Φ selef_61 Gönderi tarihi: 11 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 11 Haziran , 2006 Resim Konusunda Varid Olan Hadisler 1) Kıyamet gününde insanlar arasında en çok azap çekenler musavvirlerdir (resim yapanlardır): Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu: “Kıyamet gününde insanlar arasında en çok azap çekenler resim yapanlardır” [5] “Bu resimleri yapanlar, kıyamet gününde azaba uğrayacaklardır, onlara yaptığınızı diriltin denilecektir.” [6] “Her resim yapan ateştedir. Yapmış olduğu her resme can verilecek ve can verilen o resimler cehennemde ona azap edeceklerdir.” [7] “Kıyamet günü insanların en çok azab görecek olanı Allah’ın yarattıklarını taklid edenlerdir.” [8] “Kıyamet gününde ateşten, gören iki gözü, duyan iki kulağı ve konuşan dili olan bir boyun çıkar ve şöyle der: Ben üç grup insana azap etmekle memurum: İnatçı zorbalara, Allah’tan başka bir ilaha tapanlara ve resim yapanlara.” [9] Sözü geçen ayet ve hadisleri düşünen herkes, resim yapmanın ne kadar büyük bir günah olduğunu görmüş olur. Nevevî şöyle dedi: “Ruh taşıyan (insan ve hayvan) herhangi bir şeyin resmini yapmak kesinlikle haramdır ve büyük günahlardandır.” Resmin haram olmasının nedeni şudur: Allah’ın yarattığına benzetmek, O’nun yaptığına benzer bir şey yapmaya çalışmaktır. Oysa Allahu Teala bu sıfatları kendisine hasretmiştir. Ressam, resim yaparak Allah’ın sıfatlarına tecavüz etmektedir ki bundan Allah’a sığınırız. Aynı şekilde bir diğer nedeni de, bunun resim ve heykellerin tazimine ve bunların Allah’tan başka ilahlar ve rabler edinilmesine vesile olmasıdır. 2) Resim yapanlara lanet edilmiştir: “Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem kan ve köpeğin bedeli olan kazançtan fuhuş yolu ile kazanılan paradan neyh etti. Faiz alana ve verene, dövme yapana ve yaptırana, resim yapana lanet etti.” [10] Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu: “Allah bir kavme bir şeyi yemeyi haram kılmış ise, onun bedeli olan kazancı da haram kılmıştır.” [11] 3) Melekler, içinde köpek veya resim bulunan eve girmezler: Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu: “İçinde resim bulunan bir eve melekler girmez.” [12] “İçinde köpek ve heykeller bulunan bir eve melekler girmez.” [13] “Cibril aleyhisselam şöyle dedi: Biz içinde köpek ve resimler bulunan bir eve girmeyiz.” [14] İçinde resimler bulunan bir eve, müminleri ziyaret edip onların hayrı için dua eden, zikir ve namaz halkalarında toplanan rahmet melekleri girmezler. Bu, o ev halkı için büyük bir mahrumiyettir. Aynı şekilde evde köpek bulunması da bu hayırdan mahrum olmaya neden olur. 4) Resimleri yok etmek vaciptir: Aişe radıyallahu anha’dan: “Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem evinde bulunan her tasviri mutlaka yok ederdi.” [15] Ali radıyallahu anh şöyle buyurdu: Rasulullah’ın beni vazifelendirdiği şey ile seni vazifelendireyim mi? Silmediğin resim ve yerle bir etmediğin yüksek kabir kalmasın.” [16] Usame radıyallahu anh’den: “Kâbe’de Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’in yanına girdim. O bir resim gördü. Benden bir kova su istedi, ben de getirdim. Rasulullah bu su ile o resmi silmeye başladı. Ve silerken şöyle diyordu: “Allah yaratamadıkları şeylerin resimlerini yapanları kahretsin” [17] Rasululllah sallallahu aleyhi ve sellem Mekke’nin fethi günü Ömer radıyallahu anh’e Kâbe’nin üç duvarında bulunan bütün resimlerin silinmesini emretti. Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem burada bulunan bütün resimler silinmeden içeri girmedi. [18] Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu: “Bana Cibrîl aleyhisselam geldi ve: ‘Dün sana gelmiştim (ama yanına girmedim). Girmeyişimin sebebi de üzerinde timsaller bulunan perde bezi idi. Orada bir de köpek vardı, kapının üzerinde de insan resimleri bulunuyordu. Timsallerin başlarının koparılmasını emret ki ağaç şekline dönsün. Örtüden ayak altına atılacak iki minder yapılmasını, köpeğin de dışarı çıkarılmasını söyle!’ Bu söylenenler yapıldı.” [19] Bütün bu hadis ve eserlerden, resimlerin yok edilmesinin vacip olduğu anlaşılmaktadır. Ali hadisinde bunların yok edilmesi emir sigasıyla gelmiştir... Yukarıda Cibril hadisinde geçtiği gibi, resmin silinmesi veya resimdeki canlının başının kesilmesi durumunda haramlık illeti ortadan kalkmış olur. Zira yüz yaratılış kudretinin mahallidir. 5) Evlerin duvarlarına resim asmak ve örtülere nakşetmek haramdır. Aişe radıyallahu anha anlatıyor: “(O yokken) ben, yüklüğün önüne, üzerinde resimler bulunan bir bez çekmiştim. Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem perdeyi görünce, çekip attı, (öfkeden) yüzü de kızarmıştı. “Ey Âişe! buyurdu, bil ki, Kıyamet günü insanların en çok azab görecek olanı Allah’ın yarattıklarını taklit edenlerdir.” Hz. Âişe rivayetine devamla dedi ki: “Biz o bezi kestik bir veya iki minder yaptık.” [20] Hadisten evlere resim asmanın, onlara saygı göstermenin haram olduğu sonucunu çıkarıyoruz. Zira bu hususta zahiren de olsa, büyüklerinin ve azizlerinin resimlerini evlerine asıp onlara tapan kafirlere benzemekten kaçınılmalıdır. Bu nedenle Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem hanımının, eve üzerinde resim bulunan bir bez astığını görünce çok kızmıştır. Bilinmeli ki! Hz. Aişe’nin o resimleri saygı amacıyla astığını söylemek mümkün değildir. Fakat Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem zahiren dahi olsa kafirlere benzemekten şiddetle kaçındırmış ve şirke giden tüm yolları kapamıştır. Bu ve benzeri bütün hadisler, bütün canlıların resimlerinin haram ve büyük günahlardan biri olduğuna açıkça delalet eder. Bu hüküm geneldir ve duvarlar, örtüler, elbiseler üzerindeki resimler de buna dahildir. Zira Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem gölgesi olan (heykel) yahut gölgesiz (resim) olanlar hususunda herhangi bir ayırım yapmamıştır. Bilakis resim yapanların en şiddetli azaba uğratılacaklarını haber verdi ve bu hususta herhangi bir istisna belirtmedi. [21] İstisna Edilen Resimler Aişe radıyallahu anha anlatıyor: “Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’in yanında oyuncak bebeklerle oynardım. Arkadaşlarım (da oynamak için) yanıma gelirlerdi. Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem (eve gelince, utanarak) saklanırlardı. Ama aleyhissalâtu vesselâm onları tekrar bana gönderirdi. Beraber oynamaya devam ederdik.” [22] İbn Abbas Radiyallahu anhüma anlatıyor: “Kendisine bir adam gelip: “Ben resim yapmakla geçimimi sağlayan bir insanım. Bana bu hususta fetva ver!” dedi. İbn Abbas adama: “Bana yaklaş!” dedi, adam yaklaşınca: “Bana daha da yaklaş!” dedi. Adam yaklaştı. İbn Abbas elini başının üzerine koydu ve: “Ben Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’i dinledim. Şöyle diyordu: “Bütün tasvirciler ateştedir. Allah ressamın yaptığı her bir resim için onlara ruh verinceye kadar azab eder. O da ebediyyen onlara ruh veremez.” Bunun üzerine adam korkusundan sarardı ve titredi. İbn Abbas devamla adama dedi ki: “İlla da resim yapacaksan ağaç yap, canı olmayan şeyin resmini yap.” [23] Can sahibi olmayan nehirler, ağaçlar, tabi manzaralar ve cansız varlıkların yahut eğitim amacıyla bedenin, el, ayak gibi organlarının resimlerinin yapılmasında bir sakınca yoktur .Oyuncak bebeklere gelince; alimler bu konuda ihtilaf etmişlerdir. Fakat en uygun ve tercihe şayan olan, bu tür resimli oyuncaklardan kaçınmaktır. Çünkü bunun helal olması hususunda şüphe vardır. Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’in Aişe’ye izin vermiş olması, resimlerin izale edilmesi emrinden önce olabilir ki bu durumda izin nesh edilmiş olabilir. Veya oyuncak olması hesebiyle aşağılandığı için oynamasına izin vermiş olabilir. Sözün kısası, bu tür şeylerin terk olunması daha evlâdır. Zira Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu: “Seni şüpheye düşüren şeyi bırak, şüphelenmediğin şeyi al.” Çocukların oynamaları, eğitimleri için zaruridir. Bu zarurete binâen geçmişte çaputtan yapılan ve ev oyuncağı denilen oyuncaklara cevaz verilmiştir. Ancak günümüzde alçı ve plastik gibi maddelerden yapılan ve tamamen Allah’ın yarattıklarına benzeyen oyuncaklar, yukarıda geçen hadislerden de anlaşılacağı gibi haramın ta kendisidir. Allah daha iyi bilir! [24] Alıntı
Φ DreadHead Gönderi tarihi: 17 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 17 Haziran , 2006 Resim yapmayı yasaklayan herhangi bir Kuran hükmü yoksa resim yapmak helaldir.Ben var mı yok mu bilmiyorum.Ama eğer Kuran'da yokken hadisler de geçiyorsa o hadislerin uydurma olduğuna eminim işte.Uydurma derken peygamber efendimizin söylemediğine eminim yani.Kuluna bir şeyi haram etme yetkisi sadece Allah'a aittir.Kuran'da dinin tek hüküm kaynağıdır. Alıntı
Φ maryam Gönderi tarihi: 17 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 17 Haziran , 2006 Resim yapmayı yasaklayan herhangi bir Kuran hükmü yoksa resim yapmak helaldir.Ben var mı yok mu bilmiyorum.Ama eğer Kuran'da yokken hadisler de geçiyorsa o hadislerin uydurma olduğuna eminim işte.Uydurma derken peygamber efendimizin söylemediğine eminim yani.Kuluna bir şeyi haram etme yetkisi sadece Allah'a aittir.Kuran'da dinin tek hüküm kaynağıdır. yazdigin hosuma gitti. ceeli (yalan annamli) hedis duymusunuz hic? cok hedisler ve sozleri peygamberimize baglamislar. bir guzel soz var peygamber ayilesinden ki: eyer bir hedis bizden size yetisse ve kuranla munafati olsa onu duvara vurun!! yani esas kurandir.ve kurani okumak her muslumanin vezifesidir,cunku o bizim icin geldi ve malesef bizlerin icinde cok yalniz! Alıntı
