Φ kafedengi Gönderi tarihi: 31 Ağustos , 2008 Gönderi tarihi: 31 Ağustos , 2008 Hangi cariye, efendisinden bir çocuk dünyaya getirirse, artık efendi bu cariyeyi satamaz, hibe edemez, miras da kılamaz. Hayatta oldukça ondan istifade eder, öldü mü artık cariye hür olur..... kardeees, ıfadeye dıkkat et, yukardakı prensıpte ıskaladıkların var. hangı carıye efendısınden bır cocuk dunayay getırırse dıyo, hanı sız gecen golfle bır hanımı ( ve nedense hanımı baska bır vasfı ıle degılde ......... ıslevı ıle anmıstın), nasıl olurda bır hanımla golf soz konusu edılebılır dıye ıtıraz ettıgımız zaman karsılıklı rıza olduktan sonra kım ne karısır demıstın. carıyeye herhangı bır zorlama manası yok yukardakı sozde. yanı rıza gostermıs. o prensıpte ınsanları sadece hayvanı sehvetlerı ıle degıl omur boyu bırlıktelıge zemın hazırlayacak bır kaıde koymus. rıza; sıze gore zevk bıtene kadar dıye butun anlayıslarda da aynımı olacak., Alıntı
Misafir demirefe Gönderi tarihi: 31 Ağustos , 2008 Gönderi tarihi: 31 Ağustos , 2008 omur boyu bırlıktelıge zemın hazırlayacak bır kaıde koymus. Ne, ne, ne? İnanılmaz! Cariyelik, yani cinsel kölelik kurumu savunulmaya devam ediliyor ha? Ha yani cariye çocuk yaparsa ömür boyu birliktelik (ömür boyu cinsel kölelik) adam uyanıksa korunma diye bir şeyden haberi varsa, bıkıp esir pazarından yeni bir cariyeye gözü oynayıncaya ve kelepir fiyata satıp on yaş gencine iki misli para ödeyinceye kadar birliktelik öyle mi? Bu kadar inci döküleceğini ben bile ummamıştım! Bravo! Alkış! Kuvvetli bir alkış lütfen! Dinci zihniyetin iç yüzü ancak bu kadar ortaya konabilirdi! Tamam daha söze hacet kalmadı... Alıntı
Φ kafedengi Gönderi tarihi: 31 Ağustos , 2008 Gönderi tarihi: 31 Ağustos , 2008 "Kadınlarından zıhar yaparak ayrılıp sonra da söylediklerinden dönecek olanlar, eşleriyle birbirlerine dokunmadan önce, bir köle azat etmelidirler. İşte bu hüküm ile size öğüt veriliyor. Allah yaptıklarınızdan hakkıyla haberdardır. (Mücadele 3)" Adam azat etmek için köle bulamaz ise , zıhar da yapmış ise , noolacak. Noolacak , Allahın emrini yerine getirmek için , hemen bir hür insanı köle yapmak gerekecek. Yoksa bu ayetin hükmü kalmaz. Şimdi müslüman biri çıkar da kölelik geride kaldı derse..... Geride kalan bu ayet olur. Aman ha zıhar yapmayın. Köle sıkıntısı var. Piyasada köle yok. Saygılar. 3.Kadınlarına "zıhar"da bulunanlar, sonra söylediklerinden geri dönenlerin, birbirleriyle temas etmeden önce bir köleyi özgürlüğüne kavuşturmaları gerekir. İşte size bununla öğüt verilmektedir. Allah, yaptıklarınızı haber alandır. 4.Ancak buna (imkan) bulamayanlar (için de) birbirleriyle temas etmeden önce, kesintisiz iki ay oruç (yüklenmiştir); buna güç yetiremeyenler altmış yoksulu doyursun. Bu (kolaylık), Allah'a ve O'nun Resûlü’ne iman etmeniz dolayısıyladır. Bunlar, Allah'ın sınırlarıdır. Kafirler içinse acı bir azap vardır. Rasulüllah Efendimiz (sav) de Veda Hutbesinde: “Ey insanlar! Dikkat edin. Rabbiniz birdir. Bakın, babanız birdir. Iyi anlayın, hiçbir Arab’ın Arap olmayana, Arap olmayanın da Arab’a, hiçbir siyahın kırmızıya, kırmızının da siyaha “takva” dışında bir üstünlüğü olamaz. Şüphesiz sizin Allah (cc) katında en değerli olanınız, en takvalı olanınızdir. yorumsuz Alıntı
