Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 2 Ekim , 2024 Yazar Admin Gönderi tarihi: 2 Ekim , 2024 Kia, Sadece Plaka Numarasıyla Araçlara Erişime İzin Veren Hatayı Düzeltti Kia için bir diğer güvenlik sorunu ise araştırmacıların otomobil üreticisinin sistemlerinde, plaka numarasını kullanarak herhangi bir araca uzaktan erişim sağlamalarına olanak tanıyan bir güvenlik açığı keşfetmeleriydi. Kia, yeni satın alınan araçları etkinleştirmek ve bağlı araç özelliklerini yönetmek için bir bayi web sitesi kullanıyor. Kia alıcılarından aldıkları kayıt bağlantılarını kullanan araştırmacılar (hata ödül avcısı Sam Curry liderliğinde) sitenin kodunu karıştırdı ve belirli bir Kia'ya atanan e-postayı kendi e-postalarına nasıl değiştireceklerini buldular. Bir saldırganın herhangi bir plakayı nasıl yazabileceğini ve ardından "aracı uzaktan nasıl kilitleyebileceğini/kilidini açabileceğini, çalıştırabileceğini/durdurabileceğini, korna çalabileceğini ve yerini belirleyebileceğini" göstermek için bir mobil arayüz oluşturdular. Saldırı ayrıca sürücünün adını, telefon numarasını, e-posta adresini ve fiziksel adresini ifşa etti ve Curry ayrıntılı bir blog yazısında "saldırganın kurbanın aracına bilgisi olmadan görünmez ikinci bir kullanıcı olarak kendisini eklemesine olanak tanıyacaktı" diye yazdı. Curry, "Bu saldırılar, aktif bir Kia Connect aboneliği olup olmadığına bakılmaksızın, yaklaşık 30 saniye içinde herhangi bir donanımla donatılmış araçta uzaktan gerçekleştirilebilir," diyor. Testlerinde, saldırı 2013'ten 2025 model yılına kadar üretilen hemen hemen tüm araçlarda işe yaradı. Listede Carnival, Sportage, K5, Seltos, Soul, Sorento, EV6, EV9, Forte, K5, Niro, Telluride, Stinger, Rio, Sedona, Optima ve daha fazlası yer alıyor. Curry ve araştırmacı arkadaşları—Neiko Rivera, Justin Rhinehart ve Ian Carroll—Haziran ayında Kia'yı hatadan haberdar etti ve otomobil üreticisi bunu düzeltti. Curry, "Kia ekibi bunun asla kötü amaçlı kullanılmadığını doğruladı," diyor. Yine de Curry, "arabaların güvenlik açıkları olmaya devam edecek, çünkü Meta'nın Facebook hesabınızı ele geçirmesine izin verecek bir kod değişikliği getirebileceği gibi, araba üreticileri de aracınız için aynısını yapabilir." uyarısında bulunuyor. Geçtiğimiz yıl, Kia ve ana şirketi Hyundai, yalnızca bir tornavida ve USB kablosu kullanılarak anahtar olmadan çalıştırılabilmelerine izin veren belirli arabalardaki bir kusuru gidermek için hırsızlık önleme yazılımı dağıtmak zorunda kalmıştı. Bu saldırı, "Kia çocukları" olarak bilinen bir grup hırsızın TikTok videoları aracılığıyla kusuru göstermesi ve diğerlerinin Kia ve Hyundai araçlarını kaçırmaya çalışmasının ardından viral oldu. Kaynak: PCMag Alıntı
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 3 Ekim , 2024 Yazar Admin Gönderi tarihi: 3 Ekim , 2024 Toyota, ABD EV üretim planını 2026'ya erteledi - rapor Toyota Motor (NYSE:TM), zayıf satışlar nedeniyle Kuzey Amerika'daki elektrikli araç üretimini erteleyecek, şimdi 2026'nın ilk yarısında başlaması planlanıyor, Nikkei bildirdi. Başlangıçta 2025 sonu için planlanan Toyota'nın (TM) ilk akülü elektrikli SUV'sinin Kentucky tesisindeki üretimi artık Haziran 2026 civarında