Gönderi tarihi: 9 Ekim , 2006 18 yıl Sevgili arkadaşlar Bir çok kez anlatmaya çalıştığım bu hakikati yine kısa ve öz bir şekilde fehminize takrib etmeye çalışacağım. 70'li yıllarda sibernetiğin keşfiyle biliyoruz ki,sistem içinde herşey herşeyle alakadardır.Ve kainat adeta büyük bir bilgi işlem hacmine sahip bilgisayar gibidir.Öyle komplike ve birbirinden ayrı düşünülemez bir yapı ki bu,adeta herşey herşeye hizmetçi.asrımızın büyüklerinden biri bunu şöyle ifade eder; "Arzı ve bütün nücum ve şümusu tesbih taneleri gibi kaldıracak,çevirecek kuvvetli bir ele malik olmayan kimse,kainatta dava-yı halk ve iddia-yı icad edemez.ZİRA HERŞEY HERŞEYLE BAĞLIDIR."Arkadşlar bu gerçekten reddi mümkün olmayan adeta gözle görülecek kadar açık ve net bir hal değil mi sizce?mesela yarım bir elma,elinizde tuttuğunuzu düşünün,ve diyorsunuz ki "ben buna malikim"halbuki elinizde tuttuğunuz dönem biraz fazla uzasa elma çürüyecek,hafiften kararmaya başlayacak.Demekki malikiyetiniz vehimden ibaret ve cüz'i bir malikiyet.Ona bütünüyle hakim olan sonsuz bir ilim ve bu ilmin ambalajı sonsuz kudret,ve onların değişim ve dönüşümünü sağlayan sonsuz bir irade... heryerde ,gözünüzü çevirdiğiniz her nesnede bunu görebilirsiniz,bu üçü birbirinden ayrılmayan kardeş gibidir.ilim-kudret-irade.... Daha bilimsel bir tabirle;atomdaki plan ilmi,enerji kudreti ve değişim dönüşümü sağlayan harekette iradeyi temsil eder,ki bizzat öyledir. Burdan yola çıkarak diyebilirim ki Allah sonsuz bir planlayıcı ,planını kudrete bürüdü kainatı yarattı,ve sonsuz iradesiyle işletiyor.Ve bu dengeyi reddedemeyecek her akıl,o SONSUZ YARATICIYIDA kabul etmekten geri durmamalıdır.Zira o en çok akılla bilinir,bulunur,sevilir..vesselam
Gönderi tarihi: 9 Ekim , 2006 18 yıl Yazar Sibernetiğin keşfiyle birçokları ALLAH'I ,VARLIĞI,DİNİ,DÜZENİ ANLAMIŞ ve inkar edemeyecek hale gelmişlerdir.VAR diye birşey VAR oldukça,düzen devam etttikçe,denge sibernetiğin keşfiyle kanıtlanmış bir hakikat oldukça,Allahı inkar varlığı inkar kadar saçmadır.Çünkü o mutlak varlıktır.vesselam..
Gönderi tarihi: 9 Ekim , 2006 18 yıl enlas: Bu anlattiklarinizi cogumuz inkar etmiyoruz bu anlatim iarzinizlada ataistleri de davat ediyorsunuz. Siz kesin olarak bir varligin oldugunu tasdik ediyorsunuz güzel kabulümüzdür, kaidelere uygun düsünce mucibince allahin oldugunu bildigine göre de nasil kendisi hasil olmustur diye sorsak sizce izzahi mümlünmüdür, alisilmis teori ve bildiyimiz olasiliklar disinda düsünemedigimiz görüsünüz varmidir.
