Φ DeepBlue Gönderi tarihi: 21 Mart , 2008 Gönderi tarihi: 21 Mart , 2008 21 Mart Dünya Şiir Günü Bildirileri Şair arkadaşlarımızın önerisiyle, burada olduğu gibi, dünyanın birçok başka yerinde de dilin, özellikle de şiirin iletişim gücüne inananların kutlamaya hazırlandıkları bir bahar günü bugün. Kimileri parklarda, kimileri toplantı salonlarında, kimileri de sevdikleriyle kendi aralarında şiir okuyarak, şiir üstüne söyleşerek, şiir konusunda düşünerek kutlayacaklar bugünü. Şiirin insan acısını, sevincini, öfkesini ve akla gelmeyen daha nice duygularını nasıl dile getirdiğini yeniden hatırlayacaklar.Kimileri Boğaz'ın iki yakasını donatan erguvanlara bakarak yapacak bunu, kimileri nerdeyse yanı başımızda patlayan bombaların eşliğinde, çığlıklar arasında, barut kokusu içinde. Bir yandan ezenleri, ezilenleri, öbür yandan geceleri, yıldızları, kokuları, tepeden tırnağa çiçek açmış ağaçlarıyla insanı deli eden bu dünyayı düşünerek katılacak bu kutlamaya. Şiirin yaşanan her şeyi beş duyumuzla canlandırarak (görerek, işiterek, koklayarak, tadarak, dokunarak) algılamamızı sağlayan bir duyarlık kaynağı olduğunu, bize duygularımızla düşünmeyi, düşüncelerimizle duymayı öğrettiğini hatırlatacak Dünya Şiir Günü kutlamaları. Özgürlük ve dayanışma özlemi içinde, bir ağaç gibi tek ve hür ve bir orman gibi kardeşçesine yaşamaya bir çağrı olduğunu düşünecekler şiirin. Yalnızca Edirne'den Ardahan'a kadar değil, Çin'den Peru'ya kadar uzanan bir umutla... Cevat Çapan / 2007 ŞİİR NEREYE Yaradır şiir; sözcüklerin gizli, aykırı ve yasak buluşmasının yol açtığı. Öyle bir yara ki sızısından, dünyanın dönerkenki çıkardığı ses bile etkilenir. Sonsuza dokunmak, imkânsızla buluşmak iyileştirebilir ancak onu. Her seferinde öte gerçekleri uyandırmaya kalkışması, verili olanı sorguya alması bundan. Sözcüklerin ona dar gelmesi de.Üşür, kentler yağmalandıkçaAteş aldıkça silahlarMuhalif bir soruya dönüşür sonra. Doğayla sevgili yakınlığı kuran, kendinin bir benzerini, itaat etmeyen ve emretmeyen birini arayan ozanın sorusu olur. İnsanın yarımlığına dokunmak için hiç açılmamış kapılarını zorlar sözcüklerin. Ve derin susmalardan, kanamalardan, anlamlı boşluklardan ve söylenmemişliklerden süzülüp “dünyaya nereden gidilir” diye seslenir. Bilinçli bir bilinçsizliğin içinden konuşur hep. Fakat bilincindedir muhalifliğinin. Ve hiçbir muhalif onun kadar muhalifliğinin farkında bile değildir belki de. Tanımlara sığmazlığı, hizaya sokulamazlığı, tuhaflığı, içtenliği, aykırılığı, öfkesi, kural tanımazlığı, uzlaşmazlığı nsana ve dünyaya karşı olmasındandır; insandan ve dünyadan yana olmasından…Öteki ellerini kullanÖteki sesinle çık sokağaDiye uyarır insanı. Şiir, artık uzaklara hazırlıktır. Ve yolculuğa dönüşmüştür böylece. Çünkü bir mümkündedir aklı. Tasarlanmayan hayata bir türlü sığamaz, sığdırılamaz. Ortak aklın insanı sıradanlaştıran ortak egemenliği dışında bir yerde kendini yakalamaya çalışan ozandan başkası dayanamaz bu yolculuğa. Çünkü sadece ozan, önünde duran onlarca, yüzlerce sözcüğü iteleyerek, onların içinden yüreğine teyellenen, kalemine ilişen birkaçıyla yarattığı tufan sonucu, el değmemiş duyarlıklara, yaşanmamış aşklara, kurulmamış dünyalara tanık edebilir bizi; geçmişin ve sonranın derinliklerinden elde ettiği imgelerle şimdinin bilgisine taşıyabilir.Yol yüründükçe, söz de yontula yontula azalır. Görünürde olmayan görünür olmaya başlar. Yüreklenir arka çıkılmamış düşünceler. Gelişmiş insan, yaşanır ülke ve barış içinde dünya düşleri kuran ozan, düşlerinin peşindedir aynı zamanda. Çünkü gelecek beklenen bir şey değil, yapılan ve yaratılan bir şeydir onun için. Bu durumu;Öteki gözümle gördüm gerçeğiŞaşakaldı iki gözümDiye duyurur bize. Bütün zamanların sanığı olarak gösterilir, olsun. Onun için önemli olan, hayatı üst bir hayata, anlamı üst bir anlama taşımaktır. Bir hayli zorlanmıştır dilin sınırları. Susmalar bile dile dönüşmüştür artık. Hayat nerede eksikse şiir de oradadır. Ancak, kor ateşte ele geçmeyen ve ressamın tuvaline bir türlü taşıyamadığı renk gibidir. Yetinmez anlamla. Açıları arasında sonsuzluklar bulunan bir düşgendir çünkü.Ne yapsanız, nasıl söyleseniz her tanımda eksik kalır. Ve hep ulaşılmazlıkla besler kendini. İsteyen; gece şafağa, tomurcuk meyveye, sevinç öpücüğe ve korku güvene dönüşürken görebilir onu. Aşkın önünde diz çökenler ve sevgilinin karşısında hiçbir şey olmayan ve onunla sonsuzca eşitlenenler… Bütün hayatlardan devşirdiği bir hayatla, birkaç yıldız ötede bir düşte konaklayan ve düşlerin de gerçeğin sınırlarına alınmasını isteyen ozanın, varlığından sıkıntı duymayacağı ikinci bir dünyadır artık.