Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

akılcılar devletin ne yapmasını isterdiniz


Önerilen İletiler

Gönderi tarihi:

işten yorgun bir vaziyette geldiniz yemeğinizi yediniz annenizle babanızla yada eşinizle hoşça vakit geçirdikten sonra uyudunuz gece yarısı bir hırsız evinize girdi tam o sırada anneniz babanız yada çocuğunuz uyandı hırsız hazırlıklıtır her zaman çocuğunuzu öldürdü sen müdahale edemedin devlet bunu yakaladı buna devletin ne ceza vermesini istersiniz samimice söyleyin.yada çocuğunuza annenize kız kardeşinize zorla tecavüz etseler?

Gönderi tarihi:

Ben Hammurabi kanunlarından örnekler getireyim.... Siz daha barbar kanunlar bulmak için benimle yarışabilirsiniz... Olabilecek durumları da genişletelim...En barbarı, intikam ateşimizin iyice sönmesini sağlayacak en gaddarı hangisiyse onun uygulanmasını isteyelim.

 

209. Bir adam henüz doğmamış çocuğunu kaybedecek şekilde doğuştan özgür bir kadına saldırırsa onun kaybı için on şikel öder.

 

210. Bu kadın ölürse öldüren kişinin kızı öldürülür.

 

229. Bir inşaatçı her hangi bir kişi için bir bina inşa eder ve bu binayı uygun bir şekilde yapmazsa ve onun inşa ettiği bina yıkılıp sahibini öldürürse inşaatı yapan öldürülür.

 

230. Eğer bina ev sahibinin oğlunu öldürürse inşaatı yapanın da oğlu öldürülür.

 

130. Bir kişi, henüz erkek olarak bilinmeyen, hala babasının evinde yaşayan ve onunla uyuyan başka bir adamın karısına (nişanlı ya da çocuk annesi) tecavüz ederse ve bu adam öldürülür; ancak kadın masumdur.

 

132. Bir adamın karısının başka bir adam ile ilgili olarak dedikodusu yapılırsa; ancak, kadın diğer adamla uyurken yakalanamazsa kadın kocası için nehre atılır.

 

133. Eğer bir kişi savaşta esir alınırsa ve evinde geçimi sağlayacak şeyler olduğu halde karısı evini ve bahçesini terk edip başka bir eve giderse; bahçesine bakmadığı ve başka bir eve gittiği için yasal olarak suçlu bulunur ve nehre atılır.

 

143. Eğer kadın masum değilse ve buna rağmen kocasını terk etmiş, evine bakmamış ve kocasını ihmal etmişse bu kadın suya atılır.

 

153. bir kadın başka bir adamın hesabına her ikisinin eşlerini öldürürse suça katılan çiftlerin her ikisi de kazığa oturtulur.

 

155. Bir kişi bir kızı kendi oğlu ile nişanlarsa ve oğlu da o kızla ilişkiye girerse ve bundan sonra baba kızı kirletirse ve birlikte basılırlarsa baba bağlanarak suya atılır.

 

192. Bir metresin ya da fahişenin oğlu babalığına ya da analığına “Benim annem ya da babam değilsiniz” derse dili kesilir.

 

193. Bir metresin ya da fahişenin oğlu babasının evini özler ve babalığını ve analığını terk edip babasının evine giderse gözleri çıkarılır.

 

195. Eğer bir oğul babasına vurursa onun elleri balta ile kesilir.

 

196. Eğer bir adam başka bir adamın gözünü çıkarırsa onun gözü de çıkarılır.

 

197. Eğer bir kişi başkasının kemiğini kırarsa onun kemiği de kırılır.

 

200. Bir adam kendisi ile eşit olan birinin dişini kırarsa onun da dişi kırılır.

 

218. Bir doktor operatör bıçağı ile derin bir yarık açarsa ve hastayı öldürürse ya da bıçak ile bir tümörü açıp gözü keserse doktorun elleri kesilir.

