Gönderi tarihi: 10 Ocak , 2015 10 yıl Kronolojik olarak Kur'an'ın ilk yazılan ayetin Alak suresinin birinci ayeti olduğuna inanılır: "Oku O yaratan Rabbinin adıyla!" Evet Kuran bu ayete gore, "Allah adiyle" okunacak. Iyide okumak yeterli degil ki! Nasil anlanacak ve uygulanacak? Sonucta yazan bir seyi her okuyan kendi beyin duzeyinin ya da kendisine dogumdan verilen degerlerin temelinde okur ve dolayisi ile her bir okuyan, ayni seyi okudugu halde de farkli algilar. Iste bu temelde "kuran'i anla ve uygula" degisim gosterir. Kur'an ayetlerinin ne şekilde anlaşılması ve yorumlanması gerektiği ile ilgili mezheplerin değişik görüşleri olmuştur. Kur'an ayetlerinin yorumlanmasına karşı çıkan ve sadece anlaşıldığı üzere ve dış şekliyle tatbik edilmesi görüşü; Selefilik ve zahirilik, Ayetlerde derin anlam ve işaretlerin bulunduğu ve asıl anlamlarının bunlar olduğu görüşü; Batıni-tasavvufi ve hurufi görüşler, Ayetlerin akıl ile yorumlanması, Akılcılar (mutezile), Ayetlerin akıl ve nakil ile birlikte yorumlanması; Hanefiler Ayetlerin nakil ile yorumlanması; Nakilciler, hadis ve sünnetçi (sünni)ler, Nakli reddeden ve sadece Kur'anı kaynak kabul eden Kur'ancılar. Bunlardan hangisi Anadolu tarihinin ve toplumumunun inanclilarinin "kuran'i anlamasi ve uygulamasi?" Burada ilginc olan "Benim her turlu rehberim, Kuran'dir" diyenlerin; aslinda soylendigi gibi Islam dininin en nicelikli toplumu olan sunniler olmadigi. Kur'ancılık (Arapça: قرآنيون Qurʾāniyūn) ya da Kur'an Müslümanlığı sadece Kur'anı İslam'ın ana kaynağı olarak kabul edip diğer İslami kaynakları (Hadis, İcma, Kıyas, vb.) reddeden düşünce sistemi. Kur'ancılar genel manada Kur'anın herhangi bir açıklamaya ihtiyaç olmaksızın anlaşılabileceğini, bunun yanında hadislerin korunmadığını, korunan kitabın ve sözün yalnız Kur'an olduğunu ve sağlam kabul edilen hadislerin dahi şüphe taşıdığını ve şüphe taşıyan hiçbir metnin dini kaynak olamayacağını iddia ederler. Kur'ancılar bu düşüncüleriyle İslam'ın iki ana mezhebi olan Sünnilik ve Şiilik'ten ayrılırlar Turklerin musluman oluslari ve Anadolu'ya gelisleri temelinde tarihi olarak Anadolu topraklarindaki yaygin islam anlayisinin (bugunku araplastirma politikasini hesaba katmadan) en son Osmanli dahil, hangi temeldeki "Kuran'i anla ve uygula"oldugunu ortaya koyabilecek olan var mi? Evet, Kuran'i oku da; nasil ve neye gore anlayacak ve uygulayacaksin? Bu konuda, Muhammed, yukaridaki "anla ve uygula" lardan hangisini temsil ediyor, ya da etmiyorsa; bu konudaki onerisi nedir? Bu tarihte ilk defa ne zaman ve neden degismistir? Yani "kuran'i anlama ve uygulama" farklilik tartismasi ne zaman ve neden baslamistir? Burada "anlama ve uygulama" disinda acikca "Allah Adina ol(olmek) ve oldur (oldurmek)/savasmak" dendiginde bu ayetin ya da surenin cesitli nedenler ile "es gecilmesi" ne zaman ve neden baslamistir?
Gönderi tarihi: 16 Ocak , 2015 10 yıl Dikkat edilirse kimse Kuranı Kerimin bu tür ayetlerinin anlamlarını açıklamak için çaba sarfetmiyor, Ramazan programlarında oruç-namaz-zekat, bu zamanların dışındaki dini programlarda ise Huriler, Nuriler, Cennet, Cehennem vs vs... Neden? Çünkü düşünen insan, Kuran'ı Kerimde ters giden bir şeyler olduğunu, çelişen ( mesela hırsızlık yapanın el ve ayaklarının çaprazlama olarak kesilmesi gibi ) uygulamaları kolaylıkla görür... Ve cesareti varsa açıklar, yada herkesin yaptığı gibi dinsizlik yaftalamasından korktuğu için susar. Son paragrafınızdaki sorunun cevabı; İnsanlar Kuran'ı Kerimi kendi dilleri ile okuyup anladıkları andan itibaren, bu belirttiğiniz ayetleri saklamaya çalışır, çünkü her insan kendi dininin daha üstün, barışçıl ve insancıl olduğunu düşünür. Yüzyıllardan beri Kuran'ı Kerim'i Arapça okuyun demelerinin temelinde de bu yatar... Arapça okuyun ki anlamayın..
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.