Zıplanacak içerik

Bütün Eylemler

Bu akış otomatik olarak güncellenir

  1. Geçen saat
  2. Elektrikli Araç Balonu Patlayacak Diyorlar ama Aksine Daha da Büyüyecek 30 Eylül 2025, Amerika Birleşik Devletleri'nde elektrikli araçlar için bir dönemin sonu anlamına geliyor. Yıllardır elektrikli araç satışlarını artırmaya yardımcı olan 7.500 dolarlık federal vergi indirimi, kullanılmış elektrikli araçlar için 4.000 dolarlık indirimle birlikte resmen ortadan kalkacak. Bu finansal destek olmadan, elektrikli araç pazarı çok dik bir uçurumla karşı karşıya. Önümüzdeki üç ay boyunca, alıcılar indirim bitmeden yararlanmak için acele ettikçe satışlar hızla artacak. Peki ya sonrasında? İşler çirkinleşecek. Zaten Yavaşlayan Bir Pazar Krediler bitmeden önce bile satış verileri çatlakların oluştuğunu gösteriyordu. Honda'nın Prologue ve ZDX gibi bazı modellerinde bir miktar artış görüldü, ancak Ford'un F-150 Lightning, Mustang Mach-E ve hatta Hyundai Ioniq 5, Kia EV6 ve büyük EV9 gibi çok beğenilen modellerine olan talep düşüyor. Hatta Hyundai, Georgia'da devasa bir yeni fabrika kurmasına rağmen, yavaşlayan küresel talep nedeniyle üretimi kısmak zorunda kaldı. Elektrikli Araç Fiyatları Kontrolden Çıktı Elektrikli araçların fiyatları istikrarlı bir şekilde artıyor. Yenilenen Kia EV6 GT-Line'ın fiyatı artık 60.000 doların üzerinde. Sadece birkaç yıl önce, aynı araçların fiyatları 55.000 doların altındaydı. Bu, uygun fiyatlılığın çoğu otomobil alıcısı için en büyük engel olduğu bir dönemde büyük bir sıçrama. Vergi indirimi olmadan, 60.000 dolarlık elektrikli araçlar ortalama tüketici için finansal açıdan mantıklı değil. Amerika'nın Elektrikli Araç Pazarı Lüks Modellerle Hayatta Kalamaz Elektrikli araç kullanımı, müşterilerin daha yüksek fiyatları karşılayabildiği lüks pazarda her zaman en güçlü olmuştur. Ancak bir sonraki aşamanın uygun fiyatlı, kitle pazarı elektrikli araçlar getirmesi bekleniyordu. Bu aşama asla gelmedi. Bunun yerine, otomobil üreticileri pazarı çok az kişinin karşılayabileceği büyük ve pahalı araçlarla doldurdu. Teşvikler olmadan bu yaklaşım çıkmaz sokaktır. Yaklaşan Çöküş Vergi indirimi kaynaklı satışların son dalgası bittiğinde, elektrikli araçlara olan talep hızla düşecektir. Bayiliklerin satılmayan stoklarla dolmasını ve otomobil üreticilerinin sessizce hibrit ve içten yanmalı motorlara odaklanmasını bekleyin. Çin'de elektrikli araçlar gelişmeye devam edecek çünkü bu pazar, ekosistemi ayakta tutacak altyapı ve hammadde kontrolüne sahip. ABD'de ise altyapı yetersiz, batarya tedarik zincirleri kırılgan ve üretim maliyetleri hâlâ çok yüksek. Altyapı Sorunu Elektrikli araçlar için en büyük engellerden biri şarj. Birçok Amerikan şehrinin hızlı ve güvenilir şarj ağları kurmasına daha yıllar var. Kırsal kesimlerin durumu daha da kötü. Banliyö mahallelerinde bile, sürücülerin yüksek hızlı bir şarj istasyonu bulmak için genellikle 15 ila 20 dakika yolculuk yapması gerekiyor. Yaygın ve kullanışlı bir altyapı olmadan, elektrikli araçlar günlük sürücüler için zor satılıyor. Fiyat Baskısı Değişimi Zorlayacak Amerika'da hayatta kalmak için elektrikli araçların evrimleşmesi gerekecek. Anahtar kelime "daha ucuz". Otomobil üreticilerinin 20.000-30.000 dolar civarında başlayan fiyatlarla elektrikli araçlar üretmeleri gerekecek. Gösterişli detaylardan kurtulmaları, pratikliğe odaklanmaları ve her elektrikli aracı tekerlekli lüks bir araba haline getirmeye çalışmaktan vazgeçmeleri gerekecek. Daha küçük bataryalar, 320 km menziller ve verimli, şehir dostu tasarımlar gerekli olacak. Yanlış Odaklanma: Hız ve Lüks