Gönderi tarihi: 10 Ekim , 2006 18 yıl Yazar enlas: Bu anlattiklarinizi cogumuz inkar etmiyoruz bu anlatim iarzinizlada ataistleri de davat ediyorsunuz. Siz kesin olarak bir varligin oldugunu tasdik ediyorsunuz güzel kabulümüzdür, kaidelere uygun düsünce mucibince allahin oldugunu bildigine göre de nasil kendisi hasil olmustur diye sorsak sizce izzahi mümlünmüdür, alisilmis teori ve bildiyimiz olasiliklar disinda düsünemedigimiz görüsünüz varmidir. SEVGİLİ LENA KENDİSİ DERKEN BENİM CÜZ'İ VE ASLA BÜTÜNDEN ,SONSUZDAN AYRILAMAYAN MUKAYYET VARLIĞIMI KASTEDİYORSUNUZ SANIRIM. Her cemal sahibi cemalini,her kemal sahibi de kemalini görmek ve göstermek istemesi sırrınca,alem yaratılmış ve (teşbihte hata olmasın)Allahın en önemli ve başarılı projesi insan zuhura gelmiştir.aslında dindarlar evrimi reddediyorlar ama bazı hakikatler evrimle(ki dindeki adı tekamüldür,yani karşılıklı gelişme ve geliştirme manasında)daha güzel açılıyor ve anlaşılıyor.yine bir ayetle açıklamamk kur-anında yüksek i'cazını görmek açısından daha iyi olur diye düşünüyorum"ONDAN GELDİNİZ,ONA DÖNECEKSİNİZ""Yani sonsuz soyut ilmi bir hakikatten geldiniz,kudrete büründünüz,HAYAT İLMİN KUDRETLE TEZAHÜRÜDÜR.HAYATTAN HİS VE ŞUUR SÜZÜLDÜ.His ve şuurdan bilinç yani akıl yani muhakeme gücü süzüldü.VE İNSANLIK HAYVANLIKTAN EN YÜCE VE YÜKSEK MERTEBEYE İDRAK SEVİYESİNE ÇIKTI,MEDENİYETLER KURDU,YANİ ÂDEM OLDU.İŞTE KUTSAL KİTAPLARDAKİ ÂDEM ESPRİSİ BUDUR.İnsanlığın şahsı manevisidir,arketiptir,bütüne bakar.tabi bu arada şunuda sorabilirsiniz.neden tedrici bir şekilde yapıyor da birden yapmıyor,yani neden adem meselesini yanlış anlayanların sandığı gibi insan birden en mükemmel halde yaratılmadı?Bu RAB isminin gereğidir,RAB terbiye eden geliştiren demektir.eğer ortada zaten maddi manevi mükemmel bir varlık varsa, RAB ismi nasıl zuhur edecektir,yani mükemmel olan nasıl gelişecektir.birde bu şeye benzer,bir filmi bir karede bitirmeye..halbuki allah istiyorki sonsuz mana üretsin,insanlık belli bir dönem ilk çağlarda putlara tapsın(beyinleri gelişmediği ve tufuliyet çağında oldukları için mazurdurlar)zaman zaman günah işlesin,sonra hatasını anlasın tevbe etsin,kimileri maddeci kimileri ruhani olsun,ilh.yani binbir çeşit varlık mmertebesi yaratmak istiyor.VE İSTEĞİDE GERÇEKLEŞİYOR.peki cehennem nedir?cehennem bir ameliyathanedir,varlıktan geri kalanları,bilinçleri gelişmemiş olanların bilincini bir üst seviyeye çıkarma ameliyesidir.yani cehennemdede gelişme vardır,gelişme kainatın en değişmez unsırlarındandır sayın lena.hani bir dönem bir reklam vardı"DEĞİŞMEYEN TEK ŞEY DEĞİŞMEDİR"diye.biraz dağınık oldu kusura bakmayın ama kısaca şöyle özetleyebilirim; Allah mutlak varlıktı,zuhur etmek istedi,ve adeta büyük dosyanın küçük dosyada ziplenmesi gibi insanı ve onun sonsuz manalara açık olan kalbini yarattı.(kalp ilahi tecelliler için bir çekirdektir ve bu çekirdek ancak iman suyuyla sulanırsa neşvü nema bulur)siz bu kalbi bilinç olarakta alabilirsiniz.zira insanı hayvandan ve bitkiden ayıran şey idraktir,akıldır.ve böylece insan sonsuz bilinçten geldi yine sonsuz bilince karışacak.aradaki süreçte yani evrim süreci kaçınılmazdır,ama ısraf ve abesiyet değildir,çünkü manalar üretilir.şimdilik bu kadar vesselam..
