Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

  • Admin
Gönderi tarihi:

 

  • Cevaplar 85
  • Tarih
  • Son Cevap

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Gönderilen Görseller

  • Admin
Gönderi tarihi:

Tesla Cybertruck'lar Karlı Koşullarda Neden Zorlanıyor?

Bir Tesla Cybertruck satın almayı düşünüyorsanız, bir bayiyi aramadan önce sormanız gereken bir soru var: Sık sık kar yağan bir bölgede mi yaşıyorsunuz? Eğer yaşıyorsanız, Cybertruck sahiplerinden gelen son raporlar, kamyon satın alırken başka yerlere bakmak isteyebileceğinizi gösteriyor. Kış koşullarında sürmeye çalıştığınızda Cybertruck'ları etkileyen birkaç sorun olduğu ortaya çıktı.

Cybertruck-tesla.jpg

Tıkalı farlar

Cybertruck'lar, fütüristik bir görünüm uyandırmak için tasarlanmış şık, minimalist bir tasarıma sahiptir. Ne yazık ki, bu tasarım karın birikebileceği ve sıkışabileceği alanlar yaratarak farların tıkanmasına yol açar.

Vermont'taki bir Cybertruck sahibinin 29 Kasım'da CyberStuck subreddit'inde yayınladığı bir gönderide "Işıklar kar yağışıyla tıkanıyor" yazıyor. "Daha sonra eriyen parçalar donuyor ve ışıkları engelleyen bir tür buz duvarı oluşturuyor."

Kışın araç kullanırken, ışıklarınız güvenliğiniz için olmazsa olmazdır. Işıklarınıza engel olan her şey derhal kaldırılmalıdır.

Karda sıkışma

Piyasaya sürülmesinden bu yana, Cybertruck'ların karda sıkıştığına dair birçok çevrimiçi rapor yayınlandı. Ancak, Cybertruck'ın tasarımında onu kar yığınında sıkışmaya özellikle yatkın kılan belirli bir şey yok. Karda sıkışma genellikle lastik kalitesine bağlıdır, bu nedenle Cybertruck'ınızdaki stok lastikleri bazı kar lastikleriyle değiştirmeniz yeterlidir.

Tuzdan kaynaklanan korozyon

Parlak paslanmaz çelik yüzeyleriyle, Cybertruck bakımı söz konusu olduğunda paslanmayı önlemek açık bir önceliktir. Bu, daha sık kar yağan bölgelerde daha zor olabilir. Bu bölgelerde kullanılan yol tuzu paslanmaz çelik yüzeyde birikebilir ve paslanmaya neden olabilir. Cybertruck sahipleri, yol tuzunun koruyucu kaplamaya zarar vermemesini ve çeliği savunmasız bırakmamasını sağlamak için araçlarını kışın düzenli olarak yıkamalıdır.

Kaynak: TFH

  • 4 hafta sonra...
  • Admin
Gönderi tarihi:

Rivian'ın Van'ı Ford E-Transit ve Mercedes-Benz eSprinter'ı Birlikte Geçti

Hala bir girişim olarak kabul edilen Rivian, geçen yıl ABD'deki en büyük elektrikli minibüs üreticisiydi.

Rivian, geçen yıl ABD'deki en büyük elektrikli minibüs üreticisiydi.

Fleet_Hero_yjqbye

Ticari Van'ı (RCV), Ford E-Transit ve Mercedes-Benz eSprinter'ın toplamından daha fazla sattı.

GM'nin Chevrolet BrightDrop minibüsü ilk 3'e girdi.

Rivian'ın R1S elektrikli SUV'sinin geçen yıl en çok satan EV'lerin ilk 10 listesine girdiği haberiyle, Kaliforniya merkezli girişimin ticari araçlar da ürettiğini unutmak kolay. Ve minibüsler özellikle heyecan verici olmasa da -temelde tekerlekli büyük metal kutulardır- Rivian'ın mütevazı Elektrikli Teslimat Van'ı (EDV), daha sonra Ticari Van (RCV) olarak yeniden adlandırıldı, 2024'te R1T pikaptan daha fazla adet sattı.

subhero_trjtxu

Sadece bu da değil, geçen yıl Amerika Birleşik Devletleri'nde en çok satan elektrikli minibüs oldu ve ticari araç üretme konusunda uzun bir geçmişe sahip iki otomobil üreticisi olan Ford ve Mercedes-Benz gibi ağır topları devirdi.