Φ TAKLAMAKAN Gönderi tarihi: 31 Ağustos , 2008 Gönderi tarihi: 31 Ağustos , 2008 Sn Kafedengi, Uyarı almadan düşündüklerimi nasıl yazacağım bilemiyorum. Benim kız arkadaşım , rızası ile yanımdadır , ilk yanlışımda beni terk eder. Köle yada cariye EFENDİSİNE bunu yapabilir mi. Artık iyice , akıl ve mantıktan uzak yorumlar yapmaya başladınız. Sizi insafa davet ediyorum. Bir flört yada kız arkadaşla , cariye ve köleliği karşılaştırmaya başladınız ya. Helal olsun size. Başka bişey demeyecem. Cariye konusunda bir EMPATİ yapmanızı bekliyorum. Yada bir köleye. Saygılar. Alıntı
Φ kafedengi Gönderi tarihi: 31 Ağustos , 2008 Gönderi tarihi: 31 Ağustos , 2008 Ha yani cariye diye bir şey olsun, iyi bir şey, normal bir şey... Anladım... İyi bakınca, dövmeyip sövmeyince niye olmasın değil mi? İnsanlar hür-köle diye statülere ayrılamazmış, alınıp satılamazmış, mühim değil... İnsan hakları neymiş, insanı yaratanın sözü karşısında değil mi? Yani normal köle alınsın satılsın, ama çocuk yapınca alınıp satılmasın, bu gayet iyi ve savunulacak bir ilke öyle mi? Yazın arkadaşlar, yazın. Satır aralarından itiraflarınızı belirlemek faydalı oluyor. Şimdi biz "bu çağda kölelik mi olur yahu?" deseydik, "Tabi olmaz canım, İslam köleliği kaldırmamış ama, aşamalarla kaldıracak tedbirleri almış" diye ahkam keserdiniz. Ama işte bilinçaltı rahat durmuyor. Ele veriveriyor insanı böyle... peygamber efendımız a.s, kazandıgı savaslardan sonra esır dusenlere dahı, okuma yazma ogretmek karsılıgı hurrıyetını bahsetmısken nasıl olurda bunları yazabılırsınız. Alıntı
Φ kafedengi Gönderi tarihi: 31 Ağustos , 2008 Gönderi tarihi: 31 Ağustos , 2008 Sn Kafedengi, Uyarı almadan düşündüklerimi nasıl yazacağım bilemiyorum. Benim kız arkadaşım , rızası ile yanımdadır , ilk yanlışımda beni terk eder. Köle yada cariye EFENDİSİNE bunu yapabilir mi. Artık iyice , akıl ve mantıktan uzak yorumlar yapmaya başladınız. Sizi insafa davet ediyorum. Bir flört yada kız arkadaşla , cariye ve köleliği karşılaştırmaya başladınız ya. Helal olsun size. Başka bişey demeyecem. Cariye konusunda bir EMPATİ yapmanızı bekliyorum. Yada bir köleye. Saygılar. sankı saygısız cevaplar vermekle tehdıt etmıssınız gıbı algılıyorum umarım benım algılamamda bır sorun vardırda sız boyle bısey dusunmemıssınızdır. yetıskın ınsanlara yakısmayan seylerdır bunlar. sızde bende ınandıgımız ve dıgru kabul ettıklerımızı yazıyoruz. ben asla bunun otesıne gecmedım . en azından ben oyle dusunuyorum. yazdıklarımın herhangı bır yerınde bunun aksı bır durum varsa duzeltmekten ve ozur dılemekten helallık ıstemekten (vermeyedebılırsınız) asla kacınmam . benımde soylemek ıstedıgım tam olarak aynı sey zaten. ıbnı omerden nakılle aktardıgınız ıgfadenın ıcınde carıyenınde kendı razası ıle bır ınsanla bırlıkte olma durumu soz konusu. zorlama ıle olsa bu tecavuze gırerkı buda haksızlıktır. Alıntı
