Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

carew76

Önerilen İletiler

Ben bir şiiyim.Ama sünni alimlerinin 4 hak mezhep var demedinden çok rahatsızlık duyuyorum.çÜNKÜ BİZDE NAMAZ KILIYOZ oruç tutuyoz zekat veriyoz ama biz mezhep dışı oluyoz.bu bize resmen siz cennete gidemiyeceksiniz demektir.bu konu ile ilgili cevaplarınızı bekliyorum

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Cevaplar 104
  • Tarih
  • Son Cevap

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

kimin nereye gideceğine kim karar veriyor anlamıyorum ben.çok saçma allahla kul arasına kimse giremez.inançlarınıza göre yaşarsınız ve bunları yaşatırsınız kimsenin bunları müdahalesi yada ipotek altına alması mümkün değildir.bahsettiğiniz kişiler cennetin tapusunu ellerinde mi bulunduruyorlar acaba))

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...

Bu kadar merak etmeyin ben sizi aydinlatayim

Söyle soyleyeyim Cennette gitmek icin o su bu gibi dinler mutlak degildir Kurandan bir ayetin soyle oldugunu hatirliyorum

Herkesin dini kendinedir biz dogruyu gosterir ve onu bulmalarini umariz

Bazi insanlarin dediginiz gibi sunlari yapmassan cennete gidemessin gibi sacma cumlelerini kiniyorum.

insanlara dogduklari anda kendi dini kitaplari yüreklerinin icinde verilmistir Hic kimse birini senin icindeki hazine senin kitabin kirli demesin Cunku akan su kirliyse bu onun kaynaginin kirli oldugunu gostermez sadece yataginin kirli oldugunu gosterir.iste eger icimizdeki dogru kirlenmemis kaynaktan beslenerek hayatimizi ona gore sekillendirirsek cennet bize bir armagan olarak gelecektir zannediyorum ama tabiki bunun ne olacagini tek kisi bilir.

islam once türklerini eger iyi arastirmissaniz biseyle karsilasirsiniz onlarda sukrediyor ve kendilerini yaratana tesekkurlerini sunuyorlardi iyi kalpli ve yurekli davraniyor ve insanlari (dusmanlari dahi olsa) kirmak istemiyorlardi. Bu arada sunu soyleyeyim Cennet Hz. Adem tarafindan beri var oldugu bilinen bir armagandir. Yani yeni versiyonu cikmis yeni icat edilmis bisey degildir.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...
Bu kadar merak etmeyin ben sizi aydinlatayim

Söyle soyleyeyim Cennette gitmek icin o su bu gibi dinler mutlak degildir Kurandan bir ayetin soyle oldugunu hatirliyorum

Herkesin dini kendinedir biz dogruyu gosterir ve onu bulmalarini umariz

Bazi insanlarin dediginiz gibi sunlari yapmassan cennete gidemessin gibi sacma cumlelerini kiniyorum.

insanlara dogduklari anda kendi dini kitaplari yüreklerinin icinde verilmistir Hic kimse birini senin icindeki hazine senin kitabin kirli demesin Cunku akan su kirliyse bu onun kaynaginin kirli oldugunu gostermez sadece yataginin kirli oldugunu gosterir.iste eger icimizdeki dogru kirlenmemis kaynaktan beslenerek hayatimizi ona gore sekillendirirsek cennet bize bir armagan olarak gelecektir zannediyorum ama tabiki bunun ne olacagini tek kisi bilir.

islam once türklerini eger iyi arastirmissaniz biseyle karsilasirsiniz onlarda sukrediyor ve kendilerini yaratana tesekkurlerini sunuyorlardi iyi kalpli ve yurekli davraniyor ve insanlari (dusmanlari dahi olsa) kirmak istemiyorlardi. Bu arada sunu soyleyeyim Cennet Hz. Adem tarafindan beri var oldugu bilinen bir armagandir. Yani yeni versiyonu cikmis yeni icat edilmis bisey degildir.

7222[/snapback]