Şiir sayesinde kendisini keşfeden, yeteneklerinin, cesaretinin ve özgürlüklerinin sınırlarına ulaşan ozana, söylenecek bir şey mi kaldı?Ey ozan, sözcüklere daldır yüzünü, şiirden daha derin bir deniz var mı? Hayrettin GEÇKİN / 21 MART 2007 KOU DÜNYA ŞİİR GÜNÜ BİLDİRİSİ Şiir, yaşamın gizemli bir ırmağıdır, gerisin geriye de akabilen bir ırmak. Yüreklere doğru aktıkça, sevdalar, umutlar, özlemler çiçeklenir. Bu ırmaktan yoğunlaşan duygular, sözcük bulutlarını gül yağmuruna dönüştürür., düşler evrenine kapılar açar, köprüler kurar.Şiir, bir sestir, yaşam denen kristal kürenin içinde, boyun eğmez karanlığın hançerine. Aydınlıkta solunan güneş rengi dizelerde hasretler tüter barış üstüne. Bilincin koyağındaki çırpınışlarda şiir sessizce kırar hüznün kabuğunu.Şiir, sevgiyi emekten süzmek, gizli güzellikleri bularak yeniden yaratmaktır. Gerçeğin ne fotoğrafı, ne de doğanın kopyasıdır. O, nesnel gerçeğin güzelliklerden süzülen öznel bir yansımasıdır. Ne gökte, ne de yerdedir. İnsan olan, insan kokan her yer mekânıdır şiirin. Şiir ne karın doyurur, ne de kasaları doldurur. Ama yürek yelkenlerini şişirir ardına dek. Çünkü insan yüreği her zaman açtır, her zaman güzelliğin büyüsüne gereksinme duyar. Sözün en tatlı özü olan şiir, ekmek ve su gibi kutsal bir ihtiyaçtır. Şiir, sevdanın, haklı bir kavganın, zaferle biten bir çabanın adıdır. Özlemin kardeşidir. Bir çocuğun gülüşü, bir bebeğin ağlayışıdır. Bir yaprağın suya düşüşü, bir martı kanadının denize vuruşudur. Toprağı öpen yağmurun, rüzgârda uçuşan karın kokusudur.Şiir gelip de çalınca kapıları, açmak gerek yürek evinin kapısını, ta ardına kadar. O, yaz güneşini emmiş ballı bir yaban üzümüdür. Heybesi şiir dolu olan, bir sevgi yolcusudur. İçinde çağıltılı bir ırmak akar. Şiiri bir giysi gibi sırtına geçirenlere, pencereler açılır tan yerinin en kıvamındaki renkten. Bu pencereden, toprağın insan sıcağında nasıl mayalandığını görürüz. Ormanlar, dağlar kanatlanıverir. Kuşlar, yeni bir mavi çizer göğe.Şiir, balta girmemiş ormanların yeşil gülüşüdür. Bir ceylanın hızlı kaçışıdır. Azgın bir çağlayanın yüksek tepelerden dökülüşüdür. Alabalıkların soğuk dağ sularında yüzüşüdür. Gökte parlayan ayın, dağların arkasından yükselen güneşin, denizin sularında oynaşan altın ışıkların, yeşil çimenler içinde fışkıran bin bir çeşit çiçeğin sevilme isteğidir şiir.Kısacası, şiir kavuşmanın tadı, ayrılmanın acısıdır. Güzellik işçisi olan ozanın en derin sanatıdır. Sözün damıtılmasıdır. Ali Ziya Çamur / 2007 ne mutlu şiir okuyana ve sevene!..şiir depremdir, şiir ayaklanmadır, şiir başkaldırıdır. şiir şimşektir,yıldırımdır, gök gürültüsüdür şiir. şiiri, yani yıldırımı hiçbir siper-isaika durduramaz. şiir korkunçtur, güzeldir. hiçbir kapı, hiçbir duvarönünde duramaz. kapı tunçtan, demirden, çelikten de olsa önünde duramaz.şiir yürür, ezer geçer. şiir her şeyden, herkesten daha güçlü, dahayıldırıcıdır. şiir sınır tanımaz, ne kral tanır, ne imparator. şiir cengizhan 'dan da, sezar 'dan da, hitler 'den de, büyük iskender 'den de büyüktür.şiirin yürüdüğü yolun bitimi yoktur. şiir sonsuzluğa gider, sonsuzluktangelir. şiir hiçbir güce boyun eğmez. en güçlüden daha güçlü, en güzeldendaha da güzeldir. eşsizdir, bir benzeri daha olmamıştır ve olmayacaktır da.şiir bütün dillerden başka, bambaşka bir dille konuşur. ama onun dilini,söylediğini herkes ama herkes anlar. şiiri hiçbir güç tutsak edemez. altında, pırlanta da, elmas da şiirden değerli değildir; olmamıştır,olmayacaktır. şiir dilsizleri konuşturur, sağırların kulaklarını açar. şiirbuluttur, yağmurdur, gökyüzüdür. şiirin arkadaşları, dostları vardır. enyakın dostu bilimdir. sonra musiki ve resim gelir. şiirde müzik de vardır,resim de, yontu da. mimar sinan 'la da dosttur, darwin, einstein 'la da.şiir gelecektir, umuttur, özlemdir, mutluluk ve güzelliktir.şiirden en zalim, en gaddar, en acımasız krallar, imparatorlar bile çekinir,korkar. şiir ölümü bilmez, şiir yaşamdır. şiir muştu, sevinç ve mutluluktur.şiir kötümserlik bilmez, tanımaz. iyimserdir, cömerttir ve gençtir,delikanlıdır. yakışıklıdır şiir.şiir sonsuzluk gibi en güzel kokar; güllerden de, karanfillerden,zambaklardan da güzel. şiir deniz gibidir. nasıl denizi kimse anlatamazsaşiir de tıpkı öyledir. homeros, dante, shakespeare şiiri anlatmak için büyükçaba harcadılar ama şiiri deniz gibi tam anlamıyla kimse, hiç kimseanlatamadı.deniz gibi, o da yalnız kendi anlatır kendini. şiir sevgilidir, şiiryazandan iyi koca olmaz. iyi baba, iyi oğul, iyi kız da olmaz belki ama iyiarkadaş, iyi dost, iyi kardeş olur. şiir sevgilidir dedik ve hep sevgilikalmıştır ve kalacaktır.