başlayacak. Otomobil üreticisi tedarikçilere başlangıç tarihinin şimdi birkaç ay erteleneceğini söyledi. Raporda, bu ertelemenin gerekli tasarım ayarlamaları ve EV satışlarında belirgin bir yavaşlama dahil olmak üzere çeşitli faktörlere atfedildiği eklendi. Ayrıca Toyota (TM), 2030 yılına kadar Kuzey Amerika'da lüks Lexus markası altında yeni elektrikli SUV'ler üretme planlarını iptal edecek ve bunun yerine araçları Japonya'dan gönderecek. Ancak otomobil üreticisi, Kuzey Amerika EV pazarının uzun vadede büyümesini bekliyor ve daha sıkı çevre düzenlemelerine göz atarak yatırım yapmaya devam etmeyi planlıyor. Toyota Motor North America, ABD'de Eylül ayında 162.595 araçlık satış bildirdi; bu, bir önceki yıla göre %20,3 düşüş anlamına geliyor. Toyota (TM) hisseleri, Perşembe günü piyasa öncesi işlemlerde %0,55 değer kazandı. Kaynak: Seeking Alpha Alıntı
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 8 Ekim , 2024 Yazar Admin Gönderi tarihi: 8 Ekim , 2024 Hyundai, New York Otomobil Fuarı'nda Yepyeni 2025 Santa Cruz'u Tanıttı Alıntı
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 8 Ekim , 2024 Yazar Admin Gönderi tarihi: 8 Ekim , 2024 En Yüksek Sürüş Menziline Sahip Kore Yapımı Hibrit SUV Kia Sorento Hybrid 637 Mil (1025 km) Menzile ulaşıyor Alıntı
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 14 Ekim , 2024 Yazar Admin Gönderi tarihi: 14 Ekim , 2024 Gösterge panelinizdeki gizemli küre: Güneş sensörlerinin ardındaki sır Birçok araç özelliğinin belirsiz amaçları vardır. Bunlardan biri, mütevazı görünümüne rağmen önemli bir rol oynayan gösterge panelindeki küresel plastik bileşendir. Yıllar geçtikçe, araç teknolojileri giderek daha karmaşık hale geldi. Üreticiler sürekli olarak yenilikçi çözümler sunuyor ve bir zamanlar nadir bulunan birçok destek sistemi artık küçük şehir araçlarında bile standart hale geldi. Bu durum bizi sık sık "Bu ne işe yarıyor?" diye düşünmeye yöneltiyor. Sürücüler, ön camın yakınındaki gösterge panelinin üzerinde göze çarpmayan, genellikle küresel bir nesne fark ettiklerinde bu soruyu sorabilirler. Bu nesne, otomatik klima kontrolüne sahip araçlarda görünür ve çift bölgeli versiyonlarda iki kez görünebilir. Bu bir güneş sensörüdür. Bu sensör ne işe yarar? Güneş ışınlarının yoğunluğunu analiz ederek otomatik klima kontrolünün çalışma modunu ayarlamasına olanak tanır. Örneğin, sıcak ve güneşli bir günde klimayı 68 derece Fahrenheit'e ayarlarsanız, sistem aracın içini hızla soğutmayı hedefler. Bulutlu günlerde aynı sıcaklık ayarlandığında, bilgisayar sistemi iç mekanın daha yavaş ısındığını anlayarak soğutma işlemini değiştirecektir. Bu, soğutma işleminin farklı şekilde ilerleyeceği anlamına gelir. Bu nedenle, bu sensörleri hiçbir şeyin engellemediğinden emin olmak önemlidir. Kaynak: Essanews Alıntı