Φ TAKLAMAKAN Gönderi tarihi: 31 Ağustos , 2008 Gönderi tarihi: 31 Ağustos , 2008 peygamber efendımız a.s, kazandıgı savaslardan sonra esır dusenlere dahı, okuma yazma ogretmek karsılıgı hurrıyetını bahsetmısken nasıl olurda bunları yazabılırsınız. Yoruma bakanda anlar ki , Muhammedin savaşları normal bir nedene dayalı. Öldürmeyip te , esir aldıklarının tamamını , eğitimsiz müslümanlara okuma yazma öğretme karşılığında bırakıyor. Konunun özünden b kadar uzak yorum olmaz. Konu şudur. 1- Muhammedin din adına yaptığı savaşlar insanlığa zulümdür. 2- Muhammed ve ekibi kurulan sistemde TALAN a gerek duymuşlardır. Çünkü ürettikleri hiçbirşey yoktur. Hazır olanları da yemiş , tüketmişlerdir. 3- Talanı meşru göstermek için , cihad zülmü icad edilmiştir. Allah Muhammedin taraftarlarını canı ve malı ile kendi yolunda savaşmaya zorlamıştır. Emretmiştir. Bu savaştan geri kalanları da dışlamışlardır. 4- Talan ın sonucu olarak , öldürülmeyip te sağ yakalananlar , ya ailelerine satılmış , ya pazarda satılmış , ya köle olarak kullanılmıştır. 5- Talandan sonra elde kalan kadın ve kız çocukları da , savaşanlara ikram edilmiş , bir savaş ganimeti olarak dağıtılmıştır. Bu senin , bu benim , şuda Allah resulunun....denmiştir. Şimdi çıkıp ta bedir savaşında , sağ yakalanan kişşlerden 5-6 tanesini serbest bıraktığı için, yere göğe sığdıramıyorsunuz bu kişiyi. Yahu bu noktaya gelene kadar yaptığı mezalimi neden görmüyorsunuz. Mezalimi alkışlıyorsunuz. Ne diyeyim. Alıntı
Φ independent Gönderi tarihi: 31 Ağustos , 2008 Gönderi tarihi: 31 Ağustos , 2008 Yoruma bakanda anlar ki , Muhammedin savaşları normal bir nedene dayalı. Öldürmeyip te , esir aldıklarının tamamını , eğitimsiz müslümanlara okuma yazma öğretme karşılığında bırakıyor. Konunun özünden b kadar uzak yorum olmaz. Konu şudur. 1- Muhammedin din adına yaptığı savaşlar insanlığa zulümdür. 2- Muhammed ve ekibi kurulan sistemde TALAN a gerek duymuşlardır. Çünkü ürettikleri hiçbirşey yoktur. Hazır olanları da yemiş , tüketmişlerdir. 3- Talanı meşru göstermek için , cihad zülmü icad edilmiştir. Allah Muhammedin taraftarlarını canı ve malı ile kendi yolunda savaşmaya zorlamıştır. Emretmiştir. Bu savaştan geri kalanları da dışlamışlardır. 4- Talan ın sonucu olarak , öldürülmeyip te sağ yakalananlar , ya ailelerine satılmış , ya pazarda satılmış , ya köle olarak kullanılmıştır. 