 

253. Bir kişi başka biriyle tarlasını işlemesi için anlaşır ve ona ekmesi için tohum verirse, boyunduruğa koşulmuş bir çift öküz verirse ve o kişi mısırı ya da diğer ürünü çalar ve kendisine ayırırsa elleri baltayla kesilir.

 

Ne kadar da adil görünüyor değil mi?

Gönderi tarihi:

sen anlamadın galiba bir tarafta masum bir aile var diğer tarafta ise bir cani bir katil var ve bu durum başkasına değilde kendi başınıza geldi ne yaparsınız bana onu söyleyin ne yapacan sen hamburabi kanunlarını sen ne olmasını istersin kişisel görüşünü söyle

Gönderi tarihi:

sen anlamadın galiba bir tarafta masum bir aile var diğer tarafta ise bir cani bir katil var ve bu durum başkasına değilde kendi başınıza geldi ne yaparsınız bana onu söyleyin ne yapacan sen hamburabi kanunlarını sen ne olmasını istersin kişisel görüşünü söyle

 

Ben sizi gayet iyi anlıyorum merak etmeyin... Şer'i hükümleri eleştirdiğimizde, teist arkadaşlar bunu önümüze koyarlar "Sizin başınıza gelse ne yapardınız? " diyerek. Böyle yaparak şer'i hükümlerin haklılığını ortaya koyacaklar kendilerince. Bazı suçlar karşısında mevcut cezalar ve bu cezaların infazı toplumsal vicdan açısından yetersiz olabilir. Ama bu durumu bahane göstererek şer'i hükümlerin uygulanmasının daha iyi olacağını iddia etmek ne kadar doğrudur.

 

Suçu ne olursa olsun suçlu da bir insandır. Cezanın amacı ; caydırıcılık, toplumsal adalet ve ıslah olmalıdır. Bunu yapmanın tek yolunun da fiziksel şiddet uygulamayla olacağını düşünmek kadar ilkelce bir düşünce olamaz. Size bir soru sormak istiyorum. Suç karşısında hürriyeti bağlayıcı cezalar uygulanması sizi tatmin etmiyor mu? Yoksa sadece hürriyeti bağlayıcı sürenin toplum vicdanında rahatsızlık uyandıracak kadar düşük olduğunu mu düşünüyorsunuz? Eğer cevabınız 2. şık ise size katılabilirim. Ama "hayır hürriyeti bağlayıcı ceza benim için yeterli değildir. Ben fiziksel şiddet uygulanmasından, kısastan yanayım" derseniz, size yukarıda saydığım Hammurabi Kanunlarına da bir göz atın isterseniz. Emin olun, sizi Şer'i hükümlerden daha çok tatmin edecek cezalarla karşılaşabileceksiniz.

 

Kişisel görüşümü sormuşsunuz. Böyle bir durum benim başıma gelirse tamamen cezanın amacında saydığım maddelere uygun hürriyeti kısıtlayıcı bir ceza uygulanmasından yanayım.

Gönderi tarihi:

yam yam dediğim gibi çok zeki bir insan bir yazıdan o yazıyı yazanın niyeti ne fikirde olduğunu hemen kavrayabiliyorsun belkide bu yüzden sana şaşıyom gerçekten samimice söylüyorum akılcılar yada ateistler derken aklımdan sen geçmiyon fakat karşımada hep sen çıkıyon vardır belki bundada bir hayır neyse konuya dönelim sonuçta bana yönelttiğin sorunun her iki şıkkında da suçu işleyenin hürriyet yada fiziksel olarak bir ceza alması vicdani olarak biliyoruz buraya kadar tamam peki bu cani bu suçu işledi fakat yakalanmadı dolayısıyla hiç bir ceza almadı ve gün geldi öldü şimdi bu caninin hayatta iken yaptığı bu vahşet yanını karmı kaldı bunun bir hesabı olmayacakmı ? bana söylermisin ön yargızız olarak vicdan bunu kabul ediyormu?

