∞ evrensel-insan Gönderi tarihi: 4 Ocak , 2013 Gönderi tarihi: 4 Ocak , 2013 Insanoglu tarihi, 15. yuzyila kadar, her turlu sistem ve duzeni, yetistirim ve egitimi ile, dogumdan itibaren cesitli yonlendirim ve yaptirim verileri, degerleri, tabulasriyla; hem dusuncesinde yarattigi imani, somutlastirmis, hem de bu imana toplumlari inandirarak, dusunceyi teslim almistir. Aslinda ilginctir, bunu ilk sorgulayan ve yikan din adamlaridir ve onlar insanlik tarihine dusunce ve ifade ozgurlugunu 15. yuzyildan baslayarak tanitmislar ve o gunden bugune de insanlik, imana bir yandan inanciyla teslim olurken, diger yandan da dusuncesini, algiladigi seyleri, deneye, gozleme, arastirmaya v.s. yonelterek, Ronesansa imza atmistir. 15. Yuzyil oncesi, insanoglu yasam ve iliskilerinde, sadece "verileni uygulama/yerine getirme" algisi hakimdir ve buna oyle veya boyle karsi cikanlar, "asi/baskaldiran/basbelasi v.s." ilan edilmisler ve her turlu insanlikdisi muamelelere maruz kalmislardir. Dunyanin her cografya ve toplumu bunun ornekleriyle doludur. Simdi imanin inancla dusunceyi nasil teslim almayi basarabildigini ve bunu gunumuzde de hala surdurebildigini ortaya koyalim. Konuya girmeden once, buradaki imanin ve onun inancinin, sadece dini icerikte olmadigini ve her turlu metafizik ve etik ogretilerin, yonlendirim ve yaptirimlarin ideolojik inancsal dogrusu oldugunu hatirlatalim. Insanoglu turunun biri, dunyanin hangi cografyasinda ve hangi toplumunun icinde dogarsa dogsun, soyutlama yetisi ve 0 dusunce ve soyut ile dogar. Dogdugu an teslim alinmaya baslar. Bu teslimiyet, soyut olarak verilir, somut olarak ta verilenden talep edilir. Bu somutluk, hem o kisinin vucut butunlugudur, hem de ona verilen soyutun, sistemlestirdigi somutlardir. Teslimiyetin sebebi de, dogana verilen veri, deger, tabularin; monolog olarak verilmesi ve alinmama temelinin olmamasidir. Bu once cinsiyet ile baslar, sonra vucut goruntusunun estetik verisi gelir, dogdugu toplumun tarihsel nesilden nesile aktarilagelen, alisilagelmis otomatiklesmis v.s. degerleri gelir. Bunlar, varsa etnik koken ve etnik dil, vatandaslik, irk, milliyet, ve ailesel ve de toplumsal etik degerler ve tabular. Iste bunlar icinde kisinin imana inancla sarilmasi, kendisinden istenen; dini degerler, somut uygulamalari, buna bagli ahlaki, toresel, ananevi degerler ve de milliyeti, milli degerler ve buna bagli olarak etik degerlerdir. Butun bu etik kokenli degerler, hele hele kisi bunlarin mucadelesini veriyorsa, iman olarak sadece uygulanir. Cunku bu konudaki dusunce sorgulama v.s. hem yetistirim, hem de egitim olarak yoktur. Hele hele doganin icinde bulundugu toplum, birey bilincine ve hak ve de ozgurluklere sadece imaninin inanci temelinde ve toplumsal kisilik olarak bakiyorsa. Kisinin imana inanci ve dusundurtulmemesi ve dusunmemesi, sirf bununla da kalmaz. Kisi, butun bu iman temelli inanclari uygularken, bunlara karsi cikan, duzene karsi cikan ve baska bir iman olacak olan, metafizik ve etigin izm temelli ideolojik inancsal dogrulariyla tanisir. Bu sefer, bunlara kendi algisiyla inanarak, iman etme duzeyinde, bunlarin bir neferi olur ve bu inandigi imani dogruya sadece kendisi kendisini adamakla kalmaz, iliskilerinde de baskalarini bu imana cekmek icin her turlu yeti ve becerisini kullanir. Bu temeldeki; ideolojik, inancsal ve dogrusal ogretiler; bir kisinin, baska kisilerin, ideolojik