5- Talandan sonra elde kalan kadın ve kız çocukları da , savaşanlara ikram edilmiş , bir savaş ganimeti olarak dağıtılmıştır. Bu senin , bu benim , şuda Allah resulunun....denmiştir. Şimdi çıkıp ta bedir savaşında , sağ yakalanan kişşlerden 5-6 tanesini serbest bıraktığı için, yere göğe sığdıramıyorsunuz bu kişiyi. Yahu bu noktaya gelene kadar yaptığı mezalimi neden görmüyorsunuz. Mezalimi alkışlıyorsunuz. Ne diyeyim. üstad buyuruyorki GÖZÜNÜ KAPATAN ANCAK KENDİNE GECE YAPAR.... şimdi de sizler aslı astarı olmayan bilgilerle ancak kendinizi kandırabilirsiniz.. ateistliği savunan insanlar islamın yanlışlarını bulmak için islamı araştırıp ne mükemmel bir din oldunu anlıyor da siz karalamaktan kendinizi alıkoyamıyorsunuz...çünkü araştırmıyorsunuz sadece kendi egonuzu, nefsinizi tatmin etmek adına yazıyorsunuz... Alıntı
Φ kafedengi Gönderi tarihi: 31 Ağustos , 2008 Gönderi tarihi: 31 Ağustos , 2008 Yoruma bakanda anlar ki , Muhammedin savaşları normal bir nedene dayalı. . . . bır kısı ıdı peygamber efendımız a.s. cok kısa zamanda bınler oldu. bahs ettıgınız bu hayalı zulumlere rıza gostermeyen bır Allah'ın kulu yokmuydu aralarında. Alıntı
Φ TAKLAMAKAN Gönderi tarihi: 31 Ağustos , 2008 Gönderi tarihi: 31 Ağustos , 2008 bır kısı ıdı peygamber efendımız a.s. cok kısa zamanda bınler oldu. bahs ettıgınız bu hayalı zulumlere rıza gostermeyen bır Allah'ın kulu yokmuydu aralarında. Hocam size sorduğum sorular unutulmadı. Orada duruyorlar. Önce onlara bir cevap alalım. Lütfen. Alıntı
Φ kafedengi Gönderi tarihi: 1 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 1 Eylül , 2008 "Kadınlarından zıhar yaparak ayrılıp sonra da söylediklerinden dönecek olanlar, eşleriyle birbirlerine dokunmadan önce, bir köle azat etmelidirler. İşte bu hüküm ile size öğüt veriliyor. Allah yaptıklarınızdan hakkıyla haberdardır. (Mücadele 3)" Adam azat etmek için köle bulamaz ise , zıhar da yapmış ise , noolacak. Noolacak , Allahın emrini yerine getirmek için , hemen bir hür insanı köle yapmak gerekecek. Yoksa bu ayetin hükmü kalmaz. Şimdi müslüman biri çıkar da kölelik geride kaldı derse..... Geride kalan bu ayet olur. Aman ha zıhar yapmayın. Köle sıkıntısı var. Piyasada köle yok. Saygılar. 4.Ancak buna (imkan) bulamayanlar (için de) birbirleriyle temas etmeden önce, kesintisiz iki ay oruç (yüklenmiştir); buna güç yetiremeyenler altmış yoksulu doyursun. Bu (kolaylık), Allah'a ve O'nun Resûlü’ne iman etmeniz dolayısıyladır. Bunlar, Allah'ın sınırlarıdır. Kafirler içinse acı bir azap vardır. muacedele suresınden aldıgınız 3. ayetten hemen sonra takdır edersınızkı 4. ayet gelıyor. soylermısınız lutfen 4e kadar okuyabıldıgınıze gore neden sadece 3. ayetı alıntıladınız. Alıntı
Φ TAKLAMAKAN Gönderi tarihi: 1 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 1 Eylül , 2008 Eleştirdiğim onu , kölelik düzeni. Oruç değil. Hoş , bir kişinin hayatını , bikaç aylık aç kalmaya eşit tutuyorsunuz. Özürünüz kabahatinizden büyük. Dürüstçe soruyorum. Birisi sizin hayatınıza karşılık olarak , iki ay oruç tutmak fiilini aynı değerde görse , islam hakkında bu günkü düşüncede olur mu idiniz. Alıntı