Gönderi tarihi:

yam yam dediğim gibi çok zeki bir insan bir yazıdan o yazıyı yazanın niyeti ne fikirde olduğunu hemen kavrayabiliyorsun belkide bu yüzden sana şaşıyom gerçekten samimice söylüyorum akılcılar yada ateistler derken aklımdan sen geçmiyon fakat karşımada hep sen çıkıyon vardır belki bundada bir hayır neyse konuya dönelim sonuçta bana yönelttiğin sorunun her iki şıkkında da suçu işleyenin hürriyet yada fiziksel olarak bir ceza alması vicdani olarak biliyoruz buraya kadar tamam peki bu cani bu suçu işledi fakat yakalanmadı dolayısıyla hiç bir ceza almadı ve gün geldi öldü şimdi bu caninin hayatta iken yaptığı bu vahşet yanını karmı kaldı bunun bir hesabı olmayacakmı ? bana söylermisin ön yargızız olarak vicdan bunu kabul ediyormu?

 

Eğer suçu işleyen yakalanmadıysa, yaptığı yanına kâr kalacaktır. Sadece kendi vicdanına hesap verecektir. Daha önce bir başka başlık altında insanı öteki dünya inanca yönelten sebepleri saymıştım. Bu sebepler arasında adalet duygusunun tatmini de vardı. Yani bu dünyada elde edilemeyen adaletin, öteki dünyada alınacağına inanarak kendini tatmin etme duygusu. Bu sadece suç için de geçerli değil. "Ben neden fakirim de, öteki zengin" ya da "Ben neden çirkinim de öteki güzel" ya da "Ben neden özürlüyüm de, öteki sağlıklı" vs.vs. çoğaltılabilir. İşte tüm bu olumsuzluklara karşılık insan öteki dünyaya inanmayı ister. Karşılığını öteki dünyada bir "hakem" in vereceği inancı. Her şeyin, iyi ya da kötü davranışların ödül/cezasının alınacağı inancı. Bu inanca sebep olarak da "Bunun böyle olması gerekir. O halde böyledir" i göstermek sadece kendinizi rahatlaymaya yarar. Amaç da bu zaten...

 

Bir de sizin inancınıza göre irdeleyelim... Bu suçu işleyen insan karakter olarak zayıf bir insan. Büyük olasılıkla da işlediği tek suç size ya da ailenize karşı işlediği suç değil. Bu adamın bir tanrı inancı olduğunu kabul edelim. İşlediği diğer suçlar için cehennemde 1000 yıl kalacak(Sırf tanrıya inandığı için cehennemde sürekli kalması söz konusu değil). Size karşı işlenen suç için + 100 yıl kalması sizi rahatlatacak mı? Bir diğer alternatif bu adam tanrıya da inanmıyor. Bu adam sizin deyiminizle "hesap günü" nde cehennemi boylayacak zaten. Sırf tanrıya inanmadığı için cehennemden hiç çıkamayacak. Peki size karşı işlediği suçun cezası ne olacak? Sırf cehennemde yanmış olması sizi rahatlatacak ise, kendinizi bu adamın bir tren kazasında trenin altında kaldığını ve parçalanarak can verdiğine inandırın. Bakın nasıl da rahatlayacaksınız... (Ama vicdanınız rahatladı diye bu adam tren altında kalacak diye bir kaide olmadığını da bilirsiniz herhalde)

Gönderi tarihi:

değerlendirmende istediğim cevabı alamadım benim öğrenmek istediğim ateist kelimesini kullanmak istemiyorum ahiret inancı olmayan madur olan bir kişinin vicdanı için soruyorum bunun için adalet yerini bulmamış oluyor çünkü ahiret inancı olmadığı için ölünceye kadar içinden çıkmayacak karşılığını bulmayan bir adalet olacaktır

Gönderi tarihi:

değerlendirmende istediğim cevabı alamadım benim öğrenmek istediğim ateist kelimesini kullanmak istemiyorum ahiret inancı olmayan madur olan bir kişinin vicdanı için soruyorum bunun için adalet yerini bulmamış oluyor çünkü ahiret inancı olmadığı için ölünceye kadar içinden çıkmayacak karşılığını bulmayan bir adalet olacaktır

 

Evet adalet yerini bulmamış oluyor... Bunun için de kendimizi kandırmıyoruz. Sen bile böyle bir durumla karşılaşırsan, ahiret inancın olmasına, suçlunun öetli dünyada cezasını çekeceğine inanmana rağmen vicdanen rahatsız olursun. Çünkü bu dünyada da cezasını çekmesini istersin.

