Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

Gönderi tarihi:

panteidar wrote: Select Expand

Kürşat kardeş;

Ehlisünnetçilere çok güzel cevap vermişsin..

Peki ama neden amel'de Hanefi'sin ?

Yani teorilerini reddediyorsun.Paratiklerini uyguluyorsun..

Pardon..Sen bir yazında diyordun ki ;

Hatırladığım kadarıyla namazı farklı kılıyorum artık.Rükudan kalkarken "semiallahü limen hamide" demiyorum ,başka birşey söylüyorum" diyordun.Bu amelini bozmuyor mu?

 

şüzel bir soru inanır mısın durumum biraz garip kaldı zira amel demek hani namaz oruç hac gibi ya bunlar özel uzmanlık gerektiren şeyler. dolayısıyla hanefi mezhebindeyim ancak bazı durumlara binaen kendim namaz kılma şekillerimde bazı şeyleri ekleme ya da çıkarma cihetine gitmek zorunda kaldım. bakın namazı nasıl kıldığımı söyleyeyim: zaten 4 yıldır sünnet kılmıyordum farz ve vitir. ancak son dönemde yani 4 aydır şöyle kılıyorum namazı: ayakta normal fatiha ve sure ancak fatihadaki dua ayetleri var ya onları söylerken bir mana kasdetmiyorum yani dua niyetini gütmüyorum ( dua etmediğimi ve duanın yanlış oldunuğunu anlatmıştım ) ve rüküya gidiyorum ama kalkarken "semi allahulümen hamideh" demiyorum zira bu şu demek: "allah hamdedeni duydu" halbuki ben allahın duymasını inkar etmiştim. dolayısıyla bunu demiyorum sonra oturuş var ya salli barik okumuyorum ve tahiyyatıda okumuyorum. otururken de yine fatiha okuyorum ve amin demeden peşine şehadeti okuyorum yani "eşhedü enne ilaheillallah ve eşhedü enne muhammeden abduhu ve resuluh" diyorum.

işler karışık : ben son peygamberin peygamber olduğuna inanıyorum ancak peygamber kelimesi farsça imiş ve manası haberci demekmiş. arapça "nebi" de haberci demektir. dolayısıyla peygamberin ille de müslüman olması şart olmamış oluyor. neden salavat getirmiyorum. zira son peygamberin hadislerini iyi bilirim, onu iyi tanırım. tekrarlar dahil 100.000 hadis okumuşluğum vardır. bu şahıs insan biçimci bir tanrı anlatımında bulunmaktadır ve bu yüzyıllardır açılmayan bir kutu üzerinde düşünülemeyen bir tabu idi. ve yüzyıllardan beridir bu gibi ifadeleri hep "tevil"( başka mana verme) adı altında peygamber onu kasdetmedi, başka şeyi kasdetti gibilerinden onun bu insanbiçimci şözlerini hep başka mana demek istedi o, herkes anlayamaz bu dediklerini, gibilerinden söylemlerle paspas altı ettiler. bu paspası kimse kaldırmaya cesaret edemedi. zaten kaldırsada (yani peygamber yanıldı bu itikadi konularda desede) kendisine pek inanılmayacağını iyi bilirdi. ancak ben kendimi kandırmak istemeyen biriyimdir. yıllarca bunları gördüm, yüzlercesini ve anladım ki ismet adı verilen şey de aslında bir önkabuldü ve evet bazı ayetler var ki peygamberlerin isyan etmeyeceği manasına gelebiliyordu. ama diğer başka ayetler de var ki açıkça görmezden geliniyordu.

ve bu konuyu araştırmaya karar verdim. bu konuda (yani ismet, peygamberlerin masumiyeti) kitaplar okudum. ve razi'nin yazmış olduğu "peygamberlerin masumiyeti" adlı kitapta bunu açıkça gördüm. ( yani razi zorlamalı yorumlar yapıyordu peygamberlerin masumiyetini ispat yolunda) yani peygamberlerin masumluğu konusu asla üzerinde tartışılamaz gibi algılanan husuhlardandı. : yani şunu diyorum: allah son peygamberi saptırdı, ona bu fikirleri veren de allahtı. daha önce yazdım bu konuda dediği bazı sözleri. buraya ekleyeyim de görünüz. napacam bilmiyom.

 

ek:bugün size anlatacaklarım acayip, acayip ve şunu söyleyeyim çok kişi zaten bu işi anlamazda anlayanlarda geçiştirirler yani. ahaahhhhhhhhhhhhh yıllarca ben de içimde sakladım, sakladım sindirdim ama evet bugün birden koptu içimde fırtına. yan ben bunları söylüyorum ama buda yıllarca içimde biriken şeyler haaaaaa......

konu son peygamberin imanı meselesi ve nedir bu iş? şudur: eğer baktıysanız hadislere Allahı anlatan hadislere şunu görürsünüz: hadislerde "antropomorfizm" yani insan biçimci

