Φ sedat sencan Gönderi tarihi: 29 Mayıs , 2009 Gönderi tarihi: 29 Mayıs , 2009 Türk Dil Kurumu,telkini genel olarak ‘bir duyguyu, bir düşünceyi aşılama’ruh bilimi açısından da ‘bilinç dışı bir sürecin aracılığıyla, kişinin ruhsal veya fizyolojik alanıyla ilgili bir düşüncenin gerçekleştirilmesi’ olarak açıklıyor. Telkin,öyle bir fikir aktarılmasıdır ki,sonunda fikrin aktarıldığı kişi,mantıklı bir sebebi olmadan ve inançla kendisine aktarılmış olan fikri kabul eder. Herbirimizin önyargılardan uzaklaşması ve gerçekten tarafsız bir gözle kendi fikirlerimizi analiz etmesi mümkün olsaydı, herhangi bir mantık sonucu değil,sadece başkasından veya dış kaynaktan gelen telkinlerin sonucu türlü türlü inanç ve düşünce sahibi olduğumuzu görürdük.Ama birçok insan,örneğin kullandığı parfüm markasının en iyisi olduğu kanısının bir dost veya reklam sonucu olmayıp,kendi kararı olduğunu düşünür. İçinde yaşadığımız toplumun ekonomik sisteminde tüketim eğilimi fazla olduğu için reklamcılar telkinin gücünü etkin bir biçimde kullanırlar. Ben de dahil olmak üzere reklamların etkisinde kalmadığını iddia eden kişiler gerçekten de öyle midirler?Örneğin herhangi basit bir malın reklamını okuduğu ciddi bir gazetede gören kişinin söylenenleri kabul etme eğilimi yok mudur?Yapılan kampanyalarda sevinç,hoşgörü,haz, umut veya iyimserlik gibi yaşamın olumlu yönleri ile kamufle ederek tanıttıkları ve telkin yönyemlerini ustaca kullanarak mallarını sunan kişilerin etkisinde kalmamak gerçekten çok zor. Alıntı
Φ Radya Gönderi tarihi: 29 Mayıs , 2009 Gönderi tarihi: 29 Mayıs , 2009 Hele de çocuklara! Özelliklede çocukların en sevdiği çizgi filmlerin arasına yerleştiriliyor.O reklamlardan sonra oğlumun isteklerinin ardı arkası kesilmiyor Alıntı
Misafir S.e.t.h Gönderi tarihi: 29 Mayıs , 2009 Gönderi tarihi: 29 Mayıs , 2009 Benim oğlan da içeriden her reklam çıktığında bağırarak, reklamdaki oyuncağı almamı istiyordu. Ama ben gidene kadar reklam bitiyor ve bir türlü anlatamıyordu hangi oyuncak olduğunu. Sonunda anladık "Ben 10 Uzaylı minibüsünü" alabildik aylar sonra Alıntı
Φ nyx-fallen angel Gönderi tarihi: 30 Mayıs , 2009 Gönderi tarihi: 30 Mayıs , 2009 Zaten dikkat ederseniz reklamlar genelde daha sesli daha renklidir ve boylece cocuklarin ilgisini daha cabuk cakiyorlar . Telkin konusmasina gelince kesinlikle katiliyorum bilincli olmadan baskasinin dusuncesini kendi dusuncemiz gibi hemen ala biliyoruz. Ozellikle bilmedigimiz konularda baskasinin dedigi kulamiza hos geldiginde konuyu kendi gorumuz olarak baskasina anlata biliyoruz. Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.