Zıplanacak içerik

Featured Replies

Gönderi tarihi:

kuran ı kerim den anlaşıldığına göre , allah katında,yani bu alem dışında da,düşünce,bilinç,özgür irade yanlız insan için değil diğer melekler içinde vardır.

şimdi,altta okuyacağınız yazılara dikkat edin,melekler ,düşünebiliyor,karar veriyor ve allahla tartışabiliyor,hatta daha ötesinde, itiraz edebiliyor.bu özelikler size neyi hatırlattı_? insanı değilmi.

yani düşünce,özgür irade,hatta hafıza bedene bürünmeden önce ana rahmine düşmeden önce,allah katındaki buyutumuzda da var.demekki bu saydıklarımızın hepsi ruhumuzda var.böyle düşününce öldükten sonrada aynı soyut hafıza,düşünce,bilinç,v.s dediğimiz şeylerin hepsi var olacak, ölmiyecek demektir.

ama benim asıl bahsetmek istediğim şey çok daha ötesi.

 

şimdi hatırlayalım allah meleklerle konuşuyor ve çevresinde başka ne mahlukat varsa_?

 

BAKARA SURESİ

30-Düsün ki, Rabbin meleklere: "Muhakkak Ben, yeryüzünde bir halife tayin edeceğim." dediği vakit, (melekler) "Biz seni tesbih ve takdis edip dururken orada fesat çıkaracak ve kanlar akıtacak bir yaratık mı yaratacaksın?" dediler. (Allah) "Her halde Ben sizin bilmeyeceğiniz şeyleri bilirim!" buyurdu.

 

allah meleklerle konuşuyor,yapmadığı birşeyi yapacağını anlatıyor sesleniyor onlara,melek düşünüyor,karar veriyor ve diyorki biz sana dua ederiz sürekli,ama sen fesat çıkaracak,kan akıtacak bir yaratıkmı yaratacaksın.allah diyorki ben sizin bilmediğinizi bilirim.

fakat meleklerinde allahın bildiklerinden birşeyler bildiği ortada,yani henüz yaratılmamış olan konuşuluyor.fakat melekler konuya vakıf ,yani geleceği görmekteler,olmamışı görmekteler,yada diyebilirizki tahmin yürütmekteler _? öylemi.

allaha soru soruyorlar sen böyle bir yaratıkmı yaratıcaksın diye. ben bu konuşmalarda insanı görüyorum.

 

31-Ve Adem'e bütün isimleri ögretti. Sonra o isimlerin delalet ettiği şeyleri meleklere gösterip: "Haydi davanızda doğru iseniz, Bana şunlari isimleriyle haber verin!" buyurdu.

32-Melekler: "Seni bütün eksikliklerden tenzih ederiz Ya Rab! Bizim için, senin bize bildirdiğinden başka bilgi mümkün değildir. O her şeyi bilen hüküm sahibi sadece Sensin Sen!" dediler.

 

 

bu konuşma okadar önemli değil aslında yani üzerinde kafa yormayı gerektirecek,yinede bir iki satır yazıyım.

burada bir isbat var allah herşeyi ben yaparımın isbatını yapıyor,ademe isimleri öğretiyor neyin isimlerini _? delalet ettiği şeylerin,yani meleklerin bildiği isimlerini bildiği şeylerin ,ademde iismelrini onu göstererek anlatıyor.örnek işte bu masa diyor sandalyeyi göstermiyor,masayı gösteriyor.işte güneş diyor ampulu göstermiyor güneşi gösteriyor.

bunun üzerine melekler diyorki, sen büyüksün herşeye kadirsin.

peki neyi gördüler_?kendi bildikleri şeyleri iismleriyle ve kendileriyle bilmesini,kısaca kendileri gibi öğrenebilen düşünebilen bir canlıyı gördüler.ben burada bütünüyle insanı görüyorum.

 

 

34-Ve o vakit meleklere: "Adem için secde edin!" dedik, derhal secde ettiler. Ancak iblis dayattı, kibrine yediremedi, zaten o kafirlerden idi.

ARAF SURESİ

11-Gerçek şu ki, önce sizi yarattık, sonra size şekil verdik, sonra da meleklere: "Adem'e secde edin!" dedik; hemen secde ettiler, ancak İblis secde edenlerden olmadı.

 

allah meleklere secde edin bu yaratıklarıma diyor,meleklerden biri ''dayattı,kibirlendi'' inat etti,kendine eydiremedi(gurur yaptı diyor)boşver zaten o kafirdi diyor. kafir_? yani yeryüzü aleminin içindemiyiz kafirlik allah katındada devam mı ediyor.burada düşünen,karar veren,allahla tartışan,ve ona itahat etmeyen yani özgür iradesini kullanabilen bir melek görüyoruz.hatta en önemli nokta burasıki,yaratıcısının fakında/ bizim anlıyacağımız şekilde)her duyusuyla farkında ve ona itaat etmiyen bir melek var.yani biz insan görmedim lan diyor ama melek bu artk allah katındaki boyutunda herşeye tam vakıf değilmi,farkında değilmi,aynen insan gibi. ben burada insanı görüyorum

 

12-Allah: "Sana emrettiğim halde secde etmene ne engel oldu." dedi. "Ben ondan hayırlıyım, beni ateşten yarattın, onu ise çamurdan." dedi.

 

burada meleklerin ateşten yaratıldıkları çıktı ortaya,ve meleklerin ilk başta itiraz etmelerinin sebebide ortaya çıkmış oldu.

ve ateşten yaratılan melekle,çamurdan yaratılan insan düşünce,bilin,hafıza,karar verme,özgür irade yeteneğine sahip. allah katındada bu böyle, dünyda da bu böyle gözüküyor.

 

13-Allah: "Hemen in oradan, orada büyüklük taslamak ne haddine, haydi çık; çünkü sen alçaklardansın!" buyurdu.

 

ama allah kavga ediyor burada,yüksekte olmalı melek uçuyordamı yüksek,yoksa yüksek bir yerin üzerindemi bilinmez.

sen büyüklendin diyor.daha önce dediğim gibi.allah katında olan yaratık bunlar allaha tam vakıf,bizim gibi kitap gelmiş 1400 sene önce yaşanmış gözüyle değil,direk olayın içinde hani gözümle gördüm deriz aynen öyle bir durum.ve melek isyan ediyor.

 

(şeytan) Dedi ki: "Şu benim üzerime üstün kıldığın kişiye baksana!" Yemin ederim ki eğer beni kıyamet gününe kadar yaşatırsan, ben onun zürriyetini pek azı hariç kesinlikle kumandam altına alacağım." İsra suresi 62

evet tevsircinin ağzındanda meleğimiz tamamen şeytan olduğu andır.şu bana üstün kıldığına bir bak diyor şeytan,yani inadında ısrarlı,yemin ederim diyor beni yok etme kıyamete kadar yaşat, bak ben sana onun hayırsız olduğunu göstericem diyor.melek okadar yüzsüzki,allaha tam vakıf,yarattığına tam vakıf,hatta yarattığı insanı görüp,bumu ya senin yaratığın, hiç benle o bir olurmu diyecek kadar vakıf,ve düşünüyor,bilinçli,özgür iradesi var,hafızası var.yok olacağında bukadar vakıf bunu bile bile inat ından vazgeçmiyor,daha ötesi iddaya girmek istiyor allahla ,benimle iddaya gir diyor,bana mühlet ver hemen yok etmeki bakalım senmi haklı, benmi halı çıkıcam diyor. ben burada insanı görüyorum.

