Gönderi tarihi: 6 Ocak , 2022 3 yıl Admin Maersk Artık Dünyanın En Büyük Nakliye Şirketi Değil Daha net ve anlayışlı iş ve ekonomi haberleri için The Daily Upside bültenine abone olun. Tamamen ücretsiz ve her gün yeni bir şeyler öğreneceğinizi garanti ediyoruz. Onlarca yıldır konteyner kapasitesinde diğer tüm deniz taşımacılığı yapanların üzerinde yüzen Danimarkalı denizcilik devi Maersk, artık dünyanın en büyük taşıyıcısı değil. Çarşamba günü yayınlanan yeni veriler, İsviçre-İtalyan Akdeniz Denizcilik'in artık limanların kralı olduğunu gösteriyor. Şirketin filosu şu anda rakibinden yaklaşık 2.000 daha fazla 20 fitlik konteyner içeriyor ve bu da stevedorların dünya çapında gemileri boşaltması için toplam 4,3 milyon. Ancak Maersk - ya da en azından şirketteki bazı kişiler - bunun mutlaka kötü bir şey olmadığını söylüyor. Tüm Eller Güvertede Değil Tedarik zinciri sorunları ve pandemik tüketimin neden olduğu darboğazlar, geçen yıl nakliye kazançlarını büyük ölçüde artırdı, bu nedenle firmaların kritik sektöre sahip olmak için bunu kullanacağını düşünebilirsiniz. Ancak, CEO Soren Skou da dahil olmak üzere, Kopenhag merkezli Maersk'teki baş honcholar, en büyük olmanın mutlaka en iyi olmak anlamına gelmediğini düşünüyor ve kar marjlarının daha yüksek olduğu kara tabanlı lojistik işlerine odaklanıyorlar. Ancak görünüşe göre unutmuş oldukları bir şey, çalışanlarının şirketin ana işini ne kadar ciddiye aldıklarıdır. Kıdemli bir BT yöneticisi geçenlerde bir röportajda Maerks'in aslında "etrafta dolaşacak bazı fiziksel cihazlara" sahip bir teknoloji şirketi olduğunu öne sürdüğünde, gemi sosyal medyada hayranlarını vurdu: Kıdemli bir Maersk deniz kaptanı, bir LinkedIn gönderisinde yanıt verdi - çoğunlukla Maersk'teki takipçilerinden övgüyle karşılandı - denizcilik işinin şirketin gelirinin %78'inden sorumlu olduğunu ve 12.000 denizci olmadan Maersk'in var olamayacağını söyledi. Maersk liderleri, denizcilerini küçümsemek istemediklerini çılgınca açıklamaya bırakıldı ve Financial Times'a "mirasımızdan ve devasa bir varlık ağına sahip olduğumuz gerçeğinden büyük gurur duyduklarını" söyledi. Arkadaşlarınızı Yakın Tutun... Maersk, pole pozisyonunu Cenevre merkezli Mediterranean Shipping'e bırakmış olsa da, ikisi arasında sıkı bir ilişki var - Mediterranean, 2020'de Maersk'ten yeni CEO'su Soren Toft'u kaçırdıktan sonra bile. İki şirketin bir gemi paylaşım ortaklığı var. ve blockchain tabanlı bir nakliye bilgi platformunu paylaşın. Smooth Sailing: Artık en büyük nakliye şirketi olmasa da, Maersk Aralık sonunda en karlı çeyreğini bildirdi ve tarihteki herhangi bir Danimarkalı şirketin en yüksek tam yıl karı rekorunu kırma yolunda ilerliyordu. Son dokuz yılda 16 milyar dolardan fazla kar elde etti. Kaynak: The Motley Fool
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.