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 11 Kasım , 2024 Yazar Admin Gönderi tarihi: 11 Kasım , 2024 Jaguar 2026'ya Kadar Yeni Araba Satışlarını Durduruyor İngiliz lüks otomobil ikonu Jaguar büyük bir hamle yapıyor: 2026'ya kadar yeni araba satışlarına ara veriyor. Neden? Marka, ürün gamını tamamen yeniden icat ederek tamamen elektrikli bir lüks marka olarak yeniden lansmana hazırlanıyor. Jaguar, F-Type, XE ve XF gibi modellerini Birleşik Krallık'ta satmayı bıraktı ve önümüzdeki ay I-Pace ve E-Pace de aynı yolu izleyecek. Autodrive'a göre, tek F-Pace biraz daha uzun süre piyasada kalacak ve bazı pazarlarda 2026'nın başına kadar satışta kalacak. Peki sırada ne var? Jaguar'ın büyük planları var. CEO Adrian Mardell, yaklaşan üç tamamen elektrikli modellerinden ilkinin test aşamasında olduğunu ve ilk tanıtımın 2026 yazında yapılacağını doğruladı. Amiral gemisi model, Porsche Taycan ile rekabet etmek ve Jaguar'ı üst düzey EV pazarında Bentley gibi lüks oyuncuların yanına yerleştirmek için tasarlanmış yüksek güçlü, dört kapılı bir sedan olacak. Bu yeni EV serisi, sonunda Jaguar'ın yeni nesil elektrikli platformu üzerine inşa edilen iki lüks SUV'yi içerecek. Jaguar'ın lüks elektrikli otomobillere yönelme kararı cesur bir karar, özellikle de ABD gibi bazı yerlerde EV talebinin yavaşlaması nedeniyle. Ancak bu yüksek riskli hareket, Jaguar'ı yüksek performanslı bir elektrikli güç merkezi olarak farklılaştırarak karşılığını verebilir. Şimdilik marka geri adım atıyor, ancak büyük geri dönüşün hemen köşede olduğu açık. Kaynak: Dagens Alıntı
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 20 Kasım , 2024 Yazar Admin Gönderi tarihi: 20 Kasım , 2024 Elektrikli mi Hidrojenli mi: Sürdürülebilir Ulaşımın Geleceğini Hangi Teknoloji Belirleyecek? Elektrikli otomobiller ivme kazanmaya devam ederken, hidrojenle çalışan araçlar umut vadeden bir alternatif olarak ortaya çıkıyor. Peki bu teknolojiler nasıl karşılaştırılıyor ve hangisi geleceğe yön verebilir? Elektrikli Otomobiller: Öncülük Elektrikli araçlar (EV'ler) otomotiv dünyasını kasıp kavuruyor. Sessiz çalışmaları ve sıfır yerel emisyonlarıyla daha popüler hale gelmeleri şaşırtıcı değil. Performanslarının ardındaki sır, tekerlekleri döndüren ve şarj edilebilir bir pille çalışan basit bir elektrik motorunda yatıyor. Bir zamanlar yaygın bir endişe olan menzil kaygısı, modern EV'lerin tek bir şarjla kolayca 200 mil veya daha fazlasını kat etmesiyle azalıyor. Ön maliyet geleneksel araçlardan daha yüksek olsa da, yakıt ve bakımda uzun vadeli tasarruflar EV'leri birçok kişi için çekici bir seçenek haline getiriyor. Hibrit Otomobiller: Her İki Dünyanın En İyisi mi? Hibrit araçlar, elektrik motorlarının verimliliğini içten yanmalı motorların gücüyle birleştiriyor. Bu çok yönlü otomobiller, elektrik ve benzin gücü arasında geçiş yaparak her iki dünyanın da en iyisini sunuyor. Şehir içi sürüşte, elektrik motoru yükü idare ederken, benzinli motor otoyolda görevi devralır. Bu, yakıt tüketimini ve emisyonları azaltır. Minimum elektrik desteği sunan hafif hibritlerden, daha büyük pillere sahip olan ve kısa mesafelerde yalnızca elektrikle çalışabilen fişli hibritlere kadar çeşitli hibrit türleri vardır. Hidrojenle Çalışan Arabalar: Bekleyen Gelecek Hidrojen yakıt hücreli araçlar (FCV'ler) bir diğer yenilikçi alternatiftir. Hidrojeni güce dönüştürerek elektrik üretirler ve tek emisyon olarak su kullanılır. Hidrojenli arabalar temiz enerji potansiyeli sunarken, teknoloji hala önemli engellerle karşı karşıyadır. Hidrojen üretmek ve depolamak zordur ve hidrojen yakıt ikmal istasyonları