inancsal dogrulari ile savasmasini, mucadelesini, ikna olma/etme savasimini, yerine gore de baskiyi, zorlamayi, mudaheleyi, her turlu insanlikdisi dusunce ve davranisi getirir. Soyle hem icinde bulundugunuz topluma, hem dunyaya, hem de kendinize bir baktiginizda, bu imana inancin ne oldugunu ve yasam ve benliginizi nasil elinizden aldigini eger farkina varabilir ve bilince cikarabilirseniz, algilayacaksiniz. Peki butun bu etigin, dini, milli, toresel, politik, ahlaki v.s. ve metafizigin, ideolojik, inancsal, ozlemsel v.s. bir ilkeler dizini haline gelmis ogretilerini, birinin imani onderliginde, digerlerine karsi verdigi mucadeleyi algilamak ve bunun dusuncenin onune nasil bir set gerdigini gormek, nasil olacak? Bunun en guzel cevabini, dusuncenin; ideolojik inancsal, dogrusal ogretisinin disinda, dusuncenin; deneysel, gozlemsel, arastirmaci, sorgulayici v.s. yonunun birbiri ile olan iliskisini, celiskisini v.s. algilamak gerekir. Neyin imana bagli inanc oldugunu algilamak icin, en guzel yol; kisinin gunluk yasam ve iliski surecinde, kendisine soracagi sorudur. "ben yasam ve iliskilerimde ne yapiyorum ve neden bu yaptigimi yapiyorum, bana bu yaptiklarimi yaptiran nedir, neden bu yaptiklarimi yapmak zorundayim, ya da geregi duyuyorum?" temelli bir sorgulama, kisiye en azindan dusunme firsati saglayacaktir. Cunku dusunce ve onun dusunebilmesinin olabilmesi icin, kisiin yasam ve iliskisinde neler yaptigini, kendi adina ve kendi kendine degerlendirmesi gerekir. Cunku, imanin inanci ile dondurulan, dusundurtmeyen ve dusunce uretmeyen dusunce, sadece soyut olarak degil; somut olarak teslim alir. Iste bu temelde, herkes oturup, dusunsun. "Benim dusuncem, ne kadar ve nelerden ozgur" diye. Cunku, imanin inanci ile dusunmeyen dusunce, algiya da, baska dusuncelere de, yeniliklere de, caga da, imanin inancin verdigi ideolojik inancsal dogru disi, bilgiye de ogretiye de, ogreniye de yonelime de v.s. kapalidir. Buradaki en buyuk sorun, kisinin hem iman temelli inanci dusunce ve davranis olarak uygularken, bundan rahatsiz olmadigi, bunun zararini gormedigi ve bilinc alti olarak ve otomatiklesmis bir aliilagelmislikle, bir kurulu robot gibi, bunu yasam ve iliskilerinde uygulamasidir. Iste her seyden once, bunun bir farkindaligi, ve yapilanin bilincaltiliginin alisilagelmisligi oldugunun bilinci gerekir. Bu da ancak, kisinin kendisini simdiye kadar hangi konuda kapatmissa, o konuda tekrar alici olarak acmasi ile paraleldir. Kisinin aliciligi, ancak dusuncenin teslimiyetten, sinirlardan, kaliplardan, etiketlerden, her turlu verilen tabulardan, degerlerden kurtulmak ve arinmak istemesi ile paraleldir. Cunku, kendisini imanin inanci ile, teslim etmis bir zihin; hic bir zaman ne o konuda, ne de baska konuda alici olamaz. Kisilerin, aliciliginin kapanmisliginin ornegini, yasam da iliskilerde, her turlu gunluk soz alisverisinde, karsilikli mesajlasmalarda, gormek ve algilamak; disaridan bakan bir goz ve notr algilayan bir beyin acisindan hic te zor degildir. Oyuzden, herkesin "ben ne kadar, herhangibir ideolojiden, inanctan, dogrudan ozgur dusunuyor ve davraniyorum?" sorusunu kendine sormasi ve dusuncesinin , dolayiisiyle vucudunun neye teslim olarak hizmet ettigini ve bu hizmet edilen, ideolojinin, inancin, dogrunun ne ve neden o oldugunu sorgulamasi, kendi gelisimi ve bilinclenmesi adina, kendi icindir. Tum bunlar, once kisinin teslim