Yıllardır elektrikli araç pazarlaması, 0-100 km/sa hızlanma süreleri ve teknolojiyle kafayı bozmuş durumda. Çift motorlu kurulumlar, 800 voltluk sistemler ve 3 saniyelik hızlanma, meraklıları etkileyebilir, ancak ortalama bir sürücünün tek ihtiyacı, işe gidip gelmesini sağlayacak bir araba. Performansa olan bu takıntı, fiyatları yükseltti ve elektrikli araç pazarını zirveye taşıdı. Hafif Elektrikli Araçlar Gelecek Olabilir Otomobil üreticilerinin, gerçekçi olmayan menzil hedeflerine ulaşmak için araçlara giderek daha fazla ağır batarya takmak yerine, daha hafif tasarımlara odaklanmaya başlaması gerekiyor. Daha hafif bir elektrikli araç, daha iyi verimlilik, daha küçük bir batarya paketi ve daha düşük bir fiyat etiketi anlamına gelir. 640 kilometreden fazla menzil yerine, evde gece boyunca şarj olabilen 320 kilometrelik bir şehir içi elektrikli aracı, birçok Amerikalı için mükemmel bir formül olabilir. Neler İşe Yarayabilir? Uygun fiyatlı elektrikli araçların, geleceğin Nissan Leaf'ine daha çok benzemesi gerekiyor: basit, kompakt, önden çekişli ve kullanımı kolay. Bu tür araçlar, araç sahiplerinin büyük bir kısmını oluşturan şehir içi sürücüler için ideal. Elektrikli araç pazarı, 60.000 dolarlık crossover'lar ve kamyonetler etrafında şekillenemez. İnsanların gerçekten satın alabileceği arabalar etrafında şekillenmelidir. Piller Her Şeye Karar Verecek Pil teknolojisi, elektrikli araç sorununun merkezinde yer alıyor. Pahalı lityum iyon piller fiyatları yüksek tutarken, nadir toprak elementlerinin madenciliği çevresel ve etik zorluklar yaratıyor. Sodyum iyon piller veya katı hal piller makul bir maliyetle seri üretilebilirse, her şey değişir. O zamana kadar, ağır ve pahalı lityum piller, elektrikli araçların ne kadar uygun fiyatlı olabileceğini sınırlayacak. Gelecek, En Azından Şimdilik Hibritlerde Bazı otomobil üreticileri elektrikli araçlara yönelirken, çoğu hibritlere yatırım yapmayı tercih ediyor. Hibritler çok fazla yeni altyapı gerektirmiyor ve menzil kaygısı olmadan mükemmel yakıt verimliliği sağlıyor. Birçok Amerikalı sürücü için 26.000 dolarlık bir hibrit kamyonet, 60.000 dolarlık bir elektrikli SUV'den çok daha pratik bir tercih. Patlamak Üzere Bir Balon Vergi indirimlerinin sona ermesi, elektrikli araç pazarının emniyet ağını yerinden söktü. Uygun fiyatlı ve pratik modeller üretmeden elektrikli araç üretimine aşırı yatırım yapan otomobil üreticileri acı bir gerçekle yüzleşmek üzere. Elektrikli araç satışları yavaş yavaş düşmeyecek; uçurumdan aşağı yuvarlanacaklar. Fiyatlandırma, altyapı ve batarya teknolojisinde önemli bir değişiklik olmadığı sürece, elektrikli araç balonu patlamayacak; patlayacak. Önümüzdeki yıl, otomobil üreticilerinin uyum sağlamak için yeterince hızlı bir şekilde mi hareket edeceklerini, yoksa bu anın vaat ettikleri tamamen elektrikli gelecekten ciddi bir geri çekilmenin başlangıcı mı olduğunu göreceğiz. Kaynak: Survival World
  3. Mark Zuckerberg'e göre yapay zeka gözlükleri birincil bilgi işlem cihazlarınız olacak Mark Zuckerberg, kişisel süper zeka çağını başlatırken yapay zeka gözlüklerinin birincil bilgi işlem cihazlarınız olacağını söylüyor Zuckerberg, "süper zeka geliştirmenin artık ufukta göründüğüne" inanıyor Yapay zeka gözlüklerinin baskın kişisel bilgi işlem cihazımız olacağına inanıyor Önümüzdeki 10 yıl, kişisel süper zekanın gelişiminde dönüm noktası olacak Meta CEO'su Mark Zuckerberg, Sam Altman'ın uzun ve dağınık blog yazılarından birine benzeyen bir mektupta, herkes için kişisel süper zekanın olduğu ve Metaverse'e tek bir göndermenin bile olmadığı