Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Hindistan, teknolojideki bir sonraki büyük şey olan SaaS'a sahip ve 1 trilyon dolar değerinde olabilir


Admin
 Paylaş

Önerilen İletiler

  • Admin

Hindistan, teknolojideki bir sonraki büyük şey olan SaaS'a sahip ve 1 trilyon dolar değerinde olabilir

Yirmi yıldan fazla bir süre önce Hindistan, ülkede daha önce hiç görülmemiş bir zenginlik ve istihdam yaratma çağını başlatarak küresel bir BT güç merkezine dönüşmeye başladı.

AAOfJKP.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Şimdi, Asya'nın üçüncü en büyük ekonomisi, teknolojide bir sonraki büyük sınıra hazır: Zoom veya Slack gibi yeni nesil yazılım şirketleri ile geliyor.

Covid-19 salgını, dünya çapında işletmeleri dijital altyapıya büyük yatırımlar yapmaya zorlayarak, hizmet olarak yazılım veya SaaS sağlayan şirketlerin etkisini artırdı. KPMG anketine göre, işletmeler güvenli uzaktan çalışma ortamları oluşturmak için çabalarken geçen yıl teknolojiye haftada fazladan 15 milyar dolar harcadı.

SaaS şirketleri, yazılımın ne kadar güvenli olduğundan ne kadar iyi performans gösterdiğine kadar her şeyle ilgilenen web tabanlı uygulamalar sağlar. Dünyanın en tanınmış SaaS şirketlerinden bazıları, işyeri mesajlaşma uygulaması Slack'in sahibi olan Amerikan devi Zoom, SAP Concur ve Salesforce'u içerir.

Danışmanlık firması McKinsey & Co. ve endüstri liderlerinden oluşan bir topluluk olan SaaSBoomi tarafından derlenen yakın tarihli bir rapora göre, Hindistan'ın hizmet olarak yazılım endüstrisi 2030 yılına kadar 1 trilyon dolar değerinde olabilir ve yaklaşık yarım milyon yeni iş yaratabilir.

Raporda, Hindistan'da 10'u tek boynuzlu at veya en az 1 milyar dolar değerinde yeni başlayanlar olmak üzere bu tür yaklaşık bin şirket var.

Hindistan'ın en tanınmış SaaS şirketi Freshworks'ün CEO'su Girish Mathrubootham, "Bu, BT hizmetleri endüstrisinin 90'larda olduğu kadar büyük bir fırsat olabilir" dedi. Geçen ay halka arz için başvuruda bulundu ve bu yıl halka açılan bir dizi diğer büyük Hintli teknoloji tek boynuzlu atına katıldı.

Freshworks, on yıldan uzun bir süre önce güney Hindistan şehri Chennai'de kuruldu. Salesforce gibi, şirketlerin müşterileriyle ilişkilerini yönetmelerine yardımcı olacak yazılımlar sağlar. Aynı zamanda, Tiger Global ve Accel gibi yatırımcılardan fon toplayan ve 50.000'den fazla müşterisi olan Hindistan'ın sektördeki en eski tek boynuzlu atıdır. Veri firması Tracxn'e göre, şirket en son 2019 finansman turunda 3,5 milyar dolar değerindeydi.

Diğer Hint SaaS firmaları, niş işletmelere odaklanarak ilgi gördü. Örneğin Zenoti, spa ve güzellik salonu endüstrisi için yazılım geliştiren bir tek boynuzlu attır.

Hindistan'ın 10 SaaS tek boynuzlu atından altısı 2020'de bu dönüm noktasına ulaştı ve dünyanın dört bir yanındaki yatırımcılar buna dikkat ediyor. SaaSBoomi raporuna göre, yatırımcılar geçen yıl Hintli SaaS şirketlerine 2018 veya 2019'dakinden dört kat daha fazla 1,5 milyar dolar pompaladı.

Yükselen yatırımcılar
Sequoia Capital India'nın genel müdürü Mohit Bhatnagar'a göre, son on yılda yazılımın "kitlesel olarak benimsenmesi" nedeniyle yatırımcılar SaaS konusunda heyecanlı.

AAOfJL7.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Hindistan, küresel SaaS pazarında küçük bir oyuncu olsa da, yatırımcılar ülkenin iki şey nedeniyle sonunda sektöre hakim olabileceğini söylüyor: İngilizce konuşan geniş geliştirici havuzu ve onları işe almanın nispeten düşük maliyeti.

Hindistan'ın BT endüstrisinin yükselişi sayesinde, yazılım mühendisliği ülkede en çok aranan kariyer seçeneklerinden biri haline geldi.

CNN Business'a konuşan Bhatnagar, "Hindistan aslında dünyanın en büyük geliştirici topluluklarından birine sahip" dedi. Birçoğu en büyük küresel teknoloji şirketlerinden bazılarında çalıştı.