bir anlatım vardır. yani bu anlatımlarda Allahın bir cismi ve şekli şemali varmış gibi anlatıldığını görürsünüz. örnek olarak bir kaç tane örnek vereyim: ancak bilin ki hadis kaynakların da belki yüzlercesi var yani ona göre, ve bir kısmı da kütübü sitte( altı kitap) denen hadis kitaplarında ve yine bir kısmı da buhari, müslimin rivayetleridir. mesela "gecenin üçte biri geçince Allah gökyüzü semasına iner ve yok mu isteyen vereyim, yok mu bağışlanma isteyen bağışlayayım der" ve "Allahın iki eli sağdır" . sonra şöyle bir rivayet var biri yanında bir cariye ile resulullahın yanına gelmiş ve bununla evlenebilir miyim demiş (yani bu müslüman mı manasında) oda cariyeye sormuş ki: Allah nerede? cariye: "yukarda" demiş ve resulullah da "evet o mümin" demiş. zannedersem bu en son rivayet müslimdendi. sonra Allahın cehennemin üstüne ayağını basması ile ilgli rivayet var. yine Allahın bacağı ile ilgili rivayet var. yani çok var böyle rivayet haa. bir de şu var "Allah ademi kendi suretinde yarattı" gibi.. yani böyle insan biçimci hadisler çok var. buraya kadar tamam mı? yine mesela Allahın görülmesi ile ilgili rivayet var ki buhari ve müslim rivayet etmiş. hatta o rivayette güneşin görüldüğü gibi apaçık şekilde Allahın görüleceği anlatılıyor. evet bu tamam mı? bakın şimdi problemlere: hal böyle olunca zaten piyasadaki kitapların tamamına yakını Allahı insan şeklinde veya Allahın şekli var diyenlere ya da Allahı bir cisim gibi düşünenlere yani Allah bir yerde ya da yönde vardır diyenlere bu kitapların neredeyse tamamı kafir der. bu da tamam mı? hal böyle olunca şimdi bunları yani bu rivayetleri yorumlayanlar iki kısma ayrıldılar. bir kısmı bu rivayetleri toptan reddettiler. mesela mutezile, cehmiyye ve filozoflar gibi yani "resulullah böyle şey demez, bu rivayetler tümüyle uydurmadır" dediler. bu kişilerin ikinci kısmı ise bu rivayetleri reddetmediler( eşariler ve maturidiler) ya da edemediler hani buhari, müslim rivayet ediyor ya. bu sefer ne yaptılar? şunu yaptılar: " evet dediler resulullah böyle söyledi ama bu sözler ile zahiri yani dış görünüşünü kasdetmedi" dediler ve bu rivayetleri uygun şekilde yorumlamaya giriştiler yani tevil ettiler.( geçen de tevilin ne olduğunu anlatmıştım.) buraya kadar tamam mı? : önce şimdi sorum size: sizce Allahı cisim olarak düşünmek şekli var demek, hareket eder demek ( çünkü her hareket eden bir mekandadır, zira hareket bir mekandan diğer mekana olur) ve böyle inanmak kafirlik midir? herhalde çoğunuz bu soruya evet dersiniz. lakin bir sorun var: eğer siz bu rivayetleri reddetmezseniz iki şık var: "yani resulullah bu rivayet edilenlerin zahirini kasdetti yani Allahın cisim olduğuna inanarak ve Allahın eli vardır, gözü vardır, yüzü vardır şeklinde itikad etti, ya da evet böyle söyledi ama dış görünüşünü değil başka manaları kasdetti yani mecazen böyle ifadeler kullandı". ,ama eğer siz derseniz ki "evet o bunları söyledi ama mecazi olarak söyledi" derseniz bende size soruyorum: ama bu insanların çoğunluğu bu rivayetleri görünce, duyunca nasıl bir Allah inancı içinde olurlar? ben söyleyeyim: ekseri insanlar bu hadislerde anlatılan rivayetleri dinlediklerinde çoğunluğu anlatımın zahirine yani dış görünüşüne bakar ve öylece inanırlar. hal böyle iken "resulu ekrem evet söyledi ama başka mana kasdetti" derseniz halbuki insanların çoğunluğu bu rivayetleri dinlediklerinde Allahın bir şekli olduğunu ve Allahın cisim olduğunu düşünür. o halde böyle söylemek insanların çoğunluğunun küfre düşmesine sebep olmuyor mu? yaaaaaaaaaa.... bu da düşünülmesi gereken bir inceliktir. bu durum görmezden gelinecek bir durum mudur? size açıkça soruyorum eğer resulu ekrem evet bu rivayetleri söylemişse ve söylediği gibi yani zahirini kasdetmişse yani Allahın bir cisim gibi olduğuna inanarak söylemişse, soruyorum onu da( resulu ekrem ) tekfir eder misiniz? ( yani kafirdir dermisiniz?)

eğer demezseniz, tarihte çıkmış gruplar vardır. biri de "müşebbihedir, mücessimedir" bunlar da bu rivayetlerin zahirine( dış görünüşlerine) bakarak Allahı cisim kabul etmişlerdir. hatta içlerinde bazıları Allahın eti, kanı vardır demiştir. Allahın uzuvları, organları vardır demişlerdir. o halde bunlarıda mı tekfir etmeyeceksiniz? herhalde bana çok kızdınız.

lakin ben görüşümü söyle bildireyim : eğer resulu ekrem bu sözleri Allahın cisim olduğuna inanarak söylemişse kafirdir derim. eğer mecazi manada söylemişse bence bu da uygun olmayan bir davranıştır.

zira bir çok insan bu lafların zahirine bakar ve öylece inanır. dolayısıyla insanların küfre düşmesine sebep olur ki bu davranışta bence küfürdür. dediğim gibi eğer bu rivayetleri söylemişse durum dediğim gibidir. ama bu rivayetler yalansa yani böyle sözler söylememişse durum başkalık arzeder.

peygamberin söyledikleri:

**** Bugün size anlatacaklarım acayip, şunu söyleyeyim ki, çok kişi zaten bu işi anlamazda anlayanlarda geçiştirirler. Yıllarca ben de içimde sakladım, sindirdim ama evet bugün birden koptu içimde fırtına. Yani ben bunları söylüyorum ama bu da yıllarca içimde biriken şeylerdendir. Konu son peygamberin imanı meselesi. Nedir bu iş? Şudur: Eğer baktıysanız Allah’ı anlatan hadislere, şunu görürsünüz: "Antropomorfizm" yani insan biçimci bir ilah anlatımı vardır. Bu rivayetlerde Allah’ın bir cismi ve şekli varmış gibi anlatıldığını görürsünüz. Örnek olarak bir kısmını vereyim:

_“Ben gökte olanın emini (güvendiği) olduğum halde, hala siz bana güvenmiyor musunuz!” (Buhari no: 3344, Müslim no: 1063)

_”Rabbimiz, (her) gecenin son üçte biri (son üçte birlik bölümü) kaldığı zaman dünya göğüne iner ve şöyle der: “Yok mu bana dua eden? Duasını kabul edeyim. Yok mu benden bir şey isteyen? İstediğini ona vereyim. Yok mu benden bağışlanma dileyen? Onu bağışlayayım.” (Buhari no: 1145, Müslim no: 758)

_”Yazıklar olsun sana! Allah’tan kullarından herhangi birine şefaat etmesi istenilemez. Allahın şanı bundan daha yücedir. Yazıklar olsun sana! Sen Allah’ın (büyüklüğünün ve yüceliğinin) ne olduğunu bilir misin? Muhakkak O’nun Arş’ı göklerinin (bazı rivayetlerde: ve yerlerinin) üstündedir. (Allah’ın Arş’ı) aynen şöyledir: (Resulullah bu sırada) parmaklarıyla işaret ederek (şöyle dedi): Tıpkı bir kubbe gibidir. Ve o Arş’ın bir (deve) palanının (semerinin) binicisinin (ağırlığı) nedeniyle gıcırdaması gibi bir gıcırdaması vardır.” (Ebu Davud, no:4726)

_”(Allahım!) Senden, yüzüne bakma lezzetini ve seninle buluşma şevkini (arzusunu) bana lutfetmeni diliyorum.” (Ahmed 5/191, Nesai 3/54-55)

_”Allah’ın eli öyle doludur ki gece gündüz ondan (bağışlar ve nimetler) devamlı akar. Siz, Allah’ın gökleri ve yeri yarattığından beri (eliyle) infak ettiği (verdiği) şeyleri gördünüz mü? (düşündünüz mü?) Çünkü bütün bu verdikleri bile O’nun sağ elindekileri hiçbir şekilde eksiltememiştir.” (Buhari no:4684, Müslim no:993)

_”Muhakkak adil olanlar (kıyamet günü) Rahman Azze ve Celle’nin sağında nurdan minberler üzerinde olacaklardır. Rahman’ın her iki eli de sağdır.” (Müslim no:1827, Nesai 8/221-222)

