Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 24 Ekim , 2024 Admin Gönderi tarihi: 24 Ekim , 2024 Artık Var Olmayan İnsanlar Tarafından Yapay Zeka Tarafından Oluşturulan Sahte Ürün İncelemelerini Yayınlamak Yasadışı Bunu "iyi, ancak bunun daha önce yasaklanmadığına inanamıyorum" başlığı altında dosyalayın: "Amerika'da Federal Ticaret Komisyonu'nun (FTC) kirli, kafa karıştırıcı çevrimiçi ürün incelemeleri dünyasını temizlemeyi amaçlayan yönergelerinde yapılan kapsamlı değişiklikler Pazartesi günü yürürlüğe girdi, bu da federal ajansın artık Amerikan tüketicilerini yanıltıcı olarak değerlendirilen ürün incelemeleri ve referansları bilerek yayınlayan kötü niyetli kişilere karşı hukuki cezalar koymasına izin verildiği anlamına geliyor." Açıkça hiçbir zaman izin verilmemesi gerektiği gerçeğine rağmen, yapay zeka tarafından oluşturulan incelemeler de dahil olmak üzere sahte incelemeler artık kesinlikle izin verilmiyor. Buna yıldız derecelendirmeleri ve takipçiler satın alan kişiler de dahildir (ki bu, bir uygulama olarak, bence fark ettiğimizden çok daha yaygındır). Bu bir ABD yasası olduğu ve internet olduğu için, bu faaliyetlerin çoğunun artık yurtdışında, diğer platformlarda gerçekleşmesini bekleyebiliriz. Bu tür içeriklere mükemmel bir örnek? Sports Illustrated ve The Miami Herald dahil düzinelerce medya şirketinde AdVon Commerce adlı üçüncü taraf bir medya şirketi tarafından yayınlanan inceleme tarzı makaleler, birden fazla Futurism araştırmasının büyük ölçüde yapay zeka tarafından oluşturulduğunu ve hatta sahte profil resimleri ve iddia edilen uzmanlık iddialarıyla donatılmış sahte yazarlar tarafından imzalandığını ortaya koydu. FTC'nin yeni düzenlemeleri, "yapay zeka tarafından oluşturulan sahte incelemeler gibi var olmayan biri tarafından yapılmış gibi yanlış tanıtılan incelemeler ve tanıklıklar"ı ele alıyor, "veya işletmeyle, ürün veya hizmetleriyle gerçek deneyimi olmayan veya bunu veren kişinin deneyimini yanlış tanıtan" ifadelerini kullanıyor. Yıldız Satın Alma FTC'nin yeni politikaları ayrıca, sahte olumlu veya olumsuz yorumlar satın alan, sosyal medya takipçileri satın alan veya tüketicileri eleştirel puanlama yapmaktan caydırmak için korkutma (temelsiz yasal tehditler, tehdit edici dil, fiziksel şiddet tehditleri vb.) kullanan kişilerin veya şirketlerin peşine düşmesine izin veriyor. Biraz daha bulanık sularda, karar ayrıca şirketlerin bir ürün veya işletmeyle ilgili açıklanmamış maddi bağlantıları olan kişilerden "içeriden" yorumlar talep etmesini yasaklıyor. Ayrıca, bir web sitesinin, aslında bir tür maddi çıkarı olduğu ürünleri incelerken, editoryal bağımsızlık kisvesi altında inceleme içeriği yayınlamasını da yasadışı hale getiriyor. Bu son suistimalin bir örneği, örneğin, bir lastik şirketinin açıklamalar olmadan bir lastik inceleme web sitesi işletmesi olabilir. Bu aynı zamanda aynı medya şirketi AdVon Commerce'in FTC'nin yeni yönergelerini ihlal edebileceği bir yer: Futurism'in ilk bildirdiği gibi, AdVon ayrıca okuyuculara açıklama yapmadan AdVon tarafından üretilen ürün incelemelerine ödemeli ürünler yerleştiren Seller Rocket adlı ikinci bir şirket işletiyor. FTC Başkanı Lina Khan, karar ilk duyurulduğunda yaptığı açıklamada "Sahte incelemeler yalnızca insanların zamanını ve parasını boşa harcamakla kalmıyor, aynı zamanda pazarı kirletiyor ve işletmeyi dürüst rakiplerden uzaklaştırıyor." dedi. Kaynak: Futurism Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.