olmus ufkunu acmak ve bu ufku devamli acik birakmak bilinc ve farkindaligidir. Cunku, insanoglu dusuncesi, sinirsiz, ozgur, onu acik ve de uygulanabilir olmalidir. Bu yugulanabilme, toplumsal olmasa bile, kisisel olabilmelidir. Cunku unutmamak gerekir ki, imanli inanc 1/sonsuz ama; sabit, sinirli, degismez, sahipli, dogrulu, mutlak, kesin, ideolojili v.s. iken; ozgur ve deneye, gozleme, sorgulamaya v.s. dayali dusunce, acik, sinirsiz, yanlislanabilir, degisebilir, degistirilebilir, ilerleyen, gelisen, cagi yakalayan v.s. dir. Iste imanli inancin teslim olan dusuncesi ile, deneyli, gozlemli, sorgulamali dusunmenin, onu acik, ozgur, sinirsiz dusuncesi farki da budur. Alıntı
Φ dennise Gönderi tarihi: 4 Ocak , 2013 Gönderi tarihi: 4 Ocak , 2013 son derece alakasiz bi makale .. iman hak ile olusmaktadir ; adi ustunde HAkk .. hakikati ogretir .. hakikati ise bilim ancak percinler ve onun hak oldugunu kendisi olarak ortaya koyar ... acikca soliyim ; bilimi dinden daha guzel ele alabilicek bir kaynak yoktur ; bir felsefe de yoktur ; bir temel de yoktur .. 1 Alıntı
∞ evrensel-insan Gönderi tarihi: 4 Ocak , 2013 Yazar Gönderi tarihi: 4 Ocak , 2013 son derece alakasiz bi makale .. iman hak ile olusmaktadir ; adi ustunde HAkk .. hakikati ogretir .. hakikati ise bilim ancak percinler ve onun hak oldugunu kendisi olarak ortaya koyar ... acikca soliyim ; bilimi dinden daha guzel ele alabilicek bir kaynak yoktur ; bir felsefe de yoktur ; bir temel de yoktur .. Hakikat ya da gerceklik, insanoglu yapilandirilmisligidir ve alinacak herhangibir ideolojik inancsal tabana gore degisir. Ayni senin icin senin tabanin olan din felsefesi ve metafizigin fizik otesi tabani gibi. O yuzden sen "alakasiz" bulabilirsin, ama gozlemler baska taban temelinde gereken alaka baginin kurdugunu gostermistir. Bilimin kaynagi gozlem ve yansi veren fenomen ve onun gozlemlenmesidir. 1 Alıntı
∞ evrensel-insan Gönderi tarihi: 4 Ocak , 2013 Yazar Gönderi tarihi: 4 Ocak , 2013 imanin tanimi:Dinin ortaya koyduğu doğmalara inanma, din inancı, kutsal inanç, inanç, itikat Bilim bunun neresinde, dusunce ve onun eylemi dusunmek bunun neresinde? Inanmak zaten sorgusuz sualsiz ve kayitsiz sartsiz bir akilcilik ve teslimiyettir. Dusunce ise ancak teslim olmaz ve sorgularsa dusunur. Hakk- Kazıma. Oyma. Maden üzerine yazı işlemek ts Maden üzerine yazı işlemek Alıntı
Φ dennise Gönderi tarihi: 5 Ocak , 2013 Gönderi tarihi: 5 Ocak , 2013 Hakikat ya da gerceklik, insanoglu yapilandirilmisligidir ve alinacak herhangibir ideolojik inancsal tabana gore degisir. iste bu dedigin en genel bir kanundur ; hayatin bir sirridir ... Kuranin da ayetidir ayni zamanda .. kim nere inaniyorsa hayat onun icin o onceliklerle sekilleniyor .. simdi bu engin bilgiyi sana haber veren sey nedir ? diceksin ki kendi aklim .. ama kendi aklinin nasil oluyor da buna mashar olabildigini aciklayamiyorsun : )) O yuzden sen "alakasiz" bulabilirsin, ben alakasiz bulmuyorum ; zira akil oyle bir yaratilis ile yaratilmistir ki hersey herseyle alakalandirilabilir ; ve bu etkili bir fikir telkinine donusebilir ... o halde ben alakasiz buldugum seyin sebebini; daha alakali ve cok yonlu hikmetleri olan bir seye gore kiyasladigimi solemeliyim .. sunu solemeliyim ilk sansli okuyucuya ; Allah insanlarin nurunu uzerlerinden alir mesela bilime inaniyor adam ama o bilimsel gelismelerle neyere varacagini bilmiyor ; fotosentezi