gelecek vizyonunu anlatıyor. Zuckerberg mektubu Instagram hesabı üzerinden monolog şeklinde de iletti. "Kişisel Süper Zeka" başlıklı 600 kelimeden fazla makale, Zuckerberg'in süper zekaya sahip çıkma çabasını gözler önüne seriyor. Kendinden emin bir şekilde, "Süper zeka geliştirmek artık ufukta görünüyor" diyor. OpenAI CEO'sunun yakın zamanda söylediklerini ürkütücü bir şekilde yansıtan sözlerle Zuckerberg, "Süper zekanın insanlığın ilerleme hızını artırmasına yardımcı olacağı konusunda son derece iyimserim. Ancak belki de daha da önemlisi, süper zekanın, insanların dünyayı seçtikleri yönde iyileştirme konusunda daha fazla yetkiye sahip olacağı yeni bir kişisel güçlenme çağını başlatma potansiyeline sahip olmasıdır." Kişisel Süper Zeka Zuckerberg'e göre, herkesin kendi erişilebilir süper zekasına sahip olması "hedeflerinize ulaşmanıza, dünyada görmek istediklerinizi yaratmanıza, her türlü macerayı yaşamanıza, sevdiklerinize daha iyi bir arkadaş olmanıza ve olmayı arzuladığınız kişi olmanıza yardımcı olacak." Şirketin gurur duyduğu Ray-Ban ve Oakley Meta Yapay Zeka Gözlüklerine gönderme yapan Zuckerberg, "Gözlük gibi bağlamımızı anlayan, gördüklerimizi görebilen, duyduklarımızı duyabilen ve gün boyunca bizimle etkileşim kurabilen kişisel cihazlar, birincil bilgi işlem cihazlarımız haline gelecek." diyor. Şahsen, mevcut kanıtlara dayanarak bunu kabul etmekte biraz zorlanıyorum. Henüz Meta'nın yapay zeka gözlüklerini kullanma fırsatım olmasa da, her şeyi yapmak için sesli komut gerektiren Rabbit R1 gibi yapay zeka cihazlarını kullandım ve bu, bir komut istemini hızlıca yazmaya veya ekranda uygulamaları açmaya kıyasla yapay zekayı kullanmanın yavaş ve kullanışsız bir yolu. Kişisel süper zekânın bu yeni çağının tam olarak ne zaman başlayacağı konusunda Zuckerberg, bahislerini biraz olsun temkinli tutuyor gibi görünüyor: "Bu on yılın geri kalanı, bu teknolojinin izleyeceği yolu ve süper zekânın kişisel güçlenme için bir araç mı yoksa toplumun büyük bir kesiminin yerini almaya odaklanmış bir güç mü olacağını belirlemek için belirleyici bir dönem olacak gibi görünüyor." İyilik mi, kötülük mü için bir güç Yapay zekânın iyilik mi, kötülük mü için kullanıldığı arasındaki bu mücadele, son zamanlarda CEO'ların aklını kurcalayan bir tema gibi görünüyor. Örneğin, Sam Altman son zamanlarda ChatGPT 5'in gücünden korkup korkmadığına mı yoksa hayranlık mı duyduğuna karar veremedi. Süper zekânın yaklaşan doğuşunu tahmin etmek şu anda teknoloji CEO'larının en sevdiği eğlence gibi görünse de, teknoloji, süper zekânın gerçeğe dönüştüğü bir dönüm noktasına doğru ilerliyor gibi görünüyor. Umarım filmler bundan sonra ne olacağı konusunda yanılmıştır. Kaynak: TechRadar
  4. ABD'li bilim insanları, dev lazerleri bin kat daha hızlı elektron ışını atılımıyla küçültüyor Bilim insanları, X-ışını lazerleri için gereken yüksek kaliteli elektron ışınlarını üretmek ve sürdürmek için yeni bir yöntem ortaya koydu. Bu yöntem, cihazları daha küçük ve daha uygun fiyatlı hale getirme yolunda bir adım niteliğinde. Araştırma, ABD Enerji Bakanlığı'na bağlı Lawrence Berkeley Ulusal Laboratuvarı'ndan (Berkeley Lab) bir ekip tarafından TAU Systems Inc. ile iş birliği içinde yürütüldü. Araştırma, güçlü bir üstel radyasyon artışı gösteren kararlı ve güvenilir bir elektron ışını oluşturmak için kompakt lazer plazma hızlandırıcılarının (LPA) kullanımına odaklanıyor. Bu, bir X-ışını serbest elektron lazeri (XFEL) için gerekliliktir. Geleneksel hızlandırıcıdan bin kat daha hızlı Bu LPA yöntemi, metre başına 100 gigavolt (GeV) hızlanma gradyanları