Φ Legendary Gönderi tarihi: 29 Kasım , 2009 Paylaş Gönderi tarihi: 29 Kasım , 2009 Necati Gedikli -1944- Besteci, müzikbilimci ve müzik eğitimcisi olan Gedikli, 9 Eylül Üniversitesi Devlet Konservatuarı nda profesör olarak görev yapmaktadır. Gazi Eğitim Müzik Bölümünü 1965 yılında bitiren besteci, yurt dışına gitmeden önce Kemal İlerici ile Türk Müziği armonisi çalışmış, 1968 yılında Alman bursuyla Köln Devlet Müzik Yüksek Okulu nda öğrenim yapmıştır. H. Degen, R. Petzold, J. Blume ve K. Heinz Stockhausen ile kompozisyon, E. Kpiyano, Hügler ile orkestra şefliği öğrenimi yapan bestecimiz, 1960 ve 1970 te Darmstadt taki Yeni Müzik Kursları na katılmış, Ligeti, Boulez ve Kagel dan yararlanmıştır. 1972 yılında Köln Yüksek Müzik Okulu nu bitiren Gedikli, yurda dönünce Gazi Müzik Bölümü ne öğretmen olarak atanmış, bu yıllarda müzikbilime ilgi göstererek İzmir deki müzikbilim bölüünde master (1981) ve doktora (1984) yapmıştır. Önce bu bölümün başkanlığına getirilen besteci, 1986-95 yılları arasında 9 Eylül Üniversitesi Devlet Konservatuarı müdürü olarak çalışmıştır. Necati Gedikli, yapıtlarında iki ayrı stil kullanmaktadır: Kemal İlerici nin Türk müziği armonilemesine dayanan yapıtlar ve 12-ton yada özgür atonal teknikleri değerlendiren yaratılar. Yapıtlarının hakları kendisine aittir. Geniş bilgi için besteciye başvurulabilir. BAŞLICA YAPITLARI KONÇERTO · Op. 12 Viyola Konçertosu, viyola ve yaylılar orkestrası için, 1972. KORO · Op. 2 Üç Şarkı, karma koro için, 1968. · Op. 8 İki Motet, karma koro için, 1970. · Op. 20 Arayışlar, karma koro için, 1986. ODA MÜZİĞİ · Op. 3 Sonat, keman ve piyano için, 1969. · Op. 4 Dördül, yaylılar için, 1969. · Op. 6 Süit, keman ve viyolonsel için, 1970. · Op. 9 Beşil, üflemeli çalgılar için, 1971. · Op. 11 Üçül, keman, viyolonsel ve piyano için, 1972. · Op. 13 Tamzara, yaylılar orkestrası yada yaylılar dörtlüsü için, 1973. · Op. 16 Üç Parça, keman için, 1978. · Op. 10 Altı Şarkı, çan ve piyano için, 1971. · Op. 15 Pir Sultan Abdal, şan ve piyano için, 1971. SOLO PİYANO · Op. 1 Üç Parça, 1967. · Op. 5 İzlenimler, 1969. · Op. 7 Atonal Parça, 1970. · Op. 18 Aslı ya Öğütler, 1984. · Op. 19 Dönüşümler, 1985. GELENEKSEL ÇALGILAR İÇİN · Op. 17 Kazıva Halayı, halk müziği çalgıları için, 1983. MÜZİKBİLİM ÇALIŞMALARI · Ekrem Zeki Ün Üzerine, (master tezi), 1980. · Karadeniz Bölgesi Halk Müziği Çalışmalarına Toplu Bakış, 1983. · Hindemith ve Türk Müzik Eğitiminin Temel Sorunları, 1984. · Uzunhavaların Notaya Alınmasında Grafik Notasyondan Yararlanılamaz mı?, 1984. · Geleneksel Sanat Müziğimizin Gelişim Açısından Temel Sorun Armoni mi, Oturtum mu?, 1985. · Armonik Yeni Bir Türk Sanat Müziği Oluşturmanın Neresindeyiz?, 1985. · Dizisel Müzik ve Armonik Türk Müziği, 1986. · Müzik Araştırmacısı ve Folklorcu Olarak Adnan Saygun, 1987. · Bartok un Yaylı Dördülleri ve Dördül No. 4, 1987. · Geleneksel Müzik Çeşitlerimizde Armoni Çalışmalarına Toplu Bakış, 1988. · Halk Melodilerinin Notaya Alınmasında Ritm Saptanması, 1993. Çağdaş Türk Bestecileri Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.