nadirdir. Ancak, altyapı iyileştirilirse, hidrojenli araçlar özellikle uzun mesafe ve ağır hizmet uygulamaları için uygulanabilir bir çözüm sağlayabilir. Sıkıştırılmış Doğal Gazlı (CNG) Arabalar: Gözden Kaçan Bir Seçenek Sıkıştırılmış doğal gazlı (CNG) araçlar yıllardır ortalıkta olmasına rağmen daha az yaygın olmaya devam ediyor. Doğal gaz veya biyogazla çalışırlar, bu da benzin veya dizelden daha ucuz ve daha temizdir. Olumsuz tarafı? CNG hacim başına daha az enerji sunar ve daha fazla yer kaplayan daha büyük yakıt depoları gerektirir. Ek olarak, yakıt ikmal istasyonlarının sınırlı sayıda olması CNG arabalarını birçok sürücü için daha az kullanışlı hale getirir. Bu zorluklara rağmen, CNG arabaları belirli kullanıcılar için uygun maliyetli ve çevre dostu bir seçim olmaya devam etmektedir. Sonuç olarak, her alternatif yakıt teknolojisi benzersiz avantajlar ve zorluklar sunmaktadır. Elektrikli araçlar bu alanda öncü konumdadır, ancak hidrojen ve hibrit teknolojileri ulaşımın geleceğinde önemli roller oynayabilir. Kaynak: Ever-Growing USA Alıntı
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 24 Kasım , 2024 Yazar Admin Gönderi tarihi: 24 Kasım , 2024 Bazıları böyle seviyor Alıntı
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 29 Kasım , 2024 Yazar Admin Gönderi tarihi: 29 Kasım , 2024 Hyundai, kazaya yol açabilecek arka dikiz kameraları nedeniyle 226 binden fazla otomobil ve SUV'yi geri çağırıyor DETROIT (AP) — Hyundai, ABD'de 226 binden SUV ve küçük arabayı geri çağırıyor çünkü geri görüş kamerası görüntüsü ekranlarda görünmeyebilir. Geri çağırma, 2021 ve 2022 model yıllarından belirli Santa Fe ve Elantra araçlarını kapsıyor. Hyundai, ABD güvenlik düzenleyicileri tarafından Çarşamba günü yayınlanan belgelerde, baskılı devre kartındaki lehim bağlantılarının zamanla kötüleşebilecek ve kameraların bozulmasına neden olabilecek çatlaklar geliştirebileceğini söylüyor. Bu, görüşü azaltabilir ve yayaların yaralanma riskini artırabilir. Bayiler, 19 Ocak'tan itibaren mektuplarla bilgilendirilecek olan sahiplerine ücretsiz olarak kameraları değiştirecek. Merak edilen konu Türkiye'deki araçlarda bu sorun var mı? Hyundai'den açıklama bekleniyor Kaynak: AP Alıntı
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 17 Aralık , 2024 Yazar Admin Gönderi tarihi: 17 Aralık , 2024 Fren Rotorlarının Ömrü Ne Kadardır? Frenler, araç sahiplerinin kesinlikle taviz veremeyeceği bir alandır. Disk fren rotorları veya diskler, aracınızı durdurmak için ısı ürettikleri için normalde aşınırlar. Tekerleklerde aşırı toz, aşırı durma mesafesi veya fren yaparken garip sesler ve titreşimler gibi belirtiler, rotorun eğrildiğini, çatladığını, camlaştığını veya çizildiğini gösterebilir. Bu belirtiler ortaya çıktığında bunları değiştirmeyi düşünün. Fren Rotorları Nelerdir? Fren rotorları, tekerleklere mekanik olarak bağlanan dairesel, iki taraflı işlenmiş disklerdir. Hareketi (kinetik enerji) sürtünme olarak termal enerjiye (ısı) dönüştürmek üzere tasarlanmıştır. Zamanla rotorlar sürtünme, disk balatalarının aşınması ve yıpranması ve paslanmaya neden olan çamur ve yol tuzu gibi şeyler nedeniyle aşınır. Fren Rotorları Nasıl Çalışır? Fren kaliperleri