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

öncelikle şunu belirmek isterim alimler eğer 4 hak mezhep var demişse ve bunların dışındakiler cennete giremeyecek diye bir şey söylememişlerdir imam_ı azam şöyle söylüyor eğer bizim söylediğimiz bir sözde dahi hata varsa ve bu hatayı kanıtlayacak sahih bir deliliniz varsa bize uymayın o delile uyun demiştir. allahın kuranda belirtilen kesin bir hükmü reddetmek islamdan çıkmaktır.uran ve hadise uyulduğu zaman hangi mezhepten olursa olsun cennete gider. allah kime hidayeti nasip etmişse hidayete erer.17 - Ey Muhammed! Baksaydın güneşin doğduğu zaman mağaranın sağ tarafına yöneldiğini, batarken de sol taraftan onları makaslayıp geçtiğini görürdün. Onlar, mağaranın geniş bir yerinde idiler. İşte bu Allah'ın mucizelerindendir. Allah kime hidayet ederse, işte o, hakka ulaşmıştır; kimi de hidayetten mahrum ederse, artık ona doğru yolu gösterecek bir dost bulamazsın.(kehf ) ayette görüldüğü gibi allah kime hidayet verirse doğru yol onundur. şii mezhebini bilmem ama şunu söyleyebilirim ki kuran ve sünnete aykırı birşey varsa o doğru yol değildir. şii mezhebinden olan kişiler namazlarını nasıl kılıyorlar? oruçları nasıl tutuyorlar? zekatlarını nasıl veriyorlar? bunları tam olarak bilmiyorum onun için biri genişçe açıklasa ona göre bir şey söylesek daha iyi olur. ayrıca www.mymmoon.com unda bahsettiği ayetin iniş sebebi de şudur: Ebu Hayyan der ki: Bunun inme sebeplerinden olarak şöyle zikretmiştir: "Peygamber (s.a.v.)'e kâfirler: "Bırak bu tuttuğun davayı biz sana istediğin kadar mal, servet verelim, kızlarımızdan dilediğinle evlendirelim ve seni üzerimize melik yapalım, eğer bunu yapmazsan gel bizim ilâhlarımıza tap, biz de senin ilâhına tapalım, müşterek olalım, hayır hangisinde ise ona hepimiz de ulaşmış oluruz" demişlerdi. Bir de onun en çok buğzedeni Kureyş'ten olduğu ve bir sene kendilerinin tanrılarına ibadet etmesini ve kendilerinin de bir sene onun tanrısına ibadet edeceklerini söylemiş olduklarından dolayı onlardan uzaklaşmak ve o teklifin asla olacak şey olmadığını haber vermek için Allah Teâlâ bu sûreyi indirdi." ayetinmealide şöyledir;

De ki: Ey kâfirler

 

2 - Sizin taptıklarınıza ben tapmam.

 

3 - Siz de benim taptığıma tapıcılar değilsiniz.

 

4 - Ben asla sizin taptıklarınıza tapacak değilim.

 

5 - Siz de benim taptığıma tapacak değilsiniz.

 

6 - Sizin dininiz size, benim dinim banadır (kafirun süresi)

şunu da belirtmek istiyorum ki allahu teala her kavme bir peygamber göndermiştir. sırf HZ MUHAMMED (SAV) göndermemiştir. eskiden türkler eğer şaman dininde ise onlarda ccehennemliktir. bir insan islam dini dışında ise istese düyanın en iyi şeylerini yapsın yine cehennemliktir.çünkü allahın getirdiği dine mensup değildir.

ayrıca allahın diğer kavimlere elçi getirdiğine dair kanıt isteyen varsa ankebut suresini okumasını tavsiye ediyorum (tabi gerçekten kendi fikirlerine sahip çıkıyorsanız) eğer bir insan allahın dininden haberi olmamışsa bu kişi cennete gitme ihtimali vardır.

bir başka meselede alim diye bildiğimiz insanlara kesinlikle ileri geri konuşmayalım eğer yanlış olduklarını kesin olarak biliyorsanız gidin onlara söyleyin muhatabınız onlardır tartışma alanı değildir. ayrıca elinde delil olmayan kişi dinle ilgili hüküm vermesin burda ilmi değerlerinizi görelim ************* değil çünkü peygamber efendimiz(sav) şöyle buyuruyor: 'kim dinle ilgili bir hüküm verirse kendine cehennemde bir yer hazırlasın'

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

ALİM DEDİKLERİMİZ HAKKINDA İLERİ GERİ KONUŞMAYALIMDA SONUÇTA ONLARDA İNSANDIR HATA YAPABİLİRLER HATA YAPMAMIŞTIR DEMEK ALLAHA ORTAK KOŞMAKTIR... BEN 4 HAK MEZHEP OLDUĞUNA İNANMIYORUM AYRICA MEZHEP OLDUĞUNA DA İNANMIYORUM. KURAN BİRDİR HERKEZ ANLADIĞINI ÇIKARIR ALLAH İÇİMİZDEKİNİNDE İÇİNİ BİLENDİR MUTLAK DOĞRU ONA AİTTİR. 4 HAK MEZHEP VARDIR DİĞEREK ALLAH IN İŞİNE KARIŞMAYIN. BUNUN İÇİNDE BULUNMAYANIN CENNETE GİDEMİYECEĞİNİN GARANTİSİNİ KİM VERİYOR... KURAN TÜM İNSANLARA İNDİRİLMİŞTİR. SADECE ALİMLERE DEĞİL. ÖYLE OLSA BUNU ALİMLER YORUMLASIN İNSANLARA YORUMLADIKLARI BİÇİMDE AÇIKLASIN DERDİ.... MUTLAK DOĞRUYU ALLAH BİLİR KİMİN CENNETE KİMİN CEHENNEME GİDECEĞİNİ ALLAH BİLİR........ BEN BİLİRİM DİYEN ORTAK KOŞAR..... AYRICA ŞUANDA CENNETTE CEĞENNEMDE BOŞTUR ŞUANDA KİMSE ORDA YOKTUR TABİİ BU BENİM FİKRİM....