_ “Ademoğullarının kalplerinin hepsi Rahman’ın parmaklarından iki parmak arasında tek bir kalp gibidir. Onları dilediği gibi çevirir.” (Ahmed 2/168-173, Müslim no: 2654)

_ “Kıyamet günü Allah yeri avucuna alır, gökleri de sağ elinde dürer (katlar) sonra da şöyle der: ‘Mülkün sahibi melik (hükümdar) benim! Hani yeryüzünün hükümdarları nerede?” (Buhari no: 4812, Müslim no: 2787)

_ “Yahudi bir adam peygamber’e gelir ve şöyle der: “Ey Muhammed! (Başka bir rivayette Ey Eba’l-Kasım!) Kuşkusuz Allah kıyamet günü gökleri bir parmağına, yedi kat yeri bir parmağına, dağları bir parmağına, ağaçları bir parmağına ve yaratıkları bir parmağına alır, sonra şöyle der : ’Bugün melik (padişah) benim.’ Bunun üzerine Resulullah (bir rivayette Yahudi’nin bu sözünü beğendiği ve tasdik ettiği için) ön dişleri görünecek şekilde gülümsemiş sonra da: ‘Onlar Allah’ı hakkıyla takdir edemediler. Oysa kıyamet günü yeryüzü bütünüyle O’nun avucundadır, göklerde sağ elinde dürülmüş olacaktır.’ (Zümer 67) ayetini okumuştur.” (Buhari no:4811, Müslim no: 2786)

_ “Hiçbir peygamber gönderilmiş olmasın ki (diğer bir rivayette Allah hiçbir peygamber göndermiş olmasın ki) o ümmetini, bir gözü kör (şaşı) olan yalancı Deccal’e karşı uyarmış olmasın. Dikkat edin gerçek şu ki, Deccal’in bir gözü kördür (şaşıdır). Şüphesiz Rabbiniz kör (şaşı) değildir. Deccal’in iki gözü arasında kafir yazlıdır.” Müslim de hadisin devamında şöyle bir ek vardır: “Sonra onu heceleyerek söyledi: KFR (yani kafir); onu her müslüman okur.” (Buhari no:7131, Müslim no:2933)

_ “(Rabbimiz) daralmış, ümitsiz düşmüş halinize bakar” (Ahmed 4/12, İbn Mace no:181)

_ “Kuşkusuz Allah Azze ve Celle uyumaz. Zaten uyuması da gerekmez. Mizanı (diğer bir rivayette adaleti) indirir ve kaldırır. Gündüzün amelinden önce gecenin ameli, gecenin amelinden önce de gündüzün ameli O’na yükseltilir (kaldırılır). O’nun örtüsü (perdesi) nurdur (Ebu Bekr’in rivayetinde perdesi ateştir). Onu bir açıverse yüzünün nurları, yaratıklarından gözünün erdiği (iliştiği) her şeyi yakar kavurur.” (Müslim no:179, İbn Mace no:195)

_”Rabbimi (uykuda) en güzel surette gördüm... Ve Rabbimin avucunu, iki omuzumun (kürek kemiğimin) arasına koyduğunu gördüm. Öyle ki gönlümde (kalbimde) O’nun parmak uçlarının (diğer bir rivayette elinin) soğukluğunu hissettim.” (Ahmed 5/243, Tirmizi no:3235)

Ancak bilin ki hadis kaynakların da belki yüzlercesi var ve bir kısmı da kütübü sitte( altı kitap) denen hadis kitaplarında ve yine bir kısmı da Buhari, Müslimin rivayetleridir. Böyle insan biçimci hadisler çok var. Mesela Allahın görülmesi ile ilgili rivayet var ki Buhari ve Müslim rivayet etmiş. Hatta o rivayette güneşin görüldüğü gibi apaçık şekilde Allah’ın görüleceği anlatılıyor. Bakın şimdi problemlere: Hal böyle olunca zaten piyasadaki kitapların tamamına yakını Allah’ı insan şeklinde kabul edenlere veya “Allah’ın şekli var” diyenlere ya da Allah’ı bir cisim gibi düşünenlere yani “Allah bir yerde ya da yöndedir” diyenlere, bu kitapların neredeyse tamamı kafir der. Hal böyle olunca şimdi bunları yani bu rivayetleri yorumlayanlar iki kısma ayrıldılar. Bir kısmı bu rivayetleri toptan reddettiler. Mesela Mutezile, Cehmiyye ve filozoflar gibi; yani "Resulullah böyle şey demez, bu rivayetler tümüyle uydurmadır" dediler. Bu kişilerin ikinci kısmı ise bu rivayetleri reddetmediler (Eş’ariler ve Maturidiler) ya da edemediler; hani Buhari, Müslim rivayet ediyor ya; bu sefer ne yaptılar? Şunu yaptılar: "Resulullah böyle söyledi ama bu sözler ile zahiri yani dış görünüşünü kasdetmedi" dediler ve bu rivayetleri uygun şekilde yorumlamaya giriştiler yani te’vil ettiler. Şimdi sorum size: Sizce Allah’ı cisim olarak düşünmek, şekli var demek, hareket eder demek (her hareket eden bir mekandadır, zira hareket bir mekandan diğer mekana olur) ve böyle inanmak kafirlik midir? Herhalde çoğunuz bu soruya “evet” dersiniz. Lakin bir sorun var; eğer siz bu rivayetleri reddetmezseniz, iki şık var: “Resulullah bu rivayet edilenlerin zahirini kasdetti yani Allah’ın cisim olduğuna inanarak ve Allah’ın eli vardır, gözü vardır, yüzü vardır şeklinde itikad etti” ya da “evet böyle söyledi ama dış görünüşünü değil başka manaları kasdetti yani mecazen böyle ifadeler kullandı" diyeceksiniz. Ama eğer siz: "Evet o, bunları söyledi ama mecazi olarak söyledi" derseniz, ben de size soruyorum: Ama bu insanların çoğunluğu bu rivayetleri görünce, duyunca nasıl bir Allah inancı içinde olurlar? Ben söyleyeyim: Ekseri insanlar bu hadislerde anlatılan rivayetleri dinlediklerinde, çoğunluğu anlatımın zahirine yani dış görünüşüne bakar ve öylece inanırlar. Siz "Resulu Ekrem evet öyle söyledi ama başka mana kasdetti" derseniz; halbuki insanların çoğunluğu bu rivayetleri dinlediklerinde Allahın bir şekli olduğunu ve Allahın cisim olduğunu düşünür. O halde böyle söylemek insanların çoğunluğunun küfre düşmesine sebep olmuyor mu? Bu da düşünülmesi gereken bir inceliktir. Bu durum görmezden gelinecek bir durum mudur? Size açıkça soruyorum: Eğer Resulullah, bu rivayetleri söylemişse ve söylediği gibi inanmışsa yani zahirini kasdetmişse, Allah’ın bir cisim gibi olduğuna inanarak söylemişse, soruyorum onu da (Resulullah) tekfir eder misiniz? ( kafirdir dermisiniz?) Eğer demezseniz, tarihte çıkmış gruplar vardır. Mesela "Müşebbihe, Mücessime" bunlar da bu rivayetlerin zahirine (dış görünüşlerine) bakarak Allah’ı cisim kabul etmişlerdir. Hatta içlerinde bazıları “Allah’ın eti, kanı, organları vardır” demişlerdir. O halde bunlarıda mı tekfir etmeyeceksiniz? Ben görüşümü şöyle bildireyim: Eğer resulullah bu sözleri Allah’ın cisim olduğuna inanarak söylemişse “kafirdir” derim. Eğer mecazi manada söylemişse, bu da uygun olmayan bir davranıştır. Zira bir çok insan bu lafların zahirine bakar ve öylece inanır. Dolayısıyla insanların küfre düşmesine sebep olur ki, bu davranışta bence küfürdür. Dediğim gibi eğer bu rivayetleri söylemişse durum dediğim gibidir. Ama bu rivayetler yalansa, yani böyle sözler söylememişse durum başkalık arzeder.