 

Allah : "O halde çık oradan; çünkü sen, artık kovulmuşsundur!

Ve bu lanet ceza gününe kadar üzerindedir." dedi.

Hicr suresi 34,35

 

14-İblis: "Dirilip kaldırılacakları güne kadar bana mühlet ver!" dedi.

 

15-Allah: "Haydi, mühlet verilenlerdensin." buyurdu.

 

16-İblis: "Öyle ise andolsun ki, beni azdırmana karşılık ben de onları saptırmak için her halde Senin doğru yoluna oturacağım.

17-Sonra onlara önlerinden, arkalarından, sağlarından ve sollarından sokulacağım. Sen de çoğunu şükredici bulmayacaksın." dedi.

 

evet iyi melekten dönme iblis istediğini kazanmış gözüküyor,allah,iblisin iddaya girme teklifini kabul ettiği.haydi ozman mühlet verilerdensin dedi.iblis herşeyin fakında ,bilinçli,özgür irade var,hafıza var,allaha tam vakıf olmuş,yarratığına tam vakıf olmuş ve yarattığını eleştiriyor.yok olacağınada okadar vakıf,ama inadı devam ediyor,birde üzerine and,yemin içiyor .beni azdırmana karşılık diyor,yani allah iblisi azdırmış_? bende senin bana evrdiğin izinle yaratıklarını azdıracağım ve senin doğru yoluna oturacağım,yani senin doğru yollarına ekseceğim diyor .ben haklı çıkacağım iddayı kazanacağım diyor.

onların önünden ,arkasından, sağından, altından, üstünden ,solundan yani herşekilde azdırıcam diyor onlarda şükretmiycek diyor. ben burada insanı görüyorum

 

19- Ve ey Adem, zevcenle birlikte cennete yerleşin, dilediğiniz yerden yiyin şu ağaca yaklaşıp da zalimlerden olmayın!" dedi.

TAHA SURESİ

117-… "Ey Adem, haberin olsun, bu (şeytan) sana ve eşine düşmandır; sakın sizi cennetten çıkarmasın, sonra mutsuz olursun.

 

118-Çünkü senin acıkmaman ve çıplak kalmaman oradadır.

 

119-ve sen orada susamazsın ve güneşte yanmazsın." dedik.

 

120-Derken şeytan ona vesvese verdi: "Ey Adem, sana sonsuzluk ağacını ve çürümesi olmayan bir saltanatı göstereyim mi?" dedi.

 

şimdi burada ne görüyoruz,adem ve havva cennete yerleştirildi,demekki cennetle allahın katı farklı yerler,yani insanın ve meleklerin daha önce bulundukları,meleklerle allahın tartıştığı yer başka biryer.

cennete yerleştirildiler ama iblislede bir idda vardı.allahla iblis arasındaki idda,bu iddanın denenebilmesi için ortada birşey olmalı ,bir yasak.burada dikkat edilen bir diğer noktada sadece erkekle konuşuluyor,kadınla konuşma yok aynen insanın şimdiki hali beyiyle konuşuluyor.allah diyorki adem istediğini ye iç cennet senle zevcen için,ama sakın şu ''ağaç''tan yeme zalim olursun.işte şeytan la allah arasında yapılan iddanın yaşanabilmesi için herşey hazır bir ağaç yassak landı.

allah ademe bak birde ''iblis'' var ,o senin ve eşinin düşmanıdır.(böylece dünya hayatını bilmeyen tertemiz adem düşmanı öğrendi,yani allah adem için bir düşman yaratmış gözüküyor.hemde adem yaratılmadan önce.sakın sizi cennetten çıkarmasın sonra mutsuz olursun.duygu his herşey var dost düşman algılayabiliyor ama ilk dost ve düşmanlığı allah ın iddasının neticesinde ve allahın direk tembih etmesiyle biliyor adem.

cennet senin için ideal olandır diyor allah,çünki sen acıkmaz,ve çıplak kalmassın,susamaz ve güneşte yanmassın. burada bahsedilen vaat veya herneyse,kızgın güneşte,kuru toprakta,su sorunun çok olduğu kuru çöl topraklarında,yeşilliğin az olduğu bölgede yiyilebilecek hayvan sayısının sınırları düşünüldüğünde ,tam arap yaşamın en çok istediği şeyler.(güneşten koruyacak giysi,sürekli iklimden dolayı çoğun yoğun ihtiyaç duyulacak ve bulunması zor olan su,ve topraklarından,ikliminden dolayı yiyecek sıkıntısı,güneşte yanmamak)işte arap topraklarında yaşayan bir arap ın herşeyden çok isteyeceği ilk 4 şey.

bunun tersinden bahsedilmezmiydi,örnek cennet senin için iyidir.burda üşümez,donmazsın,içini ısıtabilecek içeceklerde vardır,gibi.ama nedense cennet ,dieğer alem hep yanmak ve kavrulmak üzerine kurulu.sürekli ateşi düşünen,yemek,su sıkıntısını çeken bir bölge söyleyin dense bu yaşadığımız yeryüzünde,ilk akıllara gelen arap çölleri olur sanırım.bunu anlamk için çeveremizdeki her kişiye test sorusu sorabiliriz vakat netice bellidir.

 

ve şeytan vesvese verdi, ademin aklına girdi.sana sonsuzluk ağacını ve çürümesi olmayan bir saltanat , göstereyimmi dedi _?.

 

anlaşıldığı kadarıyla cennet bir sonsuzluk değil,cennet ve içindeki herşey sonlu.öyleyse ölen insan için cennet yeni bir test serüveni demek oluyor,yoksa başka ney olabilir_?anlatılan cennetle ,yeryüznde insanların yaşadığı yerin özelikleri ve içindeki yaratılanların özelikleri,birbirinin aynısı.

farklılık yeryüzündeki insanın sıkıntı gördüğü şeylerin hepsi veya bir bölümü,yani insanın yeryüzünde olmasını isteyeceği şeyler .cennette halleledilmiş gözüküyor.

tabi bu sıkıntı daha öncede yazdığım gibi,su sıkıntısı,yakıcı güneş sıkıntısı,yiyecek sıkıntısı,giyecek sıkıntısı.

cennette ağaçlar çürüyormu _? evet bu anlama geliyor.ve ademde bunu biliyor,çünki zaten cennetteki ağaçların çürüdüğünü bilmese,iblisin vaadinin anlamı olmaz adem için. peki bu ağaçları çürüyen cennet, bize neyi hatırlatır _? yeryüzünü tabiki.ozman düşünüldüğünde,cennet ya ayenen yeryüzündeki ahenk gibi aynısı.(sadece güneşi yakmıyor,hep normal ayarda, acıkınca yiyecek herşey el altında olduğunda sürekli acıkma olmuyor,susuzlukta olmuyor).

iblis =çürümeyen saltanat göstereyimmi_? yanlızca insanmı, yanlızca elle tuttuklarımızmı.hayır, iklimlerde doğada,hatta güneş,hatta rüzgar evet değişimim sürekli var.yaşlanan sedece insan değil.yani çürüyen saltanat yeryüzü saltanatı.

fakat iblisin ademe vaad ettğine göre ,cennet saltanatıda çürüyor,yeryüzüyle aynı özelikler,tek fark insanın olmasını hayal ettikleri,arzuladıkları,düşledikleri,bu cennette var.örneğin temiz hurileri,güzel zihnet eşyalarını,ve birtmek tükenmek bilmeyen şarap ı,öyle görülüyorki ,insanın özeliklede erkeğin arzularını tamamlıyor bu cennet.