Araştırma şirketi Cox Automotive'un verilerine göre, Rivian 2024'te 13.423 elektrikli minibüs sattı ve bu, 2023'te 8.091 adet sattığı zamana göre %66'lık bir artış anlamına geliyor. Bu arada Ford, Amerikan pazarındaki en uzun süredir var olan elektrikli minibüslerden biri olan E-Transit'in 12.610 adetini sattı. Bu, 2023'e göre %64'lük bir artış, yani hala çok etkileyici.

rcv_full_bleed_hero_ztrevg

ABD'deki en çok satan elektrikli minibüsler listesinde üçüncü sırada General Motors'un BrightDrop minibüsü yer alıyor. Başlangıçta bağımsız bir marka altında satılan ve daha sonra Chevrolet'nin şemsiyesi altına geçen GM'nin aküyle çalışan ticari aracı geçen yıl 1.529 adet sattı.

Sırada Mercedes-Benz eSprinter var. Cox Automotive'e göre Alman otomobil üreticisi geçen yıl Amerika'da sadece 191 adet Amerikan yapımı EV sattı. ABD'ye özel elektrikli minibüs Güney Carolina, Charleston'da monte ediliyor ve son nesil modelin satışları 2023'ün ikinci yarısında başladı. Başka bir deyişle, 2024'te tam bir satış yılı geçirdi.

RCV_700_DELIVERY_F3Q_UPDATED_TRANSPARENT

2024'te Amerika Birleşik Devletleri'nde en çok satan elektrikli minibüsler

Cox Automotive'den veriler

Model 2024 Satışları 2023 Satış Farkı
Rivian Ticari Minibüs 13.423 8.091 %65,9
Ford E-Transit 12.610 7.672 %64,4
Chevrolet BrightDrop 1.529 497 %207
Mercedes-Benz eSprinter 191 - -

upfit_kit_tp9moj

Rivian'ın elektrikli minibüsü için en büyük müşterisi büyük ihtimalle Amazon'dur. İki şirket, Rivian'ın 2030 yılına kadar Amerikan e-ticaret devi için 100.000 adet akülü minibüs teslim edeceği bir münhasırlık anlaşmasına sahipti. Münhasırlık anlaşması sona erdi ve artık herhangi bir şirket bir Rivian minibüsü satın alabilir, ancak tedarik anlaşması hala geçerli.

charging_ibul09.jpg

Kesin verilerimiz yok, ancak önceki raporlardan Rivian'ın geçen yıl Amazon'a ortalama ayda yaklaşık 700 minibüs teslim ettiğini biliyoruz. Bu, toplam 13.423 üniteden yaklaşık 8.400'ünün Amazon'a gittiği anlamına geliyor. Ancak aynı zamanda, Rivian'ın başka yerlerde 5.000 elektrikli minibüs için müşteri bulduğu anlamına geliyor ki bu, Chevrolet ve Mercedes-Benz'in sırasıyla BrightDrop minibüsü ve eSprinter ile elde ettiğinden daha fazla.

Kaynak: Inside EVs Global

  • Admin
Gönderi tarihi:

Cybertruck Dalgası

 

  • 5 hafta sonra...
  • Admin
Gönderi tarihi:

2026 Ram Ramcharger EREV 92 kWh Pil ve 33 KmPH Sahip

Ramcharger, makul büyüklükte bir EV bataryasını 3,6 litrelik bir V6 benzinli motorla birleştiriyor. İşte bildiklerimiz.

ram-1500-ramcharger.jpg

Ram Ramcharger 14.000 lbs'ye kadar çekme kapasitesine sahip olacak.

Stellantis, tam EV gücüyle 145 mil ve 27 galonluk yakıt deposuyla toplamda 690 mil gidebileceğini söylüyor.

Ramcharger'ın 2025'in ikinci yarısında satışa sunulması bekleniyor.
2026 Ram Ramcharger uzun menzilli elektrikli araç (EREV) üretime yaklaşıyor. Ram bugün, bu yılın ikinci yarısında 2026 model yılı kamyonu olarak bayilerde satışa sunulacak olan pikabının birkaç yeni teknik ayrıntısını ve özelliğini yayınladı.

