Zıplanacak içerik

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Admin

Çin'in 'yeni üretici güçlerinin' kalbine bir yolculuk

Görevli, Çin'in yapay zeka (AI) sektörünün gözdelerinden biri olan iFlytek adlı şirketin en son teknoloji ürünlerini sunmak için koridorlardan aşağı yürüyor. Sergi standları arasında dolaşan küçük bir robot köpek, eğitimi dönüştürmeyi amaçlayan bir akıllı tahta, LED duvarda görüntülenen şehir içi trafik yönetimi ağları ve eski Çin strateji masa oyunu Go'da asla kaybetmeyen otomatik bir kol var.

city-3213676.jpg

1999 yılında kurulan şirket, başarısını Çin'de yaygın olarak kullanılan, neredeyse anında 80'den fazla dile çeviri üreten ve adeta hayatı altyazılı yaşamaya benzeyen simültane tercüme sistemi üzerine inşa etti.

Geçen yıl iFlytek, ChatGPT ile rekabet edecek şekilde tasarlanmış bir yapay zeka aracı olan Spark Desk'i piyasaya sürdü. Bu noktada görevli kendisini gösterilere kaptırır: sözlü bir komutla makineden uzaya giden bir tavşan hakkında bir çocuk hikayesi oluşturmasını ister (hayvan "çok cesurdur" ve uzaylılarla karşılaşır); ona nereye seyahat edeceğine dair tavsiyelerde bulunmasını emreder (Paris, “aşk şehri”); bedensiz zeka sesini ve dilini değiştirir, matematik problemlerini çözer, e-postaları yönetir, çizimler oluşturur, haberleri özetler, açıklamalar, konuşmalar ve şiirler üretir ve emirleri kaynak koduna çevirir.

Şirket, Çince'de birçok alanda GPT modelini şimdiden geride bıraktığını garanti etti; İngilizcede ise onlarca görevde onunla eşleşiyor. Ve bu, ABD yaptırımlarının ve yarı iletken sektörüyle bağlantılı en son teknolojiye yönelik kısıtlamaların ağırlığı altında, Pekin'de ve şirketin genel merkezinde bir zafer olarak algılanıyor.

iFlytek'in genel merkezi, Çin dışında çok az kişinin duyacağı Anhui eyaletinin başkenti Hefei'de bulunmaktadır. Ancak Pekin, Çin'in doğusunda yer alan 12,5 milyon nüfuslu bu şehre bir gezi düzenlemek için acele etti çünkü bunu şu anda Pekin'deki "yeni üretici güçlerin" ve "içeride" konseptinin geliştirilmesinde izlenecek bir model olarak görüyor. 2023 yılında Başkan Xi Jinping tarafından başlatılan terim, Marksist yankılara sahip olabilir ancak yüksek teknolojili bir geleceğe yönelik olarak öngörülüyor. Üst düzey lider, "Yeni üretici güçler, geleneksel ekonomik büyüme modellerinden kurtulmuş gelişmiş üretkenlik anlamına geliyor" diye tanımladı.

Doğası gereği hâlâ biraz ruhani olsa da teklif, Ulusal Halk Kongresi'nin (Çin Yasama Meclisi) son genel kurul toplantısının siyasi yönergelerini belirledi. Başbakan Li Qiang, 2024 yılının önceliği olarak bu tesisin geliştirilmesi ve modernizasyonunu ilan etti. Propaganda makinesi dönmeye başladı. Ve sonuç olarak yetkililer, dönüşüm sürecindeki bir şehir olan Hefei'ye gezi düzenledi.

Varışta gazetecilere dağıtılan küçük bir kitapçıkta "bilim ve teknolojiye yapılan yatırımın şehrin genel kamu bütçesi harcamalarının %17,4'ünü oluşturduğu ve araştırma ve geliştirmeye yapılan yatırımın yoğunluğunun %3,91 olduğu" duyurusu yapılıyor.

Başka bir açıklamada ise şöyle deniyor: “Nature'a göre Hefei, son üç yılda yedi sıra yükselerek küresel araştırma şehirleri arasında 13. sırada yer alıyor [Seul'ün hemen arkasında ve Los Angeles'ın üstünde]. Yeni enerjili araç sektörü, 2023'te 746.000 araç üretimiyle patlayıcı bir büyüme yaşadı ve ülkedeki ilk üç şehir arasında yer aldı."

Üç gün boyunca, yeni teknolojilerle bağlantılı şirketlerin normalde kapalı olan kapıları açılıyor ve bu da Pekin'in emlak krizinden etkilenen ve kendisini bir yavaşlama aşamasında bulan bir ekonomiye dair umutlarını yansıtıyor.

