Zıplanacak içerik
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Tartışma ve Paylaşımların Merkezi - Türkçe Forum - Turkish Forum / Board / Blog

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Zenginler, Ferraris, Gucci çantaları ve pahalı şampanyalarla savurganlık yaparken, McDonald's müşterilerinin paket menü yemeklere parası yetmiyor

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Admin

Zenginler, Ferraris, Gucci çantaları ve pahalı şampanyalarla savurganlık yaparken, McDonald's müşterilerinin paket menü yemeklere parası yetmiyor

AA10mXLW.img?w=768&h=576&m=6

Zengin insanlar enflasyondan daha fazla yalıtılmıştır, bu da onların hala lüks mallar için alışveriş yaptıkları anlamına gelir.

LVMH, Kering, Ferrari ve Hermès gibi lüks şirketler avantajlardan yararlanıyor.

Yine de bazıları, Ukrayna savaşının, Çin'in karantina altına alınmasının veya durgunluğun kendi kârlarına zarar verebileceğinden endişe ediyor.

Enflasyon tüketicileri gelir dilimleri arasında sıkıştırmaya devam ederken, zengin insanlar aynı sıkıntıyı hissetmiyorlar - bu da alışveriş yaptıkları markaların da olmadığı anlamına geliyor.

Dünyanın en büyük iki lüks holdingi Kering ve LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, geçen hafta güçlü kazançlar bildirdi ve her iki şirket de yılın ilk yarısında 2021'e kıyasla %20'nin üzerinde gelir artışı gördü. lüks sektörü şu anda iyi gidiyor: Görünüşe göre üst düzey otomobil üreticilerinden imrenilen çanta tasarımcılarına kadar herkes güçlü bir talep görüyor.

Bu, birçok Amerikalı McDonald's'ta daha ucuz seçenekleri tercih etse veya faturalarını nasıl ödeyeceklerini vurgulasa bile, dünyadaki en zengin tüketicilerin harcamalarını yavaşlatmadığı anlamına geliyor. Şimdi, enflasyon yeni zirvelere tırmanırken, büyük kazananlar, ultra zenginler için ürünler yapan şirketler.

Arabalar, giysiler ve şampanya için 'sağlıklı ve yüksek talep'

AA10nbKA.img?w=768&h=576&m=6

Dünyanın en zengin üçüncü kişisi Bernard Arnault tarafından yönetilen Fransız mega şirketi LVMH'de irili ufaklı lüksler raflardan uçuyor.

Özellikle şampanya ve konyak satışları, 2022'nin ilk yarısında "olağanüstü bir ivme" gördü; kokular ve cilt bakımı hızla büyüdü ve üst düzey moda hala iyi performans gösteriyor. Şirket, Louis Vuitton, Christian Dior, Fendi ve Celine gibi markaların yılın ilk yarısında "kârlılık için yeni rekorlar" elde etmesiyle LVMH'nin moda ve deri ürünleri kategorisinin gelirinin bu dönemde %24 arttığını söyledi.

Şirketin son kazanç raporunda, Gucci, Yves Saint Laurent ve Bottega Veneta dahil olmak üzere Kering'e ait özel tasarım evlerin hepsinin de yılın ilk yarısında önemli bir büyüme kaydettiği, ancak lüks holdingin bu yıl iki kez fiyatları artırdığını söyledi. . Gıptayla bakılan Birkin çantası gibi deri ürünler üreten Hermès, ikinci çeyrekte güçlü bir performans sergiledi ve Haziran ayında satışlar çift haneli rakamlara ulaştı. Ve İtalyan moda evi Prada'da, yarı yıl geliri yıldan yıla %22 arttı.

Zengin tüketiciler modadan daha fazlasını istiyorlar: İtalyan spor otomobil üreticisi Ferrari ikinci çeyrekte rekor siparişler gördü ve Mercedes-Benz üst düzey araçları için "sağlıklı ve yüksek talep" gördüğünü söyledi.

Bu kazançlar, lüks mal satışlarının 2022'de en az %5 artacağını tahmin eden danışmanlık firması Bain'in son tahminleriyle uyumlu. Sadece bu yıl 312 milyar dolar.

Bain'in ortaklarından Claudia D'Arpizio, yakın tarihli bir röportajda Reuters'e verdiği demeçte, enflasyona rağmen "tüketimin şu ana kadar etkilenmediğini" söyledi.

Diğer tüketici türlerine hizmet veren şirketlerden tam bir tezat oluşturuyor.

McDonald's, ikinci çeyrek yatırımcı görüşmesi sırasında müşterilerin enflasyon karşısında siparişlerini azalttığını söyledi. CFO Kevin Ozan, "Müşterilerin, özellikle de düşük gelirli müşterilerin, değerli tekliflere ve daha az karma yemeklere yöneldiğini görüyoruz" dedi.

Walmart'ta müşteriler artan gıda ve gaz fiyatları karşısında harcama alışkanlıklarını değiştirdiler, örneğin giyim satın almayı azalttılar ve daha ucuz, özel markalı markalara geçtiler. Bath & Body Works'ten Chipotle'a kadar diğer birçok şirket, önümüzdeki aylarda özellikle düşük gelirli tüketicilerden daha yavaş satışlar için hazırlanıyor.

Durgunluk 'kendini gerçekleştiren kehanet' olabilir

AA10myPJ.img?w=768&h=576&m=6

Yine de, Ukrayna'da devam eden savaş, Kovid tecritleri ve ekonomik belirsizlik nedeniyle lüks sektörünün bile biraz acı çekmeye başlayabileceğine dair işaretler var.

Kering CFO'su Jean-Marc Duplaix, şirketin Ukrayna'daki savaş nedeniyle maliyetleri artıran bir "bekle ve gör havasında" olduğunu söyledi.

Kering ve diğer lüks mal şirketleri de Çin'de devam eden karantinalarla boğuşuyor. Çinli tüketiciler küresel lüks pazarına hükmediyor ve karantinalar birçok üst düzey mağazayı kapattı ve yurtdışında alışveriş yapan Çinli turist sayısını azalttı.

Kering, Çin mağazalarının %30'unun Nisan ve Mayıs aylarında kapalı olduğunu söyledi. LVMH CFO'su Jean Jacques Guiony, Çin'deki satışların son çeyrekte "ağır çift haneli" düştüğünü söyledi. Ancak her iki şirket de bölgedeki işlerin toparlanacağı konusunda iyimser olduklarını söyledi.

Kering ve LVMH, Avrupalı ve Amerikalı turistlerin lüks mallara harcamaya devam edeceklerine dair temkinli iyimserliklerini de dile getirdiler.

Guiony, LVMH'nin ABD ekonomisi hakkında "özellikle karamsar ve karamsar" bir görünüme sahip olmadığını, ancak daha belirgin bir ekonomik gerileme durumunda bir planı olduğunu söyledi.

"Korkum, durgunluk ve talepteki düşüşle ilgili tüm bu yorumların kendi kendini gerçekleştiren bir kehanet haline gelmesidir" dedi.

Kaynak: Business Insider

fast-food-4023905.jpg

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.