Φ kafedengi Gönderi tarihi: 1 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 1 Eylül , 2008 Eleştirdiğim onu , kölelik düzeni. Oruç değil. Hoş , bir kişinin hayatını , bikaç aylık aç kalmaya eşit tutuyorsunuz. Özürünüz kabahatinizden büyük. Dürüstçe soruyorum. Birisi sizin hayatınıza karşılık olarak , iki ay oruç tutmak fiilini aynı değerde görse , islam hakkında bu günkü düşüncede olur mu idiniz. ZIHAR :Bir kimse karısının tamamını veya onun yarısı gibi bir payını veya tümüne delâlet edecek bir uzvunu, kendisine ebedî olarak haram bulunan anne ve kız kardeş gibi bir kadının tamamına veya bakması haram olan bir uzvuna benzetirse, bu “zıhar” olur. Karısına şöyle demesi gibi: "Sen bana anam gibisin, sen bana **** **** gibisin, senin boynun **** **** gibidir." Bu şekilde söz söyleyen mükellef bir Müslüman üzerine kefaret gerekir ki, bu kefareti yerine getirmeden karısı ile ilişki kurması helâl olmaz. Böyle söylemekle yalan konuşmuş ve helâl olan bir şeyi haram göstermiş olur. Zıhar kefaretinin sebebi, helâl olan bir bedeni veya bir organı, haram olan bir bedene veya organa benzetmek ve sonra da cinsel ilişki kurmayı istemektir. Zıhar kefareti aynen oruç kefareti gibidir. (Büyük İslam İlmihali – Ömer Nasûhi Bilmen) zıharla ılgılı bır ayetı kerıme aktarmıssınız. hemen akabındekı ayetı hıc dıkkate almadan bır cıkarımda bulunmussunuz , neden boyle yaptıgınız soruyorum sımdıde konu ıle hıc alakası yokken bırının hayatına karsı ıkı ay ac kalınsa, mesela bu sıze yapılsa hosunuza gıdermı dıyorsunuz. sonrada kalkıp cevap cevap dıye ortalıgı ınletıyorsunuz. sız okudugunuzu anlıyosanız eger mucadele suresı 3. ayetı gonderdıgınız mesajla bırlıkte asagıya dogru tamamını bı okurmusunuz Alıntı
Φ TAKLAMAKAN Gönderi tarihi: 1 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 1 Eylül , 2008 Bakın Sn kafedengi , Ya ben anlatamadım , yada siz anlamak istemiyorsunuz. Bir kişinin hayatını mahvediyor KÖLE yapıyorsunuz , Hayatını bağışlamak için se uygun görülen sebep , BİR İNSANIN ÖZGÜR OLMASI gerekliliği değil , zıhar denlen akıl dışı olaya bağlıyorsunuz. Olmadı köleniz yok , KÖLE AZAT ETMEYE EŞDEĞER OLACAK ŞEKİLDE , 2-3 ay oruç tutuyorsunuz. Yani köle dediğniz kişinin hayatını , 2-3 ay aç kalmaya eş tutuyorsunuz. Benim konuyu buraya taşımadaki amacım , ZIHAR denilen akıl dışı olay sonucu KÖLE azat edilme konusudur. Hala tutturmuş sun , bir sonraki ayet. Kardeşim bir sonraki ayete bak. Bakma demiyorum. Benim konu ettiğim ayet ne diyor sen ona bak. SEN O AYETİ REDDEDİYOR MUSUN. EĞER RET EDIYOR İSEN , BİR SONRAKİ AYETE DE BAKILM 11 SONRAKINE DE. RET ETMİYORSAN EĞER. BIRAK TA O AYETI ALAYIM. O ayeti görmemezlıkten gelıp , vay efendım bır sonrakınde oruç tut demıs. Ona nıye bakmıyorsun. Deniliyor. Nasıl bır mantık bu yahu. Bir öncekinde de kole dıyor o zaman. Sen ona neden bakmıyorsun