Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 1 Kasım , 2022 Admin Gönderi tarihi: 1 Kasım , 2022 Yeni Başlayan Girişimcilerin Bilmesi Gereken 3 Finansal Şart Girişimcilik dünyasına atladığınızda, bunalmanız çok kolay. Pazarlama ve satış hakkında bilgi edinmekten kitaplara ve bordroya kadar, bu dev bir öğrenme eğrisidir. Herkes farklı geçmişlerden ve yolculuklarına kattıkları deneyimlerden gelir. Herhangi bir mali geçmişi olmayanlar için, uygun kaynaklar olmadan idari yönü yapmak bunaltıcı olabilir. İşletmenizin finansal yönüne yardımcı olması için bir muhasebeci veya muhasebeci tutmak her zaman akıllıca olsa da, finans ve vergilerin nüanslarını anlamak, işlerin doğru yapılmasını sağlamak için de oldukça faydalıdır. İşte tüm girişimcilerin kitaplarının ve mali durumlarının düzenli olduğundan emin olmak için bilmesi gereken üç terim. Maliyet esasınız nedir? Finansal Gücünüzü Nasıl Kullanıyorsunuz? Amortisman nedir? Bu üç terimle, kitaplarınızı nasıl daha iyi organize edeceğinizi ve küçük işletme sahibi veya EBM olarak kendiniz için vergi mevsimi boyunca stresi nasıl ortadan kaldıracağınızı anlayacaksınız. 1. Maliyet esasınız nedir? Maliyet esasınız, işinizi başlatmanın önemli bir parçasıdır. Basitçe söylemek gerekirse, işinizi başlatmak için dağıttığınız sermaye miktarıdır. Gelirinizi artırmaya ve kar yaratmaya başladığınızda, bu sayı hat üzerinde önemlidir. İşinizi kurarken, ekipman satın almak, ofis alanı kiralamak, çalışanlara ödeme yapmak ve daha fazlası için genellikle yeterli miktarda sermaye gerekir. İlk yıl veya ilk birkaç yıl içinde elde edilen net gelir üzerinden vergi ödemek zorunda kalırsanız, bu masraflar göz korkutucu ve daha da ezici görünebilir. Maliyet esasını anlamanın en büyük yanı, bu numarayı takip etmenin vergi döneminde borcunuzu anlamanıza yardımcı olmasıdır. Parayı zaten kazandığınız ve ödediğiniz için tekrar vergilendirilmez. Yani işinizi kurmak ve işletmek için 100.000 dolar harcarsanız ve net 300.000 dolar kazanırsanız, vergi ödemeden kendinize 100.000 dolar ödeyebilirsiniz. Maliyet esasınız, işletmenizin mali durumunu anlamak ve gereğinden fazla vergi ödemediğinizden emin olmak için takip etmeniz gereken önemli bir sayıdır. Bunu ve bu işlemleri takip ettiğinizden emin olun. 2. Finansal Gücünüzü Nasıl Kullanıyorsunuz? Bir araya gelme, bir girişimcinin işini kurarken hızlı hareket ettiği ve çoğu zaman yan koşuşturmalarla da karşılaştığımız bir şeydir. Birleşme, hem kişisel hem de iş için aynı banka hesabını veya kredi kartını kullandığınızda gerçekleşir. Sadece gider açısından takip etmeyi zorlaştırmakla kalmaz, aynı zamanda bir denetim için bir bayrak olabilir. Geleneksel anlamda birleştirme, fonları birleştirme eylemidir. Yatırım yaparken faydalı olabilir, ancak bir işte her türlü soruna yol açabilir. Bu sorunlardan biri, bir işletme kredisine başvurduğunuzda, işletme gelirini diğer fonlara karşı net bir şekilde tanımlamak ve nakit akışınızı anlamak zor olabilir. Bu fonları ayrı tutmak, sizin veya muhasebecinizin nakit akışınızın ne olduğunu belirlemesi ve hangi boyutta krediye hak kazanabileceğinizi anlamanıza yardımcı olması için çok daha kolay olacaktır. Günün sonunda, bir işletme sahibinin bir araya gelmenin ne olduğunu anlaması ve ne pahasına olursa olsun bundan kaçınması son derece önemlidir. Bunu, yalnızca iş amaçlı kullandığınız kişisel bir kart olsa bile, ayrı bir ticari banka hesabı açarak ve ticari işlemler için ayrı bir kredi kartı kullanarak ve bir kartvizite başvurmak için yeterli gelir elde ederek yapın. 3. Amortisman nedir? Amortisman veya iş dünyasındaki bir amortisman gideri, zaman içinde amortismana tabi tutulduğunda, kurtarma değerinden daha az olan bir fiziksel varlığı veya bir araba gibi sabit gideri yazma yeteneğidir. Esasen, iş amaçlı kullanılıyorsa, sabit bir varlığı gider olarak yazabilirsiniz. Bir işletme gideri olarak kabul edilir. Bunu anlamak, vergi zamanında da size yardımcı olacaktır, bu nedenle gerçekten borçlu olduğunuzdan daha fazlasını ödemezsiniz. Örneğin, bir bilgisayarı 3.000 dolara satın alırsanız ve dört yıl boyunca kullanmayı ve bu dört yılın sonunda 400 dolara satmayı planlıyorsanız, yıllık amortisman gideriniz 650 dolar olacaktır. Amortisman giderlerini hesaplamanın birden fazla yolu vardır, yukarıda açıklanana doğrusal yöntem denir. Diğer yöntemler, varlığın amortismanını hızlandırır ve hayatınızın erken dönemlerinde giderlerin daha fazlasını yazmanıza izin verir. Bu hızlandırılmış yöntemleri ve bunları neden kullanacağınızı daha iyi anlamak için bir vergi danışmanıyla görüşün. Yeni başlayan bir girişimci olarak bu üç terimi anlamak, kendinizi başarıya hazırlamanıza ve gelecekte baş ağrılarından kaçınmanıza yardımcı olacaktır. En önemlisi, muhasebe, defter tutma ve vergi planlaması ihtiyaçlarınız için uygun uzmanlara danışın. Kaynak: Entrepreneur
Önerilen İletiler
Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın
Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...
Bir Hesap Oluşturun
Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!
Yeni Bir Hesap OluşturunGiriş Yap
Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.
Giriş Yapın