Gönderi tarihi: 10 Ekim , 2006 18 yıl Netice itibariyla var olus nasil basladi kayitsiz sartsiz sorgulanamaz demek oluyor, demekki daha cok gelismemiz gerekli ki yokluk nedir anliyalim.
Gönderi tarihi: 10 Ekim , 2006 18 yıl Netice itibariyla var olus nasil basladi kayitsiz sartsiz sorgulanamaz demek oluyor, demekki daha cok gelismemiz gerekli ki yokluk nedir anliyalim. 1-Bilinmezlikleri olan bir konu varoluş meselesi... 2-Varlık bütün bilinmezliklerine rağmen eğer bugün aşikarsa ve var edene en büyük bir delilse bu, meselede kavranması gereken yer burasırıdır derim.yokluğu anlayamamanız varlık aleminin reddine dayanak değildir. saygılar-sevgiler
Gönderi tarihi: 10 Ekim , 2006 18 yıl Her cemal sahibi cemalini,her kemal sahibi de kemalini görmek ve göstermek istemesi sırrınca,alem yaratılmış ve (teşbihte hata olmasın)Allahın en önemli ve başarılı projesi insan zuhura gelmiştir Allahın başarılı olmayan bir projesi olmuş mudur acaba?dahası terim manası olarak projenin planlanan faliyetler serisi olması bu kelimenin buraya ne kadar uygunsuz ve yakışıksız olduğunu göstermektedir.İslamda planlanan faliyetler serisi diye bir kavram bilmiyorum sadece kader meselesi vardır bu konuya yakın gibi duran ama oda cebr ve muhayyerlik konuları işin içine girince darmadağın olmaktadır.dolayısıyla bu teşbih gümlemiştir. . aslında dindarlar evrimi reddediyorlar ama bazı hakikatler evrimle(ki dindeki adı tekamüldür,yani karşılıklı gelişme ve geliştirme manasında)daha güzel açılıyor ve anlaşılıyor sayın enkas tekamül meselesini ne güzel ifade etmişsiniz böyle. siz evrimi eğer yaratma yollarından biri olarak görüyorsanız peki bana açıklarmısınız yukarda karşılıklı gelişme ve geliştirmeyle ne demek istediğinizi.hadi geliştirmeyi anladık bunu Allah yapıyor peki karşılıklı gelişme ve geliştirme sözünde gelişen veya geliştirilen taraflardan biri (haşa)Allahmı oluyor.bana bu sözleri tevile vurup kurtarmaya kalkmayın çünkü komple tevil zaten bu sözler. İnsanlığın şahsı manevisidir,arketiptir,bütüne bakar.tabi bu arada şunuda sorabilirsiniz.neden tedrici bir şekilde yapıyor da birden yapmıyor,yani neden adem meselesini yanlış anlayanların sandığı gibi insan birden en mükemmel halde yaratılmadı?Bu RAB isminin gereğidir,RAB terbiye eden geliştiren demektir. Adem birden ve mükemmel yaratılmadı tedricen evrimleşerek yaratıldı bir canlıdan bir canlıya geçerek geldi diyorsun öylemi.Peygamber diyorki hepiniz ademin çocuklarısınız adem ise topraktandır.Biride kalkacak yok öyle değil ademin çocuklarıyız ama ademin atasıda maymundur(haşa)sanamı bakayım yoksa peygamberin sözlerinemi...ama bana bunu deseydin derdim tamam doğrudur; Allah ademi yani ilk insanı topraktan ve merhale merhale yarattı ki kuranda buna dair ayetler vardır.salsal, hamei mesnun ...vs. çamur cinsleridir bunlar maymun veya başka bir hayvan cinsleri değildir.RAB isminin gereği diye tevile vurmuşsun orayı ozaman miraca hz. Peygamberi çıkaran Allah neden rab ismi gereği aşama aşama çıkarmadı mesela