desem olur mu. Böyle tartışma olmaz. Yüreğiniz var ise , bir adamın karısını boşarken ettiği bir laf hatası yüzünden KÖLE bağışlamanın mantığını açın , dökün buraya. Bizde öğrenelim ne hikmetli bir kitapmış bu. Bir sonraki ayete de bakalım hadi. Bikaç ay oruç tutmayı , bir insanın hayatına ve özgürlüğüne EŞİT görüyorsunuz. Köle denilen İNSANIN ONURU , ÖZGÜRLÜĞÜ yokmu. Bu nasıl dindir. Bu nasıl imandır. Bir sonraki ayete bak. Al baktım. Nooldu. Kölelik kaltı mı. Anlaşıldı , Size hayatta başarılar arkadaşım. ***** Bu arada , CARİYE ile empati yapamaz sın , o bayan çünkü , Onu da bir bayana söyle o yapsın EMPATI yı de , mükemmel dininizi anlatsın bakalım. Ne büyük dinmiş. Ne insancıl dinmiş. Nasıl çağlara şumulmüş. Alıntı
Φ kafedengi Gönderi tarihi: 1 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 1 Eylül , 2008 ZIHAR :Bir kimse karısının tamamını veya onun yarısı gibi bir payını veya tümüne delâlet edecek bir uzvunu, kendisine ebedî olarak haram bulunan anne ve kız kardeş gibi bir kadının tamamına veya bakması haram olan bir uzvuna benzetirse, bu “zıhar” olur. Karısına şöyle demesi gibi: "Sen bana anam gibisin, sen bana **** ***** gibisin, senin boynun **** ****gibidir." Bu şekilde söz söyleyen mükellef bir Müslüman üzerine kefaret gerekir ki, bu kefareti yerine getirmeden karısı ile ilişki kurması helâl olmaz. Böyle söylemekle yalan konuşmuş ve helâl olan bir şeyi haram göstermiş olur. kımZıhar kefaretinin sebebi, helâl olan bir bedeni veya bir organı, haram olan bir bedene veya organa benzetmek ve sonra da cinsel ilişki kurmayı istemektir. Zıhar kefareti aynen oruç kefareti gibidir. (Büyük İslam İlmihali – Ömer Nasûhi Bilmen) zıharla ılgılı bır ayetı kerıme aktarmıssınız. hemen akabındekı ayetı hıc dıkkate almadan bır cıkarımda bulunmussunuz , neden boyle yaptıgınız soruyorum sımdıde konu ıle hıc alakası yokken bırının hayatına karsı ıkı ay ac kalınsa, mesela bu sıze yapılsa hosunuza gıdermı dıyorsunuz. sonrada kalkıp cevap cevap dıye ortalıgı ınletıyorsunuz. sız okudugunuzu anlıyosanız eger mucadele suresı 3. ayetı gonderdıgınız mesajla bırlıkte asagıya dogru tamamını bı okurmusunuz Alıntı
Φ TAKLAMAKAN Gönderi tarihi: 1 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 1 Eylül , 2008 Onu da al , öbürünüde al , Hangi ayeti alırsan al. Özgürsün. Ben se bukadar ayet içinden , İnkar edemeyeceğin birini aldım. Sende öbürünü al. Eğer öbür ayet benim aktardığımın hükmünü iptal etmiyorsa sorun yok. Ki öyle... Hüküm iptali yok. Ne var.. Alternatif var. Ben ona ilk önce bişey demedim zaten. Varsın alternatifi olsun. Sonrasinda alternatif diye sunduğun ayette başa bela. Bu seferde adamın hayatını 2 aylık kesintisiz oruça denk getirdin. Onun da alternatifi var , Bikaç fakiri doyur. Al işte sorum bu. Bir insanın hayatı için şunlar sizce mantıklı mı.... Yok Yok.. Konu sizin tartışma diye bildiğiniz şeyden farklı. Cımbız muhabbeti yapacaksın ama , yemezler. Ayeti inkar edersen... Ona bişey diyemem. Benim savım da yanlış olur . Cımbıoz da doğru olur. Ama ayeti inkar etmiyor isen. Bende onu alırım. Çünkü babalar gibi duruyor orda. Alıntı