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

sevgili chromakey

 

Bence yanlış düşünüyosun.4 mezhep vardır.Hepsi doğrudur.Bunu bi misallede açıklayabilirim.Mesela bi doktor.Çölden gelmiş bi hastası var.Doktor"bu hastaya çabuk su verin" der.Sonra mide ameliyatından çıkmış bi hasta gelir ama doktorun yanında başka yardımcı vardır.Doktor yardımcısına"bu hastaya su vermeyin" der.Sonra bu yardımcılar aralarında konuşurken biri "bana doktor bu hastaya su verin dedi" dedi.Diğeri ise "banada doktor su vermeyin dedi"der.E bu uygulamaların ikiside doğrudur.Ama ikiside farklıdır.İşte mezhepte böle bişidir.Herkesin durumuna göre değişiktir din.Ama değişikte olsa hepsi doğrudur.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

rica etsem bana tam olarak şiilerin yaptıkları ibadetlerini kısaca anlatabilirmisin?

8756[/snapback]

 

 

sana anlatıyım kardes bende şiiyim ama bu anlattıklarımın hepsi dogru şiiler aynı sünniler gibi 5 vakit namaz kılarlar ama kılıs sekli farklıdır sünniler ellerini baglarlar sunnet diye ama şiilere gore de eli açık kılınmalıdır.ve bir konudada şiiler ogle ezanında ogle ve ikindiyi bir aksam ezanından sonrada aksam ve yatsı namazlarını bir kılarız.bu konuda biraz gulebilirsiniz ama bunun dogrulugunu diyanet baskanınızda acıkladı(sünni) şiilerİN sunnet namazlarını kılmaları farz deildir aynı şafilerde oldugu gibi ve ramazan ayında oruc tutarız.ancak sizden 13 dk sonra acarız cunku bizim aksam ezanı sizinkinden 13 dk sonra okunur.

 

bi taneside halifelik konusu size gore 4 halife vardır ama hz.muhammedin bi hadisi var sünni kaynaklarında benim halifem 12 kişidir ve kureys kabilesindendir ama ne ömer ne ebubekir nede osman kureystendir.beni anlıyomusun bu konuyu iyi bi düsün

 

kureys kabilesinden olan hz.alidir ve onun cocukları hz.hasan ve hz.hüseyin diye gitmekte bu 12 kişi bu 12 kişide hz.muhammedin TORUNLARIDIR.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
rica etsem bana tam olarak şiilerin yaptıkları ibadetlerini kısaca anlatabilirmisin?

8756[/snapback]

 

 

sana anlatıyım kardes bende şiiyim ama bu anlattıklarımın hepsi dogru şiiler aynı sünniler gibi 5 vakit namaz kılarlar ama kılıs sekli farklıdır sünniler ellerini baglarlar sunnet diye ama şiilere gore de eli açık kılınmalıdır.ve bir konudada şiiler ogle ezanında ogle ve ikindiyi bir aksam ezanından sonrada aksam ve yatsı namazlarını bir kılarız.bu konuda biraz gulebilirsiniz ama bunun dogrulugunu diyanet baskanınızda acıkladı(sünni) şiilerİN sunnet namazlarını kılmaları farz deildir aynı şafilerde oldugu gibi ve ramazan ayında oruc tutarız.ancak sizden 13 dk sonra acarız cunku bizim aksam ezanı sizinkinden 13 dk sonra okunur.

 

bi taneside halifelik konusu size gore 4 halife vardır ama hz.muhammedin bi hadisi var sünni kaynaklarında benim halifem 12 kişidir ve kureys kabilesindendir ama ne ömer ne ebubekir nede osman kureystendir.beni anlıyomusun bu konuyu iyi bi düsün

 

kureys kabilesinden olan hz.alidir ve onun cocukları hz.hasan ve hz.hüseyin diye gitmekte bu 12 kişi bu 12 kişide hz.muhammedin TORUNLARIDIR.

10159[/snapback]

bütün halifeler Kureystendir ya sacmalama Mekkenin hepsi Kureysli zaten sen Hasimi ile karistiriyorsun

hz. Ali Hz HZ.hz.muhammed gibi kureysin Hasimi kolundandir

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

rica etsem bana tam olarak şiilerin yaptıkları ibadetlerini kısaca anlatabilirmisin?

8756[/snapback]

 

 

sana anlatıyım kardes bende şiiyim ama bu anlattıklarımın hepsi dogru şiiler aynı sünniler gibi 5 vakit namaz kılarlar ama kılıs sekli farklıdır sünniler ellerini baglarlar sunnet diye ama şiilere gore de eli açık kılınmalıdır.ve bir konudada şiiler ogle ezanında ogle ve ikindiyi bir aksam ezanından sonrada aksam ve yatsı namazlarını bir kılarız.bu konuda biraz gulebilirsiniz ama bunun dogrulugunu diyanet baskanınızda acıkladı(sünni) şiilerİN sunnet namazlarını kılmaları farz deildir aynı şafilerde oldugu gibi ve ramazan ayında oruc tutarız.ancak sizden 13 dk sonra acarız cunku bizim aksam ezanı sizinkinden 13 dk sonra okunur.

 

bi taneside halifelik konusu size gore 4 halife vardır ama hz.muhammedin bi hadisi var sünni kaynaklarında benim halifem 12 kişidir ve kureys kabilesindendir ama ne ömer ne ebubekir nede osman kureystendir.beni anlıyomusun bu konuyu iyi bi düsün

 

kureys kabilesinden olan hz.alidir ve onun cocukları hz.hasan ve hz.hüseyin diye gitmekte bu 12 kişi bu 12 kişide hz.muhammedin TORUNLARIDIR.