Bir otobüs muhabirleri sabahtan akşama kadar bir yerden diğerine taşıyor; Elektrikli otomobillere yönelik pillerin montaj hattı gösterilmektedir; bir diğeri yeni enerji araçları; insansız uçan taksi test ediliyor (büyük bir drone'a benziyor; şu anda yolcuların binmesine izin vermiyorlar); diğer şeylerin yanı sıra jeotermal enerji yoluyla ısı üreten bir yeşil enerji projesi; yol boyunca kendi kendine hareket eden tekerlekli bir satış makinesi…

Ayrıca Komünist Partinin bölgesel kadroları medyanın huzuruna geldiler ve önceden üzerinde mutabakata varılmamış soruları yanıtladılar. Ve bir başka ender olayda, şirket merkezinde Çinli yöneticiler kendilerini filtresiz mikrofonlara maruz bıraktılar.

ABD yaptırımları son yıllarda işinizi nasıl etkiledi?

iFlytek'in başkan yardımcısı ve finans müdürü Dawei Dan, kayıt cihazları ve kamera bulutundan etkilenmedi. Öncelikle satışların her yıl arttığını söyledi.

Ve Washington'un ulusal güvenliğe tehdit oluşturabilecek şirketlere yaptırım uygulamak için hazırladığı Kuruluş Listesi'ne 2019'da dahil olduktan kısa bir süre sonra Amerikalı avukatlarından birine ilettiği düşüncelerden birini de ifşa etti: “Sıradan Çinlilere göre, Varlık Liste bir standart gibiydi. Eğer bir Çin şirketi buna dahil olsaydı, insanlar onu gerçekten yüksek teknolojiye sahip bir şirket olarak algılardı.”

Birkaç yıl önce, dünya farklıyken ve iki küresel süper güç arasındaki ticari ve teknolojik savaş ufukta zar zor görünürken, iFlytek, Massachusetts Teknoloji Enstitüsü (MIT) tarafından dünyanın en umut verici şirketlerinden biri olarak görülmeye başlandı. Dünya. AI.

Amerikan kurumu 2018'de iFlytek ile çeşitli gelişmiş yapay zeka projelerinde işbirliği yapacağını duyurdu. Ancak iFlytek kara listeye alınınca, şirketin Sincan'daki Uygur azınlığa yönelik ihlal iddialarında Çin güvenlik aygıtıyla işbirliği yaptığına dair şüpheler nedeniyle bunları iptal etmek zorunda kaldı.

Daha sonra iFlytek, yapay zekanın gelişmesinin anahtarı olan gelişmiş çiplerin kullanımına yönelik ABD kısıtlamalarının darbesine maruz kalacak. Son zamanlarda geliştirilmesi için Washington tarafından onaylanan başka bir şirket olan Huawei ile ortaklık kurdu.

Hefei modeli
Çin'de “Hefei modeli” biliniyor. Yerel yönetim 2008'den beri LCD ekran çipleri ve elektrikli araçlar üreten şirketlere neredeyse bir mali fon gibi yatırım yapıyor. Bilim programlarıyla tanınan bir üniversiteye ve gelişmekte olan endüstrilerle bağlantılı kümelere sahiptir. Burası aynı zamanda 21. yüzyılın büyük jeopolitik mücadelelerinin fabrika düzeyinde gözlemlenebileceği bir mikrokozmos.

Ve bu, Pekin'in bu savaştaki vizyonunun nabzını tutmamıza olanak sağlıyor. Eyalet Kalkınma ve Reform Komisyonu başkan yardımcısı Zhang Yun, Hefei'deki bir program sırasında ABD Ulusal Halk Radyosu'nun bir sorusuna "ABD hükümetinin teknolojimizi ve araştırmamızı kontrol altına alması kesinlikle olumsuz bir rol oynuyor" diye yanıt verdi. “Ancak uluslararası ticaretin sorunlarını çözmek için Hükümetin yönergelerini takip edeceğiz [...].”

Ortaya çıkan sorunların çoğu benzer yollardan gelişiyor: Avrupa Birliği'nin risk azaltma politikasına, Brüksel'in Çin elektrikli otomobil sektörüne yönelik başlattığı soruşturmaya değiniyorlar; Enerji dönüşümüyle bağlantılı teknoloji endüstrilerinin kapasite fazlası, Washington ve Avrupa başkentlerinin korktuğu gibi, Batı pazarlarını Çin ürünleriyle doldurabilir ve bu durum zaten hırpalanmış olan ticaret dengesini daha da kötüleştirebilir.

ABD Hazine Bakanı Janet Yellen bu Pazar günü Pekin'de Çin Başbakanı Li Qiang ile bir araya geldi ve burada Çin'in aşırı elektrikli araç, güneş paneli ve diğer temiz enerji ürünleri üretimi tehdidini ikinci oturumunun ana temalarından birine dönüştürdü. dokuz ay içinde Çin'i ziyaret edecek.

