Gönderi tarihi: 16 Ocak , 2023 2 yıl Admin Rolls Royce ve Porsche'nin inanılmaz satış rakamları, zenginlerin henüz lüks harcamalarını kısmadığını gösteriyor Bir yıllık artan fiyatlar, bazı kişilerin büyük bilet alımlarını yeniden gözden geçirmesine veya ertelemesine neden oldu. Bu arada ultra zengin müşteriler harcamalarını sürdürerek Rolls Royce ve Porsche için rekor satışlar sağladı. Her otomobil üreticisi, 2022'de gelmiş geçmiş en iyi yılları yayınladı ve 2023'e doğru hala iyimser olduklarını söylüyor. Yeni ve özellikle kullanılmış otomobil fiyatları, geçen yıl artan enflasyonun arkasındaki en büyük faktörlerden bazılarıydı ve bu rakamlar dünyaya geri döndükçe enflasyon gerektiği gibi düşmeye başladı. Ancak Rolls Royce ve Porsche gibi markaların 2022 satışları bu mali çekime meydan okuyor gibi görünüyor. Rolls Royce için geçen yıl rekor bir 6.021 otomobil satıldı, 2021'i yüzde 8 geride bıraktı ve 118 yaşındaki İngiliz markası için tüm zamanların rekorunu kırdı, şirket geçen hafta söyledi. CEO Torsten Müller-Ötvös yaptığı açıklamada, yalnızca daha fazla araba satılmadı, aynı zamanda daha fazla paraya satıldı: "Müşterilerimiz artık benzersiz motorlu arabaları için yaklaşık yarım milyon Euro ödemekten mutlular" dedi. Bu arada Almanya'da Porsche, 2022'de dünya çapında yaklaşık 310.000 araç satışıyla benzer bir başarı bildirdi - bir önceki yıla göre %3 artış. Porsche'nin satış ve pazarlamadan sorumlu yönetim kurulu üyesi Detlev von Platen, "Her zamankinden daha fazla müşteri için bir Porsche sahibi olma hayalini gerçekleştirmeyi başardık" dedi. Her iki marka da geleceğin gerçekten belirsiz olduğunu kabul etti, ancak onlar için gerçekçi bir dezavantaj tasavvur etmek zor. Ne de olsa bu şirketler, Financial Times'a göre tüketicilerin en zengin yüzde 2'lik kesiminin küresel lüks harcamalarının yüzde 40'ını oluşturduğunun gayet iyi farkında ve analistler, "istek uyandıran" alıcılar geri adım atsalar bile hâlâ devam ettiklerini söylüyorlar. Volkswagen'den 72 milyar dolarlık bir değerlemeyle ayrılmasının ardından Porsche'ye yatırımcı güveninde bir eksiklik yok gibi görünüyor ve spor otomobil şirketi, 75. yıl dönümü için büyük planları olduğunu belirtti. 2023'ü dört gözle bekleyen Rolls Royce, Bloomberg'e tamamen elektrikli Spectre için ön siparişlerin "en yüksek beklentilerimizi aştığını" ve türünün tek örneği Ismarlama atölyesi için komisyonların her zamankinden daha karmaşık ve pahalı hale geldiğini söyledi. Lüks pazarının başka yerlerinde, saat üreticisi Rolex, yeniden satış pazarındaki hareketlilikten pay almak istediğine karar verdi ve kendi ikinci el satın alma programını duyurdu. İsviçreli marka, ürünlerinin perakende fiyatlarını yükseltme konusunda son derece dikkatlidir ve bu durum, saatlerinin mağazadan çıktıkları anda hızla değer kazanması nedeniyle şirketi kenarda bırakmıştır. Ve Financial Times, son iki yılda Chanel ve Louis Vuitton el çantalarına yapılan yüzde 20'lik zamlara rağmen, her iki şirketin de önümüzdeki yıl fiyatları daha da artırmasının beklendiğini bildiriyor. Tüm bunlar, bu ürünlerin ultra zengin alıcıları için çok farklı bir hikayeye işaret ediyor. Ortalama hanelerin çoğu, değişen enerji faturalarına karşı daha yüksek fiyatlı yumurtaların matematiğini dengelerken, çok azı satın aldıkları Rolls Royce'un türünün tek örneği olduğundan emin olmakla meşgul. Kaynak: Business Insider
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.