel temel teknolojilere uzun vadeli bir bağlılığı ve derin bir yatırımı, Xiaomi'nin modern endüstriyel akıllı üretim yetenekleri için bir olgunlaşma anını ve en önemlisi "İnsan x Araba x Ev" akıllı ekosistemini tamamlamada çok önemli bir adımı temsil ediyor. Lei Jun, "Xiaomi'nin otomotiv endüstrisine girişi, Xiaomi için yeni bir başlangıç anlamına geliyor; inanıyorum ki bir gün Xiaomi EV'leri dünya çapındaki yollarda tanıdık bir manzara olacak" dedi. Xiaomi Şirketi Hakkında Xiaomi Corporation, Nisan 2010'da kuruldu ve 9 Temmuz 2018'de Hong Kong Menkul Kıymetler Borsası Ana Kurulu'nda listelendi. Xiaomi, temelinde IoT platformuyla bağlanan akıllı telefonlar ve akıllı donanımlara sahip bir tüketici elektroniği ve akıllı üretim şirketidir. "Kullanıcılarla arkadaş olun ve kullanıcıların kalbindeki en havalı şirket olun" vizyonunu benimseyen Xiaomi, sürekli olarak yenilikleri, yüksek kaliteli kullanıcı deneyimini ve operasyonel verimliliği takip ediyor. Şirket, yenilikçi teknoloji sayesinde dünyadaki herkesin daha iyi bir yaşam sürmesini sağlamak için durmaksızın dürüst fiyatlarla harika ürünler üretiyor. Xiaomi dünyanın önde gelen akıllı telefon şirketlerinden biridir. Eylül 2023'te MIUI'nin MAU'su dünya çapında yaklaşık 623 milyona ulaştı. Şirket aynı zamanda dünyanın önde gelen tüketici AIoT (AI+IoT) platformunu kurarak 30 Eylül 2023 itibarıyla platformuna bağlı yaklaşık 699 milyon akıllı cihaza (akıllı telefonlar, dizüstü bilgisayarlar ve tabletler hariç) ulaştı. Xiaomi ürünleri 100'den fazla ülkede mevcuttur. Dünyadaki ülkeler ve bölgeler. Ağustos 2023'te Xiaomi, Fortune Global 500 listesinde üst üste beşinci kez 360. sırada yer aldı. Xiaomi, Hang Seng Index, Hang Seng China Enterprises Index, Hang Seng TECH Index ve Hang Seng China 50 Index'in bir bileşenidir. Kaynak: Xiaomi
  16. CHP, TRT’nin muhalefet partilerine uyguladığı karartmayı Anayasa Mahkemesi'ne (AYM) taşıdı. CHP Seçim ve Parti Hukuk İşlerinden Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Gül Çiftci Binici, Anayasa Mahkemesi'nden önce RTÜK, YSK ve Ankara Cumhuriyet Başsavcılığına da şikayet ve suç duyurusu dilekçeleri verildiğini anımsatarak, “Kamu kurumları eliyle muhalefet karartılıyor. Muhalif kanallar RTÜK’ün haksız yaptırımlarına maruz kalırken, açık bir şekilde suç işleyen TRT’ye adeta bir dokunulmaz zırhı giydirilmiş” dedi.Haberi Haber Kaynağından Oku
  17. Bolu'da bir sitenin otoparkında tabancayla tehdit ettikleri kişinin 1080 Euro, 950 dolar ve 16 bin 400 TL’sini gasbeden 4 kişi, 2 ilde düzenlenen operasyonla yakalanıp, tutuklandı.Haberi Haber Kaynağından Oku
  18. ABD Başkanı Joe Biden'ın kargo gemisinin çarpması nedeniyle yıkılan Francis Scott Key Köprüsü'nün federal bütçeden karşılanarak yeniden yapılacağı ifadeleri tartışmalara neden oldu.Haberi Haber Kaynağından Oku
  19. Ankara Büyükşehir Belediye (ABB) Başkanı Mansur Yavaş, CHP’nin Altındağ Belediye Başkanı Adayı Ramazan Değerli ile birlikte Altındağ’da esnaf ziyareti gerçekleştirdi.Haberi Haber Kaynağından Oku
  20. Bugün
  21. Kars’ta seçim öncesinde KOM ekiplerince düzenlenen operasyonda uzun namlulu tam otomatik silah ele geçirildi.Haberi Haber Kaynağından Oku
  22. Kırmızı et ve tavuk etine göre fiyatı oldukça uygun olan somon balığının 1 kiloluk etiyle 3 kişi rahatlıkla doyabiliyor.Haberi Haber Kaynağından Oku
  23. Güney Kore'nin Canberra Büyükelçisi Lee Jong-sup, hakkında soruşturma yürütülürken atanmasına ilişkin eleştirilerin ardından istifa etti.Haberi Haber Kaynağından Oku
  24. Süper Lig ekiplerinden Beşiktaş, milli futbolcu Salih Özcan ve Alman temsilcisi Bayer Leverkusen'in Çek yıldızı Patrik Schick ile ilgilendiği iddia edildi.Haberi Haber Kaynağından Oku
  25. Yeniden Refah Partisi açıklamasında, partinin İstanbul adayı Mehmet Altınöz'ün canlı yayına konuk olmak üzere davet edildiği TGRT Haber’de engellendiği duyuruldu.Haberi Haber Kaynağından Oku
  1. Daha Fazla Eylem Yükle
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.