Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 30 Haziran , 2020 Admin Paylaş Gönderi tarihi: 30 Haziran , 2020 Sizi Zayıfmışsınız Gibi Gösteren 6 Kelime (Hangi Pozisyonda Olursanız Olun) Bazen ofis çevresinde nasıl algılandığınızı şekillendiren en küçük kelimeler ve kelime öbekleri olur. İşte her seviyede dikkat edilmesi gereken birkaç nokta. İş unvanınız ne kadar etkili olduğunuzu belirleyen tek şey değil. İş yerinde kullandığınız her kelime, güveniniz ve otoritenizden bilgi derinliğinize kadar kişisel markanızı ifade eder. Ve çoğu zaman bizi harekete geçiren fiiller, yani bir cümlenin motoru olması gereken eylem sözcükleridir. Bazı zayıf fiillerin aşırı kullanımı sizi daha da zayıflatabilir. Başkalarına ilham verme yeteneğinizin altını çizebilir ve üst düzey yöneticilerden ve iş arkadaşlarınızdan doğrudan raporlarınıza kadar dinleyicilere önerebileceğinizden emin olabilirsiniz. Bu nedenle, herhangi bir işyerinde kesinlikle belirsizlik için yer olsa da, bu fiilleri kelime dağarcığınızdan kesmek isteyebilirsiniz. 1. “Bence” “Sanırım” ifadesini kim kullanmaz? İş arkadaşınız “Sanırım bu projeye devam etmeliyiz” diyebilir ya da patronunuz size “Sanırım iyi bir fikriniz var” diyebilir. Yeterince zararsız değil mi? Tek sorun, "düşün" ün kulağa kesin gelmediğidir. Onu takip eden her şeyin gücünü ustaca kullanır. “Düşün”, “akılda düşün, düşün, meditasyon yap” anlamına gelen Eski bir İngilizce kelimeden (“þencan” veya “thencan”) türetilmiştir. Başka bir deyişle, hâlâ savunduğunuz konumu düşündüğünüzden emin değilsiniz - bundan emin değilsiniz. Sıradan konuşmada, “sanırım” çoğu insana kayıt bile yapmayacak, ama işyerinde bundan kaçınmak isteyebilirsiniz. Ara sıra mırıldanmak iyi olsa da (“arkadaşımla kahve içerim”), profesyonel ortamlarda herhangi bir önyargı ifadesini sallamaktan daha iyidir. “İyi bir fikriniz var” veya “Bu mükemmel bir teklif” deyin. Yeni bir fiil istiyorsanız, “Planınızın işe yarayacağından eminim!” Deneyin. 2. “İhtiyaç” Patronunuz “Bu rapora mümkün olan en kısa sürede ihtiyacım var” dediğinde kendini keser. “İhtiyaç” kullanımı, takımın yükümlülüğü ve sorumluluğu yerine konuşmacının bağımlılığı hissi doğurur. Bir keresinde bir başkan yardımcısının astına “Benim için bir şeyler yapmanı istiyorum” dediğini duydum. Talebinin tonunu güçlendirilmektense yalvarıyordu. Basitçe söylemek gerekirse, “ihtiyacım var” kulağa muhtaç geliyor. Daha fazla güven sağlamak için, "Lütfen bu raporu bana gelecek Cuma günü bildirin" gibi sert ama kibar ifadelerle değiştirin. 3. “İstiyorum” “Arzu” gerçekten “ihtiyaca” benzer: Konuşmacının bir şekilde istediği veya eksik olduğunu gösterir. Eğer bir patron bir astına “İşinizin kalitesini artırmanızı istiyorum” diyorsa, bu ifade patronun istediği şeyi elde edemediğini gösterir - belki de değildir. Ancak istediğinizi elde etmenin en iyi yolu basitçe gerçekleri ortaya koymaktır: “Bu rapordaki çalışmanızın daha yüksek kalitede olması gerekir.” Bu, çalışanı işe alır. Benzer şekilde, patronunuza “Yükseltmek istiyorum” derseniz, duygusal bir çekicilik yaptınız ve güvensizliğinizi işaret ettiniz. Bir mahkumiyet fiilinin (“inanıyorum” veya “ikna oldum”) ve nedenlerinizi bir araya getirmek daha iyidir: “Geçen yılki maaşım ve performansımın zam için güçlü bir dava oluşturduğuna inanıyorum.” 