10159[/snapback]

bütün halifeler Kureystendir ya sacmalama Mekkenin hepsi Kureysli zaten sen Hasimi ile karistiriyorsun

hz. Ali Hz HZ.hz.HZ.hz.muhammed gibi kureysin Hasimi kolundandir

11810[/snapback]

 

 

o zaman 12 halifesi var hz.muhammedin tüm hadis kitaplarında var kabileye gelirsek omer;ebubekir;ve osman israilogullarından deiller ben onu yazmaya gerek duymamıştım şimdi beni anladınmı o hadis tamamıyla benim halifem benden sonra 12 kişidir kureys kabilesindendir ve israilogullarındandır ama ebubekir osman ve omer bu kapsama girmiyo bu konuda hadi seni haklı saysam deil ama 12 halifem var hadisi var ama siz 4 tane halife var diyosunuz 8 tanesi nerde bunu açıklarmısın.

 

 

ben sana bazı orneklerde veriyim onların neden halife olmadıgına her nekadar basa gecseler bile. hz.muhmmed ebubekiri lanetlemiştir bunu duydunmu duyamazsın

 

hz.HZ.hz.muhammed bi ordu hazırlamıstı ve kim usamenin ordusundan ayrılırsa allah ona lanet eylesin demiştir ama ebubekir ordudan ayrılarak onun sozune itaat etmemiştir.peygamberin lanetledigi bir kişide halife felan olamaz

 

ve osmana gelelim o ebubekirdende kotu zaten ebubekir İLK 5 İMAN getirenlerdendi ama osman onu kandırdı.osman sizin hz.muaviye dediginiz kişiyi basa getirerek en buyuk sucu işledi muaviyenin carsamba gunu cuma namazı kıldırdıgını biliyormusun.ve bir tane hristiyan karısı vardı.zaten onun oglu yezit de

peygamberimizin torununu oldurdu buna ne diceksin.kafasını kestirdi ve kafası onune getirildiginde dudagına vurdu (peygamberin optugu dudaklar)

 

 

bunları basa getirenlerin kim oldugunu anladın herhalde

 

 

Hz HZ.hz.muhammed de zaten Hz aliyi halife tayin etmişti olmeden once veda seyini bilyorsundur ondan once hatta ebubekir osman omer onu tebrik etmişlerdir

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

sen 12 imamdan mi bahsediyorsun???

11853[/snapback]

sana bisi deyim mi dediklerinin asli esasi yok ben bunlari uzmanlarindan dinliyorum

kitaplarindan okuyorum bana kaynak ver Ebubekir meselesini 1 ikincisi Osman Muaviyeyi nasil basa geciriyor o öldükten cok sonra basa gecti Muaviye

Osman As tolerens gösteren biriydi Ömer as gibi degildi

sen neye dayanarak ilk üc halifeyi lanetlersin onlari halife saymazsin

Hz. Ali de ne Allah ne Hz. Peygamberce tayin edildi

Hz. Aliye canim feda, ama onu sevmek icin digerlerini lanetlemen gerkmez

hele Peygamberimizin en yakin dostuna magara arkadasina Kuranda bile zikredilen bir kisiye asere-i mübesserenin ilkine Hz. Peygamber lanet etmistir diyemezsin dersen Hz. Peygambere iftira etmis olursun ve yine onun hadisine göre cehennemdeki yerini hazirlamis olursun.

Hz. Peygambere bir sözü isnad ederken dikkatli ol!!!!

Yezid le dediklerin arasinda ise bir baglanti yok kendini zorlama

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Hz HZ.hz.HZ.hz.muhammed de zaten Hz aliyi halife tayin etmişti olmeden once veda seyini bilyorsundur ondan once hatta ebubekir osman omer onu tebrik etmişlerdir

11852[/snapback]

böyle bir olay olmamistir

kimsenin bilmedigini sen nerden biliyorsun???

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

öncelikle herkese selam.ben yeni üye oldum ve ilk mesajımı bu konuya yazıyorum.

arkadaşlar bu sünni-şii tartışmasını 1400 senedir kimse çözememiştir.şimdi kalkıpta bunca senedir çözülemeyen bu konuyu biz mi çözeceğiz.ben bu konu hakkında çok araştırma yaptım.sünni ve şiiler arasındaki anlaşmazlığın tek sebebi siyasi anlaşmazlıktır.ameli konularda anlaşmazlık yoktur.ben bir sünniyim fakat namazlarımı ben de ara sıra cem ederek kılıyorum mesela.ben mustafa islamoğlunun imamlar ve sultanlar adlı kitabını okuduğumda tamam dedim ben de şii oluyorum.gerçekten şiiler hz. alinin şehadetinden sonra çok zulüm görmüşlerdir,yazmaya kalksam sayfalar yetmez.bu konu çok hassas bir konu ve anlayabilmek için sağlam kaynaklardan okumak gerek ve bu konu üzerine düşünmek gerek.