üretebilir ve bu da elektronların, metre başına yaklaşık 50 megavolt ile sınırlı olan geleneksel bir hızlandırıcıya göre 1.000 kata kadar daha hızlı hızlandırılmasını sağlar. Verimlilikteki bu artış, kilometrelerce uzunluktaki bir hızlandırıcının metrelerce ölçeğe indirilebileceği anlamına geliyor. Berkeley Laboratuvarı Hızlandırıcı Teknolojisi ve Uygulamalı Fizik (ATAP) Bölümü'nde görevli bilim insanı ve yeni çalışmanın ilk yazarı Sam Barber, "Bu büyük bir sonuç," dedi. "İki ila üç katlık FEL kazanımının bu kadar önemli olması, LPA'nın FEL'lerin çalışması için gereken yüksek kaliteli elektron ışınlarını ürettiğini kanıtlıyor. Ve onlarca ardışık deneysel çalışma boyunca bu kadar güvenilir olması, LPA'nın sağlamlığını gösteriyor." Boyut Kısıtlamasına Çözüm XFEL'ler, araştırmacıların maddenin doğasını atom seviyesinde incelemelerine olanak tanıyan parlak X-ışını ışığı kaynakları olarak işlev gören bilimsel araçlardır. Bu bilgiler tıp, malzeme bilimi, biyoloji ve fizik alanlarındaki ilerlemelere katkıda bulunmaktadır. Ancak, yüksek güçleri genellikle geniş bir alan kaplamaktadır; geleneksel XFEL'ler büyük ölçekli araştırma tesisleridir ve yapımları dünya çapında birkaç konumla sınırlıdır. Bu yeni araştırma, bu boyut kısıtlamasını ele alıyor. Barber, "XFEL'leri küçültmek için lazer plazma hızlandırma adı verilen gelişmiş bir hızlandırıcı türündeki uzun yıllara dayanan uzmanlığımızı uyguluyoruz," diye açıkladı. Ekibin çalışmaları, Berkeley Lab'ın Lazer Hızlandırıcı (BELLA) Merkezi'nde gerçekleştirildi. Ekip, elektronları hızlandırmak için geleneksel radyo frekans dalgaları kullanmak yerine, plazma içinde elektron yoğunluğu dalgası oluşturmak için lazer kullanıyor. Yüksek enerjiye ulaşmak, işin sadece bir parçası, çünkü XFEL'ler aynı zamanda yüksek kaliteli elektron ışınları gerektiriyor. Berkeley Lab ekibinin çalışması, LPA'ların her ikisini de sağlayabileceğini gösterme yolunda bir adım. Plazma Üretimli Işının Manyetik Ondülatörlere Bağlanması TAU Systems Inc. ile yapılan iş birliği önemliydi ve plazma üretimli ışının X-ışınlarını üreten manyetik ondülatörlere bağlanmasına yardımcı olan hızlandırıcı ışın fiziği alanındaki uzmanlığı beraberinde getirdi. TAU Systems Inc.'in projedeki baş bilim insanı Stephen Milton, "Bu FEL sonuçları, LPA'nın hızlandırıcılara bakış açımızda, nasıl göründüklerinde ve bunlarla neler yapılabileceği konusunda devrim niteliğinde bir paradigma değişimi başlattığı öncülünü doğruluyor," dedi. Kompakt XFEL'lerin kullanılabilirliği, teknolojiyi daha erişilebilir hale getirerek biyolojik araştırmalar için karmaşık proteinlerin yerinde görüntülenmesini, malzeme bilimi için nanoyapıların analizini ve yarı iletken yonga üretimi için fotolitografiyi mümkün kılabilir. Yeni bağımsız tesisler oluşturmanın yanı sıra, teknoloji mevcut XFEL'leri geliştirmek için de kullanılabilir. Barber, "Plazma hızlandırıcılarından gelen yüksek kaliteli elektron ışınları, performanslarını artırmak için mevcut XFEL'lere enjekte edilebilir," diye sözlerini tamamladı. Araştırmacılar bu başarıyı bir basamak taşı olarak görüyor. BELLA Merkezi'nde kıdemli bilim insanı Carl Schroeder, "LPA tabanlı serbest elektron lazerlerinin geliştirilmesi, yüksek enerji fiziği için doğrusal hızlandırıcılar gibi bu teknolojinin diğer uygulamaları için önemli bir basamak taşıdır," dedi. Kaynak: IE
  5. İnanılmaz güzel bir detaya dikkatiniz çekmek istiyorum. “Great things are done by a series of small things brought together.” 𝓥𝓲𝓷𝓬𝓮𝓷𝓽 𝓿𝓪𝓷 𝓖𝓸𝓰𝓱'𝓾𝓷 renkleriyle, üç kupalı sezonumuzdan birkaç anı hep birlikte hatırlayalım.
