Φ Dayı Gönderi tarihi: 1 Nisan , 2009 Gönderi tarihi: 1 Nisan , 2009 Af ve Mağfiret sadece ÖTE,demi..yani bu gezegendeyken bu Af ve Mağfiret müesesesinin çalıştığını nasıl DENEYİMLEYEBİLİRİZ.. Fikri olan varmı..yardımlaşalım haydi.. Daha sonrada NEDEN afettiğini araştıralım.. 2 Alıntı
Φ aaruda Gönderi tarihi: 2 Nisan , 2009 Gönderi tarihi: 2 Nisan , 2009 Af ve Mağfiret sadece ÖTE,demi..yani bu gezegendeyken bu Af ve Mağfiret müesesesinin çalıştığını nasıl DENEYİMLEYEBİLİRİZ.. Fikri olan varmı..yardımlaşalım haydi.. Daha sonrada NEDEN afettiğini araştıralım.. o herseyı bılen ve bagışlayandır burdada ötede de ıstegıhı herseye ol demesı yeterlıdır Alıntı
Φ Odris Gönderi tarihi: 2 Nisan , 2009 Gönderi tarihi: 2 Nisan , 2009 Af ve Mağfiret sadece ÖTE,demi..yani bu gezegendeyken bu Af ve Mağfiret müesesesinin çalıştığını nasıl DENEYİMLEYEBİLİRİZ.. Fikri olan varmı..yardımlaşalım haydi.. Daha sonrada NEDEN afettiğini araştıralım.. Deneyimleyemezsin, araştıramazsın da... Yıkarıda yazdığı gibi o, herşeyi bilen ve bağışlayandır, o ne derse o olur bitti gitti haydi. neyi nasıl araştıracaksın.? Alıntı
Φ yam_yam Gönderi tarihi: 2 Nisan , 2009 Gönderi tarihi: 2 Nisan , 2009 o herseyı bılen ve bagışlayandır Yukarıdaki cümle yanlış bir önerme içeriyor. Zira Kur'an'a göre İslam'ın tanrısı herşeyi affetmediği gibi pek çok yerde intikam aldığından ya da alacağından bahseder. Aslında üzerinde durulması gereken "Af" tan ziyade tanrının bu "intikam" hırsı olmalıdır. Ne kadar da insansı bir zaafiyet... Türk Dil Kurumu'na göre "öç" : "Kötü bir davranış veya sözü cezalandırmak için kötülükle karşılık verme isteği ve işi, intikam." olarak tanımlanmış. Yani tanrı kötülüğe kötülükle karşılık vermektedir. Bu durumu, tanrı gibi tüm zaafiyetlerden ari olması gereken bir varlığa yakışmıyor. Üstelik, intikam soğuk yenmesi gereken bir yemektir; yani sabır gerektirir. Oysa ki burada tanrının bir başka zaafiyetini, yani "sabırsızlığı"nı görüyoruz. Tanrı intikam almak için ahireti beklememiş ve pek çok kavimden intikamını bu dünyada almıştır. Kur'an'ın tanrısının kurgulanması aşamasındaki pek çok hatadan bir kaçıdır bunlar. Affetmenin yüceliği yanında, intikamın dayanılmaz hafifliğinden kaçınamamıştır Kur'an'ın tanrısı... Üstelik "sabır" erdeminden de yoksundur. Ha unutmadan bu arada tüm bunların yanında adil olmadını da belirtmek gerekir. Kimini suçlu (!) olduğu halde yaşamının idamesini sağlayıp cezasını ahirette kesmektedir, kimini de boğarak çifte ceza kesmektedir. Ama nasıl olsa iman herşeyin üzerini örter değil mi? Alıntı
Φ Dayı Gönderi tarihi: 2 Nisan , 2009 Yazar Gönderi tarihi: 2 Nisan , 2009 Siz hiç bir kişiyi AF ettinizmi.. bu bir kişi KENDİNİZ olabilirsiniz..evet..siz hiç AF müesesesini KENDİ evreninizde çalıştırdınızmı.. Siz ne ölçüde AF ediciyseniz,siz kendinizi GERÇEKTEN Af edebildiyseniz..Allahın AF etmeside sizinle doğru orantılıdır..ne eksik ne fazladır.. Kişinin kendini AF etmesi nasıl olacak dayı.. AF,fı gerektiren her ne iş ise o işi bir daha işlemeyecek..al sana AF..garantili hemde..birer birer AF edebildikmi Kendimizi(AF,fı gerektirecek söylem ve eylemlerimizden).. Allah adildir..torpil yapmaz asla.. NEDEN AF eder.. 3 Alıntı