Φ kafedengi Gönderi tarihi: 2 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 2 Eylül , 2008 "Kadınlarından zıhar yaparak ayrılıp sonra da söylediklerinden dönecek olanlar, eşleriyle birbirlerine dokunmadan önce, bir köle azat etmelidirler. İşte bu hüküm ile size öğüt veriliyor. Allah yaptıklarınızdan hakkıyla haberdardır. (Mücadele 3)" Adam azat etmek için köle bulamaz ise , zıhar da yapmış ise , noolacak. Noolacak , Allahın emrini yerine getirmek için , hemen bir hür insanı köle yapmak gerekecek. saglıklı bır ıletısım seklı olmayan bır yontem ıle yanı yazı ıle ancak bu kadar olabılıyor demekkı. beyefendı, hıckımse herseyı bılmez, bılmeyebılır demıyorum bakın bılmez dıyorum. bılmedıgındende hesaba cekılmez. ben sıze sızın yapmıs oldugunuz bu mantıksal kurguyu soruyorum. yukardakı ayetten ''kole yoksa noolacak? Allah'ın emrını yerıne getırmek ıcın HEMEN! hur bır ınsanı kole yapmak gerekecek'' sonucuna nasıl vardınız. Alıntı
Φ TAKLAMAKAN Gönderi tarihi: 3 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 3 Eylül , 2008 Köleliği savunan bir felsefeyi tartışmaya açtım. Olan bu. Bunu yapmak için o soruyu sordum. Şimdi anlayabildiniz umarım. -------------------------------------- Bakın hala size maddeler halinde sorduğum sorular duruyor. Ama ben sizin her iletinin ardında sorduğunuz sorulara cevap veriyorum. Hadi artık. O sorularıma , madde madde bir cevap yaz sn kafedengi. Bulamıyorsan o iletiyi söyle bulayım. Alıntı
Φ kafedengi Gönderi tarihi: 3 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 3 Eylül , 2008 Köleliği savunan bir felsefeyi tartışmaya açtım.Olan bu. Bunu yapmak için o soruyu sordum. Şimdi anlayabildiniz umarım. -------------------------------------- Bakın hala size maddeler halinde sorduğum sorular duruyor. Ama ben sizin her iletinin ardında sorduğunuz sorulara cevap veriyorum. Hadi artık. O sorularıma , madde madde bir cevap yaz sn kafedengi. Bulamıyorsan o iletiyi söyle bulayım. cevap bır: bılmıyorum o soruların cevabını o ayette kolelıgı savunan, tesvık eden ve hatta ozendıren hıc bı ıfade yok. ınsaf sahıbı okudugunu anlaytan hıc kımse boyle bı ıddıada bulunmaz. mesela yetımın basını oksamayı '' yanı ona ıyılık etmeyı ıhtıyacını karsılamayı'' savunan, tesvık eden ve ozendıren hadısı serıfler var. sız bu hadıslerı duydugunuz zaman ''adam yetım bası oksıyacak ama bakıyokı yetım yok o zaman ne yapacak hemen gıdıp bı kac baba kesecek'' kı yetım bası oksayabılsın dıyemı yorumlayacaksınız. nasıl, bu ıkısı aynı sey degılmı dedınız? Alıntı