şiir ne tanker, ne şilep, ne gemidir. şiir yelkenlidir. bir korsanyelkenlisidir. hayduttur şiir. şiir aldatmaz, çalıp çırpmaz. doğrulukturşiir. emektir, alın teridir. şiir inatçıdır, hırçındır ve hep ama hep yürürgider. şiir durmaz ve durdurulamaz. şiire ne boyunduruk, ne tasma takılır.şiir zincire vurulamaz. şiire kelepçe takılamaz. şiir özgürdür, özgürlüktür.şiir zalimlere, alçaklara, namussuzlara meydan okur. onun gücü en güçlüyeboyun eğdirir. engel tanımaz. engelleri yıkar ve ezer geçer. şiirölümsüzdür. şiir olmasa, sevdalılar söyleyecek söz bulamaz; o zaman sevdada, aşk da olamaz. insanoğlu yok olur. şiirdir insanoğlunu sürekli kılan.anaların şefkati, babaların güveni, çocukların kıvancıdır. şiiri anlatmayaçalıştım ama ne gezer. önce söylediğim gibi şiiri, deniz gibi kendi, yalnızkendi anlatır. yaşasın şiir. yıkılsın diktatörler, krallar, asiller,emperyalistler. şiir zaten onları hep ama hep yıktı ve hep yıkacaktır. nemutlu şiir yazan, şiir okuyan, şiir sevene. ötesi yok. Arif Damar / 2006 21 Mart Dünya Şiir Günü Bildirisi Şiirler, nereden geldiği belli olmayan, tanımı yapılamayan, bütünyaşamımızı etkileyen boyutları evrence süren o ateşböcekleridir. Şiiryazan sözcüklerin "yeri" vardır. Bu yerler sandığımızdan büyüktür.Yanyana geldiklerinde eski ya da yeni yeryüzlerini ulaştırırlar bize. Şiir yazan sözcüklerin şiir yazmayan sözcüklerden nasılayrıldıklarını yazar, düşüncelerindeki boyutla sezebilir. Bu ayrımıyaparken neyin şiir olduğunu, neyin olmadığını kişisel varlığının oandaki soluk almasıyla anlar. Şiirler yerlerini birbirlerine katarlarken bir başarıya daulaşırlar. Yazın evrenindeki genel yeri genişletmiş olurlar. Bugünbir Rus Edebiyatı, bir Fransız, bir İngiliz Edebiyatı alanları varsabu kazanç, o ülkeler şiirlerinin kazandıkları, bize kazandırdıklarıözel yerlerle oluşmuştur. "Yer" sözcüğünün üzerinde duruyorum, "ses" demek istemiyorumburada. "İm" demek istemiyorum. "İmin Yürüyüşü" adlı yapıtımdasöyledim bunları. "Yer" sözcüğüyle anlatmak istediğim komik biralandır. O ateşböceklerinin alanıdır. Kozmik alanların şiirlerdenoluşmuş yaratılar olduğunu da hepinize duyurmak isterim. Çeviri olayı, bütün yönleriyle anlaşılmamıştır. Bir dildeki biryapıtın dile dönüştürülmesi ne yazık ki çeviri gerçeğinin tek örneğisayılmıştır. Dilden dile aktarma, çeviri gerçeğinin belki de milyardabiridir ya da dışındadır. Burada anlatmak istediğimiz gerçek çeviridir. "Gökyüzü"nün "yeryüzü"ne çevirisi bugüne dek yaşanan tekçeviridir. Çeviri birbirini yaratırken evrenin ta kendisisayılmalıdır. Oluşum dediğimiz olay, doğadaki gizin açıklanmasıdır.İlk patlamaların bize getirdiği eylem, bir sözün çevirisinden başkane? Daha önceki yaşama, vardığı söylemi, başka bir söylemedönüştürürken, yaptığı eylem çeviridir. Yüzyılların binyıllara,binyılların sayısız uzaklara ulaşması bir elle uzandığımız, ötekielle tuttuğumuz tek yazıdır. Bu tek yazı insan varlıklarına ulaşırkençiviye benzemiş olabilir. Adına hiyeroglif denebilir, adına papirüsdenebilir. Unutulmamalıdır ki bütün bunlar insan usunun çevirieylemini gözler önüne serer. Şiir, günü geleceğe çevirirken öylesine zenginleşir ki telefonderler ona, gramafon derler ona, radyo, televizyon, bilgisayar,internet derler ona, yine de bütün gücünü dile getiremezler. Şiirin bütün özdeklerde görünümü başka başkadır. Kuşun sesindegörünen odur, maviliği sese dönüştürmüştür. Demirin ateşte dövülürkenkıpkırmızı olması odur; dışarı çıkmayı kırmızıya dönüştürmüştür.Yaşlı bilginin avuçlarındaki harfler odur; evreni umudadönüştürmüştür. Gelin olan kızın ilk gecesi odur; ipeği sevişmeyedönüştürmüştür. Birbirimize yakınlığımız odur; ekmeği özgürlüğedönüştürmüştür. Duyuyor musunuz şimdi? Duyuyor musunuz, burada sizi banadönüştürmüştür. Fazıl Hüsnü Dağlarca / 2001 Alıntı
Φ DeepBlue Gönderi tarihi: 21 Mart , 2008 Yazar Gönderi tarihi: 21 Mart , 2008 21 Mart Dünya Şiir Günü Bildirisi Perşembe 13 Mar,2008 AHMET OKTAY ŞİİR: “DİLİN İÇİNDEKİ YABANCI DİL” Şiirin iç çekişinde ya da haykırışında duyduğumuz, varlığın ve varoluşun sesidir. Eğer şiir, en derin metafizik kaygıları olduğu kadar, en güncel politik istekleri de dile getirebiliyorsa, bu ; hem toplumsal etkinliğimize hem de tinsel beklentilerimize ait oluşundandır. Şiiri bir biçim sanatı olarak tasarlamak ya da tanımlamak, onu bir içerik sanatı olarak da tanımlamaktır. Biçimi olmayan hiçbir öz ve vice versa; özü olmayan biçim yoktur. Sadece ilişkiler ve karşıtlıklar vardır şiirde. Evet’le hayır arasında diyalektik bir gidiş geliş, Şiir budur. Şiirsel imge, tam da Hegelci/Marksçı anlamda, karşıtların birliği ve çözülüşüdür. Tam da bu yüzden, şiirden hem her şey, yani tinsel ve toplumsal yaşamımızın