Ana şirket Stellantis'e göre, Ramcharger, kamyonun 3,6 litrelik Pentastar V6 motoruyla birleştirildiğinde toplam 690 mil menzile sahip olacak 92 kWh'lik bir bataryayla gelecek. Menzil tahminini daha önce biliyorduk, ancak şimdi oraya nasıl ulaştığına dair daha iyi bir fikrimiz var.

İlginç bir şekilde, Ram ayrıca batarya paketinin tam 92 kWh'lik batarya paketinin yalnızca 69,7 kWh'sini kullandığını da bildirdi. Birazdan buna değineceğiz.

Ram, kamyonun saf elektrikle 145 mile kadar gidebileceğini söylüyor. Kamyon elektriksiz kaldığında, Ramcharger, 3,6 litrelik V6'sını jeneratör olarak kullanarak ön ve arka motor ünitelerine elektrik vererek yolun geri kalanını gazla kat edebilir. Elektrik enerjisi olmadığında, Ram hedeflenen yakıt ekonomisinin 20,5 MPG olduğunu söylüyor.

EPA henüz hiçbir şeyi onaylamamış olsa da, bu şu anda bildiklerimizle çelişiyor. Ram Ramcharger'ın 27 galonluk bir tankı var. Yani, 545 mil gaz sürüşü, kamyonun tankına bölündüğünde, burada yapılan elle hesaplamaların hemen altında olan 20,2 MPG'ye ulaşacağız.

Kağıt üzerinde, bunun akıl almaz bir şey olduğunu sanmıyorum. Ancak, Ram Ramcharger'ın enerji dışı yakıt ekonomisi, birleşik 23 mpg derecesi alan ICE 3,6 litrelik 4WD kardeşiyle neredeyse aynı. Ayrıca, RAM'in 14.000 lbs (6.350 kg) iddia edilen çekme kapasitesi, standart kuzeninin yaklaşık 7.500 (3.401 kg) çekme kapasitesinin neredeyse iki katına çıkıyor.

Yani, kullanılabilir 69,7 kWh'den 145 mil menzil, şarj kayıpları hariç, kWh başına yaklaşık 2,08 mile eşit olacaktır. Bu, 98 kWh (kullanılabilir) paketinden 230 mil alan ve kWh başına ortalama 2,34 mil olan standart menzilli F-150 Lightning'in bile biraz gerisinde. Stellantis, daha düşük kullanılabilir pil kapasitesinin, çekme sırasında bile tutarlı bir sürüş deneyimi sağlamak için olduğunu söylüyor.

Biraz elektriklendirme hiç olmamasından iyidir, ancak bu sayılar bazı sıkı EV alıcılarına biraz yetersiz geliyor. Yine de Stellantis yetkilileri, Ram Ramcharger'ın doğrudan Tesla kalabalığına veya çevre bilincine sahip olanlara pazarlanan kamyon olmayabileceğini söyledi. Bazı tam BEV'ler daha güçlü EV menziline veya verimliliğine sahip olsa da, Ramcharger'ın çekme yeteneği onun kolundaki kozdur.

BEV'ler uzun römorkları barındıramayan şarj istasyonlarında durmak zorunda kalırken, Ramcharger bir gaz kamyonu gibi yakıt ikmali yapabilir ve endişelenmeden tüm gün otoyol hızlarında seyredebilir. Ram CEO'su Tim Kuniskis, "Bu tam bir Goldilocks kamyonu," dedi, yani EV kamyon isteyen ancak ICE'nin faydasını isteyen alıcılar için tam olarak doğru boyutta, fiyatta ve pazarda olabilir.

Ram, Ramcharger için fiyat açıklamadı. Ancak kardeş sitemiz Motor1'in bildirdiğine göre, yanmalı motorla çalışan Ram 1500'lerle karşılaştırılabilir olacak. Fiyat hemen hemen aynıysa, bu alıcılar pil gücünü tercih edecek mi? Bunu öğrenmek çok ilginç olacak.