4. “Tahmin et” “Tahmin”, belirsizliği ifade eder. Bir keresinde bir CEO'nun analistlere şunları söylediğini duydum: “En iyi tahminimiz, yıl sonu kârımızın geçen yılkinden daha az olacağı”. Bunu daha güvenli bir şekilde yeniden çerçevelendirebilmesinin pek çok yolu vardı: “Yılın kârının geçen yılın öncesinde olmasını bekliyoruz” veya “Sonuçlarımızın geçen yılkini geçmesi gerekiyor.” Sonuçlardan emin değilseniz, sorun değil! Yalan ya da abartmayın. "Tahmin" yerine, yapabileceğiniz en güvenli ifadeyi kullanın. 5. “Umut” Liderler genellikle “Umarım” ile ifadelere başlarlar: “Umarım o satışı alırız” veya “Umarım bu görevi üstlenebilirsin.” Güven verici olmaktan ziyade, “umut” namaz benzeri bir niteliğe sahiptir ve konuşmacının sonuç üzerinde çok az kontrole sahip olduğunu düşündürür. Alternatifler nelerdir? Bir ekibin müşteri satışına getireceğini ümit etmek yerine, onlara “Kazanmayı dört gözle bekliyorum” veya “Hepsini vereceğini biliyorum.” Bu ifadeler çok daha güçlendiricidir. Gelecekte performanslarını ustaca sorgulamak yerine, ekibinizin zaten neler yapabileceğine olan güveninizi gösterirler. 6. "Sanırım" Yaklaşmakta olan bir belediye binası toplantısına gidip gitmeyeceğinizi soran bir meslektaşınızla kahve içiyorsunuz. “Sanırım” diye cevaplarsanız, bunun sizin için gerçekten önemli olmadığını, gerçekten nişan almadığınızı sessizce belirtirsiniz. İşyerinde kayıtsızlığınızı ve ataletinizi aktarmanın etkinizi veya otoritenizi geliştireceği hiçbir fırsat yoktur. Bunun yerine, tutkunuzu ifade edecek bir şey bulun (toplantı deneyimi olmasa bile): “Evet, kesinlikle orada olacağım - yönetimin ne söyleyeceğini duymak istiyorum.” Bir takım arkadaşınızla konuşurken bunun önemli olduğunu düşünmeyebilirsiniz, ama önemlidir. Haberler hızla ilerliyor ve tekrar tekrar kullandığınız kelimeler "gerçekten umursamayın" tutumunu gösteriyorsa, itibarınızın ve etkinizin düşmeye başlaması sadece zaman meselesidir. Dil, tüm hazırlıksız konuşmalarınızda güçlü bir güçtür. Ve bunları kullanma şansı daha fazla olduğundan, işyerinde her gün başvurduğunuz küçük kelimeler ve ifadeler liderlik yeteneğiniz üzerinde büyük bir etkiye sahip olabilir. Bu altı fiili sözlüğünüzden kesin, gücünüzün ve güveninizin arttığını görmeye başlayacaksınız. Judith Humphrey, merkezi Toronto'da bulunan lider bir lider iletişim şirketi olan Humphrey Group'un kurucusudur. Ayrıca kısa bir süre önce fitness, tıp ve iş sektörlerine duygusal zeka eğitimi vermeye odaklanan bir şirket olan EQUOS Corp.'u kurdu. Kaynak: Pocket Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.