olumlu ve olumsuz ögeleriyle dolmuş bütünlüklü görünümünü dillendirmesini hem de hiçbir şey olmamasını, yani göndergesiz bir söylem kurmasını bekleriz. Ama son kertede şiir, Pindaros’tan bu yana, toplumsala gömülüdür (socially embedded) ve toplumsal olarak düzenlenmiştir (socially regulated). Şiir, belirsizlikle doludur. Şair, başladığı bir şiir hakkında bir ön düşünceye sahip olsa bile, şiirinin bütününün ne olacağını bilmez. Şiir, bir yerde bilinçdışı ile bağlantılıdır. İrish Murdoch, şiirin “doymak bilmez her yerde oluşundan” söz eder. Evet, her yerdedir şiir. Şiirsel dil, sınırları iyice belirgin bir şey’in ya da bir duyumun, betimi değil, bir haline geliş’in dilidir. Deleuze/Guattari ikilisinin sözleriyle, şiir “dilin içindeki yabancı dildir” Şiir, en uzlaşmacı göründüğü noktada bile, yabanıl ve hayırlayıcı olmayı başarır. Verili gerçekle yetinmeyiş, şairin başkaldırıcı gücünün besleyici toprağıdır. Şiirin düzeni, son kertede bir düzensizliği ima eder. Küresel kapitalizm imgeler alanını, yani sanatsal alanı da sömürgeleştirmiş bulunuyor. Ama şiiri halâ sömürgeleştiremedi ve Pazar Ekonomisi’ne eklemleyemedi. Magazinel edebiyat basını, şiiri halâ manşet yapamıyor ve ayağa düşüremiyor. Nietzsche “çekiçle felsefe yapmaktan” söz etmişti. Şair, halâ çekiçle yazabiliyor. Alıntı
Φ ERBAY Gönderi tarihi: 21 Mart , 2008 Gönderi tarihi: 21 Mart , 2008 Tüm şiir sevenlerin şiir günü kutlu olsun... Şiir kalplerin sebil çeşmesidir,bir kişiye ait değildir ve içtikçe içesiniz gelir...Bana şiiri sevdiren şair Ümit Yaşar OĞUZCAN'dır...ALLAH rahmet eylesin...Şiirlerinde hep kendimi bulmuşumdur... ÖLÜM GELMİŞSE Bitmişse Kızıllığını avuç avuç içtiğimiz şafaklar Öğleler,ikindiler çoktan geçmişse Bir akşamüstü garipliği Sarmışsa her yeri Güneş devrilmiş Renkler solmuş Sesler kesilmişse Son kuşlar da geçip gitmişlerse ufuktan Ve çiçekler Bükmüşse boyunlarını dalgın dalgın Bil ki ölüm saati gelmiştir Senden uzak,kendimden uzak Tüm umutlardan ve her şeyden uzak Ben ölmüşümdür uzaklarda bir yerde Gövdesini kurtların oyduğu Bir ağaç gibi devrilmişimdir O anı sen bileceksin herkesten önce Herkesten iyi sen anlayacaksın Çaresizliğini,yıkılmışlığını Sevdiğin adamın Ve seni nasıl sevdiğini Duyacaksın derinden derine Belli belirsiz Bir gölge düşecek gözlerine Fakat ağlamıyacaksın,ağlayamıyacaksın Sen tek gelinim,nazlım,bebeğim Kadersizim sen Gülerken ağlayanım,ağlarken gülenim Varlığım,nedenim,alınyazım benim Elbette ağlamayacaksın Çünkü sonsuzluklar Sonsuz sevenler içindir Çünkü ölüm sevmeyi ve ölmeyi bilenler içindir... Ümit Yaşar OĞUZCAN Alıntı
Misafir birce Gönderi tarihi: 21 Mart , 2008 Gönderi tarihi: 21 Mart , 2008 Deepblue sana cok teşekkür etmek istiyorum, hatırladığın, hatırlatığın ve paylaşımların için.. diyorum ya iyi ki varsın .. Herzaman severek okuduğum şairin şiirini paylaşmışsın Erbay ayrıca sana da teşekkürler Evet Tüm Şiir Sevenlerin Şiir Günü Kutlu Olsun Arkadaşlar... Yazabilirmisin bir şiir yazabilirmisin, diller ' de dolaşan dolaşdıkca eserin, notalar da bir nağme olan o nağme ki rüzgar gibi esen, esintisi diyar diyar dolaşan dolaşdığı her yerde bırakacağı iz, hep aynı olan. yazabilirmisin söyle bir şiir yazabilirmisin, tüm acıları tek tek dille getiren okuyan ve dinleyenlerin, yanlız benmi düşüncesini yok ettiren düşünceler her birimizi bilinmezlere götürse de, haykırısların duyulduğu yankılarının her yerde, hep aynı olduğunu yazabilirmisin söyle bir şiir yazabilirmisin, kelimelere cümle olan onca yazılmış cümlelere, bir anlam kazandıran renklerin ahengini, tek kalemin ile gösterebilen birbirlerini anlayamaz olan dillere, eserin olsun anlatabilen yazabilirimisin söyle 06.08.2007/birce Saygılar Alıntı
Misafir RA_dya Gönderi tarihi: 21 Mart , 2008 Gönderi tarihi: 21 Mart , 2008 Ben de sevdiğim bir şiirle katılmak istiyorum bu güzel başlığa Tüm şiir severlerin şiir günü kutlu olsun (gerçi biraz geciktim ama ) Gün doğmadan Deniz daha bembeyazken çıkacaksın yola Kürekleri tutmanın şehveti avuçlarında İçinde bir iş görmenin saadeti Gideceksin Gideceksin iri pınarların çalkantısında Balıklar çıkacak yoluna karşıcı Sevineceksin Ağları silkeledikçe Deniz gelecek eline pul pul Ruhları sustuğu vakit martıların Kayalıklarındaki mezarlarında Birden Bir kıyamettir kopacak ufuklarda Denizkızları mı dersin, kuşlar mı dersin Bayramlık seyranlar mı dersin, şenlikler cümbüşler mi Gelin alayı, teller, duvaklar, donanmalar mı Heeeey Ne duruyorsun be at kendini denize Geride bekleyenin varmış aldırma Görmüyor musun her yanda hürriyet Yelken ol, kürek ol, dümen ol, balık ol, su ol Git gidebildiğin yere Orhan Veli KANIK Alıntı
