Φ olivera02 Gönderi tarihi: 17 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 17 Mart , 2007 Zerdüşt (Avesta dilinde: Zarathustra, Farsça: Zartoşt) Zerdüştlük dininin kurucusu, Pers peygamber. Zerdüştçülük Sasani İmparatorluğunun resmi diniydi ve bölgede önemli bir rol oynamaktaydı. Zerdüşt genellikle tarihi bir figür olarak kabul edilmekle birlikte yaşadığı dönem hakkında genel bir ortak kabul yoktur. Bazı bilginler yaklaşık olarak MÖ 1200 yıllarında yaşadığını tahmin etmekteyken diğerleri onu MÖ 18. yüzyıl ile 6. yüzyıl arasındaki bir tarihe yerleştirmektedirler. Etimoloji [değiştir]Zerdüşt kelimesi, muhtemelen Avesta dilindeki yaşlı anlamına gelen zareta ile, deve anlamına gelen ustra kelimelerinden türetilmiştir. Anlamı "yaşlı develere sahip olan kişi"dir. Aynı zamanda ismin ilk bölümünün Avesta dilinde sarı anlamına gelen "Zaray" dan gelme olasılığı da bulunmaktadır bu durumda "sarı develere sahip olan" anlamına gelmektedir. Hayatı [değiştir]Zerdüşt'ün hayatı hakkında bildiklerimiz Avesta, Gatalar, Yunan metinleri, sözlü tarih ve arkeolojik kanıtlardan gelmektedir. gereksiz bir insanın hayatıyla ilgilenmek gereksizliğin ta kendisidir Avesta'nın Zerdüşt'ün hayatını tasvir eden onüçüncü bölümü Spena Nask yüzyıllar içinde bozulmuştur. Denkard'ın (9.yüzyıl) ve Şehname'deki biyografileri artık elimizde olmayan ilk metinlere dayanır. Zerdüşt'ün Antik Pers topraklarının kuzeybatı bölgesinde yaşadığı söylenebilir. Zerdüşt'ün karısı Hvōvi'den Freni, Pourucista ve Triti adında üç kızı ile Isat Vastar, Uruvat-Nara ve Hvare Ciθra adında üç oğlu olmuştu. Annesinin adı Dughdova; babasının adı Pourushaspa Spitāma idi. Kendisinin 30 yaşında Ahura Mazda tarafından aydınlatıldığına inanılır. Kendisine ilk inananlar eşi ve çocukları ile Maidhyoimangha adındaki kuzeniydi. Antik Yunanlı yazarlar Zerdüşt'ün çocukluğu ve keşişane yaşantısı hakkınca bazı ipuçları verirler. Sözlü geleneğe göre Zerdüşt doğumunda gülmüş ve yabani hayatta yaşamıştı. Öğretilerini yaymakta güçlüklerle karşılaşmış, annesinin yaşadığı şehirde tepkilerle karşılaşmıştı. Gatalardaki Zerdüşt ile sonraki Avesta'nın Zerdüştü arasında bazı farklılıklar vardır. Son dönem Avesta'da o, kötücül ölümlülerle güreşirken resmedilir ve Ahriman tarafından inancını terketmesi için iğva edilir. Bu hikaye Sinoptik İncillerdeki Mesih'in iğva edilmesi hikayesine çok benzer. Alıntı
Φ LluVia Gönderi tarihi: 18 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 18 Mart , 2007 Zerdüştlüğü bi ara merak etmiştim, okuduğum kadarıyla zerdüştlük genel olarak iyilik ve kötülüğün savaşını anlatır. Alıntı
Φ katakuta Gönderi tarihi: 18 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 18 Mart , 2007 Zerdüştlüğü bi ara merak etmiştim, okuduğum kadarıyla zerdüştlük genel olarak iyilik ve kötülüğün savaşını anlatır. Kurandaki,inananlar ve kafirlerin savaşları gibi mi ? Alıntı
Φ BrainSlapper Gönderi tarihi: 18 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 18 Mart , 2007 Zerdüştlüğü bi ara merak etmiştim, okuduğum kadarıyla zerdüştlük genel olarak iyilik ve kötülüğün savaşını anlatır. Zerdüşlük İslam'a göre daha mantık bütünlüğü taşıyan bir dindir. İslam kadar çelişki barındırmaz. Kendi içinde tutarlıdır. Ama kendi içinde tutarlı olması, *****lık olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Saygılar. Alıntı
Φ sarıgöl Gönderi tarihi: 18 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 18 Mart , 2007 Kurandaki,inananlar ve kafirlerin savaşları gibi mi ? Boşluk??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? Zerdüşlük İslam'a göre daha mantık bütünlüğü taşıyan bir dindir.İslam kadar çelişki barındırmaz. Kendi içinde tutarlıdır. Ama kendi içinde tutarlı olması, *****lık olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Saygılar. Din konuşuldumu baş vuracağınız büyük usta karşılaştırmalı dinler tarihi uzmanı. Alıntı
Φ yam_yam Gönderi tarihi: 19 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 19 Mart , 2007 İslam dinindeki Sırat köprüsü inancının temelini oluşturan Cinvat'ı ihtiva eden dindir aynı zamanda... Alıntı
Misafir gelincik Gönderi tarihi: 22 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 22 Mart , 2007 İslam dinindeki Sırat köprüsü inancının temelini oluşturan Cinvat'ı ihtiva eden dindir aynı zamanda... Bir de cennet-cehennem,bakirenin doğum yapması ile bir kurtarıcının dünyaya gelmesi bazılarına birşeyler anlatır belki. Zerdüşt' e göre bir taraftan sağduyu, iyilik ve aydınlıktan oluşan “Aşa” (alem nizamı), öteki tarafta da suç, kötülük ve karanlığı içinde bulunduran “Drug” (yalan, anarşi, fesat) vardır. İnsanın iyilik tarafını seçmesi gerekir. İnsanın bu seçimi öteki dünyada sonuç verecektir.Zerdüşt gelecek bir alemşümül muhakemeden de bahsetti. Kendinden 3.000 yıl sonra Ehrimen' in gücü zeval bulacak ve hakikat-adalet evi kurulacaktır. Böylece itaat ruhu zafere ulaşacaktır. Muhakeme, ateş ve erimiş maden ile olacaktır. Bütün bu işler; “Saoşyant” denilen kurtarıcının doğmasıyla gerçekleşecektir. O Kansava Gölü' nde yıkanan bir bakirenin o gölde bulunana Zerdüşt' ün tohumuyla gebe kalması sonucu doğacaktır. Böylece ölülerin doğması başlayacaktır (dirilme).İlk insan “Gayomart”ın kemikleri hayat kazanacak, bütün ölüler tekrar vücutlarına kavuşacak ve bir yerde toplanacaktır. İyiler, kötüler ayrılacak; iyiler cennete kötüler cehenneme gidecektir. Üç gün kalınacak, sonra bütün yaratıklar ateş ırmağından geçecek, ateş kötüleri temizleyecek ve şeytanlarla bütünleşenler hariç, herkes AHURA MAZDAH' ın ülkesine girecektir. Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.