carew76 kardeşim senin dediğin gibi peygamber efendimiz hz. aliyi halife tayin etseydi sence hz. ali; hz. ebu bekire,hz. ömere ve hz. osmana biat edermiydi.biliyorsun ki peygamber efendimizin buyruğu bizim için bağlayıcıdır. muaviye ile savaştığı gibi onlarla da savaşmazmıydı.elbette onların da her beşer gibi hata ypma yanılma olasılığı mevcuttur.bırakalım bu olanları tartışmayı sadece bu konuyu dediğim gibi sağlam kaynaklardan araştıralım ve anlamaya çalışalım.şiilik ve sünnicilik yapmayalım.biz bir ümmetiz hedefimiz belli,aynı amaç uğruna cihadımızı verelim.imam humeyninin bir lafıyla kapatmak istiyorum

"şiilik ve sünnicilik yapanlar ya ahmaktır ya da amerikan ajanıdır."

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

sen 12 imamdan mi bahsediyorsun???

11853[/snapback]

sana bisi deyim mi dediklerinin asli esasi yok ben bunlari uzmanlarindan dinliyorum

kitaplarindan okuyorum bana kaynak ver Ebubekir meselesini 1 ikincisi Osman Muaviyeyi nasil basa geciriyor o öldükten cok sonra basa gecti Muaviye

Osman As tolerens gösteren biriydi Ömer as gibi degildi

sen neye dayanarak ilk üc halifeyi lanetlersin onlari halife saymazsin

Hz. Ali de ne Allah ne Hz. Peygamberce tayin edildi

Hz. Aliye canim feda, ama onu sevmek icin digerlerini lanetlemen gerkmez

hele Peygamberimizin en yakin dostuna magara arkadasina Kuranda bile zikredilen bir kisiye asere-i mübesserenin ilkine Hz. Peygamber lanet etmistir diyemezsin dersen Hz. Peygambere iftira etmis olursun ve yine onun hadisine göre cehennemdeki yerini hazirlamis olursun.

Hz. Peygambere bir sözü isnad ederken dikkatli ol!!!!

Yezid le dediklerin arasinda ise bir baglanti yok kendini zorlama

11854[/snapback]

 

iyi o zaman sana tek bişey dicem şimdi hatırlamıyorum tarihçinin adını arastırsam bulurum 2.halife donemine kadar eli açık namaz kılınıyormus bunu goren ikinci halife osman olması lazım insanlar ellerini baglarmıslar saygın kişiler onunde onunda hosuna gitmiş ve bizde allahın karsısında boyle duralım demiş bunu getirmiş bu bikere doru siz kendi namazınızı bile farz bilmiyorsunuz yok eli baglamak sunnetmiş ama eli açıkda kılınsada batıl olmaz diyorsunuz oyle sey olurmu namazın turlu kılınıs sekli olmaz maliki mezhebine hak mezhep diyosunuz ama eli açık kılıyo o mezhep siz eli baglı oyle sey olurmu bi tanesini kabul edin yaeli açık ya eli baglı bunun sunneti felan olmaz

 

bide sana bir kitap oneririm gercekten bak sana samimiyetimle soyluyorum begenirsin begenmezsin sana kalmıs bagdat alimleri konferansı şia ve ehli sunnet alimlerinin tartısmasını içerir o kitabı okuyup bana o zaman ne dusundugunu soylersen sevinirim ozellikle kitabın halifelik konusu

 

seninlede halifelik konusunu burda tartısmak istemem kapat konuyu burda konusmak yersiz benim oyle dedigime bakma benim annemde sunni ama 4 hak mezhep yuzunden bazen sünnileri bogasım geliyo :) ama kızıyorum bide kendini benim yerime koy haklı çıkmak istiyorum

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Hz HZ.hz.HZ.hz.HZ.hz.muhammed de zaten Hz aliyi halife tayin etmişti olmeden once veda seyini bilyorsundur ondan once hatta ebubekir osman omer onu tebrik etmişlerdir

11852[/snapback]

böyle bir olay olmamistir

kimsenin bilmedigini sen nerden biliyorsun???

11855[/snapback]

 

 

o kimsenin bilmedigi deil kabul etmedigidir saygılarımla

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

sen 12 imamdan mi bahsediyorsun???

11853[/snapback]

sana bisi deyim mi dediklerinin asli esasi yok ben bunlari uzmanlarindan dinliyorum

kitaplarindan okuyorum bana kaynak ver Ebubekir meselesini 1 ikincisi Osman Muaviyeyi nasil basa geciriyor o öldükten cok sonra basa gecti Muaviye

Osman As tolerens gösteren biriydi Ömer as gibi degildi

sen neye dayanarak ilk üc halifeyi lanetlersin onlari halife saymazsin

Hz. Ali de ne Allah ne Hz. Peygamberce tayin edildi

Hz. Aliye canim feda, ama onu sevmek icin digerlerini lanetlemen gerkmez

hele Peygamberimizin en yakin dostuna magara arkadasina Kuranda bile zikredilen bir kisiye asere-i mübesserenin ilkine Hz. Peygamber lanet etmistir diyemezsin dersen Hz. Peygambere iftira etmis olursun ve yine onun hadisine göre cehennemdeki yerini hazirlamis olursun.