fren balatalarını disk rotorlarına sıkıştırıp sıkıştırdıkça, rotor yüzey alanı sürtünme üretir. Isı sürtünmesi, rotorun (ve tekerleğin) dönüşünü ve nihayetinde arabanın dönüşünü yavaşlatarak aracın durmasını sağlar. Rotorlar, frenleme sırasında oluşan ısıyı emmeye ve sürüş sırasında dağıtmaya yardımcı olur, ancak rotorların aşınmasının ve eğrilmesinin ana nedeni ısıdır. Parlama, rotorlar aşırı ısındığında ve metalin pürüzsüz parlak bir yüzeye sertleştiği ve fren balataları rotorun etrafına sıkıştırıldığında artık sürtünme yaratamadığı noktaya geldiğinde meydana gelir. Fren Rotorları Ne Kadar Süre Dayanır? Normal sürüş koşullarında, rotorlar 30.000 ila 70.000 mil veya daha uzun süre dayanmalıdır. Ancak rotor tipi veya tasarımı, şehir içi veya agresif sürüş (frenlerin daha sert ve daha sık uygulandığı, aşırı ısı üreten) rotorların farklı şekilde aşınmasına neden olur. Aracın tipi, iki ayakla sürüş (sol ayağın fren pedalına zar zor basması) veya hatta yaşadığınız ortam türü (tuzlu hava ve yol tuzu rotorların aşınmasına neden olur) rotorun kullanım ömrünü etkiler. Ayrıca, sıkışan fren kaliperleri, bozuk tekerlek yatağı veya bir noktada takılmış olabilecek yarı metalik balatalar gibi mekanik sorunlar aşırı rotor aşınmasına neden olabilir. Ve genellikle göz ardı edilse de, darbeli anahtarla bijon somunlarının düzensiz veya aşırı sıkılması da rotorları eğebilir. Rotorlarınızı Yeniden Yüzeye mi Çıkarmalısınız Yoksa Değiştirmelisiniz? Rotorlar yalnızca sürtünme yüzeyinde çatlak veya aşırı eğilme, pas, çizik veya oluk yoksa yeniden yüzeye çıkarılabilir. Üreticinin minimum kalınlıktaki yeniden cilalama özelliklerinin ötesinde bir rotoru asla işlemeyin. Minimum kalınlıktan daha fazla işlenen rotorlar ısıyı dağıtamaz, durma mesafesini artırır ve çatlama nedeniyle disk arızası riski taşır. Ağırlıktan tasarruf etmek için birçok modern otomobil, işleme için minimum fazla yüzey malzemesine sahip daha ince rotorlarla gelir. Bu durumlarda, her iki ön (veya arka) rotoru değiştirmek fren çekmesini ortadan kaldırmaya yardımcı olur. Rotorları değiştirirken, eğilmeyi veya titreşimi önlemek için rotor ve tekerlek yatağı birleşme yüzeylerinin kir veya pas birikmesinden temizlendiğinden emin olun. Fren Rotoru Bakımı Kendin yap rotor bakımı, rotorların her iki tarafını çatlaklar, pas ve çizikler açısından incelemeyi içerir. Tel fırça veya aşındırıcı tekerlekle bir matkap kullanarak yüzey pasını çıkarın, ardından sürtünme yüzeyini klorsuz sprey fren temizleyicisiyle temizleyin. DOT 4 fren sıvısı hakkında bilgi edinin. Kaynak: TFH Alıntı
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 24 Aralık , 2024 Yazar Admin Gönderi tarihi: 24 Aralık , 2024 Geleceğe Dönüş'ün zaman yolculuğu yapan DeLorean'ı geri dönüyor - artı beş başka 'gullwing' harikası Alıntı
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 16 Ocak Yazar Admin Gönderi tarihi: 16 Ocak Çin'in En Yüksek Dağ Otoyoluna Tırmanmak Alıntı
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 18 Ocak Yazar Admin Gönderi tarihi: 18 Ocak Çinli Araba üreticisi BYD 9200 araç kapasiteli dünyanın en büyük araç taşıyıcısını / Gemisini piyasaya sürdü Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.