Φ haksöz Gönderi tarihi: 17 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 17 Haziran , 2006 3) Melekler, içinde köpek veya resim bulunan eve girmezler: Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu: “İçinde resim bulunan bir eve melekler girmez.” [12] “İçinde köpek ve heykeller bulunan bir eve melekler girmez.” [13] Ölmek istemeyejn akradaşlara müjde!!! Hemen derhal evinizde köpek beslemeye başlayın. Neden mi ? Nahl 28 Kendilerine haksızlık ederlerken meleklerin canlarını aldıkları kimseler: Biz hiçbir kötülük yapmıyorduk, diyerek teslim olurlar. (Melekler onlara şöyle der:) "Hayır, Allah, sizin yaptıklarınızı elbette çok iyi bilendir." mademki köpek bulunan ve e melekler girmiyorsa,ölüm melekleride giremeyecek ve böylece ölmekten kurtulacaksnız Yuh olsun uydurma hadislerle hayvan düşmanlığı yapanlara kehf suresi 13- Biz sana onların kıssalarını gerçek olarak anlatacağız. Hakikaten onlar, Rablerine iman eden birkaç genç idi. Biz de onların hidayetlerini artırdık. 14- (Oranın hükümdarı karşısında) ayağa kalkarak dediler ki: "Bizim Rabbimiz, göklerin ve yerin Rabbidir. Biz, O'ndan başkasına ilâh deyip tapmayız, yoksa saçma sapan konuşmuş oluruz. 15- Şu bizim kavmimiz, Allah'tan başka ilâh edindiler. Onların ilâh olduğuna dair açık bir delil getirselerdi ya! Allah'a karşı yalan uydurandan daha zalim kim olabilir? 16- (İçlerinden biri şöyle demişti:) "Mademki siz, onlardan ve Allah'tan başka taptıkları putlardan ayrıldınız, o halde mağaraya sığının ki, Rabbiniz rahmetinden size genişlik versin ve işinizi rast getirip kolaylaştırsın." 17- Ey Muhammed! Baksaydın güneşin doğduğu zaman mağaranın sağ tarafına yöneldiğini, batarken de sol taraftan onları makaslayıp geçtiğini görürdün. Onlar, mağaranın geniş bir yerinde idiler. İşte bu Allah'ın mucizelerindendir. Allah kime hidayet ederse, işte o, hakka ulaşmıştır; kimi de hidayetten mahrum ederse, artık ona doğru yolu gösterecek bir dost bulamazsın. 18- Bir de onları mağarada görseydin uyanık sanırdın. Halbuki onlar uykudadırlar. Biz onları sağa sola çevirirdik. Köpekleri de girişte ön ayaklarını ileri doğru uzatmıştı. Eğer onları görseydin, arkana bakmadan kaçardın ve için korku ile dolardı. Ashabı kehf,in köpekleri var ve Yüce Allah hayvan için en ufak olumsuz bir ifade bile kullanmıyor. Zahmetine katlanabilenler istediikleri hayvanı evlerinde besleyebilirler. Zira kuranda bu konuda herhangi bir yasak yoktur Gelelim şimdi bu hadislerin arka planına Niçin, Allah evde köpek beslenmesinden hoşnut olmaz denilmiyorda eve melekler girmez deniliyor necm 19. Siz de gördünüz değil mi o Lât ve Uzza'yı? 20. Ve üçüncü olarak da öteki (put) Menat'ı? 21. Size erkek O'na dişi öyle mi? 22. Öyle ise bu çok insafsızca bir taksim. 