Φ Yayamaz Kayımca Gönderi tarihi: 22 Mart , 2008 Gönderi tarihi: 22 Mart , 2008 Merhaba Değerli Dostlar, Atalar, “mart ayı dert ayı” derler. Bu sözdeki toplumsal hikmeti bir yana bıraksak da sosyalistler için mart ayı hem acıların, hem sevinçlerin ayıdır. 12 Mart faşist darbesi, 12 Mart Gazi mahallesi katliamı, 16 Mart Beyazıt katliamı, gene 16 Mart Halepçe katliamı ve 30 Mart Kızıldere............. Tüm bunlara karşın, gene acıların içinde süzülen ama umudun ve direnişin adı olan üç önemli gün de Mart ayı içinde doruklaşır. 8 Mart Uluslar arası Emekçi Kadınlar Günü 18 Mart Paris Komünü ve 21 Mart Newroz..... 21 Mart’ın yüklendiği bir önemli gün daha vardır. Afrikalıların kanları pahasına direnişleriyle kazanılan Güney Afrikadaki ırkçı aparthead yasalarını parçalayan Dünya Irkçılıkla Mücadele Günü. Mart ayı, sanatsal iki önemli günü de içinde barındırır: 21 Mart Dünya Şiir Günü, 27 Mart Dünya Tiyatro Günü... Her 21 Martta bir şaire bir bildiri yazdırılır. Gelin bu yılın bildirisini biz yazalım. İçbükey, mızmız, pısırık şiire karşı yükselen bizim sesimiz olsun bu bildiri de: Şiir; insanoğlunun hiç durmayan iyiyi, güzeli, doğruyu arayışını gösterir. Bağlı olduğu dilin çiçeğini, ulusun özünü verir. Dilimlenen yaşamın her renginden, her kokusundan, her düşünce ve duygusundan tat almalı, sınır tanımadan büyümelidir şiir. Octavia PAZ, “Şiirlerden bir hayat yaratmaktansa, hayatın kendisini şiire dönüştürmek daha iyi olmaz mı?” derken bu anlamda şiirin yaşamla ilişkisini ortaya koymaktadır. Bu açıdan şiirin olanaklarından da yararlanarak şiirin yaşamla ilişkisini ve iç içe oluşunu açalım: Şiir, bayrak olur sevgiye, dalgalanır âşıkların dudaklarında. Şiir, al benekli bir uçurtmadır, kelebek gibi, fırfırlanır okuyanların yüreklerinde. Şiir, fırtınalı gecelerde bir balıkçı barınağı; güneşli havalarda yüreklerde patlayan bir sevda sağanağı! Şiir, bir yılkı atı, atlatıvermiş boranı, kışı; çiçeğe kesen ovalarda karşılıyor baharı. Şiir, güneşte demlenmiş dostluk gibi; sarp kayaları dönüştürür gül bahçesine. Şiir, zamanı un ufak eder, erirken nice güzeller, güzellikler umursamaz yüzyılları. Şiir, sazın tellerini yoklayan bir tezene; ustasının elinde akar ezgilene ezgilene... Şiir, sevdalı tellerde gezer, dil dil açar çiçeklenir; öter sazın yüreğinde gül gül açar biçimlenir. dudaklardan su tadında yüreklere akıverir. Şiir, yürek tezgâhında dokunmuş bir kilim rengârenk, tepeden tırnağa ezgi ve âhenk... Şiir, karanlıkları yaran yakut saplı bir bıçak, geceyi gündüz eden sevgi şimşeği; yanar döner, gül ışıklı bir havaî fişeği. Şiir, bir güvercin gibi konar sevenlerin yüreğine, bir şahan gibi iner zalimin tepesine! Şiir, bir çağladır zemheride çiçeğe kesen, karların arasından baharı karşılayan bir kardelen! Gerçek şiir, gerçek dünyanın şiiridir, çünkü bu zafere ulaşabilmesi için uğrayacağı değişikliklerin öğeleri bu dünyanın içindedir. Gerçek şiir, iyiliğin şiiridir; yeryüzündeki bütün insanlarla birlikte bireyciliği, yenecek, gene bütün insanlarla birlikte karanlıkları ve toplumsal baskıyı yenecek olan şiirdir. Gerçek şiir, insanın iç gücünün, umudunun ışığıdır. Karartmayacağız bu ışıkları. Bu ışıklardan yarınların şafağını tutuşturacağız. CEYHUN ATUF KANSU’YU 30. ÖLÜM YILDÖNÜMÜNDE ANIYORUZ... Cumhuriyet sonrası Türk şiirinin “halkçı” dallarının en gürüdür Ceyhun Atuf Kansu. Babası ve amcası, Cumhuriyet yönetiminin üst düzey yöneticileri olmasına karşın, Tıp Fakültesini bitirdikten sonra çocuk hastalıkları dalında uzmanlaştı. Arkadaşları bol paralı hastane ve muayenehane peşine düşerken, o kendi isteğiyle Turhal Şeker Fabrikasına atandı. Burada Ankara’daki elit ortamın dışında gerçek Anadolu’yu, Anadolu insanını tanıdı... 17 Mart 1978’de Ankara’da aramızdan ayrıldı. Olgunlaşmış bir şiirle kuşağının önde gelen temsilcileri arasında yerini aldı. Bu dönemdeki şiirlerinde toplumsal sorunlara ağırlık verdi. Halk dilinden, halk söyleyişlerinden geniş biçimde yararlanarak, halkın özlemlerini, sevinçlerini, acılarını ve yaşama savaşımını coşkulu bir söyleyişle dile getirdi. Şiirlerinin kaynağını hoşgörü, insanlık sevgisi, ulusal bağımsızlık ve doğa oluşturdu. Ama 1940 sosyalist gerçekçileri gibi atılgan değil, düzenle barışık gerçekçiliği benimsedi. Buna karşın, İkinci Yeni’nin dil deformasyonlarını da benimsemedi. Bir çağcıl türkü söyleminde yazdı. Cemal Süreya, bir yazısında, onun şiire bakışını şöyle dile getirir: “Hayatın zenginlikleriyle bugünkü anlayışı besleyebilecek bir insan sevgisiyle şiir yazar. Şiirleri hiç bir zaman didaktik olmamıştır; söylev çekmez, insan manzaraları verir, halk albümüne fotoğraflar toplar, gerçeği tespit eden ufak ufak ve sayışız