Kaynak: InsideEVs Glolabl

  • 2 hafta sonra...
  • Admin
Gönderi tarihi:

 

  • Admin
Gönderi tarihi:

Toyota Elektrikli Bir pikabın Geldiğini Doğruladı

Güncellenen bZ4X, C-HR+ ve Urban Cruiser'ın yanı sıra Toyota'nın 2026'ya kadar üç EV daha geliyor. Bunlardan biri açıkça bir kamyon ve ayrıca bir Land Cruiser mı?

Toyota, dünyanın dört bir yanındaki müşterilerini dinlediğini ve sonunda tamamen elektrikli araçlar konusunda ciddileştiğini söylüyor. Geçtiğimiz hafta Brüksel'de düzenlenen bir etkinlikte, dünyanın en büyük otomobil üreticisi büyük ölçüde güncellenen bir bZ4X, yepyeni C-HR+ ve yakın zamanda piyasaya sürülen Urban Cruiser'ı sergiledi. Tanıttıkları arabalar Avrupa pazarını hedeflese de, bazılarının önümüzdeki aylarda ABD gibi diğer ülkelere de ulaşması çok olası görünüyor.

Toyota'nın en büyük haberi, gazetecilere yaptığı sunumun sonundaki karanlık bir slayt şeklinde geldi. Bu görüntüde 2026'ya kadar çıkması beklenen üç EV'nin daha silüetleri yer alıyor. Bunlardan biri büyük ihtimalle Toyota'nın ABD'de üretmeyi planladığı üç sıralı büyük SUV.

Ancak bunlardan biri açıkça bir pikap.

Heyecanlanın, Tacoma ve Hilux hayranları: Toyota kamyonu gerçekten de elektrikli olacak gibi görünüyor.

Toyota'nın Avrupa veya ABD sözcülerinin bu görüntüdeki gizemli kamyon hakkında söyleyecek hiçbir şeyleri yok. Ancak otomobil üreticisinin geçmiş duyurularına ve konseptlerine bakarsak, bazı eğitimli tahminlerde bulunabiliriz.

Öncelikle, bu Toyota'nın tamamen elektrikli bir kamyonla ilk rodeosu değil. Bu yılın ilerleyen zamanlarında bir EV Hilux modeli piyasaya sürmeye hazırlanıyor. Ancak bu, yaklaşık 124 mil menzile sahip, Tayland'da üretilen ve öncelikle bu pazara veya belki birkaç ihracata yönelik, daha yalın bir iş kamyonu. Daha da önemlisi, bu kamyon tek kabinli bir model ve görüntüdeki kesinlikle çift kabinli bir tasarıma sahip gibi görünüyor.

Yeni Toyota EV'lerinin bazıları, o zamanki CEO, şimdiki Yönetim Kurulu Başkanı Akio Toyoda tarafından 2021'in sonlarında sergilenenlere benziyor. Bu da bizi, basın brifinginde tanıtılan kamyonun, yani çok açık bir şekilde elektrikli bir Tacoma olabileceğine inandırıyor. Tek sorun, oranlarının teaser görselinde görülenle tam olarak uyuşmaması.

Tamamen elektrikli bir Tacoma ne kadar cezbedici olsa da, belki de başka bir konsept bize ne bekleyeceğimiz konusunda daha iyi bir fikir verebilir: 2023'ten Toyota EPU Konsepti.

Bunu ilk kez o yılki Tokyo Motor Show'da gördüm ve hemen etkilendim. Dört kapılı ve gerçekten bir EV olduğu gerçeğine yaslanan tek gövdeli bir tasarıma sahip Tacoma benzeri boyutlarda bir kamyon. Eski Chevrolet Avalanche ve mevcut Chevy Silverado EV ve GMC Sierra EV gibi bir geçiş kasası var ve bu açıkken ve bagaj kapağı aşağıdayken, kasa 4,5 fitten (137,16 cm) 8 fite (244 cm) çıkıyor.

O zamanlar, Toyota yetkilileri ABD yapımı tasarım çalışmasının sert bir kaya tırmanışçısından ziyade güçlü bir kabiliyete sahip bir yaşam tarzı aracı olduğunu söylemişti - Toyota'nın Rivian R1T'ye bakış açısını düşünün ve yaklaşın. Ancak bu tasarımın üretime hazır olup olmadığı sorulduğunda da tereddüt ettiler.