 

ARAF SURESİ

 

20-Derken şeytan, kendilerine örtülmüş olan ayıp yerlerini açmak için ikisine de vesvese verdi ve: "Rabbiniz size bu ağacı yalnızca birer melek olmamanız yahut ölümsüzlüğe kavuşmamanız için yasak etti." dedi.

 

21-Ve: "Ben gerçekten sizin iyiliğinizi isteyenlerdenim." diye ikisine de yemin etti.

 

22-Bu şekilde onları kandırıp sarktırdı. Bunun üzerine o ağacın meyvesini tattıklarında, ikisine de ayıp yerleri açılıverdi ve üzerlerini üst üste cennet yapraklarıyla yamamaya başladılar. Rableri onlara: "Ben size bu ağacı yasaklamadım mı, haberiniz olsun bu şeytan size açık bir düşmandır, demedim mi?" diye seslendi.

 

burada şeytanın ademi kandırmaya çalışırken söylediği sözler ney,melek olmayın diye,ölümsüz olmayın diye allah yassak kıldı diyor.

yani adem ölümsüz değil,ölümlü.melekte değil,burdan anlaşılan, ademin yeryüzünde yaşayan insandan farkı yok,hem ruhani boyut olarak cennet ve yeryüzü hemde yaşadığı yerin özelikleri olarak.ilk teset zaten cennette yapılmış,yani testin yine cennette devam etdip etmeme ihtimali belli değil.

şeytan= ben sizin iyliğinizi istiyorum diye yeminde etti.adem iylik ve kötülüğü biliyor,zaten daha önceki yazıda da ,allah ademe ,şeytan sen ve eşinin düşmanı diyordu.anlıyoruzki adem tüm duygulara sahip, yanlız mantıkla değil,hislede böyle.

hatırlarsak açlık,sıcak güneş bunlar hislerle alakalı ve adem bunları biliyor.

şeytan= sonunda kandırıyor,adem ve havva meyveden yiyor.sonrada ayıp yerleri açılıyor.

insan olarak bizim ayıp algımız,bütün okunduğunda apış arası olarak çıkıyor meydana,ama allah katında bunun başka manaları olabilir diyelim yinede biz.ve asıl önemli noktayı anlıyalım,adem ve havva ayıp dugusunu,düşüncesini biliyor,ve üzerini cennet yapraklarıyla örtmeye başlıyorlar.tabi şuda aklıma geliyor,bu meyve cinsel arzular veren bir meyve olabilir,ve bu arzularını saklamaya çalışmalarıda cennet yapraklarıyla örmek anlamında kullanılabilir.

bunun üzerine allah kızıyor,ben size söylemedimmi ağacın meyvesi yasak ve şeytan sizin düşmanınızdır diyor.

daha önceki yazıda normal melekten dönme şeytanla,allahın iddası vardı hatırlıyoruz,öyle görülüyorki allah bu iddayı kaybetti cennette.

bunun başka bir açısından bakarsak.allahın ,şeytanla iddası .şeytana verdiği mühlet ,yeryüzünde insanları test etmesi içindiyse.o zamanda allah adem ve havvayı peşinden şeytanı ,yeryüzüne indirmek için bahaneyi yaratmış mı oldu.''yasak ağaç''.

Gönderi tarihi:
  • Yazar

ARAF SURESİ

23-Onlar: "Rabbimiz, biz kendimize zulmettik; eğer Sen bizi bağışlamaz, bize merhamet etmezsen kesinlikle hüsrana uğrayanlardan oluruz." dediler.

 

24-Allah: "Kiminiz kiminize düşman olarak ininiz! Size bir süreye kadar yeryüzünde yerleşmek ve bir nasip almak var kaderinizde." buyurdu.

 

25- "Orada yaşayacak, orada ölecek ve oradan dirilip çıkarılacaksınız." dedi.

[/color]

adem ve havvanın sözlerini tutmamaları yüzünden allah değil,şeytan onların ayaklarını kaydırmış oldu.

ve allah o zaman inin ,birzamana kadar,birbirinize düşman olarak,nasibinizi alacaksınız diyor.

kiminiz kiminize düşman olarak,kalın burada sadece adem ve havvayamı sesleniyor yoksa şeytanda dahilmi _? bilmiyorum.ve adem yalvarıyor (dikkat edin havva ağzı dili olmayan bir yaratık sanki,insanca düşününce (beyim,kocam,eşim) bilir demiş ,sürekli susmuş, yalvarmayıda ademe bırakmış, herşeyide ademe bırakmış, gözüküyor.).allah duasını kabul ediyor,ama diyorki yinede bir süre kalacaksınız yeryüzünde. bu sizin kader inizde var.

yazılmış bir kaderin var olduğu anlaşılıyor, özgür iradenin,düşünebilmenin,hafızanın var olduğuda hem dünyada hemde allah katındaki diğer varlıklar, melekler de var olduğuda sabit ortada.

orada yaşayacaksını,orada ölüp,tekrar dirlteceksiniz diyor.bu sizin kaderiniz diyor.

 

allah insan yaratıcağını söylediğinde, allahın yaratığından şüphe duyan, onların kendilerinden hayırısız hatta kan dökecek,fitne çıkarıcak yaratıklar olacağını söyleyen melekler.özgür iradelerinini ve kendi düşüncelerini net bir şekilde allaha söylemişti.fakat allah siz bilmessiniz ben bilirim demiş ama meleklerini cezalandırmamıştı veya onları nasıl var ettiyese aynı şekilde yok etmemiş,yerine yenilerini veya yarattığı insanları koymamıştı.sadece siz bilmessiniz tabiki ben bilirim demişti.

insanı yaratıp hadi şimdi secde edin denildiğinde,meleklere. meleğin birtanesi ,şu yarattığına bak,omu benden üstün, benden üstün olamaz,o sana hayırlı olamaz,ben ona secde etmem dediğinde.allah yeryüzündeki insanın vereceği tepkiyle aynı tepkiyi vererek "Hemen in oradan, orada büyüklük taslamak ne haddine, haydi çık; çünkü sen alçaksın demişti,

acaba allahın bize kendinden üfürdüğü bu yönlerimizmi_?.ve yine özgür iradelerinini ve kendi düşüncelerini net bir şekilde allaha söylemişti.allah a iblisin yaptığından daha fazla saygısızlık gösterilemezdi herhalde,fakat onu yok etmek yerine,şeytanın isteğiyle onunla pazarlığa giriyor,hemde yarattığı insanın ruhu üzerinden,bu nasıl bir kumar_?.

kader var olduğuna göre,meleklerin,insanların ve tüm mahlukatların kaderi allah nezdinde belli olduğuna göre,ateşten yaratıklarının birinin şeytan olacağını görmüştür,yarattığı inasana karşı tavrını görmüştür,insana yassak koyduğunu görmüştür,insanın nefsine yenileceğini görmüştür.öyle bu oyunun anlamı ney_? aslında okuduğumuz doğruysa,anladığımızda buysa,allah ve şeytan arasındaki idda ''yasak ağaç''meyvesi yenildiğinde neticeye kavuşmuştur.

