Misafir aslan34 Gönderi tarihi: 3 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 3 Mart , 2007 Sevgili Frozen,Çelişmiyorum. Benim bu çabam burdaki din savunan arkadaşları dinden çıkarmak için değil. Çünkü onların hemen hemen hepsi zaten kemiklemişler, artık onları dinden çıkarmak mümkün bile değil. Hiçbir şartta mümkün değil. Benim hedef kitlem en çok foruma misafir/ziyaretçi olarak giren vatandaşlardır. Bir ufak etken ise, din konularında din savunmayan diğer üyelerdir. Ama en çok ziyaretçilerdir. Çünkü bu site Türkiyede en çok ziyaret edilen 3-5 siteden biridir. Burda yazılanları yüzbinlerce kişi okuyor. Verdiğim cevaplar cevap verdiğim kişiden çok, onu okuyan ziyaretçi kişiler içindir. En güzel dileklerimle. en iyisi baştan başlayalım ve Kur'an'dan kim ne anlıyor anlaşılsın, araya fazla ve gereksiz sıkıştırmalar yapmadan iddianızı elle tutulur şekilde yinelemenizi rica edicem..... eger iddianızı tekrarlarsanız aşagıdaki yorumlar ışıgında devam edebiliriz....şey millet için dicektim özür eş anlamında Arapça (zevc)kelimesinin çoğulu olan(ezvac) kelimesi kullanılmıştır. Arap dilinde bu kelime hem kadın hem erkek için müştereken kullanılır. ”(Ey Adem) sen ve eşin(zevcin) cennette oturunuz.”(Bakara/2), "Ey Adem bu şeytan sana ve eşin(Zevc)e düşmandır demiştik."(Taha/20) Ayetlerinde Ademden sonra hanımı için cinsiyet farkı olmaksızın zevc tabiri kullanılmıştır. Ayrıca Lisanül-Arap, Müfredatül Kuran, vb.. lügatların ilgili maddelerine de bakılabilir. Bunun yanında, Arap Dili, “taglib” adını verdiğimiz bir özelliğe de sahiptir: Sözcük anlamı, galip olan lafzı murad etmektir. Terim olarak: Bir şeyin diğer bir şeye aralarındaki münasebetten dolayı taglib edilmesi, diğerinden hiç söz edilmemesidir. Diğer şeyden söz edilmemesi, onun var olmadığı anlamını taşımaz. Araplar aralarındaki ilişkiden dolayı Anne ve baba için Ebeveyn derler. Bunun anlamı iki baba demektir. Burada iki baba yoktur. Sözü edilenlerden biri baba diğeri annedir. Aynı şekilde ay ve güneş için Kamareyn=iki ay derler. Safa ve merve tepeleri için Merveteyn=iki Merve tabirleri kullanılır. İşte bunun gibi Kuranda “Ey iman edenler” ifadesi erkeklere ait olan “ellezine” ile kullanılmıştır. Fakat bu ifadenin altında kadınlar da saklıdır. Nerede “iman edip salih amel işleyenleri” görsek “ İman eden erkek ve kadınlar” şeklinde anlamamız gerekir. Arap dilinin bu hususiyetini tartışmak ta doğru olmaz. Kur'an Arapça olarak indirilmiştir.. Böyle bir tereddüdü ortadan kaldırmak için Allah Teala Kuranın birkaç yerinde “ kadın ve erkek müminler” tabirini kullanmıştır. Tevbe/72 Fetih/5 Hadid/12 Kuran’ın pek çok yerinde Allah için erkeklere ait zamirler kullanılmıştır. Şimdi buradan Allah’ın erkek olduğu sonucuna varmak doğru olur mu? Elbette olmaz. Sonuç olarak, şimdilik konuyu bir ayetle bitirelim: “Kuranı sana indiren O (Allah)tır. Onun içinde muhkem (tartışılmaz) ayetler vardır. Bunlar Kuran’ın esasıdır. Bir kısmı da müteşabih (Yorumlanabilir) ayetlerdir. Kalplerinde (şüphe) hastalığı olanlar, müteşabih ayetlerin peşine düşerler. Bununla, fitne ve tahrif amacı güderler. Halbuki o ayetlerin tevilini sadece Allah bilir. İlimde kökleşmiş olanlar ise, “Ona iman ettik, hepsi Allah katındandır. Bunu ancak aklı ve anlayışı olanlar anlayabilir. Rabbımız, bize doğruyu gösterdikten sonra gönüllerimizi Haktan batıla sapıtma. Katından bizler rahmet ver.Sen vermeyi seversin. Rabbımız, sen insanları asla şüphe etmediğimiz bir gün hesap için toplayacaksın. Zira Allah sözünden dönmez.” Alıntı