23. Onlar hiçbir şey değil, sırf sizin ve babalarınızın taktığınız (boş) isimlerdir. Allah onlar hakkında hiçbir delil indirmedi. Onlar yalnız zanna ve nefislerin sevdasına uyuyorlar. Halbuki onlara Rableri tarafından yol gösterici gelmiştir. Zuhruf 19 Onlar, Rahman'ın kulları olan melekleri de dişi saydılar. Acaba meleklerin yaratılışlarını mı görmüşler? Onların bu şahitlikleri yazılacak ve sorguya çekileceklerdir. Zuhruf 20- Onlar: "Eğer Rahman olan, Allah dileseydi, biz o meleklere tapmazdık." dediler. Onların bu hususta hiçbir bilgileri yoktur. Onlar sadece yalan söylüyorlar. Bu ayetlerde , putperest arapların, meleklerin Allahın kızları olduğuna inandıkları ve onlara taptıkları görülmeltedir. Demekki bu insanlar melelere tapınma işini o dereceye kadar götürmüşleriki ,köpeklerin evlerden melekleri kaçırdıklarına inanıyorlar,ve bu batıl inanç peygamberin vefatından sonra hadis yoluyla sonraları islamın içine giriyor ******** ******** ******** Alıntı
Φ mavikaradeniz Gönderi tarihi: 18 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 18 Haziran , 2006 Fotoğraf Yolu İle Elde Edilen Resim Son dönem alimleri fotoğraf makinesi yolu ile elde edilen resimler konusunda ihtilaf ettiler. Fakat tercih olunan görüşe göre bu da caiz değildir. Zira neticede bu da bir tasvirdir... Bu durumda zaruret ve maslahat gereği ile yetinmek gerekir. Zira el ile çizilmemesine rağmen, gazete ve dergilerdeki fotoğraf yolu ile elde edilen resimlerde birçok muzır resim vardır ki, bunlar toplum için el ile çizilen resimlerden çok daha tehlikelidir. Ayrıca resmin haram olmasının tek nedeni, Allah’ın yarattıklarını taklit etmek değildir. Geçmiş kavimlerin çoğu resim yolu ile Allah’a şirk koşmuşlar ve resim putçuluğa açılan bir kapı olmuştur. İçlerinden salih bir adam öldüğü zaman, anısını canlandırmak için onun resmini yaparlardı... Sonra gelen nesiller ise Allah’ı bırakıp bu resimlere taparlardı. Resim de bir meslektir ve diğer meslekler gibi o da gelişme göstermiştir. O halde ister el ile yapılsın ister herhangi bir alet vasıtasıyla elde edilsin caiz değildir. Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem az söz ile çok anlam ifade edebilme özelliğine sahip idi ve buna göre O, genel hükmü içeren kapsamlı ifadelerle resim yapmayı haram kılmıştır. [25] Resimle İlgili Bazı Bid’atler • Süslü Taş Bebekler: Çağımızda kafirleri taklid ve onlara benzeme arzusu neticesinde müslümanlar arasında yaygınlık kazanmış olan bid’atlerden biri de taş bebekler, insan ve hayvan biçimindeki çocuk oyuncakları ve çeşitli heykelciklerin kullanımının, bunları evlere bürolarda ve diğer ticari mahallere kadar taşınması suretiyle yaygın bir hale gelmiş olmasıdır. Bu iş kesinlikle haramdır. Hiçbir alim bu gibi timsallerin (heykel, heykelcik vb.) yapılmasına cevaz vermemiştir. Müslümanların, bu konuda Allah’tan korkmaları ve şeriate uygun olmayan süslemelere tevessül etmemeleri gerekir. [26] • Anıtlar Ve Meçhul Asker Anıtları: Bu bid’at birçok müslüman ülkeye yayılmış durumdadır. Ülkeleri ve halkları için fedakarlık yapmış kimse veya kimselerin anılarını ebedileştirmek için anıtlar yapmak, müslümanlara batı sömürgeciliğinden miras kötü bir adettir. Eğer ölüleri tazim caiz olsa idi, herkesten önce peygamberler için caiz olurdu. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu. “Allah’ım! Kabrimi tapılan bir put kılma.” [27] Bu davranışın İslam ile hiçbir ilgisi yoktur ve İslam’ın hoş görmediği bir iştir. Hakkı murad eden kimse için bugün gazeteler, dergiler ve sair matbuâtta yer alan ruh taşıyan varlıkların resimlerinin bu derece yayılmış olmasının bariz bir yanlış ve apaçık bir haram olduğu ortadadır. Bunu görebilen bir müslümanın, geçmişte yaptıklarına tevbe ederek nasihat ve uyarma ile kardeşlerini de bunlardan vaz geçirmeye çalışması gerekir. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu: “Şurası muhakkak ki, haramlar apaçık bellidir, helaller de apaçık bellidir. Bu ikisi arasında (haram veya helal olduğu) şüpheli olanlar vardır. İnsanlardan çoğu bunları bilmez. Bu durumda, kim şüpheli şeylerden kaçınırsa, dinini ve ırzını korumuş olur. Kim de şüpheli şeylere düşerse harama düşmüş olur, tıpkı koruluğun etrafında sürüsünü otlatan çoban gibi ki, her an koruluğa düşebilecek durumdadır.” [28] Allahu Teala’dan, bizi dinimizde ince anlayış sahibi kılmasını, ihlas ile rızıklandırmasını, bize imanı sevdirip, kalplerimizi onunla süslemesini, küfür ve fısktan da uzak tutmasını dileriz. Sözlerimizi bitirirken; Peygamberimiz Muhammed sallallahu aleyhi ve sellem’e, ailesine ve ashabına salât ve selam ederiz. [29] Alıntı
Φ haksöz Gönderi tarihi: 18 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 18 Haziran , 2006 Fotoğraf Yolu İle Elde Edilen Resim Son dönem alimleri fotoğraf makinesi yolu ile elde edilen resimler konusunda ihtilaf ettiler. Fakat tercih olunan görüşe göre bu da caiz değildir. Zira neticede bu da bir tasvirdir. Mavikaradeniz) Sizler ne zamana kadar alim diye etikeltediğiniz ruhbanları, insanların başına despot olarak dikmeye devam edeceksiniz ? Niçin kurandan resim yasak olduğuna dair bir ayet gösteremiyorssunuz.? Hani sizler lafa gelince kurana inanan insanlar olduğunuzu söylerdiniz.Şimdi ne oldu resim konusunda kuranın hükümleri işinize gelmiyormu ? .. Bu durumda zaruret ve maslahat gereği ile yetinmek gerekir. Zira el ile çizilmemesine rağmen, gazete ve dergilerdeki fotoğraf yolu ile elde edilen resimlerde birçok muzır resim vardır ki, bunlar toplum için el ile çizilen resimlerden çok daha tehlikelidir. Ayrıca resmin haram olmasının tek nedeni, Allah’ın yarattıklarını taklit etmek değildir. Geçmiş kavimlerin çoğu resim yolu ile Allah’a şirk koşmuşlar ve resim putçuluğa açılan bir kapı olmuştur. İçlerinden salih bir adam öldüğü zaman, anısını canlandırmak için onun resmini yaparlardı... Sonra gelen nesiller ise Allah’ı bırakıp bu resimlere taparlardı. Bir takım zanni düşüncelere dayanarak Allahın haram kılmadığı şeyleri haram gibi göstemek ve dolayısıyla Allaha iftira etmek çokmu hoşunuza gidiyor ? Resim de bir meslektir ve diğer meslekler gibi o da gelişme göstermiştir. O halde ister el ile yapılsın ister herhangi bir alet vasıtasıyla elde edilsin caiz değildir. Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem az söz ile çok anlam ifade edebilme özelliğine sahip idi ve buna göre O, genel hükmü içeren kapsamlı ifadelerle resim yapmayı haram kılmıştır. [25] Harammış!!. Peygamber hiç bir şeyi haram kılamaz. Tahrim 1- Ey Peygamber! Eşlerinin rızasını arayarak Allah'ın sana helâl kıldığı şeyi niçin sen kendine haram ediyorsun? Allah çok bağışlayan çok esirgeyendir. Resim yapmak meslekten öte bir sanattır.Elbette ilgi duyanlar resimde yapacak heykelde.Size ne ?Sizemi danışacak insanlar hangi mesleği yapacaklarını ? Resimle İlgili Bazı Bid’atler • Süslü Taş Bebekler: Çağımızda kafirleri taklid ve onlara benzeme arzusu neticesinde müslümanlar arasında yaygınlık kazanmış olan bid’atlerden biri de taş bebekler, insan ve hayvan biçimindeki çocuk oyuncakları ve çeşitli heykelciklerin kullanımının, bunları evlere bürolarda ve diğer ticari mahallere kadar taşınması suretiyle yaygın bir hale gelmiş olmasıdır. Bu iş kesinlikle haramdır Hadiya? Birde iyice inandırıcı olsun diye kesinlikle haramdır diye bir kelime eklemişsin ? Eğer o kadar eminsen Allahın laneti yalancıların üzerine olsun mu ? Enam 150 De ki: Allah şunu yasak etti, diye şehadet edecek şahitlerinizi getirin! Eğer onlar şahitlik ederlerse, sen onlarla beraber şahitlik etme; ayetlerimizi yalanlayanların ve ahiret gününe inanmayanların arzularına uyma. Onlar, Rablerine eş tutuyorlar. .6/ 116- Dillerinizin yalan vasfetmesi ile: "Su helaldir, su haramdir" demeyin; aksi halde Allah'a iftira etmis olursunuz. Süphesiz Allah'a yalan uyduranlar asla kurtulamazlar Şura10/ De ki: Allah'in size indirdigi riziktan bir kismini helal, bir kismini da haram bulmaniza ne dersiniz? De ki: Allah mi size izin verdi, yoksa Allah'a iftira mi ediyorsunuz? O kadar şeyi haram diye göstermişsin ama delil olarak bir tane ayet yok.Niye acaba ? Sebe 12- Süleyman'ın emrine de rüzgarı verdik. Sabah gidişi bir aylık, akşam dönüşü bir aylık yol idi. Erimiş bakır menbaını da ona sel gibi akıttık. Hem Rabbi'nin izniyle elinin altında cinlerden de çalışan vardı. Onlardan da kim emrimizden dışarı çıkarsa ona ateş azabından tattırırdık. sebe 13- Onlar, ona mihrablar, heykeller ve havuzlar gibi çanaklar ve sâbit kazanlardan her ne isterse yaparlardı. Çalışın ey Davud hanedanı, şükür için çalışın. Ama kullarım içinde şükreden azdır. Sen peygamberden daha mı takvalısın yoksa, Süleyman haramlara dalmış birimi ?Baksana adam sarayını heykellerle doldurmuş. Kuranda ne resim yapılmasına nede heykel yapılmasına dair herhangi bir yasak yoktur. demişsin ki Geçmiş kavimlerin çoğu resim yolu ile Allah’a şirk koşmuşlar ve resim putçuluğa açılan bir kapı olmuştur Bu nasıl saçma bir kıyastır böyle.Bıçak katilllerin cinayet aletidir, dolayısıyla bıçak kullanmak haramdır. Kuran resim veya heykelllerin yapılmasını değil,onlara ibadet maksadıyla saygı gösterilmesini yasaklar.Bir takım beyinsizler resim ve hekelllere tapıyor diye, Allahın haram kılmadığı sanat eserleri olan heykel ve resim yapılmasını hiç kimse yasaklayamaz . Hiçbir alim bu gibi timsallerin (heykel, heykelcik vb.) yapılmasına cevaz vermemiştir. Müslümanların, bu konuda Allah’tan korkmaları ve şeriate uygun olmayan süslemelere tevessül etmemeleri gerekir. [26] Alimlerde kim oluyor. Yeter artık çıkarın bu ruhbanları aradan. Gölge etmesinler başka ihsan istemez Alıntı