Φ muki Gönderi tarihi: 2 Nisan , 2009 Gönderi tarihi: 2 Nisan , 2009 Siz hiç bir kişiyi AF ettinizmi.. bu bir kişi KENDİNİZ olabilirsiniz..evet..siz hiç AF müesesesini KENDİ evreninizde çalıştırdınızmı.. . . . NEDEN AF eder.. Sayın Dayı, siz insanın insana/kendisine olan affından bahsediyorsunuz. Bunun Kuran'ın Allah'ı ile bir alakası yok. Nedenini yam_yam arkadaşımız çok güzel yazmış. İnsanın insanı affetmesi, Allah'ın insanı affetmesinden daha kolay sanırım. Alıntı
Φ Dayı Gönderi tarihi: 3 Nisan , 2009 Yazar Gönderi tarihi: 3 Nisan , 2009 Sayın Dayı, siz insanın insana/kendisine olan affından bahsediyorsunuz. Bunun Kuran'ın Allah'ı ile bir alakası yok. Nedenini yam_yam arkadaşımız çok güzel yazmış. İnsanın insanı affetmesi, Allah'ın insanı affetmesinden daha kolay sanırım. İllaki zor olanmı yani.. Gelin hep birlikte kolay olanı bir becerebilelim önce.. 3 Alıntı
Φ dünyahepimizin Gönderi tarihi: 3 Nisan , 2009 Gönderi tarihi: 3 Nisan , 2009 Allah neden af etsinki? Kendi kendimizi aldatmayalim. Herkesin dürüstce yasamasi gerek. Hem her türlü pisligi yapacaksin, sonrada nasil olsa Allah affeder diye kendi kendini avutacaksin. Allah kimseyi af falan etmiyor. insanlar sadece kendi kendilerini böylece tatmin etmeye calisiyorlar. Alıntı
Φ Dayı Gönderi tarihi: 4 Nisan , 2009 Yazar Gönderi tarihi: 4 Nisan , 2009 Allah neden af etsinki? Kendi kendimizi aldatmayalim. Herkesin dürüstce yasamasi gerek. Hem her türlü pisligi yapacaksin, sonrada nasil olsa Allah affeder diye kendi kendini avutacaksin. Allah kimseyi af falan etmiyor. insanlar sadece kendi kendilerini böylece tatmin etmeye calisiyorlar. Suçu işleme serbestiliğine sahip olan İnsan yine AF edebilme özgürlüğüne sahip olmalıdır..suç genellikle İnsana karşı işlenir..Af edecek olanda suçu işleyende neticede İnsandır.. 3 Alıntı
Φ suheda_ Gönderi tarihi: 4 Nisan , 2009 Gönderi tarihi: 4 Nisan , 2009 Yukarıdaki cümle yanlış bir önerme içeriyor. Zira Kur'an'a göre İslam'ın tanrısı herşeyi affetmediği gibi pek çok yerde intikam aldığından ya da alacağından bahseder. Aslında üzerinde durulması gereken "Af" tan ziyade tanrının bu "intikam" hırsı olmalıdır. Ne kadar da insansı bir zaafiyet... Üzgünüm ama bir şeyi atlamışsın Senin bahsettiğin asıl özelliği caydırıcı olan ceza ayetlerinin bir çoğu şöyle biter "yalnız inanlar hariç"yada "tövbe edenler hariç şüphesiz ki Allah af edici ve bağışlayandır" Aslında Dayı,bu af olayını daha geniş bir yelpazede değerlendirmekte fayda var mesela; Af edilecek suçlar Af edilmeyecek suçlar Alıntı
Φ Odris Gönderi tarihi: 4 Nisan , 2009 Gönderi tarihi: 4 Nisan , 2009 Bırakın onu bunu da asıl meseleye açıklık getirin bakalım: Af ve Mağfiret sadece ÖTE,demi..yani bu gezegendeyken bu Af ve Mağfiret müesesesinin çalıştığını nasıl DENEYİMLEYEBİLİRİZ Daha sonrada NEDEN afettiğini araştıralım Deneyimleyip araştıralım bakalım. Neyi nasıl deneyimleyip araştıracaksınız merak ediyorum ? Alıntı
Φ Taylan Abi Gönderi tarihi: 4 Nisan , 2009 Gönderi tarihi: 4 Nisan , 2009 Bırakın onu bunu da asıl meseleye açıklık getirin bakalım: Af ve Mağfiret sadece ÖTE,demi..yani bu gezegendeyken bu Af ve Mağfiret müesesesinin çalıştığını nasıl DENEYİMLEYEBİLİRİZ Daha sonrada NEDEN afettiğini araştıralım Deneyimleyip araştıralım bakalım. Neyi nasıl deneyimleyip araştıracaksınız merak ediyorum ? Hep birlikte bir ölüp gelelim, sonuçları tartışırız Alıntı