biliyor, hayvanlarin yasama kosullarini , bakterileri biliyor eeeee e tamam biliyor ) bole bilmek olmaz ... nereye gidicen o bilgi ile .. o bilgi sana birseyleri cagristirmiyor mu ? o bilgiler sende ozel bir ruhsal heyecan ve bir goz kirpma kasti uyandirmiyor mu icinde : )) AYET ; Onlar kitap yuklu eseklere benzerler (Kuran) Allah, genelkulturu ve bilgi birikimi bakimindan kendini gelistirme cabasinda olan insanlarin aslinda o bilgiler ile akilsizca kalakaldiklari haber veriyor ... kisacasi uzerlerinden mana ve insana ozel o samimiyet aliniyor .. EINSTEIN ; dinsiz bilim topaldir .. der ... bunu bilimin Padisahi soluyor .. Alıntı
Φ dennise Gönderi tarihi: 5 Ocak , 2013 Gönderi tarihi: 5 Ocak , 2013 imanin tanimi:Dinin ortaya koyduğu doğmalara inanma, din inancı, kutsal inanç, inanç, itikat imanin tanimi degil bu : )) bu sadece yuzeysel bir bakis acisi .. ayriyetten de olabildikce disindan bakarak sanki icindeymissin gibi tanimlama yapmissin .. kisacasi imanin tanimi iman eden bir insanin anlatimi ile olur .. icinden ve kalpten gelen ilhamlarin araciligi ile olur ... yasayarak olur ; )) Bilim bunun neresinde bilim bunun icinde : )) ben de icindeyim .. sen disindan baktigin icin sana disinda gibi geliyor Alıntı
Φ omar123 Gönderi tarihi: 5 Ocak , 2013 Gönderi tarihi: 5 Ocak , 2013 Dini kitapları mecazi yönden bakmayı deneyenler oldu mu hiç ? Alıntı
∞ evrensel-insan Gönderi tarihi: 5 Ocak , 2013 Yazar Gönderi tarihi: 5 Ocak , 2013 iste bu dedigin en genel bir kanundur ; hayatin bir sirridir ... Kuranin da ayetidir ayni zamanda .. kim nere inaniyorsa hayat onun icin o onceliklerle sekilleniyor .. simdi bu engin bilgiyi sana haber veren sey nedir ? diceksin ki kendi aklim .. ama kendi aklinin nasil oluyor da buna mashar olabildigini aciklayamiyorsun : )) Bana haber veren bir sey yok. Bilgi orda isteyen ulasir. Yalniz ulasmak icin kendilik bilisselligi ve sorgulama gerekir. ben alakasiz bulmuyorum ; zira akil oyle bir yaratilis ile yaratilmistir ki hersey herseyle alakalandirilabilir ; ve bu etkili bir fikir telkinine donusebilir ... o halde ben alakasiz buldugum seyin sebebini; daha alakali ve cok yonlu hikmetleri olan bir seye gore kiyasladigimi solemeliyim .. Zaten bu zorlama bakis acisi senin konu ve kavrama bilimsel ve bilissel yanasmadiginin bir delili. Inanc mi, aklini ne tatmin ediyorsa, odur. sunu solemeliyim ilk sansli okuyucuya ; Allah insanlarin nurunu uzerlerinden alir mesela bilime inaniyor adam ama o bilimsel gelismelerle neyere varacagini bilmiyor ; fotosentezi biliyor, hayvanlarin yasama kosullarini , bakterileri biliyor eeeee e tamam biliyor ) bole bilmek olmaz ... nereye gidicen o bilgi ile .. o bilgi sana birseyleri cagristirmiyor mu ? o bilgiler sende ozel bir ruhsal heyecan ve bir goz kirpma kasti uyandirmiyor mu icinde : )) AYET ; Onlar kitap yuklu eseklere benzerler (Kuran) Allah, genelkulturu ve bilgi birikimi bakimindan kendini gelistirme cabasinda olan insanlarin aslinda o bilgiler ile akilsizca kalakaldiklari haber veriyor ... kisacasi uzerlerinden mana ve insana ozel o samimiyet aliniyor .. Aslinda merak ettigim "bunlari ben yaziyorum" diyecegine "bu yazilanlari Allah'ina yukleme" caban. Buna neden gerek duyuyorsun ki! Cunku iki turlu sorun yasiyorsun. Birincisi kendini bilmiyorsun, ikincisi Allah'in adina konusarak gunah isliyorsun. Senin aklinin Allah'ina ermemesi ile senin onun adina