Postman'ın kurucu ortağı Abhinav Asthana, Bengaluru'daki Yahoo'da stajyer olarak çalışma deneyiminin, ürününü oluşturma kararında etkili olduğuna dikkat çekti.

API (Uygulama Programlama Arayüzü) test sürecini basitleştirecek bir araç oluşturma fikrini buldu. API, iki uygulamanın birbiriyle nasıl iletişim kurduğunu tanımlayan bir programlama kodudur ve Postman, mühendislerin API'lerini tasarlarken ve oluştururken birlikte çalışmasını kolaylaştırdığını söylüyor.

Asthana CNN Business'a verdiği demeçte, "Bu küresel şirketlerde yazılımların nasıl oluşturulduğunu ve API'nin önemli bir sorun olduğunu gördük" dedi.

Şimdi, Postman, 5,6 milyar dolarlık değerleme ile Hindistan'ın en değerli SaaS unicorn'u.

Uluslararası müşteriler, Hintli mühendisler
Hindistan'da işletme maliyetinin düşük olması büyük bir artı. Danışmanlık firması Bain & Company tarafından hazırlanan bir rapora göre, Hindistan'daki giriş seviyesi geliştiricilerin maaşı, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki muadillerine göre %85 daha az.

SaaS yönetici ortağı Prasanna Krishnamoorthy, "ABD'de bir SaaS şirketi kuruyorsanız, 10.000 dolarlık bir müşteri yerine milyon dolarlık bir müşteriye sahip olmak daha iyidir, çünkü o ülkede satış ve pazarlama için ödeme yapmanız gerekir" dedi. hızlandırıcı Upekkha. "Hindistan'dan müşterilere hizmet verirken, bu küçük ve orta ölçekli şirketlerin yanı sıra büyük şirketlere de sahip olabilirsiniz."

Çoğu SaaS şirketi, Hindistan'ın TCS ve Infosys gibi BT devleri tarafından izlenen stratejiye benzer şekilde küresel müşterilere odaklanır. Flipkart'tan Paytm'e kadar Hindistan'ın en eski tek boynuzlu atlarının çoğu öncelikle iç pazara odaklandığından, yatırımcılar bunu hoş bir değişiklik olarak görüyor.

Asthana'ya göre Fortune 500 şirketlerinin neredeyse %98'i Postman'ın ürünlerini kullanırken Freshworks'ün ilk müşterisi Avustralya'da bulunuyordu.

SaaS firmaları, örneğin Hindistan'daki Flipkart gibi e-ticaret şirketlerinden küreselleşmek için çok daha iyi bir konumdadır. Yazılımı bir kez yazarlar ve ardından birden çok kez kullanabilirler.

Postman'da yatırımcı olan Mathrubootham, "Bir Flipkart için [uluslararası büyümek için] milyarlarca dolara ihtiyacınız var, ancak Freshwork için küresel olmak için çok daha az sermayeye ihtiyacınız var" dedi. Bunun nedeni, e-ticaret firmalarının başka yerlerde fiziksel operasyonlar kurmak için bir ton paraya ihtiyaç duymasıdır - teslimat sürücüleri kiralamak, depo kiralamak ve envanter satın almak zorundalar.

Sequoia Capital'den Bhatnagar, Hintli yazılım girişimcilerinin "uzaktan satış" sanatında oldukça erken "ustalaştığını" söyledi. Dürüst olmak gerekirse, bu son iki yılda tüm dünya uzaktan satışların nasıl daha iyi yapılacağını anlamak zorunda kaldı” dedi.

Coşkuya rağmen, Hintli şirketlerin 1 trilyon dolarlık sözünü yerine getirmeden önce aşmaları gereken bazı engeller var.

BT hizmetleri sektöründe eğitim almış Hintli mühendisler, ürün odaklı bir şirket kurmak için gereken disiplini geliştirmeyi zor bulabilir.

BT hizmetlerinde, "ceset satıyorsunuz ve müşterinin söylediği her şeye evet diyorsunuz" dedi Krishnamoorthy. SaaS şirketleri ise potansiyel müşterilerinin %99'una hayır demek zorunda.

Ve Hindistan'ın başlangıç ekosistemi, Silikon Vadisi ile karşılaştırıldığında hala nispeten olgunlaşmamış durumda. Mathrubootham, bazı yerli tek boynuzlu atların devasa boyutlarına rağmen, ülkenin "küresel bir teknoloji güç merkezi ürün markası" olmadığını söyledi.

Ancak gelecekteki SaaS şirketlerinin bunu değiştirebileceğini umuyordu.

Hindistan'ı bir ürün ulusu olarak görmek benim kişisel hayalim" dedi.

AAOfJLn.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Kaynak: CNN

office-463284.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.
Примечание: Ваше сообщение будет проверено модератором перед отправкой.

Misafir
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.