Hz. Peygambere bir sözü isnad ederken dikkatli ol!!!!

Yezid le dediklerin arasinda ise bir baglanti yok kendini zorlama

11854[/snapback]

 

 

 

 

 

 

iyi o zaman sana tek bişey dicem şimdi hatırlamıyorum tarihçinin adını arastırsam bulurum 2.halife donemine kadar eli açık namaz kılınıyormus bunu goren ikinci halife osman olması lazım insanlar ellerini baglarmıslar saygın kişiler onunde onunda hosuna gitmiş ve bizde allahın karsısında boyle duralım demiş bunu getirmiş bu bikere doru siz kendi namazınızı bile farz bilmiyorsunuz yok eli baglamak sunnetmiş ama eli açıkda kılınsada batıl olmaz diyorsunuz oyle sey olurmu namazın turlu kılınıs sekli olmaz maliki mezhebine hak mezhep diyosunuz ama eli açık kılıyo o mezhep siz eli baglı oyle sey olurmu bi tanesini kabul edin yaeli açık ya eli baglı bunun sunneti felan olmaz

 

bide sana bir kitap oneririm gercekten bak sana samimiyetimle soyluyorum begenirsin begenmezsin sana kalmıs bagdat alimleri konferansı şia ve ehli sunnet alimlerinin tartısmasını içerir o kitabı okuyup bana o zaman ne dusundugunu soylersen sevinirim ozellikle kitabın halifelik konusu

 

seninlede halifelik konusunu burda tartısmak istemem kapat konuyu burda konusmak yersiz benim oyle dedigime bakma benim annemde sunni ama 4 hak mezhep yuzunden bazen sünnileri bogasım geliyo :) ama kızıyorum bide kendini benim yerime koy haklı çıkmak istiyorum

12305[/snapback]

 

 

 

kardes sana o kitaptan bir kesit gosteriyim bu yasanmıs bi olay cok eski osman lı donemlerinde felan o zaman o konferanstan sonra ırak halkının yuzde 70 kısmı şia oldu işte sana bir kesit

 

 

Abbasi:

 

- Caferller üç halifenin (Ebubekir, Ömer ve Osman'ın hilafetini kabul etmedikleri gibi onların) iman getirdiklerini de kabul etmezler. Bu ise, gerçek dışı bir şeydir. Çünkü eğer onlar imanlı değilse, Peygamber niçin onlarla akrabalık bağı kurmuştur?

 

Alevi:

 

- Caferller bu üç kişinin kalben iman getirmediklerini savunur. Onlar İsHim'ı zahirde kabul etmişlerdi. ResuluIlah (s.a.a) kelime-i şehadeti ikrar eden herkesi, münafık olsa dahi, Müslüman kabul eder, onlarla Müs- lüman hukuku çerçevesinde münasebet kurardı. Dolayı- sıyla o hazretin onlarla akrabalık ilişkisine girmesi bu açıdandır.

 

Abbasi:

 

- Mesela, Ebubekir'in imansızlığına deliliniz nedir?

 

Alevi:

 

43

 

 

 

- Bu hususta birçok kesin kanıt vardır. Ezcümle, Ebubekir, Hz. HZ.hz.muhammed'e defalarca karşı gelmiştir; örneğin Usame'nin ordusuna katılmaması ve Peygambe- rin bu husustaki emrine karşı çıkması gibi. Oysa yüce Allah Kurlan'da şöyle buyuruyor: "Hayır, Rabbine and. olsun ki, aralarında çıkan anlaşmazlıklarda seni ha. kem yapıp, sonra da verdiğin hükmü gönül rahatlı. ğıyla ve tam bir teslimiyetle kabul et~edikçe iman etmiş olmazlar, "1

 

Ebubekir Peygamber'in (s.a.a) emrine muhalefet ettiği için bu ayetin kapsamına girmektedir. Ayrıca, Resulul- lah (s.a.a) Usame'nin ordusuna katılmayanlan açıkça la- netlemiştir. Az önce belirttiğimiz gibi Ebubekir bu ordu- ya katılmadı. acaba Resulullah (s.a.a) mümin birini lanetler mi?

 

Abbasi:

 

- Tabi ki, hayır.

 

Melik:

 

- O halde Alevi'nin Ebubekir'in mümin olmadığı yolundaki görüşü doğru olmalı!

 

Vezir:

 

- Ehlisünnet, Ebubekir'in ordudan geri dönmesiyle ilgili olarak bir takım teviller söz konusu etmişlerdir.

 

Melik:

 

- Nasıl olur! Onun ordudan geri dönmesini tevil etmek, yaptığına mazeret olur mu? Eğer bu kapı açık tutulursa, canileri, hırsızlan ve bütün suçlulan da sebep-

----------

 

1- Nisi, 65

 

44

 

lerinden dolayı mazur görmemiz gerekir. Çünkü, hırsız "fakir olduğumdan dolayı hırsızlık yaptım"; içki içen, "sıkıntıdan şarap içtim" ve... der. Böylece düzen bozulur ve insanlar isyan etmeye cesaret bulurlar. Hayır, tevillere ihtiyacımız yok. Teviller bizi gerçeğe ulaştırmaz, tam aksine gerçeklerden uzaklaştırır.