tutanaklar düzenler. Yine de son siralarda tarihle fazla ilgilenişi, fikrin önemini arttırmıştır mısralarında." TUTUKLAMAYIN OZANLARI Bir ozanı tutuklamak Tutuklamaktır ana dilini Gökyüzünü yoksunlamak Türkçeden Kırmaktır en taze dalı su yürürken Bir ozanı tutuklamak Tutuklamaktır ana sözcüğünü Dili büyüten güneşli kapı önlerinde Konuşurken gelen geçenle Bir ozanı tutuklamak Tutuklamaktır yaşamın pınarını Bir ulusun yağmurlarını biriktiren Ve akıtan zamanın dağ eteğinden Bir ozanı tutuklamak Nisan başlangıcında bir daldan Üreyen bir gül haberini Dondurmaktır ve sürdürmektir zemheriyi Ozanı tutuklayan toplum, tutuklar kendisini Bir büyük hapishanedir artık orası Devlet adamı da tutukludur orda bir bakıma Muş ovasında ot biçen bir köylüyü de.. CEYHUN ATUF KANSU Geç oldu ama herşeyi 1 güne sıgdıyrmanın hep karşısında olmuşumdur....Yüreginize emeginiz sağlık......... Alıntı
Φ DeepBlue Gönderi tarihi: 22 Mart , 2008 Yazar Gönderi tarihi: 22 Mart , 2008 Deepblue sana cok teşekkür etmek istiyorum, hatırladığın, hatırlatığın ve paylaşımların için.. diyorum ya iyi ki varsın .. Herzaman severek okuduğum şairin şiirini paylaşmışsın Erbay ayrıca sana da teşekkürler Evet Tüm Şiir Sevenlerin Şiir Günü Kutlu Olsun Arkadaşlar... Yazabilirmisin bir şiir yazabilirmisin, diller ' de dolaşan dolaşdıkca eserin, notalar da bir nağme olan o nağme ki rüzgar gibi esen, esintisi diyar diyar dolaşan dolaşdığı her yerde bırakacağı iz, hep aynı olan. yazabilirmisin söyle bir şiir yazabilirmisin, tüm acıları tek tek dille getiren okuyan ve dinleyenlerin, yanlız benmi düşüncesini yok ettiren düşünceler her birimizi bilinmezlere götürse de, haykırısların duyulduğu yankılarının her yerde, hep aynı olduğunu yazabilirmisin söyle bir şiir yazabilirmisin, kelimelere cümle olan onca yazılmış cümlelere, bir anlam kazandıran renklerin ahengini, tek kalemin ile gösterebilen birbirlerini anlayamaz olan dillere, eserin olsun anlatabilen yazabilirimisin söyle 06.08.2007/birce Saygılar Katkilarinizdan dolayi bende sizlere tesekkur ederim. Alıntı
Φ suheda Gönderi tarihi: 22 Mart , 2008 Gönderi tarihi: 22 Mart , 2008 Edebi türler içerisinde insanı en çok etkileyen anlatım şiirdir.. Şiir hem düşünceleri ifadede hemde duyguları coşturma özelliği ile ruhumuza doping etkisi yapmaya devam ediyor.Herkes şiir yazabilir ama herkes şair olamaz.. Bir şiirkolik olarak Türk şiir klasiklerinden ilk aklıma gelen Faruk Nafız'ın Han Duvarları yazarın kendi hayatından bir kesit olan bu şiiri muhteşem bir eser,buram buram tarih kokan bir eser.. Oldum olası bu tarz şiirler beni çok etkilemiştir.Bir insanın yaşadıklarını ve duygularını onunla birlikte hissetmeye çalışmak üstelik eski zamanlara bir yolculukla... HAN DUVARLARI Yağız atlar kişnedi, meşin kırbaç şakladı, Bir dakika araba yerinde durakladı. Neden sonra sarsıldı altımda demir yaylar, Gözlerimin önünden geçti kervansaraylar... Gidiyordum, gurbeti gönlümle duya duya, Ulukışla yolundan Orta Anadolu'ya. İlk sevgiye benzeyen ilk acı, ilk ayrılık! Yüreğimin yaktığı ateşle hava ılık, Gök sarı, toprak sarı, çıplak ağaçlar sarı... Arkada zincirlenen yüksek Toros Dağları, Önde uzun bir kışın soldurduğu etekler, Sonra dönen, dönerken inleyen tekerlekler... Ellerim takılırken rüzgârların saçına Asıldı arabamız bir dağın yamacına. Her tarafta yükseklik, her tarafta ıssızlık, Yalnız arabacının dudağında bir ıslık! Bu ıslıkla uzayan, dönen kıvrılan yollar, Uykuya varmış gibi görünen yılan yollar Başını kaldırarak boşluğu dinliyordu. Gökler bulutlanıyor, rüzgâr serinliyordu. Serpilmeye başladı bir yağmur ince ince. Son yokuş noktasından düzlüğe çevrilince Nihayetsiz bir ova ağarttı benzimizi. Yollar bir şerit gibi ufka bağladı bizi. Gurbet beni muttasıl çekiyordu kendine. Yol, hep yol, daima yol... Bitmiyor düzlük yine. Ne civarda bir köy var, ne bir evin hayali, Sonunda ademdir diyor insana yolun hali, Arasıra geçiyor bir atlı, iki yayan. Bozuk düzen taşların üstünde tıkırdıyan Tekerlekler yollara bir şeyler anlatıyor, Uzun yollar bu sesten silkinerek yatıyor... Kendimi kaptırarak tekerleğin sesine Uzanmış kalmışım yaylının şiltesine. Bir sarsıntı... Uyandım uzun süren uykudan; Geçiyordu araba yola benzer bir sudan. Karşıda hisar gibi Niğde yükseliyordu, Sağ taraftan çıngırak sesleri geliyordu: Ağır ağır önümden geçti deve kervanı, Bir kenarda göründü beldenin viran hanı. Alaca bir karanlık sarmadayken her yeri Atlarımız çözüldü, girdik handan içeri. Bir deva bulmak için bağrındaki yaraya Toplanmıştı garipler şimdi kervansaraya. Bir noktada birleşmiş vatanın dört bucağı, Gurbet çeken gönüller kuşatmıştı ocağı. Bir pırıltı gördü