Toyota yetkilileri geçen hafta Belçika'da tanıtılan arabaların özellikle Avrupa pazarı için olduğunu vurgulasa da, hepimiz Avrupa'nın kamyonları Amerikalılar kadar sevmediğini biliyoruz. Ve eğer Toyota Chevy, Ford, Ram, Rivian ve hatta Tesla ile birlikte EV kamyon oyununa girmek konusunda ciddiyse, bu oyunun kurallarını değiştirebilir.

Bu teaser'lardaki üçüncü ve son araç içinse, onu anlamak için daha az dedektiflik çalışması gerekecek gibi görünüyor. Oldukça açık bir şekilde Land Cruiser Se, tam da kulağa geldiği gibi: Toyota'nın efsanevi SUV'sinin akülü versiyonu. Toyota bu konsepti 2023'te aynı otomobil fuarında sergiledi ve aynı derecede popüler oldu.

Daha da ilginci, Toyota'nın Brüksel'de herkesin görebileceği bir Land Cruiser Se konsepti vardı. Tesadüf mü? Bana kesinlikle öyle gelmedi.

Şimdilik, Toyota'nın önümüzdeki yıl bitmeden bunları piyasaya sürmeyi planladığı dışında, her iki araç hakkında da güvenilir bir bilgimiz yok.

Toyota Motor Europe'un başkanı ve CEO'su Yoshihiro Nakata, "BEV'ler [Aküyle çalışan elektrikli araçlar] hayatın giderek daha kabul gören bir parçası haline gelecek" dedi. "Şimdi, çok fazla ayrıntı vermeden, [Toyota'nın EV stratejisinin] bundan sonraki üç bölümü, karbon nötrlüğü hedeflerimizi güçlendirdiği kadar, müşterinin yaşam tarzını da güçlü bir şekilde geliştirmeye odaklanacak."

Otomobil üreticileri "yaşam tarzı"ndan bahsettiğinde, genellikle lüks, kamyonlar ve daha büyük araçlar veya bunların bir kombinasyonunu kastediyorlar. Toyota'nın EV oyununun bundan sonraki hedefi gerçekten buysa, uzun zamandır hayran olan birçok kişiyi oldukça mutlu edecektir.

Toyota'nın yaklaşan elektrikli kamyonu hakkında hangi teorilere sahipsiniz? Yorumlarda bizimle paylaşın.

Kaynak: Toyota

  • 2 hafta sonra...
  • Admin
Gönderi tarihi:

Tesla Cybertruck tasarım felaketi daha da kötüye gidiyor

Tesla Cybertruck'ın ticari olarak başarısız olduğu, şirket teşvikler sunmaya başladığında ve hatta Beyaz Saray bahçesinde çaresiz bir satış konuşmasına başvurduğunda zaten açıkça görülüyordu. Elektrikli kamyonetin, çerçevelerin kırılmasından garip ışık konumlandırmasına ve karla başa çıkamamasına kadar tasarım kusurlarına sahip olduğu da yeni bir haber değil. Araba birçok ülkede yollarda bile yasal değil.

Ancak Cybertruck'ın itibarının daha fazla düşemeyeceği düşünülürken, Tesla markası için en büyük utancı yaşadı. Her bir aracı geri çağırmak zorunda kaldı. Ve bu, Tesla'nın bir yazı tipi yüzünden geri çağırma yaptığı zamana benzemiyor. Bunun nedeni, panellerin sadece tutkalla yapıştırıldıkları için yolda uçup gitmesi.