Φ ahirzaman Gönderi tarihi: 23 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 23 Haziran , 2006 Haksöz kardeşim resim konusundaki önemi zannediyordum ki en ii sen anlarsın düşünsene şuan her yerde Allah resulü ve sahabelerin resimleri ve heykelleri olduğunu !! ve insanların çizgiyi idrak edemeyip aşırı tavırlarını bir düşün bu yönden bakalım lütfen. Alıntı
Φ bozan Gönderi tarihi: 2 Temmuz , 2006 Gönderi tarihi: 2 Temmuz , 2006 Fotoğraf Yolu İle Elde Edilen Resim Son dönem alimleri fotoğraf makinesi yolu ile elde edilen resimler konusunda ihtilaf ettiler. Fakat tercih olunan görüşe göre bu da caiz değildir. Zira neticede bu da bir tasvirdir. Mavikaradeniz) . . . Alimlerde kim oluyor. Yeter artık çıkarın bu ruhbanları aradan. Gölge etmesinler başka ihsan istemez sevgili haksöz kardeşim, emeğin için teşekkür ederim, tam ben yazacaktım, fırsat bulamadım, sen yazmışsın... teşekkürler. bozan Alıntı
Misafir taurusmutis Gönderi tarihi: 2 Temmuz , 2006 Gönderi tarihi: 2 Temmuz , 2006 Sevgili arkadaşlarım; Evet,peygamberimizin (S.A.V) resim konusunda bir hassasiyeti olduğu doğrudur.Bunun sebeplerini bilmekte fayda var sanırım.Öncelikli sebep;kendi resminin yapılıp,onun sağlığında ve daha kötüsü müdahale edemeyeceği vefatından sonra,resmine tapınılabileceği endişesidir.Bu endişesi hiçte boş değildir.Zamanımızda da yaşanan kiliselerdeki mihrap yerlerinde bulunan çarmıha gerilmiş Hz.İsa(S.A)Heykellerine mum yakılıp önlerinde haç çıkarmaktadırlar.Yine kilise içlerinde çeşitli Hz.Meryem ve Hz.İsa(S.A) resimlerini de görmek mümkündür.Orada ibadet eden insanlar farketmeden şirke düşmüş olmaktadırlar.Bu durum en basit şekliyle Hristiyan evlerinde de görülmektedir.. Yani sonuç olarak Peygamberimizin resminin olmaması isabetli bi karardır. Hadisleri doğruluğu konusu ise arkadaşlarımın bahsettiği gibidir.Yalan yanlış bir sürü hadis adı altında safsata mevcuttur günümüzde.Doğruluğunu tespit için Kuran'la bağdaşılırlığını tespit etmek yeterlidir.Eğer Kuran'la ters düşüyorsa kesinlikle uydurmadır.Öncelik Peygamber kelamı değil,Allah kelamıdır herzaman. Günümüzde resim yapmanın günah olduğunu söyleyenler bence hata içersindedirler.Bazı konular dışındaki(Allah,4 büyük melek,peygamberler vs.gibi manevi değerler,çıplaklık,pornografi vs.gibi ahlaksız resimler..)obje ve konuların resminin yapılmasında bir abes yoktur.. Saygılarımla.. Alıntı
Φ sedelina Gönderi tarihi: 3 Temmuz , 2006 Gönderi tarihi: 3 Temmuz , 2006 Alimlerde kim oluyor. Yeter artık çıkarın bu ruhbanları aradan. Gölge etmesinler başka ihsan istemez neden sıcak beynimizi bulandırmasın diye gölge ediyorlar kötü mü Alıntı
Φ mavikaradeniz Gönderi tarihi: 7 Temmuz , 2006 Gönderi tarihi: 7 Temmuz , 2006 Teşekürler selef 61 ellerine saglık bencede resim bir ateştir bu ateş büyüdükçe ccehenlemde çukuru çok kazılacaktır ve buçukur o insanı hiç bir zaman bu çukur azalmaz amma bu çukuru durdurmak için ibadet edib resimi o ateşi durduralım sevgili din insanları Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.