  • 2 ay sonra...
Gönderi tarihi:

bu hadis zannedersem Müslim'dendi: Yesar, Muaviye b. Hakem'den rivayet etti:

Dedim ki: Ya Resulullah benim bir cariyem vardı. Uhud savaşından önce benim koyunlarımı güdüyordu. Bir gün kurt koyunlardan birini götürdü. Ben de bir insanım, sizin gibi ben de üzülürüm. Ancak ben öfkelendim ve şiddetle dövdüm. Bu sözlerim Peygamberimize çok ağır geldi. Bunun üzerine dedim ki: Ya Resulullah onu azad edeyim mi? Peygamberimiz buyurdu ki: "onu bana getir." Ben de cariyeyi Resulullah'ın yanına getirdim. Peygamberimiz ona dedi ki: Allah nerededir? Dedi ki: "Göktedir" Peygamberimiz: "Ben kimim?" diye sordu; o "sen Allah'ın elçisisin" diye cevap verdi. Bunun üzerine Peygamberimiz: "Onu azad et, o mümindir" diye buyurdu.

 

_ Yorum: Yüzyıllardır "Allah göktedir" diyenlere, Ehli Sünnet kitapları "kafir olur" derler. Hatta İbn Teymiyye, bu gibi rivayetlere binaen "Allah göktedir" dediği için, onunla alay ederek, onu aşağıladılar ve bu düşüncesinden ötürü kafir ilan ettiler. Ama peygamberimize hiç ama hiç bir şey demediler. İbn Teymiyye, bunun üzerine şu etkili lafı dedi: "Madem öyle, o halde Kuran'ın inmemesi ve hadislerin olmaması, olmasından daha hayırlı olması gerekirdi." Neden bunu dedi? Çünkü hem Kuran'da, hem hadislerde insan biçimci bir ilah anlatımı mevcuttur. Yani Allah cisimmiş gibi algılanabilecek şekilde ayet ve hadisler vardır. İşte o bakımdan ben, "Allah Kuran ile insanları saptırıyor" demiştim.

 

"Allaha sövme" düşüncesini Allah bende yarattığı için mi ben bunu düşündüm? ya da bu düşünceyi ben mi yoksa şeytan mı yarattı? yoksa kendi kendine mi meydana geldi bu düşünce? Allah zorla günah işletiyor gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),

 

"Allaha sövme" düşüncesini Allah bende yarattığı için mi ben bunu düşündüm? ya da bu düşünceyi ben mi yoksa şeytan mı yarattı? yoksa kendi kendine mi meydana geldi bu düşünce? Allah zorla günah işletiyor gördün mü, Bilgi için ara: googleden: kursatotcu / kitap şu: www . islamdakader . c jb . n et ( bitişik yaz) son peygamberde bunu dedi zaten bak kader hadislerine gör yaa),

  • 1 ay sonra...
Gönderi tarihi:

bişe sorcam: size daha fazla bilgi aktarmak için hızlı yazmaya karar verdim.

o bakımdan ben şeyi beceremedim, indiriyomda açamıyom klavyede yazma programını, siz bana hangi harfe hangi parmakla basılır onu bi öğretin yani yazın ben onu yapim

hani bakalım. bunlar size bili olarak döncek

Gönderi tarihi:

kaderden ne kastettiğine bağlı.

Allah insanların ne yaptığını ve ne yapacağını bilir ve bu bir kitapta yazılır.bunu inkar eden olduğunu sanmıyorum.bu yazıldığı için öyle oluyor demek değildir.bazı şeyler yazıldığı için olur bazıları da öyle olacağı için yazılır.

mücadele

20. allah'a ve peygamberine düşman olanlar, işte onlar en aşağıların arasındadırlar.

 

21. allah: elbette ben ve elçilerim galip geleceğiz, diye yazmıştır. şüphesiz allah güçlüdür, galiptir.

bir insanın Allaha küfür etmesini ise Allah yazmas mesela.

 

beled

5. insan, hiç kimsenin kendisine güç yetiremeyeceğini mi sanıyor?

 

6. " pek çok mal harcadım " diyor.

 

7. kimse onu görmedi mi sanıyor?

 

8. biz ona iki göz vermedik mi?

 

9. bir dil ve iki dudak ,

 

10. ona iki yolu ( doğru ve eğriyi ) gösterdik .

 

11. fakat o, sarp yokuşu aşamadı.

fussilet

17. semûd'a gelince onlara doğru yolu gösterdik, ama onlar körlüğü doğru yola tercih ettiler. böylece yapmakta oldukları kötülükler yüzünden alçaltıcı azabın yıldırımı onları çarptı.

 

18. inananları kurtardık. onlar (allah'tan) korkuyorlardı.

insanların demek ki tercih hakkı var yoksa Allah zalim olmuş olur.

Gönderi tarihi:

Allahın bişeyi isteyerek yazması başka insanın isteyerek günah işlemesinin yazılması başka,en başta söyledim zaten.Birisizi öyle olmasını istediği için yazıyor diğerini öyle olacağı için.

 

Hadid 22 inasanlara teselli için öyle diyor.sadece musibetler için.günah işlemek bir musibet değildir.insanın kendi isteyerek yaptığı bişeydir.

 

zalim zaten

 

bu sitede de son mesajım bu, olmasaydı da daha fazla senle tartışmayacaktım.

Gönderi tarihi:

bakın bu diyalogta iki dakkada adam ne hale geldi dikkatinizi çekiyorum:

 

kısa zaten silmeyiniz:

 

darkoff:

s.a. mıllet

kursat:

bubenisemiyo

kursat:

allah zalimmi sence

 

Şu anda bir Titreşim gönderdiniz!

 

Şu anda bir Titreşim gönderdiniz!