konusman da celisiyor. Ayrica senin gibi her bir inanirin, kendi Allah'ini da senin gibi konusturacagini dusunme. Cunku her bir inanirin Allah'i o inaniriun kendi beyin duzeyince dile geliyor. Boylece Allah inanirin beyninde ve dilinde farklilasiyor. EINSTEIN ; dinsiz bilim topaldir .. der ... bunu bilimin Padisahi soluyor .. Bir bilim kisisinin bilimsel yonu baskadir, kendi kisisel inanclari ve soylemleri baskadir. Einstein'in da kisiselinanclari ne bilimi ne de bilimselligi baglamaz. Sadece Einstein'i baglar. 1 Alıntı
∞ evrensel-insan Gönderi tarihi: 5 Ocak , 2013 Yazar Gönderi tarihi: 5 Ocak , 2013 imanin tanimi degil bu : )) bu sadece yuzeysel bir bakis acisi .. ayriyetten de olabildikce disindan bakarak sanki icindeymissin gibi tanimlama yapmissin .. kisacasi imanin tanimi iman eden bir insanin anlatimi ile olur .. icinden ve kalpten gelen ilhamlarin araciligi ile olur ... yasayarak olur ; )) bilim bunun icinde : )) ben de icindeyim .. sen disindan baktigin icin sana disinda gibi geliyor Ben de basligi din felsefesi temelinde yazdim. Yoksa ozel bir din felsefesi olan Islam degil. Senin bir sorunun da, her turlu din felsefesini sadece ozel bir din felsefesi islama ve onun ilahi Allah'a indirgemen. Dunyada baska o kadar cok din felsefesi ve tarihte gelmis gecmis o kasdar cok ilah var ki. Alıntı
∞ evrensel-insan Gönderi tarihi: 5 Ocak , 2013 Yazar Gönderi tarihi: 5 Ocak , 2013 Dini kitapları mecazi yönden bakmayı deneyenler oldu mu hiç ? Zaten Kuran'da Allah'i bulmak; ona mecazi yonden bakmaktir. 1 Alıntı
Φ dennise Gönderi tarihi: 5 Ocak , 2013 Gönderi tarihi: 5 Ocak , 2013 Bana haber veren bir sey yok. yani kendi kendine .. bunu sana saglayan yok .. Bilgi orda isteyen ulasir. bilginin orda olmasi ya da olmamasi onemli degildir ; onemli olan senin ona ulasip ulasmaman da degildir .. Yalniz ulasmak icin kendilik bilisselligi ve sorgulama gerekir. ewt , koru korune inanmak olmaz .. Zaten bu zorlama bakis acisi senin konu ve kavrama bilimsel ve bilissel yanasmadiginin bir delili. zorlama bakis acisi degil ; zorlama bakis acisinin acisindan bakarsak senin butun ifadelerin de zorlama bakis acisi olmus oluyor ... Aslinda merak ettigim "bunlari ben yaziyorum" diyecegine "bu yazilanlari Allah'ina yukleme" caban. ben yaziyorum ; Allah ilham ediyor .. ben aciz ve kolay pes edebilen bir varligim ; ama Allah mutlak Galib tir .. ben sadece buna inaniyorum .. hem de supesiz : ) Buna neden gerek duyuyorsun ki! buna gerek duysaydim bununla ugrasmazdim : ) direk konusurdum .. Cunku iki turlu sorun yasiyorsun. Birincisi kendini bilmiyorsun, emin ol bu acidan bakarsak ; sen de kendini bilmiyorsun anlami cikiyor : )) ikincisi Allah'in adina konusarak gunah isliyorsun. Allah her ise Onun adi ile baslamamizi istiyor .. insan yaptigi biseyde sureklilik getiremeyebilir zamanla iradesi kirilabilir vs .. Ama sadece Allah icin amel etmekte bir hazir guc vardir .. bu ise imanla kendini belli eder ,, ben bu hazir enerji kalkanini hazir buldum .. : ) Senin aklinin Allah'ina ermemesi ile senin onun adina konusman da celisiyor. bunu soleyebilmek icin senin aklinin Allahin aklina ermis olmasi ve benim aklimi da kusatmis olman gerekiyor . sen ise her ikisini de kendince indirgemektesin ,, Ayrica senin gibi her bir inanirin, kendi Allah'ini da senin gibi konusturacagini dusunme. ayetler acik ; hikmetli ve karsi koyulmaz objektifliktedir : )) insan