Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

DİĞER BİLİŞSEL GELİŞİM KURAMLARI


Tengeriin boşig

Önerilen İletiler

DİĞER BİLİŞSEL GELİŞİM KURAMLARI

 

BRUNER’İN KURAMI

 

Eylemsel Dönem (0-3 yaş): Çocuk bu dönemde çevreyi eylemlerle anlar, çevredeki nesneleri onlara dokunarak, vurarak, ısırarak, hareket ettirerek tanır. Nesnelerle doğrudan etkileşime geçerek ve yaparak yaşayarak öğrenirler. Bilgi eylemlerle temsil edilir. Devini duyusal zeka’yı ilgilendirir.

 

İmgesel Dönem (3-11 yaş): Bilgi imgelerle, sözcükler ve kavramlar yolu ile elde edilir. Gelişmiş olan dilsel ve görsel algılar yolu ile farklı durum ve yaşantılar imgeler halinde formüle edilir ve zihne aktarılır. Görsel bellek gelişmiştir. Algı önemlidir. Bir nesne görmeden çizilebilir. Mantıksal zekayı ilgilendirir.

 

Sembolik Dönem (11 + yaşlar): Çocuk yaptıklarını ve anladıklarını sembollerle açıklar. Yaşamın tamamıyla mecazlar, formüller ve simgeler yolu ile kavranmasını kapsar. Dil, Mantık, Matematik, Müzik alanlarının sembollerini kullanır.

 

VYGOTSKY’NİN KURAMI

 

Vygotsky’e göre Bilişsel Gelişime etki eden faktörler:

 

-Kültürün ve Sosyal çevrenin önemi.

-Çocuk-Yetişkin ilişkileri.

-Çocukların birbirleriyle işbirliği.

-Dil öğrenme.

-Öğretmenlerin çocuk gelişimine etkisi.

-Nesne, materyal ve olaylarla sonut yaşantılar.

 

Bilişsel gelişimde hem gelişimsel hem de çevre etmenleri önemlidir. Tüm öğrenmelerin kaynağı “Sosyal Çevre”dir. Bireyin “Bilişsel Gelişim”i öğrendiği dil ve çevresiyle olan etkileşimine bağlı olarak gelişir. Birey kendi başına öğrenebileceğinden daha fazlasını, çevresi ile etkileşime girerek öğrenir. Bilişsel Gelişim, çevreden kaynaklanan bilgilerin “İçselleştirilmesi” sonucunda olur. Öğrenmeyi etkileyen Doğal Çevre’ye “Yakınsak Gelişim Alanı” denir.

 

PİAGET’İN KURAMI

 

Çocuk dünyanın pasif alıcısı değil, bilgiyi kazanmada aktif role sahiptir. Bilişsel gelişim biyolojik ilkelere dayalı olarak açıklanmıştır. Bilişsel Gelişimi etkileyen faktörler: Olgunlaşma, Yaşantı, Uyum, Örgütleme, Dengelemedir. Öğrenme çocuğun kendi başına gerçekleştirdiği bir süreçtir. İç etkenler öğrenmede önemlidir.

 

GAGNE’NİN KURAMI

 

Organizma en baştan öğrenmeye hazırdır. Öğrenme “Doğumla” bireye verilen doğal bir yetenektir. Zihinde öğrenme sürecinin oluşumundan sorumlu özel alanlar bulunur. Bu alanlarda bilgi işlenerek zihne kaydedilir. Organizma deneyimler geçirerek ve problem çözerek öğrenme sürecinde aktiftir. Zihnin doğal öğrenme işlemleri harekete geçirilerek bilişsel gelişim sağlanır.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.