Cybertruck'ın ultra sert soğuk haddelenmiş çeliği, bir plastik parçası gibi çırpınıyor 🤣. Bu sahibi, sürüş sırasında bir cıvata gevşedikten sonra ön tavan çizgisi parçasının soyulmasını sağladı. Kesinlikle çok dayanıksız. Ayrıntıları aşağıda görebilirsiniz👇 pic.twitter.com/Ns9GYnIC9a9 Mayıs 2024

Tesla, ABD trafik güvenliği idaresi NHTSA'nın dış sac metali tutmak için kullanılan yapıştırıcıyla ilgili endişelerini dile getirmesinin ardından şu anda piyasada bulunan 46.100 Cybertruck pikapının tamamını geri çağırmayı kabul etti. NHTSA, çatının yan tarafını kaplayan bir panel gevşedikten sonra bir sahibinden şikayet aldı. Yapıştırıcının, özellikle soğuk koşullarda kırılgan hale gelebildiği ve büyük bir kaza riskine neden olduğu anlaşılıyor

Ne yazık ki, haber pek de şaşırtıcı değil. Tasarım kusuru, yukarıdaki X gönderisi gibi sosyal medyadaki videolarda aylardır belirtiliyor. Otomobil tutkunu WhistlinDiesel, geçen yıl bir TikTok videosunda panelin yapıştırılmasını "kabul edilemez" olarak tanımladı (aşağıda).

Tesla, NHTSA geri çağırma raporuna göre "çevresel kırılganlığa eğilimli" olmayacak farklı bir yapısal yapıştırıcı ile orijinal bağlayıcıyı değiştireceğini söylüyor. Ancak bu tam olarak güven vermiyor; bu paneller hala yapıştırıcı ile yapıştırılmış durumda.

Bu, Tesla ve CEO Elon Musk için son marka utancı. Cybertruck, mühendislik sorunları nedeniyle uzun süre ertelendi ve orijinal 2019 konseptinden teknik özellikleri düşürülürken fiyatı büyük ölçüde arttı. Yazılım ve donanımı düzeltmek için geri çağırmalar zaten yapıldı ve teslimatlar şirketin yılda 500.000 ünitelik ilk projeksiyonlarına yakın bile değil.

Aracın rezaletini pekiştirmek için, Cybertruck sahiplerinin araçlarından utandıkları veya Musk'ın aşırı sağcı siyasi gruplara verdiği destekten korktukları için araçlarını satmaya çalıştıklarına dair raporlar var.

Cybertruck faciası, Tesla'yı beş yıl önce ilk kez duyurduğu potansiyel olarak çok daha karlı Model 2'den de uzaklaştırdı. Musk'ın Donald Trump'a danışmanlık rolüyle ilgili artan tartışmalar, üretime girmesi durumunda yaklaşan giriş otomobilinin beklentilerine zarar verebilir.

Musk'ın hükümete girmesi kişisel hedefleri açısından mantıklı olsa da, bu markalar için pek de iyi olmadı. Tesla hisseleri yıl başından bu yana değerinin üçte birini kaybetti. Şirket, güvenlik endişeleri nedeniyle Vancouver Uluslararası Otomobil Fuarı'ndan çıkarıldı ve teknoloji analisti Dan Ives gibi büyük Tesla hayranları bile Musk'ın Tesla'yı kurtarmak istiyorsa Hükümet Verimliliği Bakanlığı'ndan (DOGE) çekilmesi gerektiğini söylüyor.

Ives, The Guardian'ın yatırımcılara yazdığı bir notta, "Marka hasarı, ilk anket çalışmalarımıza dayanarak sınırlı bir şekilde başladı... ancak şimdi Musk ve Tesla için bir marka kasırgası kriz anı olarak nitelendirebileceğimiz son birkaç haftada küresel olarak yayıldı," diye yazdı.

Musk'ın Tesla markasının artık çok da önemli olmadığını düşünmesi mümkün çünkü şirket robotaksi ve insansı robotlar gibi teknoloji yeniliklerine doğru daha fazla ilerlemeyi hedefliyor. Ancak EV'ler sonunda işin küçük bir parçası haline gelse bile, markanın kimliğine dair kamuoyu görüşü, bu ürünlere tüketici güveni oluşturmak için hayati önem taşıyacaktır.

Kaynak: Creative Bloq

  • 1 ay sonra...
  • Admin
Gönderi tarihi:

2025 GMC Sierra EV Denali (Elektrikli Pikap)

2025-sierra-ev-mov-trim-card-ext-1920x14

2025-sierra-ev-mov-capability-header-300

2025-sierra-ev-mov-interior-header-3000x

2025-sierra-ev-mov-exterior-header-3000x

2025-sierra-ev-mov-charging-header-3000x

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.