ancak usluben ya da anlatim etkileyicili olarak farkliliklar gosterebilir ... ama Kuran ayni kuran .. hic degismedi : )) Cunku her bir inanirin Allah'i o inaniriun kendi beyin duzeyince dile geliyor. tabi ki .. Peygamber var , evliya var , veli var .. herkesin derinligi ayni degil .. insan hayati zamanla derinlesmektedir .. ama zamanla varilan sey zaten ayni sey ) Boylece Allah inanirin beyninde ve dilinde farklilasiyor. bunu putperestlere soylemektesin ; Einstein'in da kisiselinanclari ne bilimi ne de bilimselligi baglamaz. Sadece Einstein'i baglar. Einstein ortaya soyluyor bunu ama ; benim icin dinsizlik zordur demiyor ; alelade ortaya sunu soyluyor ; dinsiz bilim topaldir : ) bunu bilime kendini adayan kisi, ustun zekasi ile israrla soyluyor .. sen de EINsteinin bir bildiginin olabilecegini yok sayiyorsun .. EINSTEIN bu Alıntı
∞ evrensel-insan Gönderi tarihi: 5 Ocak , 2013 Yazar Gönderi tarihi: 5 Ocak , 2013 yani kendi kendine .. bunu sana saglayan yok .. . . . sen de EINsteinin bir bildiginin olabilecegini yok sayiyorsun .. EINSTEIN bu Tek tek cumlelerine yanit vermek yerine tek bir sey soyleyecegim. Senin ayet dedigin ve ondan ne algiladigin sadece seni baglar. Baska bir inaniri biler baglamaz. Cunku onun da ayni ayetten ne algiladigi onu baglar. Ustelik her ikinizin her turlu beyin duzeyi de farkli oldugundan ayni ayetten ayni algiyi bile almazsiniz. Sen sadece Allah'in adina konustugunun bilincinde degilsin. Ya da aklindan gecenleri sana Allah'inin verdigi sanrisindasin. Yalniz her iki halde de, gozlem veren senin vucut beyninden cikan yazidir. Yani ortada Allh'in yoktur. Ayrica dedigim gibi sden Allah adina konusma yetkisini kimden/neyden aliyorsun? Ustelik ben de senin ile yazisiyorum, Allah'in ile degil. Bence burada bilincalti kendi yazdiklarinin sorumlulugunu ve yukumlulugunu almaktan bir "kacis" var. Sonucta bunu baska bir kaynaga yuklemek hem kendi varliginin farkindasizligi hem de kendinden kacmak anlamina gelir. 1 Alıntı
Φ dennise Gönderi tarihi: 5 Ocak , 2013 Gönderi tarihi: 5 Ocak , 2013 Senin ayet dedigin ve ondan ne algiladigin sadece seni baglar. Baska bir inaniri bile baglamaz. bu zorlama bi izah olmus .. Kuran acik ve sabittir .. ilk gunku gibidir .. Cunku onun da ayni ayetten ne algiladigi onu baglar. ewt dogru .. ama israrla ayrimciligi tetiklemeye gerek yok : )) onemli olan herkesin farkli algiladigi sey aslinda ayni sey : ) Ustelik her ikinizin her turlu beyin duzeyi de farkli oldugundan ayni ayetten ayni algiyi bile almazsiniz. ayrimciligi tetiklemeye gerek yok : ) Sen sadece Allah'in adina konustugunun bilincinde degilsin. woow : )) bu beni bi cesit trans halinde konusuyorum yapar .. yekaze hali gibi .. farketmez .. Ya da aklindan gecenleri sana Allah'inin verdigi sanrisindasin. akli veren ve onun islevselligini yaratan Allah elbette ki aklin urettigi kucuk detaylarin da hakiki sorumlusudur .. Yalniz her iki halde de, gozlem veren senin vucut beyninden cikan yazidir. beyin dedigin sey de protein yigini kasilip gevseyen bir kas .. beynin baska bir aciklamasi var mi ? Yani ortada Allh'in yoktur. Allahin maddi karsiligi yok demek oluyor bu : )) Allahin olup olmadigini bilemezsin .. yoruma girer ; diceksin ki Allahin materyal bir karsiligi gozlemnememektedir .. gerisi yorumdur .. bilimsel degildir .. Ayrica dedigim gibi sden Allah adina konusma yetkisini kimden/neyden aliyorsun? Allahtan Bence burada bilincalti kendi yazdiklarinin sorumlulugunu ve yukumlulugunu almaktan bir "kacis" var. kacis yok yahu ne kacisi .. benden kacarlar genelde .. ben de tuttum mu birakmam zaten . Alıntı