Φ Odris Gönderi tarihi: 4 Nisan , 2009 Gönderi tarihi: 4 Nisan , 2009 Hep birlikte bir ölüp gelelim, sonuçları tartışırız Dönüş yolculuğunun sıhati konusunda derin şüphelerim var Alıntı
Φ arci Gönderi tarihi: 5 Nisan , 2009 Gönderi tarihi: 5 Nisan , 2009 nisa suresi:116. Doğrusu Allah, kendisine ortak koşulmasını bağışlamaz. Ondan başkasını ise dilediğine bağışlar. Kim de Allah'a ortak koşarsa, hakikattan çok uzak bir ****** sapmış demektir. genel bir kavram,anlayana!!!!!!!!!! Alıntı
Φ Dayı Gönderi tarihi: 5 Nisan , 2009 Yazar Gönderi tarihi: 5 Nisan , 2009 Deneyim..Tecrübe..Yaşamın kendisi yani.. deneyimleyip duruyoruz,da farkında bile değiliz..İnançlar yönünde bu gezegende tecrübe edilemeyecek,yaşanamıyacak bilgi Efsanedir..bilgide değildir aslında..ya..neyse.. DENEYİN..deneyiminiz olsun sizinde Sn.Rua.. en çok öfkelendiğiniz birisini yada en sevdiğiniz biri sizi kızdırdığında size çıtırdanda olsa zarar verdiğinde yada kafanızı bozup tepenizin tasını attırdığında AF edin..DENEYİN.. 1 Alıntı
Φ Dayı Gönderi tarihi: 5 Nisan , 2009 Yazar Gönderi tarihi: 5 Nisan , 2009 Hep birlikte bir ölüp gelelim, sonuçları tartışırız Taylan Abi.. Kesin ve doğru sonuçların tartışması olurmu hiç..o zaman PAYLAŞIRIZ ancak.. AF edende edilende İNSAN.. Allahın tüm sıfatlarının Esmaları(isimleri)bir tek canlıdan gözlemleniyor..99 esması yani..bazıları..haşa..o esmalar Allahın..diyor..iyi Allahında bize neden bildirdi.. Ne bildirdiyse hepsi Bizim için..hepsi BİZİM..bu gezegende TAM yetkilisi değilmiyiz..halifesi yani..''O''nun adına iş yapma yetkimiz yokmu..varsa..AF ta bizim elimizde Ceza,da..hepsi burada bu DÜNYADA.. Alıntı
Φ Taylan Abi Gönderi tarihi: 5 Nisan , 2009 Gönderi tarihi: 5 Nisan , 2009 Taylan Abi.. Kesin ve doğru sonuçların tartışması olurmu hiç..o zaman PAYLAŞIRIZ ancak.. AF edende edilende İNSAN.. Allahın tüm sıfatlarının Esmaları(isimleri)bir tek canlıdan gözlemleniyor..99 esması yani..bazıları..haşa..o esmalar Allahın..diyor..iyi Allahında bize neden bildirdi.. Ne bildirdiyse hepsi Bizim için..hepsi BİZİM..bu gezegende TAM yetkilisi değilmiyiz..halifesi yani..''O''nun adına iş yapma yetkimiz yokmu..varsa..AF ta bizim elimizde Ceza,da..hepsi burada bu DÜNYADA.. Ben konuya esprili yaklaşmak istemiştim ancak görünen o ki iki kelam hakkınız oldu artık. Kulun affedeceği ancak kul hakkıdır. Bunun ötesinde olan biten her türlü dünyevi amelleri kulun affetmesi-affetmemesi gibi birşey söz konusu bile değildir. Tartışmanın bu şekli arci'nin de yorumladığı gibi, şirk'e meğilli. Allah akıl fikir versin. Alıntı