 

darkoff:

???

darkoff:

konu ne

darkoff:

bılmıyormkı

darkoff:

basını

darkoff:

kacırdm

kursat:

allah zalimmi

darkoff:

 

darkoff:

bole sey dusunulemez bıe

darkoff:

sen yaratıcın hakkında bole bısey dusunemezsın bıle

 

darkoff konuşmadan ayrıldı.

 

kursat:

neden

 

Şu anda bir Titreşim gönderdiniz!

 

darkoff:

bılmyrm

darkoff:

ama

darkoff:

allah bıze bır beyın ve akıl vermıs ve

darkoff:

bız bunn sadece belırlı kısmını kullanabılıyorz

darkoff:

allah bızım neyı bılmemızı ıstıyosa

darkoff:

o kadarını bılıyorz

kursat:

bucevepmıyani

darkoff:

bılmıyorm

darkoff:

dedım

darkoff:

ya

darkoff:

herseyı bılemem yanı

darkoff:

ben kahın deılım

kursat:

peki

kursat:

kötülükler onun iradesiyle olmuyomu

darkoff:

hayır kendı ıradenle oluyo

darkoff:

ama nefsının dılemesı

kursat:

okeyde

darkoff:

ıle

kursat:

allahın dilemesi yokmu bu işte

darkoff:

allah senın zına yapmanı dılemzkı

darkoff:

sence dılermı

darkoff:

?

kursat:

allahındilemesinin dışında bir şey olur diyorsunöylemi

 

Şu anda bir Titreşim gönderdiniz!

 

darkoff:

hayır

kursat:

eee

darkoff:

oyle demıyorm

kursat:

çelişkiolmuyomu

darkoff:

celıskı deıl

darkoff:

bak sımdı

kursat:

ya

darkoff:

ewt

darkoff:

sole

kursat:

devam et

darkoff:

 

darkoff:

sana d oncede anlatmıstım

darkoff:

bır ogretmen olduunu

darkoff:

varsay

darkoff:

ogrencılerı sınav edıyosun

kursat:

e

darkoff:

ve

darkoff:

bı ogrencının

darkoff:

yanlıs yaptıını gordun

darkoff:

ama sen onlara d onceden orettıın seylerı soruyosun

darkoff:

o bıldıı halde yada

kursat:

ee

darkoff:

ogrenmekle yukumlu olduu halde

darkoff:

yıne

darkoff:

yanlıs yapıo

darkoff:

ona bu cvp yanlıs

darkoff:

sıl bunu dermısın

darkoff:

???

kursat:

yo

kursat:

ne ilgisi var

darkoff:

sen cvp versen

darkoff:

az

kursat:

neyea

darkoff:

usttekı sorduum soruya

kursat:

demem

darkoff:

ogrencıne bu cvp yanlıs dermısın

darkoff:

eeee

darkoff:

teşvıkte hata olmsın

darkoff:

ama

darkoff:

allahta bızı sınava tabıı tutuyo

darkoff:

neyın dogru

darkoff:

neyın yanlıs olduunu

darkoff:

ogretmıs

darkoff:

senın

darkoff:

yanlıs yapmanı ıstermı

darkoff:

ıstese

darkoff:

neden

darkoff:

doruyu

darkoff:

ogretıyo

darkoff:

o zamn

kursat:

ben zaten iradesini kabul etmiyom ki

darkoff:

nası yanı

kursat:

baya

kursat:

ilminikabul ediyom

darkoff:

bak bı hadıs vardır

darkoff:

men teşebbehü bi kavmihi fehüve min haa

darkoff:

bılıyomusun bu hadısı

kursat:

mealine

darkoff:

her kım bı kavme benzerse

darkoff:

o da onlardandır

kursat:

biliyom

darkoff:

muşrık

darkoff:

neye denır bılıyomusun

kursat:

he

darkoff:

allahı sırk kosana

darkoff:

onlar

darkoff:

allahı sırk kosmuslardır

darkoff:

veya

darkoff:

bazıları allahın sıfatlarından bırını ınkar etmıslerdır

darkoff:

sen boyle yapaak

darkoff:

musrıklerden

darkoff:

oluyosn

kursat:

sen şirk koşmuyonmu

kursat:

koşytunu gösterimmi

darkoff:

goster

kursat:

hareketlerimizi kimyaratıyo

darkoff:

allah

kursat:

peki düşüncelerimizi

darkoff:

bu tamamen

darkoff:

ırade ıle

darkoff:

alakalı bıse

kursat:

soruya net yanıt ver

darkoff:

 

darkoff:

herseyı allah yaratır

darkoff:

yaratmak ona mahsustur

darkoff:

buna ıstınaden

darkoff:

onuda

darkoff:

alla

darkoff:

h

kursat:

o halde kulun bütün isteklerini ve seçimlerinide allah yaratmış demek oluyo ölemi

darkoff:

ewt

kursat:

peki biri allaha sövdü diyelim bu sövme düşüncesinide mi allah yarattı

darkoff:

ewt

kursat:

kul allahın kendisinde yarattığı düşünceyi düşünmemeye kadir olabilirmi

darkoff:

bılmıyormkı

kursat:

ii düşün

darkoff:

sorunda ne demek ıstedıını anlayamdım

kursat:

basit sorayım o halde

darkoff:

 

darkoff:

bır dakıka ben cay alıp ıyorm

kursat:

kul allahın kendisinde yarattığı düşüncenin meydana gelmesini engelleyebilirmi

 

Şu anda bir Titreşim gönderdiniz!

 

darkoff:

hayır

kursat:

eeeeeeeeeeeee

kursat:

kulun hür iradesi nerede kaldı

kursat:

söle

kursat:

evet

darkoff:

sen ıstedıın seyı yapamıyomusun

darkoff:

bana yapmayı ısteyıpde yapamadıın

darkoff:

bıse sole

kursat:

bak

darkoff:

bunun neresı

kursat:

kaç yaşındasın

darkoff:

22

kursat:

çocuk değilsin

darkoff:

ewt

kursat:

dediğim çok açık birşey

darkoff:

tamam bende sana dıyorum ya

darkoff:

bunn kısının ozgur ıradesının olmaması ıle bı alakası

darkoff:

cunku

darkoff:

zaten

darkoff:

ıstedıın seyı yapabılıyosun

darkoff:

ama bak bazı durumlar vardır

darkoff:

bunlarıda

darkoff:

allah bır sebebe dayalı yararmıstır

kursat:

ama dediğin laflara göre allah sen de hangi düşünceyi yaratırsa ancak onu isteyebilityorsun

darkoff:

mesela kolun felc olduunda kolunu oynatamazsın

darkoff:

bendekı dusuncelerı allah yaratıyo

darkoff:

tamam ama

darkoff:

onuda nefıs ıstıyo

darkoff:

tamam men ıradeye dayalı bıse

kursat:

nefisin isteklerini kim yaratıyo

darkoff:

allah

kursat:

eeeeeeeee

kursat:

anladınmı demek istedimi

darkoff:

ewt anladm

kursat:

sana şunu söyleyim

darkoff:

 

kursat:

ii dinle

darkoff:

 

kursat:

ehli sünnet vel cemaat duydunmu

darkoff:

ewet

darkoff:

bende

darkoff:

o cemaattenım

kursat:

bunun itikadda yani inaçta iki mezhebi vardır

kursat:

biri eşarilik

kursat:

diğeri maturidiliktir

kursat:

biliyonmu bunu

darkoff:

hanefı safıı malıkı hambelı

darkoff:

bunlar ne

kursat:

o başka

kursat:

ameli mezhep onlar

darkoff:

bızm ıtıkatta mezhebımz ne

kursat:

namaz oruç gibi

darkoff:

amelde mezhbmz ne

kursat:

diyom ya

kursat:

iki tane

kursat:

eşarilik ve maturidilik

kursat:

hanefi

darkoff:

hmm

kursat:

ancak bilinmeyen nokta şu

kursat:

kulanı aç i dinle

kursat:

bunları sana sölemezler pek

kursat:

eşari mezhebi şafilerin itikadda mezhebi diye anlatılır

kursat:

ve

kursat:

hanefilerin itikadda mezhebi maturidiliktir denir genelde

kursat:

okeymiburayakadar

 

Şu anda bir Titreşim gönderdiniz!

 

darkoff:

1 dakıka

kursat:

ok

darkoff:

beklermermsn

 

darkoff konuşmadan ayrıldı.

 

darkoff:

kusura bakma ama cımam lazm sonra knusuruz

darkoff:

all emanet

darkoff:

gusel bı munazaraydı

 

darkoff konuşmadan ayrıldı.

Gönderi tarihi:

düzeltiyorum, bukadar kısıtlı bir tarif uygun olmadı

allah zorla günah işletiyor ve bunu yapanı cezalandıracağını kuranda haber veriyor bu bence zalimliktir

bu kötülüğü bile bile mi yapıyor

Gönderi tarihi:

dilku dedi ki: "evet bize düşünme yetisi veren Allahtır..Ama Allah benim yerime düşünmüyor!"

 

kürşat dedi:"ısrarla ben şunu soruyorum: düşünme yetisi değil, direkt olarak düşüncenin kendisinin allah tarafından yaratılıp yaratılmadığını soruyorum. biri allaha sövdü mesela, allah bu şahısta sövme düşüncesini yarattığı için mi bu şahıs sövdü? ısrarla bunu sormaktayım"

 

osman dedi ki: "Düşünme makinasını aklı, hasılı her orgaqnımızı tanzim edip bize içiyle dış kaportasıyla teslim ediyor. Nasıl istersen düşünürsün sövmeyi dua etmeyi beddua etmeyi neyi istersen sana bağlı. Bu çok açık değil mi...?

 

kürşat dedi ki:"peki benim dediğim çok mu kapalı?

Gönderi tarihi:

elbette

kursatotçu benim şahıslarla işim olmaz yani senin şahsınla hiç bir işim yok mesele burda ortaya atmış olduğun fikirlerin ne kadar gerçeklerden uzak olduğunu bir kez daha ispat etmek istedik o kadar bile bile yapılan bir şey irade demektir hem sen iradesizlikle itham et hem de bile bile kötülük yaptırıyor de olacak şeymi bu burda da açığı verdin işte aklını başına al daha fazla **** olma nerden dönersen o kadar senin için iyi olur gerçekten döndüğün zaman allahü tealayı çok merhametli bulacaksın bunu allah söylüyor yeter ki dönelim.

Gönderi tarihi:

kursatotçu benim şahıslarla işim olmaz yani senin şahsınla hiç bir işim yok mesele burda ortaya atmış olduğun fikirlerin ne kadar gerçeklerden uzak olduğunu bir kez daha ispat etmek istedik o kadar bile bile yapılan bir şey irade demektir hem sen iradesizlikle itham et hem de bile bile kötülük yaptırıyor de olacak şeymi bu burda da açığı verdin işte aklını başına al daha fazla rezil olma nerden dönersen o kadar senin için iyi olur gerçekten döndüğün zaman allahü tealayı çok merhametli bulacaksın bunu allah söylüyor yeter ki dönelim.

senin bu ithamına dilku benim yerime yanıt versin o anlamıştı ezeli ilmi kabul etmenin iradeyi inkar etmeye götüreceğini o sana yanıt versin, zira ben bunu çok kere anlatmıştım

Gönderi tarihi:

Allahın bişeyi isteyerek yazması başka insanın isteyerek günah işlemesinin yazılması başka,en başta söyledim zaten.Birisizi öyle olmasını istediği için yazıyor diğerini öyle olacağı için.

 

Hadid 22 inasanlara teselli için öyle diyor.sadece musibetler için.günah işlemek bir musibet değildir.insanın kendi isteyerek yaptığı bişeydir.

bu sitede de son mesajım bu, olmasaydı da daha fazla senle tartışmayacaktım.

 

kardeş hayırdır???

Gönderi tarihi:

Admin hasta kelimesinin bir hakaret veya kötü söz olduğunda ısrar ediyor.oysa ben hem Allah'a iradesiz deyip

hemde zalim demeyi başka bir kelimeyle izah edemiyorum.başka bişey denebiliyorsa söyleyin de ben de kurtulayım.

ezeli ilim diye bişey attı ve bunu geleceği bilmekle karıştırdı.oysa ezeli olan ilim değil Allah'dır ve geleceği bilmek onun ilminden bir parçadır.Allahın diğer sıfatları da ezeli olabilir bende ezeli irade diye bişey atayım diyeyim ilmini kendi iradesine göre yaptı.oysa Allah'ın bilinen 99 ismi var bunları nereye koyacaksın.Allah insanlara ruhundan üfledi dolayısıyla insanda belli bir irade var.ama ruh hakkında bize az bilgi verildiğini kuran söylüyor.bu iradenin nasıl çalıştığına insan kendi kendine bakarak anlayabilir.

 

Admin NOT (Bu Not admin tarafından eklenmiştir): Hasta kelimesini iki örnek veriyorum:
Karşıdakine olayı kişiselleştirerek: Sen hastasın dedinmi kişiselleştirme olarak algılarım...
Karşıdakine olayı genel olarak açıklayarak: Bu tür düşünceleri hastalık olarak görüyorum dersen genel olarak algılarım...
Olayları kişilere indirmeden açıklamlarınız genel olarak kırıcı olmadan ve saldırı olarak algılamadan yazmanız gerekmektedir. 
Bu hiç sevmediğiniz düşünceleri duysanız bile böyle olmak zorunda...