Pil üreticisi Gotion High Tech'in kıdemli başkan yardımcısı Wang Qisui, "Küresel bir enerji dönüşümü sürüyor ve her ülkenin gerekli endüstrileri desteklemek için kendi politikaları var" diye yanıtlıyor. "Çin'in zaten politikayı destekleyen aşamanın ötesine geçtiğini ve tamamen piyasa odaklı bir aşamaya geçtiğini vurgulamak istiyorum." Bu şirketin yöneticilerine göre kapasite fazlası konusunda "panik" yaşanmamalı. "Piyasada hala yüksek kaliteli ürün sıkıntısı var."

Gotion, Çin'in pil üretimi devlerinden biridir. Hefei tesisi, Alman markanın elektrikli modelleri için Volkswagen (şirketin yatırımcısı) ile koordineli olarak inşa edildi. Depo içerisinde fotoğraf çekilmesine izin verilmiyor. Sürecin robotizasyonu %95'e ulaştı ve halen büyüme aşamasındalar.

Sorumlu Konstantin Castan'a göre, şirketin günde 80.000'e kadar hücre üretmesi bekleniyor; bir hücre, pilleri oluşturan çikolata tableti büyüklüğünde bir tabaktır (araba başına yaklaşık 200 hücre gereklidir). bitki.

Castan, kendisini yanmalı motorlara adamış olduğu Volkswagen'de yıllarca çalıştı. Artık Gotion'da burada ve dünyanın geri kalanında olup bitenlere dair bir vizyonu var. Asya devinin pil üretme yeri haline geldiğini kabul ediyor. Onlar sektör liderleridir. "Bunu herkes biliyor."

—Avrupa Birliği'nin korkularını anlıyor musunuz?

—Avrupalıların hızlanması gerektiğini düşünüyorum. Ayrıca Amerika Birleşik Devletleri. Artık rekabetçi bir pazar var.

Volkswagen, Çinli bir şirketle ortak girişim yoluyla 2017 yılında şehre indi. Bir fabrika ve araştırma merkezi açmıştır ve civarda farklı tedarikçileri bulunmaktadır. Hefei'de üretilen otomobiller hem Çin pazarına hem de Avrupa'ya yönelik olacak.

Bunlardan biri, İspanya Martorell'deki Seat fabrikasında tasarlanıp geliştirilen bir SUV olan Cupra Tavascan'dır. Muhabirlerin aynı zamanda Hefei'de kurulu yabancı şirketlere yönelik bir tura çıkarılmış olması, Pekin'in bu yılki güçlü fikirlerinden birini yeniden teyit etmenin bir yolu: Giderek daha karmaşık hale gelen küresel yatırım iddialarına rağmen, uluslararası yatırıma açılma taahhüdü. Çin'in ulusal güvenliğe verdiği önem, teknolojik olarak kendi kendine yeterlilik arayışı ve seri üretim nedeniyle iş ortamı.

Çin'deki AB ve Avrupalı girişimciler mevcut durumu eleştiriyorlar. Birkaç hafta önce Çin'deki AB Ticaret Odası başkanı Jens Esklund, Riskli Düşünce: Ekonomik Güvenlik Politikalarında Yön Bulma raporunun sunumu sırasında "Bu, bir trafik kazasının ağır çekimde gerçekleşmesini izlemek gibi" dedi. Kazanın henüz meydana gelmediğini ancak acilen harekete geçilmesi gerektiğini ekledi. "Bir denge bulmamız lazım."

Volkswagen fabrikası, insan yaşamına dair neredeyse hiçbir iz bulunmayan, açık ve aseptik görünümlü bir alandır. Robotizasyon %96'ya ulaşıyor. Geçmişte bir noktada Alman mülkiyetinde olan, muazzam güce ve milimetrik hassasiyete sahip mekanik kollardan oluşan 1.129 Kuka robotu var. Kuka, 2016 yılında Çinli beyaz eşya devi Midea tarafından 4,4 milyar Euro karşılığında satın alındı. Avrupa'nın önde gelen şirketlerinden ve dünyanın önde gelen endüstriyel robot üreticilerinden biriydi. Satın alımı, Çin'in stratejik sektörlere nüfuz etme derecesi konusunda AB'de alarmları tetikledi.

Onların devasa örümcekler gibi çalışıp, bir Alman firmasının Avrupa'ya göndereceği geleceğin elektrikli otomobilinin sacında kıvılcımlar çıkarmasını izlemek hipnotize edici. Bu teknolojik dansın her hareketinin arkasında dijitalleşmenin, küreselleşmenin ve jeopolitiğin çok karmaşık yumağı hissediliyor.

Kaynak: Al Pais (USA)

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.