 

26-Ey Adem oğulları, size çirkin yerlerinizi örtecek ve süs olacak giysi indirdik; fakat takva elbisesi hepsinden hayırlıdır. İşte bu, Allah'ın ayetlerindendir. Gerek ki, düşünüp ibret alırlar.

 

27-Ey Adem oğulları, şeytan nasıl ki, anne-babanızı çirkin yerlerini kendilerine göstermek için cennetten çıkardıysa sakın sizi de belaya uğratmasın! Çünkü o ve yandaşları sizleri, sizin kendilerini göremeyeceğiniz yönden görürler. Biz, o şeytanları imana gelmeyenlerin dostları kılmışızdır.

 

189-O, o zattır ki sizi bir tek nefisten yarattı, eşini de ondan yarattı ki gönlü buna ısınsın. Onun için eşine yaklaşınca o hafif bir yükle hamile kaldı, bir müddet böyle geçti, derken yükü ağırlaştı. O vakit ikisi birden kendilerini yetiştiren Allah'a şöyle dua ettiler: "Bize salih yaraşıklı bir çocuk ihsan edersen, yemin ederiz ki, kesinlikle şükreden kullarından oluruz!"

size çirkin yerlerinizi örtecek,ve süs olacak giysi indirdik_?

şeytan kandırdığında ademi ve havvayı,çirkin yerleri açılmıştı,cennet yapraklarıyla örtmeye çalışmışlardı.

ben her yönünden baktığımdan konuya,çrkin yer derken nefis den bahsediyor olabilirmi diye düşünmüştüm,fakat buradada gözüküyorki,çirkin yerleri örtmek manası aynen anladığımız manada sabit.

burada adem ve havva konusu kapandı,şimdi adem oğullarından bahsediyor allah,zaten çok geçmeden yazıda havvanın hamileliği anlatılıyor.ey adem oğulalrı diyor allah .şeytan annenizi ve babanızı kandırdı,siz inanmayın ben uyarıyorum diyor. çünki şeytan ve yandaşları,yani ona kandırılmışlar sizi sizin onları göremediğiniz yönden görüyor.yani siz onları göremezsiniz ama onlar sizi görüyor.

ama biz onlardan üstün yaratılmıştık,demekki bu üstünlüğümüz bu dünya için geçerli değil öyle gözüküyor.

allah insanı bir nafisten yarratığını söylüyor(tabi o diye bahsediyor ama ben bunlara takılmıyorum kitap dili diyelim).

bir toprak,su,balçık v.s bunaları birtarafa bırakalım asıl olan ruh olmalı nefis oda allahtan bir parça,bir nefes anlıyorum.

eşinide ondan yarattı diyor, onadan derken ya yine allahın parça,nefesinden denmek isteniyor,yada adem den yarattı demk isteniyor.aslında her halükarda ikiside aynı kapıya allaha çıkıyor fakat,en mantıklı gelen ikisinide allahın kendi nefesinden yaratması geliyor.onun için eşine yaklaşınca o hafif yük aldı hamile akldı diyor,burda başkaları ansıl anlıyor anlatıyor bilmem ama açık ve netki normal her iki insan gibi cinsi münasebet,ilişkiye giriliyor.yani standartın dışında özel bir mucizevi olay yok.o zaman hepimizin öz kardeş olduğu,hatta dahası kardeşten öte iki ayrı kişi,yüz olarak düşünmesek,

her insanın tekin dağılması,kopyalanması olduğu anlamı çıkıyor,burası çok ağır anlatım olarak dikkat,ben,sen,diğeri,ve bir başka kişi aslında hepimiz birbirimiziz ,yani biriz,yani tek iz.şöyle açıklıyım bir geri dönüş yaşayalım herşey geriye gitsin,bedenler çocukluğa küçülsün,sonra rahimlere dönsün,sonra daha geriye,bu şekilde nesiller ,nesiller,geriye gitsin. ata lar,savaşlar,dinler,tüm yaratıklar ve ilk insana ademe ve ondan öncesine insanın son gireciği veya çıktığı nokta diyelim allah olur.yaratan yani.o zaman bunu tüm diğer varlıklarda yapsa,melekler ve dieğrleri,toplamda ortada kalan allah olur.sonuç varsa bir alem ki var,varsa bir zaman,ve akla gelebilecek her var geriye gittiğinde son bulacağı nokta yaratıcı olur,daha henüz çıkmadığı nokta.peki ondan öncesi _? biz oraya kadar bu akılalrı akli selim yola çıkarabilirsek,

orda durmamız zarar vermez bize.

BUARDA SÖYLEDİĞİM,ANLATMAYA ÇALIŞIĞIM, YARATICININ VARLIĞI.

DİN,KURAN I KERİM , BU HALİYLE YARATANI DEĞİL,İNSAN KELAMINI HATIRLATIYOR ,SADECE. İNSAN AZRULARINI. İÇİNDE AZINLIKMI ÇOĞUNLUKMU TARTIŞILIR,DOĞRU ALLAHI HATIRLATAN YAZILARIN OLDUĞUNU DÜŞÜNMEM NETİCESİNDE DE.ÖZELİKLE BİLİM VE KURAN YAZILARININ AZ BİR KISMIN DA BİLE OLSA ÖRTÜŞEN BENZERLİKTEN DOLAYI. KİTAP IN ,DEĞİŞTİRİLMİŞ,HATTA KİTAP OLMADAN ÖNCEKİ HALİNDEN KİTAP A DÖNÜŞTÜRÜLÜRKEN ,EKLENMİŞ,ÇIKARILMIŞ,DEĞİŞTİRİLMİŞ OLDUĞU DÜŞÜNCESİNİ ÇOK YOĞUN YAŞIYORUM BEN.VE HADİSLER VE UYGULAMALAR KONSUNDA,KABE VE HACERÜL ESVED BENZERİ KONULARDADA BU DÜŞÜNCEM SABİT OLDUĞUNDAN KURAN I KERİM İÇİN BU DÜŞÜNCELERİMİN DAHADA AYAKLARININ YERE BASTIĞINI DÜŞÜNÜYORUM.

 

KEHF SURESİ

50-Yine o vakti hatırla ki, meleklere: "Adem için secde edin!" demiştik, hemen secde ettiler, ancak İblis cinlerden idi Rabbinin emri dışına çıktı. Şimdi siz beni bırakıp da onu ve soyunu kendinize dost mu ediniyorsunuz? Onlar size düşman iken! Zalimler için ne kötü bir değişme!

 

allah meleklere ,ademe secde edin dediğinde,bir melek etmem demişti,o melek iblis ilan edilmişti,şimdi burada ibilsin cinlerden olduğu söyleniyor.burda anlatılmak istenen ya cinde ateşten yaratıldı ve cin iblisten türedi anlamında,yada cinler var ve iblis tarafını tutuyor, yani şeytan.her iki durumdada iyi cin kötü cin diye birşey olmadığı ,tüm cinelrin şeytanla aynı olduğu ortaya çıkar.açıkçası şu iki kelimeyi ''ancak İblis cinlerden idi'' anlamlandırmak basit gibi gözüksede,okadar zor geldiki bana anlatamam. ve allah ,onlar sizin düşmanınız iken, beni değil onlarımı dost ediniyorsunuz diyor.

daha önceki ''yassak elma'' konusunu hatırlayanlar,buradanda anlıyacağı gibi ''dost düşman'' kavramını bilmeyen insan buna mecbur kalıyor.yani bir film başlamış ve oyunculara bak ben dostum,buda düşmanın şimdi seçim yap denmiş gözüküyor.birdakika ben sadece huzurla yaşamak şıkkını seçsem_? diyemiyorsun seçenekler bu gözüküyor.