senin mantığınla Peygamber aleyhisselamı bekletip 2000'li yıllarda miraca çıkarabilirdi.o ki senin dediğin gibi rab isminin gereği oki tekamül ....soruyorum o zaman bu mantıkla ya miracı inkar et yada deki Rab ismi hernekadar terbiye eden manasına gelsede EL-KADİR EL- BEDİ EL-KAHHAR EL- KAYYUM gibi ve çok şahane bir şekilde kudretini ve kuvvetini gösteren isimleride var dolayısıyla Rab ismi Allahın zatına ait onu yücelten ama onu (haşa) nakıs bir hale bürüyen bir isim değildir.ki tekamül bu kadar elzem olsun. eğer ortada zaten maddi manevi mükemmel bir varlık varsa, RAB ismi nasıl zuhur edecekti acaba böylesine saçma bir mantık daha varmıki? senin nasıl zuhur edecektir dediğin Allaha ait olan bir isim ve onunla bağlantılı sıfatları var.Yani bir kafir çıksa bu cümleyi kullansa birşey demezdim ama bir müslüman bunu söyleyince insanın ağırına gidiyor.yahu sen hem Allahı malum sıfatlarıyla bil tanı Peygamberin ayı ikiye yarsın , suzuz kalanlara parmağından sular içirsin,bir gecede miraca çıkıp Allah ile konuşsun sen hala kalkıp bana rab ismi nasıl tezahür eder diyorsun...el-insaf. ve aynı zihin ne hikmetse adem Peygamberin topraktan ve tekamulsuz(topraktakı değişimi karıştırma)yani insan nevi olarak yaratılmasına aklen yol bulamaz tekamülü evrimi savunur .ama adem peygamberin cennetten hangi teknolojıyle dünyaya getirildiğini görmez.bu mantıkla adem nebi cennetten neden tekamulle gelmedi buraya ...mesela bekleseydi uçak falan yapsaydı sonra binip gelseydi....(haşa ve kella) Kardeşim bazı hususlar vardır bunun gibi MUCİZEDİR...zaten hayat vermek başlı başına MUCİZEDİR...anlamı olağan dışı tekamulsuz evrimsiz...anlatabiliyormuyum. yani mükemmel olan nasıl gelişecektir.birde bu şeye benzer,bir filmi bir karede bitirmeye..halbuki Allah istiyorki sonsuz mana üretsin,insanlık belli bir dönem ilk çağlarda putlara tapsın(beyinleri gelişmediği ve tufuliyet çağında oldukları için mazurdurlar)zaman zaman günah işlesin,sonra hatasını anlasın tevbe etsin,kimileri maddeci kimileri ruhani olsun,ilh.yani binbir çeşit varlık mmertebesi yaratmak istiyor.VE İSTEĞİDE GERÇEKLEŞİYOR Allah ilk insanı ademi aynı zamanda ilk Peygamber kıldı.dolayısıyla buna rağmen nasıl oluyorda sen kalkıpta Allah istiyorki.....insan bir süre putlara tapsın.!!!diyebiyorsun.ya bu ne saçma bir çıkarımdır ve Allaha iftiradır.Allah kuranda şirk gerçekten büyük bir zulümdür diyecek şirke girmemesi için kullarını uyaran peygamberler gönderecek ki bu peygamberlerin ilki adem babamızdır.sonrada (haşa) kendisiyle çelişip ......istediki bir süre putlara tapılsın.....diye saçma sapan bir cümlenin muhatabı olacak. Beşerin tıfıliyeti bidayette teknikten ve bilimden yoksunluk manasındadır....yoksa senin sandığın gibi dinden imandan yoksunluk manasında değildir.Buna kuranın ayatları şahittir. .peki cehennem nedir?cehennem bir ameliyathanedir,varlıktan geri kalanları,bilinçleri gelişmemiş olanların bilincini bir üst seviyeye çıkarma ameliyesidir.yani cehennemdede gelişme vardır,gelişme