Φ katakuta Gönderi tarihi: 3 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 3 Mart , 2007 en iyisi baştan başlayalım ve Kur'an'dan kim ne anlıyor anlaşılsın, araya fazla ve gereksiz sıkıştırmalar yapmadan iddianızı elle tutulur şekilde yinelemenizi rica edicem..... eger iddianızı tekrarlarsanız aşagıdaki yorumlar ışıgında devam edebiliriz....şey millet için dicektim özür eş anlamında Arapça (zevc)kelimesinin çoğulu olan(ezvac) kelimesi kullanılmıştır. Arap dilinde bu kelime hem kadın hem erkek için müştereken kullanılır.”(Ey Adem) sen ve eşin(zevcin) cennette oturunuz.”(Bakara/2), "Ey Adem bu şeytan sana ve eşin(Zevc)e düşmandır demiştik."(Taha/20) Ayetlerinde Ademden sonra hanımı için cinsiyet farkı olmaksızın zevc tabiri kullanılmıştır. Ayrıca Lisanül-Arap, Müfredatül Kuran, vb.. lügatların ilgili maddelerine de bakılabilir. Bunun yanında, Arap Dili, “taglib” adını verdiğimiz bir özelliğe de sahiptir: Sözcük anlamı, galip olan lafzı murad etmektir. Terim olarak: Bir şeyin diğer bir şeye aralarındaki münasebetten dolayı taglib edilmesi, diğerinden hiç söz edilmemesidir. Diğer şeyden söz edilmemesi, onun var olmadığı anlamını taşımaz. Araplar aralarındaki ilişkiden dolayı Anne ve baba için Ebeveyn derler. Bunun anlamı iki baba demektir. Burada iki baba yoktur. Sözü edilenlerden biri baba diğeri annedir. Aynı şekilde ay ve güneş için Kamareyn=iki ay derler. Safa ve merve tepeleri için Merveteyn=iki Merve tabirleri kullanılır. İşte bunun gibi Kuranda “Ey iman edenler” ifadesi erkeklere ait olan “ellezine” ile kullanılmıştır. Fakat bu ifadenin altında kadınlar da saklıdır. Nerede “iman edip salih amel işleyenleri” görsek “ İman eden erkek ve kadınlar” şeklinde anlamamız gerekir. Arap dilinin bu hususiyetini tartışmak ta doğru olmaz. Kur'an Arapça olarak indirilmiştir.. Böyle bir tereddüdü ortadan kaldırmak için Allah Teala Kuranın birkaç yerinde “ kadın ve erkek müminler” tabirini kullanmıştır. Tevbe/72 Fetih/5 Hadid/12 Kuran’ın pek çok yerinde Allah için erkeklere ait zamirler kullanılmıştır. Şimdi buradan Allah’ın erkek olduğu sonucuna varmak doğru olur mu? Elbette olmaz. Sonuç olarak, şimdilik konuyu bir ayetle bitirelim: “Kuranı sana indiren O (Allah)tır. Onun içinde muhkem (tartışılmaz) ayetler vardır. Bunlar Kuran’ın esasıdır. Bir kısmı da müteşabih (Yorumlanabilir) ayetlerdir. Kalplerinde (şüphe) hastalığı olanlar, müteşabih ayetlerin peşine düşerler. Bununla, fitne ve tahrif amacı güderler. Halbuki o ayetlerin tevilini sadece Allah bilir. İlimde kökleşmiş olanlar ise, “Ona iman ettik, hepsi Allah katındandır. Bunu ancak aklı ve anlayışı olanlar anlayabilir. Rabbımız, bize doğruyu gösterdikten sonra gönüllerimizi Haktan batıla sapıtma. Katından bizler rahmet ver.Sen vermeyi seversin. Rabbımız, sen insanları asla şüphe etmediğimiz bir gün hesap için toplayacaksın. Zira Allah sözünden dönmez.” Evet sayın okurlar. Ne ilginç değilmi? ZUHRUF SÛRESİ/ 68,69. (Allah şöyle der:) “Ey ayetlerimize inanan ve müslüman olan kullarım! Bugün size korku yoktur, siz üzülmeyeceksiniz de 70- Siz ve eşleriniz cennete girin. Orada ağırlanıp sevindirileceksiniz. Burdaki eşler kadınlar olmadığına göre,hasan beye göre, demekki başka türlü eşler cennete beraber gidecek. Alıntı
Misafir aslan34 Gönderi tarihi: 3 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 3 Mart , 2007 Evet sayın okurlar. Ne ilginç değilmi? ZUHRUF SÛRESİ/ 68,69. (Allah şöyle der:) “Ey ayetlerimize inanan ve müslüman olan kullarım! Bugün size korku yoktur, siz üzülmeyeceksiniz de 70- Siz ve eşleriniz cennete girin. Orada ağırlanıp sevindirileceksiniz. Burdaki eşler kadınlar olmadığına göre,hasan beye göre, demekki başka türlü eşler cennete beraber gidecek. size cevap yazmıştım ama silinmiş zahmet edip tekrar yazamıyacagım dikkat edersen eşlerden falan bahseden yok okudugunu ya iyi oku yada iyi anlamaya çalış ( birtek cümleden o kadar emek verdigim ironik cevap silinmiş, içerledim) tutarlı eleştiri getirirsen devam ederiz Alıntı
Φ katakuta Gönderi tarihi: 4 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 4 Mart , 2007 Ne yalan soleyim Sayin Katakuta ben de bunu belirttim ancak sayin Aslan bey bana bir cevap vermis ancak ben onun yazim tarzindan bir sey anlamiyorum...Bence bu ayette muhammedin hatasini kabul etsinler Sevgili La boheme,valla Aslan beyin yazılarından bende bir şey anlamıyorum ki. ..... Alıntı