 

Sözün özü : Böyle bir durumla karşılaşan herkes, öteki dünya inancı olsun olmasın vicdanen rahatsız olur. Bizim farkımız öteki dünya inancımız olmadığı için bu suçun cezasız kalacağını bilmek. Ancak öteki dünya inancı olan dahi tam olarak vicdanen rahat olamaz..

Gönderi tarihi:

bak bu durumda islam ne diyo burda ölene yapılacak bir şey yok onu geri getirmek mümkün olmadığından madur geride kalan olur çünkü vicdanı iki yönden ızdırab duyacaktır birincisi sevdiğini bu kaybettiği anası veya evladını bu dünyada hiç görmeyecek olması bunun acısı intikam alma arzusundan daha fazladır hatta caniyi gözünün önünde aynı şekilde öldürselerde bu onun acısını dindirmez

ama senin anladığın gibi islam bu caniyi hemen öldürmez madurun madura sorulur kısasmı istersin yoksa ölene karşılık diyetmi yoksa onu vicdanını ile baş başa bırakmakmı istiyorsun diye sence bundan daha güzeli

varmı bak sen insanları pek tanımıyorsun ben esnaf olduğum için bir çok insanlarla görüşüyorum inan insanları anlamakmakta ayrı bir meslek dalıdır desem yeridir bak köylerde kan davası diye olaylar vardır hatta bizimde yani dedemlerin kan davası vardır önceden olmuş ben görmedim anlatırlar tamamen karşı olduğum zaten veda hutbesini okursan oradada görürsün devlet öldüreni hapsede atsa katil cezaevinden çıkınca onu yine karşı taraf öldürür yada suçsuz olan onun akrabasından birini öldürür

şimdi devlet madur olan tarafa bu üç şıkdan birini sunuyor üçünden birini tercih eden taraf kan davası güdemez öldürülmesini istese devlet öldürecek yok diyet alacaksa diyetini aldıktan sonra kan davasını sürdürecek sebeb kalmaz yani kanunları sanki acımasız gibi gösterilip insanları sakındırmaktadırlar şimdi sana soruyorum kan davasını şimdiye kadar hangi yapılan kanun durdurabilmiştir hiç biri

ama islam durdurmuştur böylelikle binlerce masum cana kıyılmamıştır ne zamanki islam terkedildi binlerce masum suçsuz insanlar öldürülmekte sen diğerlerinden farklısın ön yargılı değilsin doğru olan bir şeyi hemen kabul ediyorsun

Gönderi tarihi:

Kusura bakmayın ama sizinle bu tatışmayı daha fazla sürdürmeyeceğim. Zira "Kan davası engellenemez. Bu yüzden kan davasının suyuna gitmek gerekir" gibi fikirlere verecek cevabım yoktur...

Gönderi tarihi:

bak işte cevab veremeyeceğin çözümünü hiç bir şekilde bulamayacağın bir gerçektir bu

dedim insanları bilmek ayrı bir sanattır

sana nasıl düşündüğümü söyleyeyim kan davası sürdürmek cahilliğin ta kendisidir

çünkü bir sürü masum insan ölür geride yetim ve öksüz çocuklar kalır onların hayatlarıda eğer bir cahilin elindeyse onlarda o kinle büyür bu yüzden ben bana anlatılanlarına rağmen hatta bu yüzden akrabalarım beni dışlasalarda ben onlarla selamlaşıyor konuşuyorum konuştuğum insanların çoğu bu olaylardan sonra dünyaya geldi işin saçmalığına bak doğan çocuk dünyaya hasımlı doğuyor doğan hasım belleniyor hiç bir suçu hiç bir günahı yokken suçu onların çocuğu olarak dünyaya gelmek böyle bir anlayış olurmu işte islam böyle cahilliklere son verir tabi yaşatılırsa

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.