Φ Dayı Gönderi tarihi: 5 Nisan , 2009 Yazar Gönderi tarihi: 5 Nisan , 2009 Ben konuya esprili yaklaşmak istemiştim ancak görünen o ki iki kelam hakkınız oldu artık. Kulun affedeceği ancak kul hakkıdır. Bunun ötesinde olan biten her türlü dünyevi amelleri kulun affetmesi-affetmemesi gibi birşey söz konusu bile değildir. Tartışmanın bu şekli arci'nin de yorumladığı gibi, şirk'e meğilli. Allah akıl fikir versin. Amin..cümlemize inşallah.. Dünyevi amellerden kasıt nedir acaba.. kul hakkı dışındaki bir kaç hak daha var..hayvan hakkı..göz hakkı gibi..vs..vs Önemli olan ŞİRK konusu..yani Allaha EŞ koşma durumu.. İlahlar yok..Allah var..bu..la ilahe illa Allah.. kim bu ilahlar..bir kaç tanesinin adını yazabilirmisiniz.. Yoksa İNSAN,ın Allahın sıfatlarını KULlanması KUL olmasımı ŞİRK.. Şirk bizim nefsimizdeki İlahlara İlahelere tapmamızdır.. bitmek bilmeyen arzu ve ihtiraslarımız bizim en baba İlah yada İlahelerimizdir.. Espiri çerçevesinde dayatmadan paylaşmak için daha türkçesi MUHABET etmek için var dayı.. iki kelam on iki kelam olsun..Muhabet doğsun.. 1 Alıntı
Φ Taylan Abi Gönderi tarihi: 5 Nisan , 2009 Gönderi tarihi: 5 Nisan , 2009 iki kelam on iki kelam olsun..Muhabet doğsun.. Kitabı açıp nasiplenmek isterseniz eğer, aciz kul hakkınıza düşeni öğrenirsiniz. Varsayarak, "mantıklıymış gibi gelene varmaya çalışarak" nereye gideceğinizi de anlatır orada. Alıntı
Φ Dayı Gönderi tarihi: 5 Nisan , 2009 Yazar Gönderi tarihi: 5 Nisan , 2009 YOK sayarak..hiç bir yere varmadan YOK olmaktansa, VAR sayarak MANTIKLI olana VARIP,VAR olanı bilmek.. dayı bu Sn.Taylan Abi.. 1 Alıntı
Φ Taylan Abi Gönderi tarihi: 5 Nisan , 2009 Gönderi tarihi: 5 Nisan , 2009 YOK sayarak..hiç bir yere varmadan YOK olmaktansa, VAR sayarak MANTIKLI olana VARIP,VAR olanı bilmek.. dayı bu Sn.Taylan Abi.. Şimdi daha net anladım. Sağlıcakla kalınız nitekim... Alıntı
Φ yam_yam Gönderi tarihi: 6 Nisan , 2009 Gönderi tarihi: 6 Nisan , 2009 Üzgünüm ama bir şeyi atlamışsın Senin bahsettiğin asıl özelliği caydırıcı olan ceza ayetlerinin bir çoğu şöyle biter "yalnız inanlar hariç"yada "tövbe edenler hariç şüphesiz ki Allah af edici ve bağışlayandır" Bu söylediklerinizin bir anlamı yok... Yani Kur'an'ın tanrısının insani zaafiyetlere sahip olduğu gerçeğini değiştirmiyor. * Kur'an'ın tanrısı sabırsızdır... * Kur'an'ın tanrısı kindardır... * Kur'an'ın tanrısı çabuk öfkelenir... * Kur'an'ın tanrısı kötü söz söyleyendir... * Kur'an'ın tanrısı adil değildir. * Kur'an'ın tanrısı narsisttir... Tüm bunlar birer zaafiyettir. Halbuki tanrı diye nitelenen bir varlığın tüm zaafiyetlerden ari olması beklenir.. Alıntı
Φ arci Gönderi tarihi: 7 Nisan , 2009 Gönderi tarihi: 7 Nisan , 2009 Bu söylediklerinizin bir anlamı yok... Yani Kur'an'ın tanrısının insani zaafiyetlere sahip olduğu gerçeğini değiştirmiyor. * Kur'an'ın tanrısı sabırsızdır... * Kur'an'ın tanrısı kindardır... * Kur'an'ın tanrısı çabuk öfkelenir... * Kur'an'ın tanrısı kötü söz söyleyendir... * Kur'an'ın tanrısı adil değildir. * Kur'an'ın tanrısı narsisttir... Tüm bunlar birer zaafiyettir. Halbuki tanrı diye nitelenen bir varlığın tüm zaafiyetlerden ari olması beklenir.. İNSAF BE KARDEŞ,ALLAH ZALİM DEĞİLDİR,ALLAH zalim insanları helak eder,cezalandırır,hemde belli bir süre verir,taki ALLAH'I çok kızdırıncaya kadar Aİ İMRAN 108. İşte bunlar, Allah'ın ayetleridir. Onları sana hak sebebiyle okuyoruz. Yoksa Allah alemlere hiçbir haksızlık yapmak istemez. 117. Bu dünya hayatında yapmakta oldukları harcamaların durumu, kendilerine zulmeden bir kavmin ekinlerine isabet edip onu mahveden kavurucu soğuk bir rüzgara benzer. Allah, onlara haksızlık etmemişti, fakat onlar kendilerine zulmediyorlardı. 