Zıplanacak içerik

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Admin

Super Bowl sırasında 'Tesla'yı boykot' reklamları yayınlanacak

Kaliforniyalı bir teknoloji girişimcisi, Tesla'yı, Autopilot teknolojisini tasarlandığı koşullar dışında devre dışı bırakmadığı için eleştiren Super Bowl reklamları için yarım milyon dolardan fazla para ödüyor; bu, geçen sonbaharda Washington Post'ta yapılan bir araştırmada vurgulanan ve daha sonra geri çağırmada dile getirilen bir sorun. Otopilotla donatılmış neredeyse her ABD Tesla'sından yaklaşık 2 milyon araç.

tesla-1724773.jpg

Bu, Tesla eleştirmeni Dan O'Dowd'un televizyonun en büyük gecesinde üst üste ikinci yıl reklam kampanyası yürüttüğü yıl oldu. Tesla'nın sürücü destek teknolojisinin yasaklanmasını isteyen bir grup olan Dawn Projesi'ne liderlik ediyor. En son kampanya net: Araçlarının karıştığı ölümcül ve ciddi kazaların görüntülerini takip ederek "Tesla'yı boykot edin" diyor. Reklamlardan birinde Tesla'nın çocuk boyutunda mankenlerin üzerinden geçtiği görüntüler yer alıyor; bu görüntüler, daha önce Tesla'nın bir durdurma ve vazgeçme mektubu yayınlamasına yol açmıştı.

O'Dowd, kısmen The Post'un araştırması nedeniyle "şimdiye kadar gördüğüm en beceriksiz yazılım" olarak adlandırdığı yazılımla son sayıya dikkat çekmek zorunda kaldığını söyledi. O'Dowd, otomobiller ve uçaklar için işletim sistemleri üreten Green Hills Software'i kurdu.

"Güvenli olmadığını söyledikleri yollarda Otomatik Pilotu devre dışı bırakmamalarının olası nedeni nedir?" Tesla'ya sordu.

Tesla ve CEO'su Elon Musk, yorum talebine yanıt vermedi. Musk'un takipçileri, Green Hills Software'in müşterilerinden birinin sürücü destek yazılımı geliştiren Mobileye olması nedeniyle O'Dowd'u çıkar çatışmasıyla suçladı. O'Dowd, motivasyonunun tamamen Tesla'nın teknolojisine ilişkin endişelerden kaynaklandığını söylüyor.

Tesla, yazılımının tamamen dikkatli bir sürücü tarafından kullanılmasının amaçlandığını savunuyor ve "bu sistemleri daha geniş bir tüketici kitlesine sunmamanın ahlaki açıdan savunulamaz" olduğunu savunuyor ve yazılımının çökme sıklığının daha düşük olduğunu gösterdiğini söylediği rakamlara atıfta bulunuyor. etkinleştirilir.

O'Dowd, "İnsanlar sadece gerçeği bilselerdi, ne işe yarayacağını anlasalardı onu yasaklardı" dedi. “Eh, bu bizim işimiz. Halk harekete geçene kadar politikacılar hareket etmeyecek.”

İki reklamda, Autopilot'un dahil olduğu iddia edilen üç önemli kaza vurgulanıyor. Bunlardan birinde, 17 yaşındaki bir çocuk, Kuzey Carolina'da dur işareti olmayan ve uyarı ışıkları yanıp sönen bir okul otobüsünden inerken saatte 45 mil hızla bir Tesla'nın kendisine çarpması sonucu ağır yaralandı. Reklam, "Tesla hâlâ hiçbir şey yapmıyor" diye bitiriyor. “Çocuklarınızı güvende tutmak için Tesla'yı boykot edin.”

Reklam, Tesla'nın yoldaki çocuk boyutundaki mankenlere tepki vermediği iddiasını tasvir eden önceki Dawn Project videolarına atıfta bulunuyor; Kuzey Carolina kazasından haftalar önce yayınlanan geçen yılki Super Bowl reklamı da dahil.

Bu yılki oyun sırasında yayınlanan diğer reklam, 2019 yılında Tesla'sının bir yarı kamyon römorkunun altında kalması sonucu 50 yaşındaki bir babanın ölümüne neden olan kazayı ve Tesla'nın kırsal bir yolda bir dur işaretinin ve yanıp sönen ışıkların içinden geçtiği anı gösteriyor. Florida yolunda park halindeki bir araca doğru hızla ilerleyerek genç bir çifti havaya fırlattı, bunlardan birini öldürdü, diğerini ise ağır şekilde yaraladı; görüntüler ilk olarak The Post tarafından yayınlandı. Her iki durumda da Otopilot kullanılması amaçlanmayan yerlerde çalışıyordu.

Reklam, "Tesla, Otopilot kazalarında sorumluluktan kurtulmak için, kullanıcı el kitabının derinliklerinde yer alan ve Otopilot'un yalnızca otoyollarda güvenli olduğunu söyleyen bir nota işaret ederek dans ediyor" diye başlıyor ve federallerin bunun kısıtlanması yönündeki talebine işaret ediyor.

"Şok edici bir şekilde Tesla reddetti" diye devam eden reklam, yarı kamyon kazasının ve genç çiftin dahil olduğu kazanın görüntülerine öncülük ediyor. "Bu, Tesla'nın güvenli olmadığını bildiği yollarda Otopilot etkinleştirildiğinde birçok trajik kazaya neden oldu. Tesla'nın sorumlu tutulması gerekiyor. Ailenizi güvende tutmak için Tesla'yı boykot edin."

O'Dowd'un grubu reklamların D.C., California, Delaware ve Michigan'da yayınlanacağını söyledi.

Musk geçen yılki Super Bowl'un dikkatini büyük bir hızla çekti. Geçen yılki reklam hakkında tweet attı: "Bu, bir Tesla'nın (şimdilik denetlenen) kendi kendini sürebileceğine dair kamuoyunun farkındalığını büyük ölçüde artıracak."

Şirket, gelirlerdeki durgunluk, uzun süredir vaat edilen "Tam Otonom Sürüş" teknolojisini sunma kapasitesi konusunda artan endişeler ve değişken CEO'sunun sürekli dikkatinin dağılması nedeniyle Wall Street'in el sıkışmasıyla ilgili endişelerle karşı karşıya. Geçtiğimiz ay yaklaşık yüzde 15 oranında milyarlarca dolar değerinde değer kaybı yaşandı.

Musk, "Tesla'yı yapay zeka ve robot biliminde lider olacak şekilde büyütmenin" koşulu olarak şirkette daha büyük bir hisse talep etti ve yüzde 25 kontrol olmadan "Tesla'nın dışında ürünler üretmeyi tercih edeceğini" söyledi. Ancak bazı yatırımcılar bu fikre pek sıcak karşılamadı. Ocak ayında Delaware'li bir yargıç, 2018'de kendisine verilen benzeri görülmemiş 56 milyar dolarlık maaş paketinin adil olmadığına karar verdi.

Kaynak: WP The Washington Post

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.