 

SEBE SURESİ

20-Yine andolsun ki, iblis onlar aleyhindeki tahminini gerçekten doğru buldu da içlerinde müminlerden ibaret bir gruptan başkası ona uydular.

allah diyorki ,iblis doğru tahmin etti(tabi burada bildimi deniyor,tahminmi mealciye kalmış).iblis kafadan attı ve o kafadan attığı isabet oldu mu_? denmek istiyor.insanca birşey olmalı.böyle bile kabul etsek üstüne konuşulacak sayfalarca yazı çıkarda.birşey var aklıma takılan,şeytan,(iblis) kendinden okadar emindiki,tüm melekler secde ettiğinde,etmem dedi,bunlar bozguncu,kan akıtıcı dedi,ve bizim kadar hayırlı olamaz dedi.bittimi hayır,yemin ediyorum dedi,eğer bana fırsat verirsen sana bunu kanıtlıycam dedi,bunun üzerine allahla iddaya girdi.ve daha cennette bu iddayı kazandı aslında.

bu üsteki surede allahın söylediğine bakılırsa bunu oda kabul etmiş gözüküyor,ama tahmin etti ve bildi diyor.

 

yaratan ve yaratılan ilişkisini birtarafa bırakalım,insan yaşamına bir bakalım,bir kişi erkek(nasıl olsa hep ademle ,erkekle konuşuluyor)askere gitti ve burası bir topluluk,disiplin var sadece,bir genarali bırak,bir alay komutanını bırak,bir tabur komutanını bırak,bir bölük komutanı bile olsa karşısındaki,bir disiplin var öyle değilmi,ne derse kişiliğimize hakaret ağır küfür etmediği,onurumuzu zedelemeyecek herşeyi yaptırıyor.dikenli çalıların içinde, yat sürün dese heryerinede dikenler batsa,kar ın içinde,kışın süürn dese,taşıyamıyacağın yükü sırtlatsa omzuna ,yürü dese ,sağa dön, sola dön hadi birazda ağaca selam ver dese ,kaşıkla toprak kaz dese,ne dese yapar değilmi.

 

dönelim konumuza,allah ve yaratılanı melek arasında geçen şu konuşmalara bakalım,ve yaptıkları antlaşmalara bir bakalım,tartışmalara bakalım ve neticesine bakalım,bu bana sadece insanı anlatıyor,ben bu kuranda yazılı olduğu söylenen bilinen şeylere bakınca insanı görüyorum,dinlere bakınca insanı görüyorum.ama nasıl insanı,insanın arzuları,insanın kavgaları,insanın şansını,tahminini,kumarını,kalemini görüyorum.

 

 

FATIR SURESİ

6-Haberiniz olsun ki, şeytan size düşmandır, siz de onu düşman tutun; çünkü O, etrafına toplanan yandaşlarını ancak alevli cehennemlik dostlarından olsunlar diye davet eder.

YUNUS SURESİ

25-Allah selam yurduna (cennete) çağırıyor ve dilediğine de bir doğru yola hidayet buyuruyor.

LOKMAN SURESİ

33-Ey insanlar, Rabbinizden korkun ve öyle bir günü sayın (öyle bir günden ürperti duyun) ki, baba, çocuğundan (taraf) birşey ödeyemez; evlat da babasından taraf birşey ödeyecek değildir. Muhakkak Allah'ın va'di gerçektir. O halde sakın dünya hayatı sizi aldatmasın ve sakın o mağrur (şeytan) sizi Allah('ın affın)a güvendir(erek aldatıp cehenneme sürükle) mesin!

 

evet şeytanın düşman olduğu fazlasıyla anlaşılmıştır,ve seçenekler belli ,şaytanıda ,senide ben yarattım diyor allah ve şeytan senin düşmanın, bende dostunum diyor.bakalım kimden taraf olacaksın diyor.şeytanla allah arasında girilmiş iddanın cennet te ''yasak ağaç''meyvesiyle kesinleşmişken.devam ettirildiği gözükülüyor.

ve alevli ateşin şeytan yandaşları için hazır olduğu söyleniyor,tabi şeytanın ateşten yaratıldığını düşünürsek,şeytan için buzla ,veya su ile işgence yapılmasından söz edilebilirdi belki,fakat bahsi yapılmamış.mutlak bir yol bulunmuştur diyelim.

yunus suresi,lokman suresi,ilk akla bu sisimlerde evliya tabir edilen insanlar olduğudur,tabi bunlar kuran yazıldıktan sonra çıkan insanlar,olmalı.

allah diyorki o gün geldiğinde,baba oğulun ,oğul babasının günahının cezasını çekmeye yardımcı olamaz,herkez kendi cezasını çekecek deniyor.magrur şeytanda sakın sizi allahla,benim affediciliğimle aldatmasın, bana güvendirmesin diyor.o gün affetmem demek istiyor.

şeytanın düşünmesi gereken,insan dan önce kendi akibeti değilmi peki,bizi neden allaha güvendirsin,şeytanla allah arasında inatla sürdürülen bu idda neticelendiğinde,şeytanın bir beklentisimi var kendi akibetiyle ilgili ,belki benide affeder gibi,yoksa ben zaten ölmüşüm,yok olucam bu yaratılan insanlardanda nekadar çok benimle yok olsa okadar iyidirmi diyor.

ki şeytan ın böyle bir hayat hevesi varsa akıbeti konusunda ,dertsiz başına neden dert aldı .allahın her gücüne tam ,net açık şekilde vakıf olmuşken.insanı yarattığını bilmişken,yarılanı gözüyle görmüşken,allahtanda işitmişken,neden bukadar inat ve ne derdi vardı.

 

YASİN SURESİ

60-Ey Adem oğulları, Ben size şeytana kulluk etmeyin, o size açık bir düşmandır, diye and vermedim mi?

 

61-Bana kulluk edin, doğru yol budur, diye.

 

62-Böyle, iken yüceliğime karşı o içinizden bir çok nesilleri yoldan çıkardı. O zaman sizin akıllarınız yok muydu?

 

63-İşte bu va'd olunup durduğunuz cehennem.