182. Bu, sizin ellerinizle yaptığınızın karşılığıdır ve Allah kullarına haksızlık yapan değildir. EĞERKİ ALLAH zülümlerimizden dolayı peşinen bizleri cezalandırsa idi,eyvah!!!!!!!!!!!!!!!!!! NASILMI;bir hayvana,bir insana,borçlu olduğuna borcunu vermemek için direnmeye,kalp kırmaya,gönül yıkmaya,alay etmeye,karşındakini hakir görmeye,kibirlenmeye vs................. NAHL SURESİ 61. Şayet Allah insanları zulümleri ile cezalandırsaydı, yeryüzünde bir tek deprenen canlı bırakmazdı, fakat onları belirli bir süreye kadar erteler. Süre sonu geldiğinde ise ne bir an erteleyebilirler, ne de öne alabilirler. FATİR SURESİ45. Bununla beraber Allah, insanları kendi işledikleri yüzünden hemen cezalandıracak olsa, yeryüzünde bir deprenen bırakmazdı. Fakat onları belirlenmiş bir süreye kadar ebeler. Nihayet ecelleri geldiği vakit, işte o zaman şüphe yok ki, Allah kullarını görendir (hiçbirini karşılıksız bırakmaz)! ama dediğin gibi değil ALLAH'A bir SEVGİLİ,BİR DOST gibi yaklaş,AŞKINI VER,AŞKINI İSTE inanki bakacaksınki çok şeyler değişecek,herzaman yanında olacak,sana yardım edecek,HELE BİR DENE,LÜTFEN!!!!!!!!!!!!!!!!! Alıntı
Φ yam_yam Gönderi tarihi: 8 Nisan , 2009 Gönderi tarihi: 8 Nisan , 2009 İNSAF BE KARDEŞ,ALLAH ZALİM DEĞİLDİR,ALLAH zalim insanları helak eder,cezalandırır,hemde belli bir süre verir,taki ALLAH'I çok kızdırıncaya kadar ama dediğin gibi değil ALLAH'A bir SEVGİLİ,BİR DOST gibi yaklaş,AŞKINI VER,AŞKINI İSTE inanki bakacaksınki çok şeyler değişecek,herzaman yanında olacak,sana yardım edecek,HELE BİR DENE,LÜTFEN!!!!!!!!!!!!!!!!! İnsaf... !!! ??? Asıl "insaf" denmesi gereken islam öğretisinin kendisidir. Bakın tanrınız zalimliğin tanımını nasıl yapıyor : "Rabbinin âyetleriyle kendisine öğüt verilip de, sonra onlardan yüz çeviren kimseden daha zalim kim olabilir?" (Secde 22) Kur'an, tanrınızın tek suçları kendisine inanmamış olanları nasıl helak ettiğinden bahsedip, bununla böbürlendiği ayetlerle doludur... Tanrınız tek suçları kendine inanmamak olan insanları zalim ilan edecek, onları her türlü işkenceye layık insanlar olarak lanse edecek, onlara işkence yaptıktan sonra pişkince "Ben onlara haksızlık etmedim, onlar kendilerine etti" diyecek, siz de dönüp bana "insaf" diyeceksiniz... E İNSAF.... ".....taki ALLAH'I çok kızdırıncaya kadar" Ben size " 'kızmak' insani bir zaafiyet değil midir?" diye soruyorum, siz bana Allah'ın haksızlık yapmadığından, insanlar Allah'ı kızdırdıkları için helak edilmeyi hak ettiklerinden bahsediyorsunuz... Siz hiç henüz sınav bitmemişken yanlış cevaplar verdiği için öğrencisinin kağıdını yırtıp atan, ona tekme tokat girişen bir öğretmen gördünüz mü? Görüyorsunuz ya, demek ki tanrı, bir takım zaafiyetlerinden ötürü "imtihan" diye nitelendirilen bir süreci bile yönetmek için gereken özelliklere vakıf bir varlık değil. Alıntı
Φ Dayı Gönderi tarihi: 11 Nisan , 2009 Yazar Gönderi tarihi: 11 Nisan , 2009 yam_yam.. Sen ne kadar zalim Allah o kadar zalim..sen ne kadar sevecen Allahta o kadar sevecen..sen ne kadar cömert Allahta o kadar cömert..sen ne kadar AF edici Allahta o kadar af edici..yok başka şekli.. Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.