Jump to content

Recommended Posts

  • Admin

Odaklanma yeteneğinizi zayıflatan veya yok eden iki şey

Yarım gün ekrana bakıyorsunuz ve bu size hiç yardımcı olmuyor.

aug16-03-146877459.jpg

Uyandım, telefonuma rastladım ve hemen anlamsız bildirimlerle kayboldum. Bu dijital pus gün boyunca devam etti ve beni önemli görevleri yerine getirmekten alıkoydu. Lider olarak dikkatim dağıldı, endişelendim ve etkisiz kaldım. Değişmek zorunda olduğumu biliyordum ama beni aynı döngüye kilitli tutan davranışlardan kurtulamayacak gibiydim.

Bu sorun olağandışı değil. Dünyanın dört bir yanındaki yöneticiler her gün aynı şekilde yanıyor. İki büyük zorluk, odaklanma yeteneğimizi yok ediyor.

İlk olarak, çeşitli bağlı cihazlardan bize uçan dikkat dağıtıcı unsurlara giderek daha fazla boğuluyoruz. Akıllı telefon ve tablet kullanımı artıyor ve artık günde ortalama 12 saatin üzerinde dijital medya kullanıyoruz. Bu hiper bağlantılı durum işlememize, şarj etmemize ve yeniden odaklamamıza izin vermez.

İkincisi, işteki diğer insanlarla varsayılan etkileşim şekli olarak toplantılara aşırı güveniyoruz. Çalışmalar, zamanımızın yüzde 35-55'inden ve bazen de çok daha fazlasından toplantılara harcadığımızı gösteriyor. Gerçekten anlamlı faaliyetlere odaklanmak istiyorsak, bir şeyler değişmelidir.

Bu sorunları çözebiliyorsanız, siz ve işletmeniz büyük fayda sağlayacaktır. Siz ve ekibinizdeki herkes daha çok keyif alacak ve daha fazlasını başaracaksınız. Veriler sağduyumuzun bize söylediklerini yansıtıyor: İş yerinde odaklanmış ve etkin kalmak istiyorsak kendimiz için daha fazla zaman ayırmalıyız. Bu beş günlük uygulama yardımcı olacaktır.

Farkındalık uygulayın. Çoğumuzun yaptığı en büyük hata, güne nasıl başlayacağımızdır. Hemen dönüp telefonunuzdaki e-postaları kontrol etmeye başlıyor musunuz? The Happiness Track'in yazarı Stanford psikoloğu Emma Seppälä'ya göre kötü fikir. Bir e-posta röportajında “Stres yanıtımızı [telefonlarımızı kontrol ettiğimizde] sürekli meşgul ederek, ümitsizce ihtiyaç duyduğumuz çok hafıza ve dikkat gibi bilişsel yetenekleri zayıflatıyoruz.”

Peki ne yapmalısın? Uyandığınızda basit bir farkındalık pratiği yapmaya başlayın; bu, birkaç derin nefes almaktan 20-30 dakika meditasyona kadar her şey olabilir. Seppälä bunun neden bu kadar önemli olduğunu açıklıyor: “Meditasyon, sinir sisteminizi sakinleştirmek için günlük yaşamımızın stresine rağmen eğitmenin bir yoludur. Daha sakin olduğunuzda, duygusal olarak daha zeki olursunuz ve daha iyi kararlar alırsınız. ” Güne başlamak için kötü bir yol değil.

Görevleri düzenleyin. Başka bir yaygın hata, özellikle sabahları diğer kişilerin takviminizi doldurmasına izin vermektir. Karmaşık, yaratıcı görevleri yerine getirmek için yeterli zaman ayırdığınızdan emin olmalısınız. Girişimci, yatırımcı ve Y Combinator kurucu ortağı Paul Graham, şimdi ünlü 2009 yazısı olan “Maker's Schedule, Manager's Schedule” da açıkladı: “tek bir toplantı [her gün] iki parçaya bölebilir, her biri yapmak için çok küçük zor bir şey. ” Yaratıcı görevler, toplantılar arasında sıkışan birkaç dakika değil, tazeyken özel bir zaman gerektirir. Hepimiz etkili bir şekilde çoklu görev yapabileceğimizi düşünmeyi seviyoruz, ancak araştırmalar sonuçta korkunç olduğumuzu gösteriyor.