 

“(Ahirette hesap günü) iş bitince şeytan da der ki:" Allah size gerçek olanı va'detti; ben de bir va'd yaptım, size karşı yalancı çıktım! Zaten benim size karşı bir gücüm yoktu; ancak sizi çağırdım, siz de bana uydunuz; o halde beni kınamayınız, kendinizi kınayınız! Ben sizi kurtaramam, siz de beni kurtaramazsınız. Bundan önce de ben, sizin beni Allah'a ortak koşmanızı tanımamıştım; muhakkak ki, zalimlerin hakkı acı bir azaptır!" İbrahim Suresi 22

 

burada allahın insanlara and verdirdiği söylenmekte,hatırlamadığımıza göre yeryüzünde,cennete vermiş olmalı.fakat cennette de dünce ,hafıza,bilinç,özgür irade olduğuna göre melekte,insanda ve bu karar verme ,düşünme,özgür irade sonradan şeytan sayılan, melekle allah arasındaki tartışmada da ,yeryüzünde insanın bilinç,hafıza,özgür irade ve düşünceyle, birebir örtüştüğü düşünülürse.o zaman insan hafızasında verdiği and durmakta olabilir,sadece 50 yaşındaki bir insanın 2 yaşını hatırlıyamaması gibi bir unutkanlık diyebiliriz.bilinç altında bu and ın olma ihtimali yükse diyebiliriz.

peki ruh cennet te de vardı,şimdide var,o bedene nasıl nükte ediyor.anne rahmindemi,yoksa daha baba nın içindemi, baba daysa ,baba bunu kendi doğumuyla berabermi taşıyor,yani ruh ruha taşıyıcılıkmı yapıyor,bir sürü soru yumağı oluşabilir.fakat bu soruya mantıklı açıklama sayılabilir.yani yaratılıştaki ruh gerçeği veya enerjide diyebiliriz ne derseniz artık,bu ölümden sonrada devam edecek bir şey hissini benim gibi herkeze veriyordur.buda yaratanın varlığına daha nice yarratıkları da düşünüldüğünde doğa düşünüldüğünde kanıt niteliği taşıyor.yani yaratan vardır diyorum ben ama dinler _?.

allah aklımızın olduğunu söylüyor.ve bunu çalıştırmamız gerektiğini.buda bilinçl,ve özgür iradeyi onaylıyor zaten.

 

BUARDA SÖYLEDİĞİM,ANLATMAYA ÇALIŞIĞIM, YARATICININ VARLIĞI.

DİN,KURAN I KERİM , BU HALİYLE YARATANI DEĞİL,İNSAN KELAMINI HATIRLATIYOR ,SADECE. İNSAN AZRULARINI. İÇİNDE AZINLIKMI ÇOĞUNLUKMU TARTIŞILIR,DOĞRU ALLAHI HATIRLATAN YAZILARIN OLDUĞUNU DÜŞÜNMEM NETİCESİNDE DE.ÖZELİKLE BİLİM VE KURAN YAZILARININ AZ BİR KISMIN DA BİLE OLSA ÖRTÜŞEN BENZERLİKTEN DOLAYI. KİTAP IN ,DEĞİŞTİRİLMİŞ,HATTA KİTAP OLMADAN ÖNCEKİ HALİNDEN KİTAP A DÖNÜŞTÜRÜLÜRKEN ,EKLENMİŞ,ÇIKARILMIŞ,DEĞİŞTİRİLMİŞ OLDUĞU DÜŞÜNCESİNİ ÇOK YOĞUN YAŞIYORUM BEN.VE HADİSLER VE UYGULAMALAR KONSUNDA,KABE VE HACERÜL ESVED BENZERİ KONULARDADA BU DÜŞÜNCEM SABİT OLDUĞUNDAN KURAN I KERİM İÇİN BU DÜŞÜNCELERİMİN DAHADA AYAKLARININ YERE BASTIĞINI DÜŞÜNÜYORUM.

VE ARAYIŞ BİTERMİ EMİN DEĞİLİM.

Gönderi tarihi:

pcked.. :)

 

İNSAN,ı incele..yani KENDİNİ..tanımaya ve anlamaya çalış..kitabı anlayacaksın o zaman..KENDİNİ bilmeden ne kitabı ne hesabı bilebilirsin.. :D

 

25- "Orada yaşayacak, orada ölecek ve oradan dirilip çıkarılacaksınız." dedi.

 

Orada dediği yer bu Dünya..değilmi.. :D düşünelimmi biraz.. :D

Gönderi tarihi:
  • Yazar

dayı,söcüklere Mâna birden çok verilebilir.düşününcede heryöneden düşünüyoruz.

orada yaşayacak,orada ölecek,orada dirileceksiniz.söylenmek istenen muhtemelen ruhani olarak dirilecek ve hesap alemine gidileceği olabilir,yada bir başka düşüce yeni bedenle doğuş yani reankarnasyon olur,bebek olarak dünyaya başka vucutta gelmek.ben buna inanmıyorum.ama işte yorumladıkça çeşit çoğalıyor.

en önemli konulardan biri cennet,yaw anlaşıldığına göre cennet aynen yeryüzü zaman ordada var,insan ordada ölümlü,ordaki ağaçlarda çürüyor,o alemin salatanatıda çürüyor sonlu yani,nerdeyse cennet,yeryüzü ama biz cehenneme çeviriyoruz diycem.ama o cennette susamak yok,yakan güneş yok,acıkmak yok fark bu.

 

şimdi somut konuşalım ,bilmece gibi olmasın.yaratanın varlığına inanıyormuyuz,ben inanıyorum.peki yaratan varsa mutlaka bize kendini belli etmek istemiştir,mantıken.evet yaratılmış alemde her mahlukatta,dokunduğumuz herşeyde görüyoruz, kendimizde dahil.fakat bunun ötesinde insanın anlıyacağı şekilde,insana ne yapmak istediğini,burada neden bulunmak zorunda olduğumuzu,varoluşumuzun nedenini,bizden ne istediğini bize belli etmesi, söylemesi gerekir mantıken. ozamanda insanın anlamlandırdığı söcüklerle izah etmesi mantıklı,bu sözcükleride insanlardan bir kişi seçip vahiy yoluyla indirmiş, anlatmış,zihne düşünce olarak getirmiş olması mantıklı,(einstein gibi insanlarında,bu şekildemi zihinlerine bu bilgiler doluyor veya ilk ışığı yakıyor)olabilirmi,uçak,otomobil,cep telefonu,bilgisayar,bunların yapılma sürecindeki başlangıç, beyindeki ilk ışık nasıl oluştu.(maddelerin oluşturulmasından bahsetmiyorum,özünden bahsediyorum atomun sırrın bulunması örnek).

buraya kadar güzel geldik,mantıkla.teferruatı geçtim.kitap oluştu.

 

kuran ı kerim in içindeki,hepsi demiyorum bir kısmıda olabilir,kelimelere baktığımda insan kelamı,düşüncesi,arzusu görüyorum. yani mantığıma uymuyor.e bakınca içindeki bilimlede uyuşan,mantığada iyi gelen sözlere bunlarda var.ozaman bunu ya tamamen yok diyeceksin kitap için,yada değiştirilmiş,eklenmiş,çıkarılmış,üzerinde oynanmış,v.s v.s.

seçenek 2 tane yani.en mantıklısı bir bölümüde olsa eklenmiş,çıkarılmış,değiştirilmiş demek kalıyor.deniliyorki kitap ın kendisi diyorki kuran ı kerim değiştirlemez koruyucusu allah.zaten değiştirilmiş ,eklenmiş,çıkarılmış diyen için bu kelimenin anlamı,manası yok. çünki zaten bu söyleyen diyorki insan düşünceside karışmış,bu kelimeyide insan yazmıştır diyor :).

ki'o yazıdaki anlamda çok önemli,kuran ı kerim değiştirilemez _? hangisi.

evet kimse bunu düşünmüyor yada söylemiyor.yeryüzünde kaç adet kuranı kerim var değiştirilemez denen hangisi, insanlar, bizler bunu hespi diye algılıyoruz, hayır bu yanlış, çok yanlış.şimdi ben matbaya gitsem kuranı kerimin aynısını bastırsam ama içindeki birkaç sözcüğü değiştirsem,birkaç sözcükte eklesem,kabınıda yaptırsam üstünede kuran ı kerim yazdırsam.aynen herkezin evindeki kitap ın aynsından yapsam yani,fakat içindeki kelimelerin bazılarını değiştirdim ben. eee ne oldu ,değiştimi kuran evet değişti.ama hangisi değişti insanın elindeki değişti.kuranda değişmez koruyucusu benim demişse bile allah,bunda mana başka, kuranın özü allah katındaki kuran ı kerim değişmez demek olabilir,veya kainat alem kuran ın kendisi işte o değişmez demek olabilir.yani bu tür mana olabilir ancak.elmalı hamdi bunu yazmış,ahmet hoca şunu yazmış peygamberin kalbine,zihnine inenle aynımı acaba_? ya biz insanoğlunun büyük çoğunluğu çok dar kalıpların adamıyız buda hep cahillikten,düşünmeden, mantık yürütmeden,davranmamızdan kaynaklanıyor .