mü gözler hemen dalıyor, Göğüsler çekilerek nefesler daralıyor. Şişesi is bağlamış bir lambanın ışığı Her yüzü çiziyordu bir hüzün kırışığı. Gitgide birer ayet gibi derinleştiler Yüzlerdeki çizgiler, gözlerdeki cizgiler... Yatağımın yanında esmer bir duvar vardı, Üstünde yazılarla hatlar karışmışlardı; Fani bir iz bırakmış burda yatmışsa kimler, Aygın baygın maniler, açık saçık resimler... Uykuya varmak için bu hazin günde, erken, Kapanmayan gözlerim duvarlarda gezerken Birdenbire kıpkızıl birkaç satırla yandı; Bu dört mısra değil, sanki dört damla kandı. Ben garip çizgilere uğraşırken başbaşa Raslamıştım duvarda bir şair arkadaşa; "On yıl var ayrıyım Kınadağı'ndan Baba ocağından yar kucağından Bir çiçek dermeden sevgi bağından Huduttan hududa atılmışım ben" Altında da bir tarih: Sekiz mart otuz yedi... Gözüm imza yerinde başka ad görmedi. Artık bahtın açıktır, uzun etme, arkadaş! Ne hudut kaldı bugün, ne askerlik, ne savaş; Araya gitti diye içlenme baharına, Huduttan götürdüğün şan yetişir yârına!... Ertesi gün başladı gün doğmadan yolculuk, Soğuk bir mart sabahı... Buz tutuyor her soluk. Ufku tutuşturmadan fecrin ilk alevleri Arkamızda kalıyor şehrin kenar evleri. Bulutların ardında gün yanmadan sönüyor, Höyükler bir dağ gibi uzaktan görünüyor... Yanımızdan geçiyor ağır ağır kervanlar, Bir derebeyi gibi kurulmuş eski hanlar. Biz bu sonsuz yollarda varıyoruz, gitgide, İki dağ ortasında boğulan bir geçide. Sıkı bir poyraz beni titretirken içimden Geçidi atlayınca şaşırdım sevincimden: Ardımda kalan yerler anlaşırken baharla, Önümüzdeki arazi örtülü şimdi karla. Bu geçit sanki yazdan kışı ayırıyordu, Burada son fırtına son dalı kırıyordu... Yaylımız tüketirken yolları aynı hızla, Savrulmaya başladı karlar etrafımızda. Karlar etrafı beyaz bir karanlığa gömdü; Kar değil, gökyüzünden yağan beyaz ölümdü... Gönlümde can verirken köye varmak emeli Arabacı haykırdı "İşte Araplıbeli!" Tanrı yardımcı olsun gayrı yolda kalana Biz menzile vararak atları çektik hana. Bizden evvel buraya inen üç dört arkadaş Kurmuştular tutuşan ocağa karşı bağdaş. Çıtırdayan çalılar dört cana can katıyor, Kimi haydut, kimi kurt masalı anlatıyor... Gözlerime çökerken ağır uyku sisleri, Çiçekliyor duvarı ocağın akisleri. Bu akisle duvarda çizgiler beliriyor, Kalbime ateş gibi şu satırlar giriyor; "Gönlümü çekse de yârin hayali Aşmaya kudretim yetmez cibali Yolcuyum bir kuru yaprak misali Rüzgârın önüne katılmışım ben" Sabahleyin gökyüzü parlak, ufuk açıktı, Güneşli bir havada yaylımız yola çıktı... Bu gurbetten gurbete giden yolun üstünde Ben üç mevsim değişmiş görüyordum üç günde. Uzun bir yolculuktan sonra İncesu'daydık, Bir handa, yorgun argın, tatlı bir uykudaydık. Gün doğarken bir ölüm rüyasıyla uyandım, Başucumda gördüğüm şu satırlarla yandım! "Garibim namıma Kerem diyorlar Aslı'mı el almış haram diyorlar Hastayım derdime verem diyorlar Maraşlı Şeyhoğlu Satılmış'ım ben" Bir kitabe kokusu duyuluyor yazında, Korkarım, yaya kaldın bu gurbet çıkmazında. Ey Maraşlı Şeyhoğlu, evliyalar adağı! Bahtına lanet olsun aşmadınsa bu dağı! Az değildir, varmadan senin gibi yurduna, Post verenler yabanın hayduduna kurduna!.. Arabamız tutarken Erciyes'in yolunu: "Hancı dedim, bildin mi Maraşlı Şeyhoğlu'nu?" Gözleri uzun uzun burkuldu kaldı bende, Dedi: "Hana sağ indi, ölü çıktı geçende!" Yaşaran gözlerimde her şey artık değişti, Bizim garip Şeyhoğlu buradan geçmemişti... Gönlümü Maraşlı'nın yaktı kara haberi. Aradan yıllar geçti işte o günden beri Ne zaman yolda bir han rastlasam irkilirim, Çünkü sizde gizlenen dertleri ben bilirim. Ey köyleri hududa bağlayan yaşlı yollar, Dönmeyen yolculara ağlayan yaslı yollar! Ey garip çizgilerle dolu han duvarları, Ey hanların gönlümü sızlatan duvarları!.. Faruk Nafiz ÇAMLIBEL Alıntı
Φ deniz_kizi Gönderi tarihi: 22 Mart , 2008 Gönderi tarihi: 22 Mart , 2008 denizlerin en güzel en derin yeri ... yine harika bir başlık açmışsın ,teşekküler sana ... bende sevdigim bir şiiri göndermek istedim Ihlamur Çiçek Açtığı Zaman Dilimde sabah keyfiyle yeni bir umut türküsü Kar yağmış dağlara, bozulmamış ütüsü Rahvan atlar gibi ırgalanan gökyüzü Gözlerimi kamaştırsa da geleceğim sana Şimdilik bağlayıcı bir takvim sorma bana -Ihlamurlar çiçek açtığı zaman. Ay, şafağa yakın bir mum gibi erimeden Dağlar çivilendikleri yerde çürümeden Bebekler hayta hayta yürümeden Geleceğim diyorum, geleceğim sana Ne olur kesin bir takvim sorma bana -Ihlamurlar çiçek açtığı zaman. Beklesen de olur, beklemesen de Ben bir gök kuruşum sırmalı kesende Gecesi uzun süren karlar-buzlar ülkesinde Hangi ses yürekten çağırır beni sana Geleceğim diyorum, takvim sorma