Gönderi tarihi: 24 Haziran , 2024 1 yıl Admin Bir üst düzey antitröst yetkilisi, dinamik fiyatlandırma konusunda ve şimdiye kadarki en büyük "tekel gücünün elde edilmesi" konusunda uyardı Büyük Verinin ortaya çıkışı, yapay zeka ve dijital ayak izlerimizin her yerde bulunması, tüketicilerin tercihlerini ve fiyat noktalarını ortaya çıkarmayı her zamankinden daha kolay hale getirdi. Ve Adalet Bakanlığı'nın en üst düzey antitröst yetkilisi, fiyatları bireysel bazda belirlemeye çalışan şirketlere sert bir uyarıda bulundu. Cumartesi günü New York Times'da yayınlanan bir röportaj sırasında, Başsavcı Yardımcısı Jonathan Kanter'e dinamik fiyatlandırma veya genellikle günün belirli bir saatinde piyasa koşullarına göre fiyatların hızla değişmesi uygulaması hakkında sorular soruldu. "Şirketler kârlarını nasıl en üst düzeye çıkaracaklarını bulma konusunda giderek daha iyi hale geliyor" diye yanıtladı. "Kim olduğunuz ve ne kadar ödemeye hazır olduğunuz hakkında ne kadar çok bilgi sahibi olurlarsa, sizden o kadar fazla ücret alabilirler. Bence bunu kişiselleştirilmiş bir düzeyde yapabilme yeteneği, muhtemelen tarihte görülmemiş bir tekel gücünün elde edilmesine yol açacaktır. " Bu, fast food zinciri Wendy's'in bu yılın başlarında yeni dijital menü panolarının mümkün kıldığı dinamik fiyatlandırmayı test edeceğini söylemesinin ardından geldi. Yaygın kamuoyu tepkisinin ardından şirket, bunun "dalgalanma fiyatlandırmasından" farklı olduğunu açıkladı. Wendy's, dijital menülerin şirketin günün daha yavaş saatlerinde indirim sunmasına olanak sağlayabileceğini ekledi Bu arada Walmart, etiket fiyat etiketlerini 2026 yılına kadar dijital ekranlarla değiştiriyor ve bu değişikliğin "bir çalışanın güncellenmesi iki gün süren fiyat değişikliğinin artık yalnızca birkaç dakika sürdüğü" anlamına geleceğini söylüyor. Ancak dünyanın en büyük perakendecisi aynı zamanda dinamik fiyatlandırma getirmediğinde ısrar ederek bunun şirketin temel taahhütlerinden biri olan "gündelik düşük fiyat" sunma taahhüdüne aykırı olacağını söyledi. Walmart'ın dönüşüm ve inovasyondan sorumlu kıdemli başkan yardımcısı Greg Cathey, şirketin Bentonville, Ark'taki yıllık hissedar toplantısında Reuters'e şunları söyledi: "Bu kesinlikle 'Bir saat bu fiyattır ve sonraki saat değildir' olmayacaktır." ., bu aydan daha erken. Bu arada Kanter, New York Times'a fiyatların belirlenmesinde yapay zeka kullanımının da endişe verici olduğunu söyledi. Yapay zeka araçlarının fiyatlar hakkında iletişim kurmasını, insanların fiyatlar üzerinde gizli anlaşma yapmasıyla aynı şekilde görüp görmediği sorulduğunda, "Eğer yapay zekanız fiyatları sabitliyorsa, siz de aynı derecede sorumlusunuz" yanıtını verdi. "Her halükarda, yapay zeka veya algoritmik tabanlı teknolojilerin kullanımı bizi daha fazla endişelendirmeli çünkü fiyat sabitlemek, manila zarflarını dumanla dolu bir odada paylaşmak yerine bir algoritmaya yaptırdığınızda çok daha kolaydır." ekledi. Kaynak: Fortune
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.