 

bir diğer konuda şu ,din adamları diyorki,efendim peygamber öldükten sonra kur'an ın sayfalara yazılıp tek kitap yapılmasındaki sebep,kuranın ayetlerinin peygamberin ölümüne kadar devam etmesi imiş,ayetlerin,sureleri, farklı, farklı zamanlarda inmiş olabileceğinden,peygamber yaşarken bunları sayfalara yazdıramamıştır.

bu şaka gibi bişey,sanki allah bulmaca çözdürüyor,ben insana zorluk vermem diyor,elçisine verdiği zorluğa bak olabilirmi böyle bişey,bunu vahiy olarak peygambere indiren allah değilmi,ayetleri sayfaya yazılacak gibi neden indirtmiyor, dünyada amel testini bırakalım bir kanera,daha insanın kendisinin bilmesi gereken var olmasının nedenini anlatan kitap ı bile bulmaca olarak test le indiriyor.bunun neresi açık böyle açıklık olurmu.hepimiz einstein mi olmalıyız,hepimiz peygamber ilminemi sahip olmalıyız anlıyabilmek için.bence bunlar saçma ve daha bunlar gibi neleri var neleri.

nasıl müslüman olunmuş,herkeze gel denmiş onlarda gelmişmi,yoksa savaşlar sonunda yenilen halktamı, çoğunluğa ,güce uymak zorunda kalmış _?.demekki kılıçtan dönerek genelde müslüman olunmuş,tamam zorlama yokta ,insanın nefsine bir bakalım şöyle genel analiz,insan çoğunluğa uymak zorunda kalmazmı hep,gücün yanında olmak zorunda kalmazmı, işte kalmayan ilk müzlümanlar peygamber ve yanındakiler.sonradan savaş kaybederek mağlup olup müslüman olanda çoktur.yanlız kitapta bir değişme,ekleme,çıkarma varsa bu hangi dönemdedir.peygamberin yanındakiler izin veririmiydi buna ,yoksa çok daha sonra onlar öldükten sonramı değişime ,ekleme,çıkarmaya uğramıştır.bunlar meçhul.

Gönderi tarihi:

 

pcked.. :)

 

Bu alem ŞAHİT olma alemi kardeşim..yani ŞEHADET alemi..burada Cennetede Cehennemede Şahit olacağız..görenden şahit oluyor duyandan değil,bilirsin..hakim amca soruyor,gördünmü..hayır duydum..çık dışarı sen.. gören varsa anlatsın diyor..değilmi.. :)

 

Cehennemide Cennetide bu gezegende DENEYİMLEYECEĞİZ..başka şekli yok çünki.. :D

 

Eşhedüenlailaheillallah..EşhedüenleMuhammedenresulallah.. :) dedinmi böyle..kelimeyi Şehadet yani..şahit oldunmu..yani gördünmü..hayır..ya neden böyle dedin..DUYDUN birilerinden..hepsi bu.. :D Şehadetin kelimesinde kaldın yani.. :D Ekserinas gibi.. :D

 

dayıda güler..ne yapsın başka.. :D

Gönderi tarihi:
  • Yazar

gül dayı gül ağlasak faydası ne :D

ben o şehadeti ettim gördüm yani.ama işte derinlerede dalmadan edemiyor insan,doğamızda var demekki.

 

 

 

peki dayı hiçbir din olmadanda yaşanırmı bu inanç _?

Gönderi tarihi:

 

İlk görüntüler,karlı,cızırtılı parazitli falan olsada Din yolu ile gelir..daha sonra DİN tamam olur..o zaman Şehadet için gerçek çalışma başlar.. :) anten ayarları falan yapılır..frekans ayarları ile oynanır az bişey.. :D görüntüde seste ayna gibi gelir.. :D eh işte o zaman diyebiliriz biz Şahit olduk diye..fakaaaaaaaatttt.. :D sorarlar adama..ölünce..derler Rabbin kim..dikkat soruya..Rabbin kim..Allahın kim diye sormuyor..Rabbin kim..cevap veriyor..duydu ya ölmeden önce..Allah..diyor.. :D sorgu meleği iyi..şu karşıda gördüklerinden hangisiydi..tıssssss..cevap yok..yalancı şahit..atın aşşa.. :D

Gönderi tarihi:
Eşhedüenlailaheillallah..EşhedüenleMuhammedenresulallah.. dedinmi böyle..kelimeyi Şehadet yani..şahit oldunmu..yani gördünmü..hayır..ya neden böyle dedin..DUYDUN birilerinden..hepsi bu..

 

 

Kelime-i şehadet bir ferdin İslam’a dahil oluşunda ilk merhaledir. Ben şehadet ederim ki, yani görmüş gibi bilirim ve bildiririm ki, Allah’tan başka ilah yoktur Ve yine şehadet ederim ki, Muhammed aleyhisselam Onun kulu ve resulüdür…

Kelime-i şehadet en umumî tabiriyle dil ile ikrar kalb ile tasdik eylemekten ibarettir.

Müminlerin her biri Allah’a meleklerine kitaplarına peygamberlerine iman ettiler. ‘Allah’ın peygamberlerinden hiçbiri arasında ayırım yapmayız’ dediler.” (Bakara 285)

Olay bu ve teferruata gerek yok…

 

Bu alem ŞAHİT olma alemi kardeşim..yani ŞEHADET alemi..burada Cennetede Cehennemede Şahit olacağız..görenden şahit oluyor duyandan değil,bilirsin..hakim amca sor

uyor,gördünmü..hayır duydum..çık dışarı sen.. gören varsa anlatsın diyor..değilmi..

 

Şimdi bir İnsan’a şu soru,sorulsa; bir meyve ağacını seyrettiğinde, O ağacın, yapraklarında fotosentez olayının cereyan ettiğini, görüyormusun, görmüyorum diyen İnsan’ı eğer Hakim amca çık dışarı sen derse zaten kendi “AKLI” ınıda göremeyip bu Akıl üzerinden karar verdiği için,üstelik foto sentez olayıda bilimsel bir gerçek olduğu üzere hem aklını inkar hemde çağ dışı demode fikirlere itibar etmiş olur…

Dolayısı ile Bu Dünya’da şahit olduğumuz her ne ise “GÖRMEK” ile izah edilecekse “GÖRMEDİKLERİMİZ” daha fazla ve gerçek, en basiti İnsan’ın “AKLI” ve o Akıl’la biz varız…

 

Cehennemide Cennetide bu gezegende DENEYİMLEYECEĞİZ..başka şekli yok çünki..