bana -Ihlamur çiçek açtığı zaman. Bu şiir böyle doğarken dost elin elimdeydi Sen bir zümrüd-ü ankaydın, elim tüylerine deydi Sevda duvarını aştım, sendeki bu tılsım neydi? Başka bir gezegende de olsan dönüşüm hep sana Kesin bir gün belirtemem, n`olur takvim sorma bana -Ihlamurlar çiçek açtığı zaman. Eski dikişler sökülür de kanama başlarsa yeniden Yaralarıma en acı tütünleri basacağım ben Yeter ki bir çağır beni çiçeklendiğin yerden Gemileri yaksalar da geleceğim sana On iki ayın birisinde, kesin takvim sorma bana -Ihlamur çiçek açtığı zaman. Bak işte, notalar karıştı, ezgiler muhalif Hava kurşun gibi ağır, yağmursa arsız Ey benim alfabemdeki kadîm Elif Ne güzellik, ne de tat var baharsız Güzellikleri yaşamak için geleceğim sana Geleceğim diyorum, biraz mühlet tanı bana -Ihlamurlar çiçek açtığı zaman. Ihlamurlar çiçek açtığı zaman Ben güneş gibi gireceğim her dar kapıdan Kimseye uğramam ben sana uğramadan Kavlime sâdıkım, sâdıkım sana Takvim sorup hudut çizdirme bana Ben sana çiçeklerle geleceğim -Ihlamurlar çiçek açtığı zaman. Bahattin Karakoç Alıntı
Φ DeepBlue Gönderi tarihi: 23 Mart , 2008 Yazar Gönderi tarihi: 23 Mart , 2008 denizlerin en güzel en derin yeri ... yine harika bir başlık açmışsın ,teşekküler sana ... bende sevdigim bir şiiri göndermek istedim Ihlamur Çiçek Açtığı Zaman . .. .. Tesekkurler deniz kizim Alıntı
Misafir gelincik Gönderi tarihi: 23 Mart , 2008 Gönderi tarihi: 23 Mart , 2008 ÖZLEDİM SENİ.. özledim seni... ayrılık yüreğimi uyuşturuyor karıncalandırıyor nicedir. beynimi uyuşturuyor özlemin... çok sık birlikte olmasak bile benimle olduğunu bilmenin bunca zamandır içimi ısıttığını yeni yeni anlıyorum Yokluğun, Hatırladıkça yüreğime saplanan bir sizi olmaktan çıkıp mütemadiyen bir boşluğa Sabahları seni okşayarak başlamaları aksamları her isi bir kenara koyup seninle baş başa konuşmaları özlüyorum; oynaşmalarımızı, yürüyüşlerimizi, sevimli haşarılığını, çocuksu küskünlüğünü... Nasılda serttin başkalarına karşı beni savunurken; ve ne kadar yumuşak bir çift kısık gözle kendini ellerimin okşayışına bırakırken Gitmeni asla istemediğim halde buna mecbur olduğunu görmek ve sana bunları söylemeden ''git artık'' demek ''beni ne kadar çabuk unutursan, o kadar çabuk kavuşacaksın mutluluğa'' demek sana nede zor seni görmemek ve belki yıllar sonra karsılaştığımızda bana bir yabancı gibi bakmanı istemek senden... yeni bir sevdayı yasakladığım kalbime söz geçirmek.... Can Yücel Alıntı
Φ GeceKuşu Gönderi tarihi: 23 Mart , 2008 Gönderi tarihi: 23 Mart , 2008 BES SATIRLA Annelerin ninnilerinden spikerin okuduğu habere kadar, yürekte, kitapta ve sokakta yenebilmek yalanı, anlamak, sevgilim, o, bir müthiş bahtiyarlık, anlamak gideni ve gelmekte olanı. Nazım Hikmet Ran … 1946 *** BIR AYRILIS HIKAYESI Erkek kadına dedi ki: -Seni seviyorum, ama nasıl, avuçlarımda camdan bir şey gibi kalbimi sıkıp parmaklarımı kanatarak kırasıya çıldırasıya... Erkek kadına dedi ki: -Seni seviyorum, ama nasıl, kilometrelerle derin, kilometrelerle dümdüz, yüzde yüz, yüzde bin beş yüz, yüzde hudutsuz kere yüz... Kadın erkeğe dedi ki: -Baktım dudağımla, yüreğimle, kafamla; severek, korkarak, eğilerek, dudağına, yüreğine, kafana. Simdi ne söylüyorsam karanlıkta bir fısıltı gibi sen öğrettin bana.. Ve ben artik biliyorum: Toprağın - yüzü güneşli bir ana gibi - en son en güzel çocuğunu emzirdiğini.. Fakat neyleyim saçlarım dolanmış ölmekte olan parmaklarına başımı kurtarmam kabil değil! Sen yürümelisin, yeni doğan çocuğun gözlerine bakarak.. Sen yürümelisin, beni bırakarak... Kadın sustu. SARILDILAR Bir kitap düştü yere... Kapandı bir pencere... AYRILDILAR... Nazım Hikmet Ran Alıntı
Misafir maraba Gönderi tarihi: 23 Mart , 2008 Gönderi tarihi: 23 Mart , 2008 Kinim var karanlığa Daralır içim Hüzündür, işkencedir Bana, sana, halkıma Birileri ustaca Engel olur, göz diker Hakkın olan umuda Kinim var karanlığa Yok olur bir bir Kaybolur düşler gerçekler Sürükler şansızlığa Yaşam işte Hakkın var Neşeye, huzura Beklersin Bir gün kardeş olacak insanlar Bitecek kin, nefret, düşmanlıklar Dağılacak karanlıklar İşte o zaman mutluluklar Sürecek sonsuzluğa Ve aydınlığa… -maraba- Alıntı
Misafir ali0_1 Gönderi tarihi: 23 Mart , 2008 Gönderi tarihi: 23 Mart , 2008 Duru bir su İçmek ister Sadece içmek Doyduğunda huzur bulur Uyumak ister Sadece uyumak Uyuduğunda rüya görür Uçmak ister Sadece uçmak Ayakları yerden kesilir Uykudadır Sadece uykuda Uyandığında vazgeçer Bitsin ister Sadece bitsin Biter Sadece biter Öteye geçmek ister Sadece öte Geçemez Gerçeğe düşer Sadece gerçeğe Birisi Sadece birisi ... Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.