kainatın en değişmez unsırlarındandır sayın lena.hani bir dönem bir reklam vardı"DEĞİŞMEYEN TEK ŞEY DEĞİŞMEDİR"diye . Bu cümle tamamen hezeyan! Ne demektir bu...insanın gelişmesini tamamlaması için dünyaya gönderecek gelişmesini sana göre evrimini tamamlayamayanları cehennemde ikmal edecektir.sizce bir ikmal deposundan ibaret yani cehennem öylemi...buyurun cenaze namazına! yahu cümlede geçen tamamlayamayanlar_____ne demektir...yani Allah elini onların üstünden çekti onları kendi hallerine terk etti demektir.oysa Allah siz başı boş bırakılacağınızımı sandınız diyor değilmi?peki o zaman bu tekamulunu tamamlayamayanlar sözüyle anlatılmak istenen nedir. ha yok eğer onu kastetmedim diyorsan o zamanda şu soru çıkar karşımıza...peki tekamulunu tamamlatmak Allahın yapacağı bir işse neden tamamlatmadığı tekamulu kullarına cehennemde tekamulu ikmal ettiriyor. hem malumumuzdurki cehennemde bir kul tekamlunu tamamalsa bile (size göre) daha sonra nereye gönderilecektir.oysa Allah fi nari cehenneme halidiyne fiyhe diyerek kafirlerin ebediyyen cehennemde kalacaklarını buyurmuyormu...heyhat nasıl bir tekamül yeridirki orası ebediyyen cayır cayır tekamül olunuyor...hem tekamul demek gelişmekse evrimde bu niceliksel gelişmede anlatılmak istenenle aynı yerde kullanıyorsa nasıl iştir bu yanarak gelişme işi?Komikleşmeyin . biraz dağınık oldu kusura bakmayın biraz değil tamamen dağıttın... ama kısaca şöyle özetleyebilirim;Allah mutlak varlıktı,zuhur etmek istedi,ve adeta büyük dosyanın küçük dosyada ziplenmesi gibi insanı ve onun sonsuz manalara açık olan kalbini yarattı.(kalp ilahi tecelliler için bir çekirdektir ve bu çekirdek ancak iman suyuyla sulanırsa neşvü nema bulur)siz bu kalbi bilinç olarakta alabilirsiniz.zira insanı hayvandan ve bitkiden ayıran şey idraktir,akıldır.ve böylece insan sonsuz bilinçten geldi yine sonsuz bilince karışacak buraya itirazım yok...işin ilginç yanı buranında konuyla alakası yok. . aradaki süreçte yani evrim süreci kaçınılmazdır,ama ısraf ve abesiyet değildir,çünkü manalar üretilir.şimdilik bu kadar vesselam.. bunuda yukarda izah ettim aynısı tekrar edilmiş. Bediüzzeman hazretlerine atfederek yazılmış gösterilen bu yazı üstad hazretlerinin fikriyle taban tabana zıttır.konu tamamen başkalaştırılmıştır.Sonuş olarak derimki Allah dilerse evrimlede yaratır belki yaratmıştırda...gerçi ortada tamamen kanıtlanmış bir bulgu yoktur dolayısıyla olsa bile bu bir yaratıcının dilemesi olmadan olacak iş değildir. Ama insanoğlu evrimsiz bir şekilde topraktan yaratılmıştır.Müslüman olarak bunun dışında bir inanç aramak küfürdür.zira ortada ayetler vardır. ve bu ayetlerde Allah ademin yaratılmasındaki seyri tekamul olarak sadece topraktan bahseder.yani ruh verildikten sonra hayat sahibiyken zamanla insan haline gelme durumu söz konusu değildir. Ateistler muhatab alınmadan yazılmış bir karşılık yazısıdır.onun için konuya sadece müslümanlar muhatap alınmalıdır. saygılarımla
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.