Gönderi tarihi:

Bismillah

 

kardeşim kürşat yaptığın

ilk mesajdaki açıklamalarda büyük sapmalar var amacın ne bilmiyorum ama ben görevimi yerine getirmeye çalışacağım

işte bunlardan bazıları

 

Eğer amacın öğrenmekse oku.Yokdeğilse inanları meşgul etme

 

1

hem alemlerin rabbi olan Allaha ibadet ettiğini söylüyorsun hemde onun senden bihaber olduğunu

Allah bütün noksanlıklardan münezzehtir.Eğer dediğin gibi olsay dı namaz senin neyyine

 

 

2

"gecenin üçte biri geçince Allah gökyüzü semasına iner ve yok mu isteyen vereyim, yok mu bağışlanma isteyen bağışlayayım der" ve "Allahın iki eli sağdır" .

 

ey kardeşim hep diyorum gene diyeceğim

ya türkçe yada yada şimdiki arapçayla anlamaya çalışıyorsun

 

bak kardeşim o ayetlerin insanlığa işareti de nereden çıktı madem okadr meallere bakıyosun

dikakt ettiysen bazen olmayan yerler de "o"."cebrail" "elçi" "onlar" "peygamber" gibi kelimeler kelime olarak ayette olmamasına rağmen anlamın da vardır ve paranez içerisinde gösterilir.yan burdaki HAdiste kast edilen Allahın melekleri olabilir Allahıın himmeti olabilir ki Allaha inanan bir insan himmetinin ulaşmayacağını düşünmez ki bu çok büyük bir günahtır acaba ne kadar tecrübelisinizki bu konuda böyle durumlar belirtiyorsunuz.allahın şerrinden kork.

 

baksana bir hadis inkar edenin doğruluğundan şüphesi olanın imanı kayar ve şehadete ihtiyacı vardır

öyle bir hadis vardırki değil sen kendini alim diye ilan edenler bu hadisin cevabını veremedikleri için imansız gitmiştir.Çünkü kendi acizlşiklerinden hadisi inkar etmişlerdir.

 

Bu hadisi her kelimesiyle bilmediğim için yazmicam yanlız bende o haisi okudum ve o hadisi okuduğunda şu anlam var dünya öküzün boynuzu ve balık şeklindedir.Yani Haşa HZ.muhammed kuranı inkar etmiş gibi gözüküyor bu hadis vardır.

Üstad Bediüzzaman Said Nursi bu hadisi Lmaların 14. lemasının 2. makamında açıklıyor.

 

Efendimiz(sas) hayvanların öküzün gıda da ve toprakta kullanıldığını görmüştür aynı zamanda artık balığın diğer ülkelerdeki ünü yayıldığından orda da duyulmuştur.Efendimizde dünyanın geçim kaynağının büyük bölümünün bu kaynaklardan sağlandığını bu hadisle ortaya koymuştur.

 

3

bak kardeşim bütün bu kainat bütün ilim bütün sevgi bütün şefkat bütün şer bunlar Allahın sıfatlarıdır daha bu kelimemden alman lazım cevabınıama ben devamedeyim yani Allahın kudretinden sadece bir damladır gördüğün bak tasavuf ta güzelliğin arkasındaki gerçek güzelliği görmek vardır daha bunu anlamadan güzel kardeşim böyle şeyler yazma.Bak bir alim bir gün senin ihata edemediğini ihata etmiş ve onki heycanıyla ben Allahım demiş ve onu asmışlar

ama bu yaptığına ancak tasavvuf geliştikten sonra anlam verilmiş ve Allah aşkını anlamışlardır.

 

4

demişsinki

sizce Allahı cisim olarak düşünmek şekli var demek, hareket eder demek ( çünkü her hareket eden bir mekandadır, zira hareket bir mekandan diğer mekana olur) ve böyle inanmak kafirlik midir?

bak karedeşim Allah(cc)ı sen aklında nasıl bişeydir diye tarif edemessin yaptığın her yorum yanlış olucak tır bu yüzden bunu yapmak yanlştır.

bak kardeşm sorduğun sorulara benzer sorular cennet cehennem ve ahiret gibi mevzulardada sorulur onun için cevaplarıda yakındır.

bak kardeşim sana Öyle bir Allah ınızvarki yani anlatamam yaw dehşet birşey yani bak gerçek ten diyom bana inanın gibi şeyler söyleseydi ne olurdu acaba

 

bak kardeşim Yüce Kuranın Ve ahdislerin Ve HZ.Muhammed (sas)in sünnetlerinin herbir zerresinde sırlarla dolu kitaplar vardır

 

sen bunları roman okur gibi okursan hataya düşersin.

 

Merak etme hakiki inanan Allah rızası derdine olduğundan araştırır en azından sen kardeşim gibi atmaz.

bak kardeşim dinde sorulan iki türlü sorular vardı

*Müslümanın merak ettiği konuda öğrenmek ve öğretmek içinsorar.

*İnanmadığı ve kabul etmediği için sorar

buda küfürde demektir.

 

5

demişsinki

lakin ben görüşümü söyle bildireyim : eğer resulu ekrem bu sözleri Allahın cisim olduğuna inanarak söylemişse kafirdir derim. eğer mecazi manada söylemişse bence bu da uygun olmayan bir davranıştır.

 

bak kardeşim çok büyük yanlışlıklar içerisindesin yazdığın hadislerin hiç birisinde Allahı cisimleştirme göremedim bu senin kendi içerisinde oluşturduğun bir düşünce bak kardeşim eğer sen dersenki malesef diyosun mecazi anlam olmamalı bak kardeşim kuran mecazi anlatım dahil lolduğundan haberddar olduğumuz ve olmadığımız sanatarı içerir o zaman sen Yüce kuranıda inkar etmiş oluyorsunki

 

Herkim Allahın elçisini inkar ederse Rabbini inkar etmiş olur

 

bak kardeşim Allahın sıfatlarından hiç mi haberdars değilsinAlalhın ilmi bütün zamanı kapsar yani Allah zülcelal kimin yalan söyleyip kimin söylemiyeceğini kimin has peygamber olacağına karar veremeyiceğini mi ima ediyorsun sen ki zaten en büyük yanlışlar daha mesajının başın da var.Sen daha en başından Allahın sıfatlarını kıstlayıp duanın ona ulaşmayacağını söylüyorsun birde kaderler ilgili bir sorunun var galiba oda inşallah daha sonra

 

 

Yani kardeşim düşersen ayba

kayarsın nara

 

Allahın hidayeti üzerine olsun

 

Bismilalh

 

bak kardeşim kader ve irade konusuna gelince ismi uzun aklımda kalmadı güzel bi kardeşim bu konuda silah örneğini vermişti bak kardeşim şeri yaratan Allah tır bunu inkar eden yok ama şeri şerde kullanan sensin yani senin başına çeşitli maddelerden yapılmış olan bir memi geldiyse bunu merminin maddelerini sana veren Allahtır sen osilahla Ülkenide savına bilirdin masum bir insanıda

bak kardeşin eminim benim gib artık herkes şu cümleyi bir çok kez söylemek zorunda kalmıştır bıçak ekmekde keser adamda

 

bak kardeşim biiznilalh veremeyi düşündüğüm örneği başka bir bölümde vermiştim ama tersine bir cevap verilemediğinden midir nedir hikaye dediler acaba verdiğim örnek kusurlu olsaydı acaba hikaye diyeceklermiydi