 

Abbasi söyleyecek söz bulamıyordu, tereddütle sordu: - Peki, ya Ömer? Onun iman getirmediğine deliliniz nedir?

 

Alevi:

 

- Bu hususta da çok fazla delil var. Öncelikle şunu söyleyeyim ki Ömerlin bizzat kendisi iman getirmediğini itiraf etmiştir. Abbasi:

 

- Kendisi itiraf mı etmiş? Nerede?

 

Alevi:

 

- Evet. Şu sözlere bir bakın; bunlar Ömer'in sözle- ridir: "Hüdeybiye günü şüphe'ettiğim kadar hiçbir zaman Hz. HZ.hz.muhammed'in peygamberliğinde şüphe etmedim." ı Demek ki Hz. HZ.hz.muhammed'in peygamberliğinden hep şüphe etmiş, Hüdeybiye günü bu şüphesi doruğa çıkmış- tır. Söyle bakalım, ey Abbasi, Hz. HZ.hz.muhammed'in pey- gamberliğinde şüphe eden biri mümin olabilir mi?

------------------

 

1- Tefsir-i İbn-i Kesir, cA, s. i 76; el-Kamil Fi't- Tarih, c.2, s.204; Tarih-i Taberi, c.2, s.280; Sahih-İ Müslim, Nevevi Şerhi, c.12, Hüdeybiye Barışı bölümü, s.141; es-Siret'ul-Halebiyye, Hüdeybiye Barışı bölümü; Mu'cem'ul-Buldan, c.2, s.229.

 

45

 

 

 

Abbasi sessizce başını öne eğdi, ne diyeceğini bilemiyordu. Bu durumu izleyen Sultan Melikşah vezirine sordu:

 

- Alevi'nin Ömer hakkında söyledikleri doğru mu?

 

Vezir:

 

- Raviler böyle rivayet etmişlerdir.

 

Melik:

 

- Olacak şey değil, şaşılacak şey doğrusu! Oysa ben Ömer'i iman öncülerinden biri sanırdım. Onun örnek imana sahip olduğuna inanırdım; şimdi ise onun imanı hakkında şüpheye düştüm.

 

Sultanın bu hayal kırıklığı üzerine Abbasi son bir umutla durumu düzeltmeye çalıştı:

 

- Dur ey Melik, akidene sadık kal! Bu şeyh seni aldatmasın.

 

Abbasi'nin bu çıkışı Melik'i öfkelendirdi:

 

Nizamülmülk, Alevi'nin sözünün doğruluğunu tasdik

ediyor ve Ömer'in bu sözleri kaynaklarda geçiyor ve sen hala "Şeyh seni aldatmasın." diyorsun. Bu, taassuptan başka bir şeyolabilir mi?!

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

saygina basim gözüm üstüne de neden Hz. Osmana da ayni saygini sunmuyorsun Hz. Ali aciz miydi hakkini savunamayan biri miydi maden halife tayin edildi neden digerlerine biat etti neden bunu gündeme getirmedi

12308[/snapback]

 

 

nihecul el belagayı okursan orda yazıyo hz.alinin hilafeti nasıl gasb edildigi saygılarımla

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Sii iddilarin dayanaklari ve tahlilleri:

1- Gadir-i Hum olayi: "ben kimin mevlasi isem Ali de onun mevlasidir" diyerek Alinin imametini ilan eder. sii rivayetlere göre Hz peygamber Ali b. ebi talibin -Allah tarafindan Maide 55 ile velayeti bildirilmis olmasina ragmen- imametini insanlardan korkarak gizledigi icin maide 67 nazil olmustur. Bunun üzerine hz Peygamber gadir-i Hum da Alinin imametini aciksa ilan etmis ve dinin tamamlandigini bildiren maide 3 nazil olmustur

tahlili:

Bu sözden alinin imameti sonucunu cikarmak pek mümkün degildir

a- eger hz peygamber Alinin imametini bildirmek isteseydi dha acik bir ifade kullanirdi.

b- eger Hz Ali hz peygamber tarafindan halife tayin edilmis olsaydi bütün müslümanlari ilgilendiren böyle bir meselenin Hz ebubekirin halife secildigi sakife olayinda hz ömerin halife olmasinda ve hz osmani halife makamina ötüren tartismalarda gündeme gelmeyecegini düsünmek mümkün olmazdi.

c- Hz Alinin kendisi de hicbir zaman bu is benim hakkimdir beni hz Peygamber halife tayin etmistir diyerek halifelik iddiasinda bulunmamistir

2- Hz Peygamberin "bu benim kardesim, vasim ve halifemdir, onu dinleyiniz ve ona itaat ediniz" dedigi nakledilir

3- kirtas olayi hz peygamber vefatlarina yakin hasta yaterken bir vasiyet yazdirmak istemistir. sia "eger Hz Peygamber vasiyetini yazdirmak istemis olsaysi hz Alinin kendisinden sonra müslümanlarin halifesi oldugunu yazdiracakti" der

4-Ali b. ebi Talibin imameti icin delil gösterilen bazi ayetler ve hadisler de vardir.