Misafir aslan34 Gönderi tarihi: 4 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 4 Mart , 2007 Sevgili La boheme,valla Aslan beyin yazılarından bende bir şey anlamıyorum ki. ..... bende diyorum bunu işin komik tarafı anlamadıgın yazılara yorum yapman hep diyorum zaten ah birde sormayı deneseniz Alıntı
Φ TARAFSIZ Gönderi tarihi: 5 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 5 Mart , 2007 arkadaşlar size katılıyorum aslan34'ün yazılarını anlamakta ve çözümlemekte zorlanıyorum diğer mümin arkadaşlar gayet açık ve net yazarken aslan34 ü anlamıyorum tabi her ileti için geçerli değil aslan34, biraz daha bizim anlayacağımız şekilde yazarsan, seninle fikir alışverişinde bulunabiliriz dikkat edersen senin iletilerine genelde cevap verilmiyor üzülüyorum böyle, emekler boşa gitmesin yani durumu kişisel olarak algılama lütfen sadece biraz daha genel bir etki olsun diye yazdım Alıntı
Misafir aslan34 Gönderi tarihi: 5 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 5 Mart , 2007 aslan34, biraz daha bizim anlayacağımız şekilde yazarsan, seninle fikir alışverişinde bulunabiliriz durumu kişisel olarak algılama lütfen tabiki kişisel olarak algılayacagım, aksi mümkün mü? açık oldugumu düşünüyorum ama anlaşılmayan sorulabilir. katakuta için, sen anladın onu Alıntı
Φ odessa Gönderi tarihi: 5 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 5 Mart , 2007 çok üzgünüm gülücem burda tartışılan şey EŞ mi yani.. ya biliyo musunuz.... bazıları ayeti yanlış anlıyo geliyo bi topic açıyo..... bi bile alana vs... bu topice cvp yazılması bile ilginç.. ateistler kuranla dalga geçerken kalpleri temiz... kuranda ebu leheb sözü geçince vücudla alay.... güldürmeyin kendinize..... Alıntı
Φ BrainSlapper Gönderi tarihi: 6 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 6 Mart , 2007 çok üzgünüm gülücem burda tartışılan şey EŞ mi yani.. ya biliyo musunuz.... bazıları ayeti yanlış anlıyo geliyo bi topic açıyo..... bi bile alana vs... bu topice cvp yazılması bile ilginç.. ateistler kuranla dalga geçerken kalpleri temiz... kuranda ebu leheb sözü geçince vücudla alay.... güldürmeyin kendinize..... Neden gülünç duruma düştüğünmüzü söyle de biz de gülelim. Daha İslami tebligatın ennnn başında bir adamı, hem de amcasını, adamın fiziki kusurundan dolayı "Pörtlek oğlu" gibi bir lafla aşağılayıp, dışlamışsa, elbette bunda yaptığı tebligatla alakasız bir neden vardır!!! Senin kapasiten daha iyiyse bizden, sen ayetin doğrusunu yaz. Biz kıt aklımızla bu kadar yazabildik. Saygılar. Alıntı
Φ odessa Gönderi tarihi: 6 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 6 Mart , 2007 üstüne alınmak gibi bi yanlışa düştün.. ama madem öyle açıklıyım.... ayeti yorumlayıp.... neyse yaaa... boşver herkess kendini bilir.... ölüm döşeğinde allah derken görüşeim... veya mahşerde... saygılarrrr Alıntı
Φ EMPATİ Gönderi tarihi: 6 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 6 Mart , 2007 ....ölüm döşeğinde allah derken görüşelim... veya mahşerde.... Alıntı
Φ BrainSlapper Gönderi tarihi: 6 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 6 Mart , 2007 ölüm döşeğinde allah derken görüşeim...veya mahşerde... Ölüm döşeğinde Allah diyen herkes müslüman değildir. 6 milyar insanın 1 milyarı müslümandır. Geri kalanının 3-4 milyarı da ölürken "My God, Ulu Manitu, Yüce Tanrı, Moy Bog vs.. der" ama müslüman değillerdir. Saygılar. Alıntı
Misafir aslan34 Gönderi tarihi: 6 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 6 Mart , 2007 Ne yalan soleyim Sayin Katakuta ben de bunu belirttim ancak sayin Aslan bey bana bir cevap vermis ancak ben onun yazim tarzindan bir sey anlamiyorum...Bence bu ayette muhammedin hatasini kabul etsinler hem anlamıyorsunuz hemde hatayı kabul edin diyorsunuz bende bundan bişi anamadıms Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.