 

neyse

örneğe

yerin göğün rabbi Alalhın adıyla başlarım

Bismillah

bak kardeşim eğer sorduğun sorunun kakaniyetini öğrenmek istiyorsan nefsin den vazgeç ve bu örneği oku ama yok sadecebaşkalarını mat etme niyetindeysen mesajı yok say

 

şimdi zihninde bir çucuk canlandır bu çocuk gidipte birine deseki bakarmısın beni kucağına alsna ve dediği kişi ONUN İSTEDİĞNİ yapsa ve kucağına alsa sonrada onu onn gitmek istediği yere götürse ve sonra o cocuk orda hastalanıp adama senin yüzünden hastalandım dese bu yaban çelişkidir bunu içinde iki tokat atarsınız belkide

 

bak kardeşim sen de o çcuk gibi allahın yarattığı iki yoldan birine gittiğini hal dilinle anlatırsın eğer sen amelinle hayırı istersen bulacağın hayırdır

şer kapıların zorlarsan bulacağın elbette şer olacaktır.

 

yani kardeşim istersen sen şeri de Alalh yolunda kullanıp günahtan kaçar ve normalden daha hayırl mertebe ye erişirsin

 

yani misalden gidersek o çocuk kendisinin hastalanacağı yerden kaçmak istediğini belirtir.

 

Yani insan Hal haliyle bunu belirtir

 

Yani kardeşim bi düşün Alalh şeri yaratmasaydı yani o kitaba yazmasaydı sen hayrı nrden bilecektin hastalık aolmasa sağlığı nerden bilecektin o şer zaten senin imtihannındır

sorusu olmayan imtihan olurmu

 

bak kardeşim sana bu aciz kardeşinden tavsiye kendine dikkat et birazdaha mantıklı hareket et ve alacağın yorumları Hak alim ve ya onları iyi bilenlerden iste

Ki müslümanlar bir birlerini uyarırlar olduğun yol yanlış yoldur kardeşim yukarıdaki ayetlerde de kardeşlerim belirmiş MUHAMMEDSİZ din olmaz o ayetlerdende anlaşıldığı gibi

Muhamede yan

Gönderi tarihi:

dedi:"

 

 

şimdi zihninde bir çucuk canlandır bu çocuk gidipte birine deseki bakarmısın beni kucağına alsna ve dediği kişi ONUN İSTEDİĞNİ yapsa ve kucağına alsa sonrada onu onn gitmek istediği yere götürse ve sonra o cocuk orda hastalanıp adama senin yüzünden hastalandım dese bu yaban çelişkidir bunu içinde iki tokat atarsınız belkide

 

cevap:yani diyorsun ki: "kul seçiyor yaptıklarını" ama sen de bana cevap ver: kulun seçimleri de yine allahın ezeli iradesiyle olmuyor mu?

 

dedi:Peki Allah seni senin istediğin zaman mı, yoksa kendi dilediği vakitmi öldürecektir?

cevap; "kendisi dilediği zaman"

 

evliyaullahtan bazıları kendi istediği vakit ölür.

mesela akşemseddin hazretleri birgün çağırır etrafına müridlerini herşeyin normal olduğu birgün yasini şerifi okuyun der.okumaya başlarlar ve son nefesini verir bunu açıkla.

 

akşemseddin hazretleri ölmeyi istedi ve öldü bunu açıklar mısın?

ölüm onun elinde miydi değil miydi?

 

cevap: peki ama onun ölmesi allahın iradesiyle olmadı mı acaba? hem de ezeli iradesiyle?

 

 

*** bak ben 10 000 den fazla insanla tartışımışım bu konuda. dönen dolapların haddi hesabı yok. ben bunların içinden geliyorum. onları iyi tanırım. sizin pek bişeyden haberiniz yok. bu işler bu kadar kolay değil. sizi biraz sarsacak birkaç şey söyleyim: gazali var ya. meşhur. mesela o diyor ki kulun hür iradesi yoktur bunu biliyon mu? yok, başka deyim peygamberimizin kader hadislerine baktım 200 civarı, dedi ki :"kulun hür iradesi yok" bunu biliyon mu? yine yok. yani ne kadar bu işlere uzak oldunuzu bilin. size bunlar anlatılmıyor , gizleniyor.

ben hepsini anlatacam size.

 

*** dedi:"şimdi zihninde bir çucuk canlandır bu çocuk gidipte birine deseki bakarmısın beni kucağına alsna ve dediği kişi ONUN İSTEDİĞNİ yapsa ve kucağına alsa sonrada onu onn gitmek istediği yere götürse ve sonra o cocuk orda hastalanıp adama senin yüzünden hastalandım dese bu yaban çelişkidir bunu içinde iki tokat atarsınız belkide

 

cevap:yani diyorsun ki: "kul seçiyor yaptıklarını" ama sen de bana cevap ver: kulun seçimleri de yine allahın ezeli iradesiyle olmuyor mu?

 

*** dedi:"Şimdi bir örnek vereyim ama iyi kıyas edin. "Peygamber Efendimiz Rasulullah s.a.v'in damadı Halife Hz. Osman düşmanlarıyla çatışmaya girer. Düşmanlar onu ok yağmuruna tutarlar. Oklar yağmur gibi üzerine gelirken Hz Osman'a derler ki "Bu okları bize Allah attırıyor" neden bunu demişlerdi. Çünki herşeyi yapanın yani "kötülüklerede Allah müsade eder inancı vardı." Hatta el-Kur'an daki "onu atarken sen atmadın, Allah attı" ayetini delil alıyorlardı. İşte ayeti kendi mantıklarına göre örnek almanın acı bir sonucu olarak bu şekilde inanıyorlardı. Peki Hz. Osman onlara ne cevap verdi bakalım. İşte sorun bu cevapta çözülecek. "Sizler "yalan" söylüyorsunuz. Eğer o okları size Allah attırsaydı isabet ettirirdi..."

 

cevap: eğer osman bu lafı söylemişse kafirdir.

çünkü sizce de insanların fiilleri allahın iradesiyle olmuyor mu?

osman bu lafı söylemişse kaderi inkar etmiş demektir.

Gönderi tarihi:

Admin belki haklı olabilirsin ama bu bölüm tamamen bir kişinin fevri ve tutarsız görüşlerinin ortalığı kapladığı,sorgulamaya değil yargılamaya yönelik fikirlerin ortamı olmuş.Oysa ki felsefe sorgular yargılmaz.

Bişeye inanıyorsan onu anlamaya çalışırsın veya inkar edersin.Ama burda yapılan şey bu değil.

İnsanların kafalarını karıştıracak iftiralarla dolmuş ve buna sözkonusu olan şey Allah din ve peygamberler.

Benim de buna tepki koymam normaldir.neyse bu bölümü yok sayıyorum artık diğer bölümden devam edeceğim.

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.