 

genel tahlil:

a- Kuran siyasi meselelerle ilgili evrensel nitelikli genelilkelerin disinda herhangi bir belirlemede bulunmamistir

b- Kuran insanlar arasinda tek üstünlük ölcüsünün takva oldugunu belirtmistir.

c- Kuran bir kimseyi peygamber olarak secme yetkisinin sadece Yüce Allaha ait oldugunu bildirmekte sirf peygamberlik icin yaratilmis bir kavim veya sülaleden bahsetmemektedir. Yani peygamber cikarmis bir kavim sirf bu vakia dolayisiyla öteki kavimler üzerinde hicbir üstünlük iddiasina girisemez Kureys kabilesinin Hasimogullarinin ya da alinin Fatimadan olan soyunun diger insanlara üstünlügü mümkün olmaz

Kuranda ehl-i beyt kavrami sadece Hz peygamber ve zevcelerinden ibaret olan aile halkini icine alir

d- Hz Peygamberin insanlari görevlendirirken ön planda tuttugu en önemli özellik ehliyettir

e- firka-i naciye oldugunu göstermeye dair ya da mezheplerin aleyhine bircok hadislerin uydurulmus olma ihtimali yüksektir

f- hz Peygamberin sagliginda hicbir mezhebin mevcut olmadigini göz önünde bulundurursak firkalarin leh ve alehindeki hadislerin uydurma olabilecegini düsünebiliriz

 

Sia iddialarina dair tahlilde ayetler:

a- Kuranda acikca Hz Alinin halife ya da imam olacagina iliskin hicbir ayet yoktur

b- Maide 3 te Allahin peygamberini koruyacagini bildirmesi dogrudan hz Peygamberin icinde bulundugu özel durumlarla ilgilidir.

c- hz peygamberin Allah katindan almis oldugu vahyi insanlardan korkarak gizleyecegini düsünmek mümkün degildir

d- eger Kuranda herhangi bir ayet Alinin imametine dair olsaydi Hz peygamberin ölümünden sonra müslümanlar halife secmek icin toplandiklarinda bu ayeti delilolarak kullanirlardi

e- ahzab 33 te ehl-i Beyt kavrami sadce Hz. peyg. in hanimlarina mahsustur

 

hadislere gelince;

a- bu hadisler mütevatir degildir

b- Hz peyg. diger 3 halife icin de övücü nitelikte pek cok söz söylemistir

c- hadislerin bir kisminin baska rivayet tarzlari mevcuttur

 

Prof Dr Hasan Onat (özet)

olaylari bildigini göz önüne alarak olaylari anlatmadim

d- ehl-i beytin Nuhun gemisine benzetilmesi acikca Kuranin ruhuna aykiridir

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

hos geldin haklisin kardes

amacimiz islam dünyasini ikiye bölmek asla degil

sadece ilk üc halifeye yapilan ithamlara kizdim..

12275[/snapback]

 

:clover: Amaciniz her ne kadar iyi olursa olsun, yasamin bir kurali vardir.

 

BÜYÜYEN SEYLER BÖLÜNMEYE MAHKUMDUR.

 

Tüm dinlere bakiniz. Ne kadar büyüklerse o kadar da güclü mezheplere sahiptir ve biri birlerini yerler.

1571 tarihinde Fransa da katolikler st Barstel ayaklanmalarinda bir gecede 60 bin karsi mezhebini katletmislerdir.

Türkiyenin mezhep üzerine kara carsaflarini ortaya dökmege gerek yok.

Sivas örnegi kafidir. :alien:

 

Peki neden?

Bir din genis cografi alana ne kadar yayilirsa, merkezi idare o kadar zayiflar.

Bunun önüne gecemezsiniz.

Devletler de ayni sekilde büyüyüp, imparatorluk olduktan sonra yikimaktan kurtulamamislardir.

Din konusunda da, farkli cografi sartlarda ayni dinin yaptirimlarini farkli kültürde farkli algilanip insanlara aynen uygulayamazsiniz, kavga cikar cünkü.

Adamain yasam tarzina uymayan bir inanci, ayni dinden olsa bile merkezi emirlerle zorladignizda, isyan edecektir.

En basitinden, büyüyen dinlerde, halifenin hangi toplumdan olacagi kavgasi hic bitmez.

Cünkü dinde demokrasi olmadigi icin, gelin kaynana damat ayaklari ile atanan halifeleri, ayni dinin diger bölgeleri kabul etmeyeceklerdir.

bakiniz: (Hz Ali- fatimiler-sia lar, caferiler, hanefiler vb.)

Büyüyen dinler Kerbela´lardan ve veballerden yakalarini asla siyiramazlar?????

 

Arap kosullari ile, kutup ya da asya ya da avrupa sosyal kosullar i örtüsmeyeceginden, kültür kaynakli catismalar, dini bölge bölge belirli imam liderler cevresinde mezheplere bölecektir.

Bunun önüne gececek babayigit taniyorsaniz hemen söyleyin :clover:

Hepsi de bu arada dinin gercek savunucularinin kendileri oldugunu idia ettiklerinden, kavga, tükenene dek sürecektir.

Bölünme kacinilmazdir. Bu da bitistir :D

 

Objektif bakislar dilerim

saygilar

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.