 

Var…

Sebebi; daha görüp,görmeme üzerine somut bir fikir birliği sağlayamadan, üstelik deneyimlerimiz neticesi gideceğimiz yer olan “AHRET”i ve Cennet,Cehennemi bu Dünya ile özdeşleştirmek şu an yaşadığımız “UZAY’A” hakaret olur…

Birde İnsan’ın göremediği manevi boyutunun verdiği tefekkür zaten İmtihanın Dünya’da fakat Mükafat ve Cezanın Ahrette olduğunu mantıken kabul eder İnsanoğlu…

“Bizim, sizi boşbir amaç uğruna yarattığımızı ve

gerçekten bize döndürülüp getirilmeyeceğinizi mi sanmıştınız?

( Müminun Suresi, 115)”

Olay bu…

Gönderi tarihi:

 

 

 

Sn.Sarıgöl.. :)

 

GörMÜŞ gibi olmaz canım kardeşim..illaki GÖRECEKSİN..görür gibi oldum..olmuyor.. :D ve..GÖRDÜĞÜNÜ dilin ikrar edecek kalbin tasdik..yok be dayı senin dediğin meşe ağacı,oda ormanda dersen..eywallah sanada.. :D

 

Düşün hele şöyle bir..çok öfkeli olduğun bir anını..vardır mutlaka canım hepimizin öyle halleri..işte o anlarımız öfkeden kızarıp köpürdüğümüz :D anlarımız..sıkıntılı,korkulu anlarımız..KISKANDIĞIMIZ anlarımız..bunlar olsun Cehennem..sende DENEYİMLEMEMİŞ ol..oldumu.. :D

 

Ahıret var kardeş..var..SONRAMIZ var.. :) fakat bu gün bizi yarına hazırlar..birde böyle bir durum var.. :D

 

Görmediğin ve İman ettiğin şeyler çok ise senin imanın çoğunlukla görmediğine..gördüğün az şey var demekki.. :unsure:

Dolayısı ile Bu Dünya’da şahit olduğumuz her ne ise “GÖRMEK” ile izah edilecekse “GÖRMEDİKLERİMİZ” daha fazla..alıntı..Sarıgöl..

Gönderi tarihi:

 

 

 

Sn.Sarıgöl.. :)

 

GörMÜŞ gibi olmaz canım kardeşim..illaki GÖRECEKSİN..görür gibi oldum..olmuyor.. :D ve..GÖRDÜĞÜNÜ dilin ikrar edecek kalbin tasdik..yok be dayı senin dediğin meşe ağacı,oda ormanda dersen..eywallah sanada.. :D

 

Düşün hele şöyle bir..çok öfkeli olduğun bir anını..vardır mutlaka canım hepimizin öyle halleri..işte o anlarımız öfkeden kızarıp köpürdüğümüz :D anlarımız..sıkıntılı,korkulu anlarımız..KISKANDIĞIMIZ anlarımız..bunlar olsun Cehennem..sende DENEYİMLEMEMİŞ ol..oldumu.. :D

 

Ahıret var kardeş..var..SONRAMIZ var.. :) fakat bu gün bizi yarına hazırlar..birde böyle bir durum var.. :D

 

Görmediğin ve İman ettiğin şeyler çok ise senin imanın çoğunlukla görmediğine..gördüğün az şey var demekki.. :unsure:

Dolayısı ile Bu Dünya’da şahit olduğumuz her ne ise “GÖRMEK” ile izah edilecekse “GÖRMEDİKLERİMİZ” daha fazla..alıntı..Sarıgöl..

 

Sayın dayı,

Yukarda yazdığınız iletilere bir bakın,sonra benim size yazdığım iletiyi okuyun en sonunda'da son yazdığınız iletiye bir göz atın...

Ve sonucunda sizin yazdıklarınız ve benim iletimi bir harmanlayıp düşünün...

Ve sonuç ne,yani ne anlatmak istiyorsunda ben anlamıyorum,veyahut, her şeyi hercümerç'mi ediyorsunuz...

Yazdığınız şu yazı "Ahıret var kardeş..var..SONRAMIZ var.. fakat bu gün bizi yarına hazırlar..birde böyle bir durum var.." tamam bu yazdığınız doğru fakat şu yazdığınız " Eşhedüenlailaheillallah..EşhedüenleMuhammedenresulallah.. dedinmi böyle..kelimeyi Şehadet yani..şahit oldunmu..yani gördünmü..hayır..ya neden böyle dedin..DUYDUN birilerinden..hepsi bu.."

bu yazı sizi yarına hazırlayan İslam inancına tamamen ters ve bir İnsan'ın görmediklerinin gördüklerinden fazla olması,görünmeyenlerin yok olması demek değildir, bu konuda, Gazali rüyayı örnek verir. Eğer insanlar rüyayı bilmemiş olsa idi ve birisi deseydi ki "Ben dün gece Çin'e gittim, sonra uçarak geri döndüm" kimse inanmazdı ona. Oysa herkes rüyayı bildiği için buna itiraz eden olmuyor ve nasıl olmuş olduğunu biliyor. Aynı şekilde insanoğluna Ahiret, Cennet, Cehennem, Melekler, ALLAH c.c. gibi kavramlardan bahsedildiğinde insan önce reddetme yoluna gider ve görmeden inanmam der. Şimdi Şehadet kavramını öne sürüp,gördünmü yok duydum olmaz deyip,sonrasında Ahret için bu Dünyada yaptıklarımız bizi oraya hazırlar demek, doğru ve İnsanın Cennet, ve Cehennemi bu Dünyada'dır demek yanlış, bu itibarla Müslüman olan kişi Gayb'en İman ettiği Ahrete inanır ve orada karşılaşacağı her olayın karşılığı Dünya'da yaptıklarıdır bu itibarla görmediğimiz Ahret'e inanırız,aslında Evrenimizin % 4,veya 5'ini görüyoruz geri kalan %96'yı görmüyoruz fakat var bu itibarla görmediklerimiz,gördüklerimizden fazladır, ve Bitkilere bakan herhangi bir insan, onun sadece dal, yaprak ve meyvalarını görür, Fakat aynı bitki'de olan muhteşem fotosentez olayını farketmez görmez ama fotosentez vardır bu itibarla görmediklerimiz bizim gördük dediklerimizden fazla olması normaldir.

Gönderi tarihi:

 

 

İlk merhale..birisi söyler..sende tekrar edersin..tekrar edilen kelimedir..kelimeye şahadet edersin.. :)

 

Daha sonra arayış başlarsa ne ala..yoksa kalır yalancı şahitlikte..GÖRDÜĞÜNÜ dil ile ikrar kalp ile tasdik.. :)

 

Kişinin namazı totalde iki rekat iki secdeden ibarettir..birincisi karanlıkta,Cehl içinde iken korkudan ettiği secdedir..diğeri ise sabahın AYDINLIĞINA varıp korkulacak bir şey olmadığını GÖRDÜĞÜNDE Teşekkür,Şükür secdesidir.. :)

 

Göz görmediğinden korkar..GÖRDÜMÜ korkulacak bir şey kalmaz..SEVGİ doğar ufaktan ufaktan o vakitte.. :)

 

Şimdi torun ile gideyim Üsküdara kız kulesinin karşısına..Şahit olayım o muhteşem güzelliklere.. :D

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için şimdi oturum açın.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.