∞ evrensel-insan Gönderi tarihi: 5 Ocak , 2013 Yazar Gönderi tarihi: 5 Ocak , 2013 bu zorlama bi izah olmus .. . . . benden kacarlar genelde .. ben de tuttum mu birakmam zaten . Yahu ne ayrimciligi. Islam felsefesi kendi bunyesinde tarihler boyu ayrildikca ayrilmis zaten. Eger Allah, Kuran, Muhammed v.s. tek olsaydi, bu ayrimlar olur muydu? Ayrimin tek sebebi her beynin kendi okudugunu kendi beyin duzeyi ile ve kendi inancini dogrulamasi ile algilamasidir. İslam dininde, fıkıh yani İslam hukuku konusunda anlayış, yöntem ve uygulama açısından farklı düşüncelere sahip mezhepler bulunur. Bu mezheplerin başlıcaları şunlardır. Sünni Mezhebinin takip ettiği dört büyük fıkıh mezhebi: Hanbeli mezhebi Hanefi mezhebi Maliki mezhebi Şafii mezhebi Şia Mezhebinin takip ettiği fıkıh mezhepleri: Caferi fıkhı İsmailiyye mezhebi, Zeydiyye mezhebi. Ayrıca diğer bağımsız fıkıh mezhepleri ve âlimleri de mevcuttur. Zahiri mezhebi Bu mezheplerden Sünni İslam inanışında yaygın olanları Malikî, Hanefî, Şafiî ve Hanbelî mezhepleridir. Bu nedenle bu dört mezhebe zaman zaman dört büyük fıkıh mezhebi denmiştir. Bak bunlar sadece fikih farklari. İslam dininde Sünnilik Şiilik ve Haricilik olmak üzere üç ana mezhep vardır. Bu mezhepler de çeşitli açılardan kendi içinde alt mezheplere ayrılır. Sünniler günümüzde itikad (inanç) açısından Maturidilik ve Eşarilik, fıkhi açıdan da Hanefi, Şafii, Maliki ve Hanbelî mezheplerine bağlıdırlar. Bu dört mezhepten ilki olan Hanefi mezhebi itikad olarak Maturidiliğe diğer üç mezhep ise Eşariliğe bağlıdırlar. Bu mezhepler dışında, Sünnilik'te olan icma-i ümmete, kıyasa ve re'ye başvurulmasını kabul etmeyen, her sorunun çözümünü yalnızca Kur'an'da, Sünnette sahabe ve tabiunun görüş ve uygulamalarında arayan bir grup daha vardır. Bunlar; Selefiyye veya Selefiyyun (geçmişe bağlılar) olarak anılır. Bu düşünceye bağlı olanlar ortaya çıkan yeni sorunlara çözüm bulmakta yetersiz kaldıkları için fazla yandaş kazanamamışlardır. Hanbelî mezhebi, Selefiyye anlayışına en yakın Sünni mezhep olarak tanınır. Ayrıca günümüz Sünni alimleri tarafından Selefiler, Sünni olarak görülmezler, Mücessime olarak görülürler Şiîlerin günümüzde bağlı olduğu en büyük fırka ise İmamiyye (Caferiyye) dir. Bunun dışında sayıları az olmakla birlikte Zeydiyye ve İsmailîyye fırkaları da günümüze ulaşmıştır. Haricilerin ise günümüze ulaşmış olan tek fırkası İbadiyyedir. Sünnilik İtikati Açıdan Mezhepler İtikadi açıdan Sünni mezhepler iki tanedir. Maturidi Mezhebi; İmam Maturidi tarafından kurulmuştur. Eş'ari Mezhebi; İmam Eş'ari tarafından kurulmuştur. Bu iki mezhep temelde birdir. Ancak teferruata ait kırka yakın konuda fikir ayrılığına düşmüşlerdir. Fikir ayrılığına düştükleri konular sadece ayrıntılardan ibarettir. Ameli (Fıkhi) Açıdan Mezhepler Ehl-i Sünnet itikadında, ameli konularda dört mezhep vardır. Hanefi mezhebi; İmam Ebu Hanife'ın adını taşıyan mezheptir. Şafii mezhebi; İmam Şafii'ın adını taşıyan mezheptir. Maliki mezhebi; İmam-ı Malik'ın adını taşıyan mezheptir. Hanbelî mezhebi; İmam Ahmed İbni Hanbelın adını taşıyan mezheptir. Şiilik Caferilik; İmam Cafer-i Sadık'ın adını taşıyan mezheptir. Zeydilik; İmam Zeynel Abidin'in oğlu Zeyd