Önemli olanı başarmak için mücadele etmek yerine, vücudunuzun doğal ritimlerinden yararlanabilirsiniz. Sabah karmaşık, yaratıcı görevlere odaklanın; bunlar bireysel olarak veya 2-3 kişi ile başardığınız şeyler olacaktır. Diğer tüm toplantıları öğleden sonraya itin. Daha büyük gruplarla gerçekleştirilen bu daha basit, yürütme odaklı toplantıların gerçekleştirilmesi daha kolaydır.

Temizlemek. Masanız dağınık mı? Bilgisayarınızın masaüstüne ne dersiniz? Akıllı telefonunuzun ana ekranı mı? Bu alanlar, şeylerin büyük planında önemsiz görünebilir, ancak ortamınız üretkenliğinizi ve çalışma kalitenizi yeni anlamaya başladığımız şekilde etkiler. Toplamanın, Marie Kondo’nun Toplanmanın Yaşamı Değiştiren Büyüsü kitabının kaçak başarısı ile gösterdiği gibi büyük bir etkisi var. Ve bu sadece siviller için değil. Donanma SEAL Amiral William McRaven, 2014 yılında Austin'deki Texas Üniversitesi'nde bir başlangıç adresi verdiğinde, en önemli tavsiyesi yatağınızı yapmaktı.

Hem fiziksel hem de dijital olarak temiz bir çalışma ortamı sağlamak, odaklanabilmeniz için çok önemlidir. İş yerinde her şeyi bir çekmeceye koyun. Tüm rastgele dosyalardan kurtulmak için masaüstünüzde klasörler oluşturun ve ana ekranınızda yalnızca en önemli 8-12 uygulamayı saklayın. Gereksiz tüm bildirimleri kapatın (burada Android telefonlar ve Apple telefonlar için ipuçları bulunmaktadır). Tüm karmaşadan rahatsız olmanıza izin vermeyin - çok daha uzun süre odaklanmış kalacaksınız.

Toplantıları küçültün. Son toplantınızda kaç kişi vardı? Daha da önemlisi, bunlardan kaç tanesi bu toplantıdan çıktıların yaratılması veya yerine getirilmesinde yer aldı? Bu soru odaklanmanın tuhaf bir yolu gibi görünebilir, ancak bu 2015 HBR araştırmasıyla başlayan sayısız çalışma, daha küçük ekiplerin faydalarını göstermiştir. Odaklanma ve sorumluluk çok fazla insanla daha zordur - bu da tüm toplantı için dizüstü bilgisayarlarına sessizce bakan insanlarla sonuçlanır.

Odaklanmak için ekibinizi odakta tutun. Tamamen bilgilendirici bir toplantı değilse, herhangi bir toplantıdaki kişi sayısını sekiz veya daha azıyla sınırlayın. Her toplantının eylem öğeleri, her eylem öğesi için bir zaman çizelgesi ve bunun yapılmasını sağlamaktan sorumlu bir kişi ile sonuçlandığından emin olun. Bir kişi doğrudan sorumlu bireydir, Apple'ın geniş iş gücünü etkili bir şekilde yönetmek için kullandığı güçlü bir tekniktir.

Zamanınızı İyi Kullanın. Pek çok insanın odaklanmakta zorlanmasının bir nedeni marj eksikliğidir. Toplantıdan toplantıya koşarsanız oyununuzun üstünde olamazsınız. Görev ve bağlamları değiştirmek her zaman insan beyni için zordur ve bu yetenek gün boyunca azalır. Meşgul yöneticiler için bu, çalışma sürelerinin yüzde 70'inin boşa harcandığı anlamına gelir.

Zaman kaybetmekten ve tükenmekten kaçınmak istiyorsanız, her toplantı arasına arabellek süresi ekleyin. Bir toplantıda geçirdiğiniz her 45-60 dakikada bir, işlenmek, yansıtmak ve öncelik vermek için 15 dakika veya daha fazla zaman ayırdığınızdan emin olun. Bu sizi zaman kaybetmekten alıkoyacaktır. Ayrıca, uzun bir günün sonunda çoğumuzun yanmış hissini de önleyecektir. Ve diğer yöneticilerinize kolay bir satış olmalı: Sadece bu zamanlama taktiğini benimseyerek fayda sağlayacaklar.

İş yerinde odaklanmak kolay değildir, ancak yapılabilir. Bu beş pratik teknik, görevde kalmanıza, önemli olanları gerçekleştirmenize ve gün boyunca daha fazla keyif almanıza yardımcı olacaktır.

Kaynak: Pocket Worthy

Link to post
Share on other sites
  • Admin changed the title to Odaklanma yeteneğinizi zayıflatan veya yok eden iki şey

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.