Zıplanacak içerik

Featured Replies

Gönderi tarihi:

Kuran'a gore oyle anlasiliyor ki; mumin ile musluman farkli kavramlardir.

 

En onemli fark; muminin tekil, muslumanin cogul olmasidir.

 

Yani toplum ve tek bir vatandasi gibi.

 

Yani "ummetul musluman" tum toplumun ummet olarak musluman oldugu anlamindadir.

 

Peki her musluman olan mumin midir?

 

Iste muslumanlari kuran temelinde algilama ve uygulama olarak kendi bunyesinde ayristiran da budur.

 

Muslumanlik direk islam dini ile ilgili bir degerdir.

 

Mumin ise kurana gore yonlendirilen iman ve inanc ile ilgili bir degerdir.

 

Iste bu temelde ve nedenden dolayi; her bir kendine musluman diyenin, kendine muminligi; kendi mumin iman ve inancinda degerlendirildiginden; bir mumine gore bir musluman muminlikten "kopma/ayrilma" v.s. anlaminda; "munafik, musrik ve kafir" olarak degerlendirilebilir.

 

Buradan islam dini ve onun her turlu iman ve inanci temelinde, her bir musluman mumin olma adina farklilasir ve ayrisir.

 

Iste islam dini bunyesindeki farkli mezhepler de boyle dogmustur.

 

Yani islam dini temelinde degil de; bu dine ve baglantisi Allah'a olan inanc ve iman temelinde farklilasir.

 

Kisaca ve bilhassa siyasal islamda cikar olarak bir kisinin muslumanligi yetmez, kendi siyasi algisindaki olunmasi gereken muminlik gereklidir.

 

Kisaca her bir farkli mezhep kendi bunyesinde kendini mumin gorurken, digerlerini mumin olarak gormez.

 

Yani musluman olmak belki bir tek saadet getirmek ile bile yeterli olabilir.

 

Muminlik ise tamamen yasam ve iliskideki islam dinine ve Allah'ina tum yasam boyunca olan inanc ve iman temelli itaat biat ve bagimliliktir.

 

Iste bu muslumanin mumin olup olmadigini degerlendirme farki; siyasi olarak su an orta dogui da emperyalizmin mikroayrimcilik politikasinin ve "kaybet kaybet" politikasinin uyguladigidir.

 

Yani muslumanlar arasi savasim politik cikar temelinde "ben mumin olarak muslumanim, sen ise mumin degilsin! o yuzden de Kuran'a gore sen munafik musrik ya da kafirsin" algisinin getirdigi politik cikar iktidari gucu ve otoritesi soz konusudur.

 

Mumin kavrami tamamen siyasi islamin bir kavrami ve anlam ve icerigidir.

 

Muslumanlik ise politik cikar yerine sadece kendi inancinin ya da imaninin baskalarinin muminligini degerlendirmeden sadece sahis adina uygulanmasidir.

 

Bu temelde T.C. devleti kuruldugundan, AKP iktidara gelene kadar; sadece muslumanlik gecerli ve yeterli idi, cunku islam dini iman ve inanci politik bir icerikte iktidar guc ve otorite degildi ve bunun savasimini politik cikar olarak vermiyordu.

 

Yani kisaca muslumanlar ve muslumanlik arasinda herhangi bir "mumin mi degil mi?" ya da "mumin degil ise munafik mi, musrik mi, kafir mi?" degerlendirmeleri yoktu.

 

Iste siyasalislamin muslumanlari ve muslumanligi bir birine savastirma algisi ve iktidarlik guc ve otoriteyi ele gecirme savasimi, bu muslumanin mumin degerlendirmesinden ve bu degerlendirmenin de bu politik cikari tasiyanin kendini mumin olarak algilamasindan ve kendi gibi olmayanlari da "mumin olmayan" ve "mumin olmasi gereken" olarak aslgilamasindan kaynaklanmaktadir.

 

Kisaca politik cikar temelli guc ve otorite pesinde kosan iktidar olma heveslisi islama, "ummeti musluman" degil; kendi algisindaki "ummeti mumin" gerekmektedir.

 

Bu algi sadece islam inanc ve imanini biri biri ile savastirmak ile kalmaz, bu savasin islami ya da imani ve de inanci degil; politik cikar temelli iktidar savasimi oldugunu gosterir.

 

Islami politik olarak muslumanlik ve muslumanlar temelinde biri biri ile savastirmask ve bu savasta taraf olmak tamamen emperyalizmin islami ve muslumanligi evengalizm altinda yok etme politikasidir.

 

Ayrica bir muslumanin bu politik cikar savasta taraf olarak yerini almasi ise; ne islam dininde iman ve de inanctir.

 

Ama ve ne yazikki tum ideolojiler inanclar ve izmler ancak bu temeldeki bir politik cikar iktidarinin gucu ve otoritesi uzerine kurulmustur.

 

Bu zaten islam dininde de boyledir.

 

Bu da bizlere her turlu iman veinancin aslinda bir politik cikar somurusu ve istismari oldugunu gosterir.

 

Kisaca gunumuzde din ve ona iman ve inanc "halkin afyonu" olarak degil; "halki biri biri ile savastiran/otekilestiren" olarak yansimaktadir.

 

Bu 100 kusur yil once hristiyanlik mezhepleri arasinda yasanmisken, bugun islam mezhepleri atrasinda yasanmaktadir.

 

Sonucta din sadece biati itaati ve teslimiyeti sadece "afyon" olarak dayatmaz, ayni zamanda "politik cikar temelli iktidar guc ve otorite savasimini" cihad olarak dayatir.

 

Iste islam temelli teror ve terorizm de bu gunumuzdeki cihad politik cikaridir.

  • 11 ay sonra...
Gönderi tarihi:

aslında mümin kelimesi islami terminoloji değil, arabi terminolojidir.

müslüman, kurandaki ifadesi müslüm(مسلم) ve müslümun, islam olan kişi dir.

mümin, kendisine güvenilen, kendisinden emin(مؤمن) olunan kişi dir.

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.