  6. Bugün
  7. Milan Skriniar İstanbul’da Futbolcu Milan Skriniar, Fenerbahçe kulübüyle transfer görüşmelerini ilerletmek ve sağlık kontrolünden geçmek üzere İstanbul’a geldi.
  8. Nelson Semedo İstanbul’da Futbolcu Nelson Semedo, Fenerbahçe kulübüyle transfer görüşmelerini ilerletmek ve sağlık kontrolünden geçmek üzere İstanbul’a geldi.
  9. Fenerbahçe hazırlık maçında Fenerbahçe Chobani Stadyumunda oynadığı maçta Lazio'yu 1-0 yendi
  10. Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, "Cumhuriyet tarihimizin en güçlü hava ve kara filosuna sahibiz. 27 uçağımız var, 105 helikopter var, rezerv güçlerle birlikte. 14 Bayraktar İHA'mız var. Bunlarla 7/24 ülkemizi tarıyoruz. Havadan ve karadan müdahil oluyoruz" dedi.Haberi Haber Kaynağından Oku
  11. Aziz İhsan Aktaş suç örgütüne yönelik operasyonlar kapsamında gözaltına alınan İETT Genel Müdürü İrfan Demet’in emniyet ifadesi tamamlandı. Haberi Haber Kaynağından Oku
  12. CHP'li gençler tutuklu Beylikdüzü Belediye Başkanı Mehmet Murat Çalık'a destek için sarı maske taktı.Haberi Haber Kaynağından Oku
  13. Masterchef Türkiye'de ana kadroya giren yarışmacıların kim olduğu merak ediliyor. Peki, Masterchef ana kadroya kim girdi? 30 Temmuz'da Masterchef'te yedek kadroya kimler girdi? İşte ayrıntılar...Haberi Haber Kaynağından Oku
  14. Şanlıurfa’da görev yapan doktor ve güvenlik görevlisine yönelik bıçaklı saldırı ardından açıklama yapan Şanlıurfa Tabip Odası ‘cezasızlık uygulamalarına’ tepki gösterdi. Yaralıların ise tedavisi sürüyor.Haberi Haber Kaynağından Oku
  15. T.C.KONYA 3. İCRA CEZA MAHKEMESİ HAKİMLİĞİHaberi Haber Kaynağından Oku
  16. T.C. İSTANBUL ANADOLU SULH HUKUK MAHKEMESİ SATIŞ MEMURLUĞUHaberi Haber Kaynağından Oku
  17. SANCAKTEPE BELEDİYE BAŞKANLIĞIHaberi Haber Kaynağından Oku
  18. T.C. TONYA SULH HUKUK MAHKEMESİHaberi Haber Kaynağından Oku
  19. T.C. İSTANBUL AĞAÇ PEYZAJ EĞİTİM HİZM VE HAYV BAHÇ. İŞL.TİC.A.Ş.Haberi Haber Kaynağından Oku
  20. KAĞITHANE BELEDİYE BAŞKANLIĞIHaberi Haber Kaynağından Oku
  21. T.C. İSTANBUL ANADOLU 30. SULH HUKUK MAHKEMESİ HAKİMLİĞİHaberi Haber Kaynağından Oku
  22. UEFA Avrupa Ligi 2. eleme turunda Beşiktaş ile karşılaşacak olan Shakhtar Donetsk'te teknik direktör Arda Turan, karşılaşma hakkında açıklamalarda bulundu. Haberi Haber Kaynağından Oku
  23. Beşiktaş, Arda Turan'ın çalıştırdığı Shakhtar Donetsk'i elemesi halinde Rangers'a Şampiyonlar Ligi elemesinde kaybeden Panathinaikos ile UEFA Avrupa Ligi 3. Eleme Turu'nda karşılaşacak.Haberi Haber Kaynağından Oku
  24. Sakarya'nın Adapazarı ilçesinde bir iş yerinde bindiği yük asansörünün kancasının çıkması sonucu düşen asansördeki işçi hastanede hayatını kaybetti.Haberi Haber Kaynağından Oku

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.