bin Ali'nin adını taşıyan mezheptir. İsmailîlik; İmam Cafer-i Sadık'ın büyük oğlu imam İsmail bin Cafer'in adını taşıyan mezhep. Haricilik Siyasi, itikadi veya tarihi bazı ihtilaflar nedeniyle Hariciler kendi içlerinde de çeşitli gruplara ayrılmışlardır. Bu grupların bazıları İslam dininin temel akide kaidelerini takip ederken, bazıları İslam dininin itikadi prensiplerinden ayrılarak İslam dairesi dışı ilan edilmiş ve İslam dinin dışında incelenmiştir. Fakat bu grupların da temelleri Haricilere ve İslam dinine dayanır. Harici Grupların Başlıcaları Ezarika Necedat Acaride İbadiyye İslam Dini Dairesi İçinde Sayılmayan Hariciler Bu iki fırka, itikadi sebepler nedeniyle çoğunlukla İslam dini dairesi dışında ele alınırlar. Meymuniye Yezidiye Sahi senin islam felsefen hangi fikih hangi mezhep? Alıntı
Φ dennise Gönderi tarihi: 5 Ocak , 2013 Gönderi tarihi: 5 Ocak , 2013 ne guzel seriye baglamistik ; kopyala-yapistir yaptin Alıntı
∞ evrensel-insan Gönderi tarihi: 5 Ocak , 2013 Yazar Gönderi tarihi: 5 Ocak , 2013 ne guzel seriye baglamistik ; kopyala-yapistir yaptin Sonucta bu sosyal bilgiler biliniyor. O yuzden senin teklestirme temelli algi, bilgi, tanri, kuran, ayet v.s. caban bosuna. 1 Alıntı
Φ dennise Gönderi tarihi: 5 Ocak , 2013 Gönderi tarihi: 5 Ocak , 2013 Sonucta bu sosyal bilgiler biliniyor. O yuzden senin teklestirme temelli algi, bilgi, tanri, kuran, ayet v.s. caban bosuna. Allah bildirgidinden sorucak ; ben size dagilip ayrilmayin gucunuz gider dedim mi demedim di dicek : ) inkar edenler bile birbirlerini destekler eger siz bunu yapmazsaniz birbirinizle iyi gecinmezseniz yeryuzunde buyuk fesatlar cikar dedim mi demedim mi dicek : )) senin bahsettigin o ayrimlar ; dallar kollar mezhepler ayetin bir disavurumu hukmundedir .. cunku su an yeryuzunde fesat var .. suriye ayri misir ayri afganistan oyle .. islam alemi ayetlerin evrensel oldugunu ispatliyor pardon Sozde islam alemi .. Allah katinda kimin musluman oldugunu bilemeyiz .. Alıntı
∞ evrensel-insan Gönderi tarihi: 5 Ocak , 2013 Yazar Gönderi tarihi: 5 Ocak , 2013 Allah bildirgidinden sorucak ; ben size dagilip ayrilmayin gucunuz gider dedim mi demedim di dicek : ) inkar edenler bile birbirlerini destekler eger siz bunu yapmazsaniz birbirinizle iyi gecinmezseniz yeryuzunde buyuk fesatlar cikar dedim mi demedim mi dicek : )) senin bahsettigin o ayrimlar ; dallar kollar mezhepler ayetin bir disavurumu hukmundedir .. cunku su an yeryuzunde fesat var .. suriye ayri misir ayri afganistan oyle .. islam alemi ayetlerin evrensel oldugunu ispatliyor pardon Sozde islam alemi .. Allah katinda kimin musluman oldugunu bilemeyiz .. Sen onu birakta, senin ayrimin nedir ve neden odur? Cunku bunlardan birini secmek ile sen de, dusunce, davranis, inancsal ve ideolojik dogru olarak "dagilip/ayrilmis" durumdasin. Alıntı
∞ evrensel-insan Gönderi tarihi: 5 Ocak , 2013 Yazar Gönderi tarihi: 5 Ocak , 2013 Sünniler günümüzde itikad (inanç) açısından Maturidilik ve Eşarilik, fıkhi açıdan da Hanefi, Şafii, Maliki ve Hanbeli mezheplerine bağlıdırlar. Benim dedem ve babam kendilerinin, sunni hanefi ve maturidi olduklarini soylerlerdi. Sen senin ne oldugunu biliyor musun? Alıntı
Φ omar123 Gönderi tarihi: 5 Ocak , 2013 Gönderi tarihi: 5 Ocak , 2013 Zaten Kuran'da Allah'i bulmak; ona mecazi yonden bakmaktir. Ben şapka çıkartırım bu söze Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.