Φ TAKLAMAKAN Gönderi tarihi: 3 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 3 Eylül , 2008 Konunun özünü kaçırdınız. Defalarca açıkladım. Benim eleştirim KÖLELİK le ilgilidir. Son kez söyleyeyim de... Benim konuyu ortaya getirirken ki kullandığım ifade sizin için o kadar önemli ki. KÖLELİĞİ bile unuttunuz. Bir soru sorayım da , ona bari cevap verin. Sizce kölelik doğru bişey mi. Alıntı
Φ kafedengi Gönderi tarihi: 3 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 3 Eylül , 2008 Konunun özünü kaçırdınız. Defalarca açıkladım. Benim eleştirim KÖLELİK le ilgilidir. Son kez söyleyeyim de... Benim konuyu ortaya getirirken ki kullandığım ifade sizin için o kadar önemli ki. KÖLELİĞİ bile unuttunuz. Bir soru sorayım da , ona bari cevap verin. Sizce kölelik doğru bişey mi. degıl. cunku ıslam tesvık etmemıs, tavsıye etmemıs, ozendırmemıs. Alıntı
Φ TAKLAMAKAN Gönderi tarihi: 4 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 4 Eylül , 2008 degıl. cunku ıslam tesvık etmemıs, tavsıye etmemıs, ozendırmemıs. Cümleniz sanki yarım kaldı gibi..... NEDEN YASAKLAMAMIŞ.... Talanı emretmiş... kölelik TALAN ın sonucudur. Talanı emreden , teşvik eden , tavsiye eden , Dolaylı olarak , KÖLELİĞİ DE emretmiştir. Köleler uzaydan gelmiyor. Siz TALAN yapınca , öldürmeyip sağ bıraktıklarınızın TAMAMI köle yada CARİYE oluyor. Bide affettik lafı var ya... Aklım izanım almıyor. Adamın sülalesini kesmiş sin , kardeşim. Adamı affetsen noolur. Köel yapmış sın bi kere. Artık anlayın lütfen. Savunacak haliniz yok. Alıntı
Φ kafedengi Gönderi tarihi: 4 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 4 Eylül , 2008 Cümleniz sanki yarım kaldı gibi..... NEDEN YASAKLAMAMIŞ.... Talanı emretmiş... kölelik TALAN ın sonucudur. Talanı emreden , teşvik eden , tavsiye eden , Dolaylı olarak , KÖLELİĞİ DE emretmiştir. Köleler uzaydan gelmiyor. Siz TALAN yapınca , öldürmeyip sağ bıraktıklarınızın TAMAMI köle yada CARİYE oluyor. Bide affettik lafı var ya... Aklım izanım almıyor. Adamın sülalesini kesmiş sin , kardeşim. Adamı affetsen noolur. Köel yapmış sın bi kere. Artık anlayın lütfen. Savunacak haliniz yok. ıslam talanı emredıyorsa, asrısaadette muslumanlar peygamber efendımız a.s ıle talan yaptılarsa eger, yakın tarıhımızde en onemlı fetıh ıstanbulun fethıdır. ıstanbulun fethınde fatıhın fermanıda bellıdır. kadınlar, cocuklar, yaslılar ve dın adamlarına ve kılıselere sıgınan yanı savasmayan halka dokunulmayacak. bu ınsanlar nerden beslenıyordu acaba ıslamdan baska bı bıldılkerı bı gayelerımı vardı Alıntı
Φ kafedengi Gönderi tarihi: 17 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 17 Eylül , 2008 Adamın sülalesini kestikten sonra adamı affetsen noolur. Köel yapmış sın bi kere. sulalesını kestıgı adamı neden kesmemıs Alıntı
Φ DİPNOT Gönderi tarihi: 6 Ekim , 2008 Yazar Gönderi tarihi: 6 Ekim , 2008 "PES ARTIK" Dedirten istek... "İki göz erkekleri baştan çıkartıyor kadınlar tek gözünü de kapatsın" Suudi Arabistan’ın önde gelen din adamı Şeyh Habadan, “İki göz erkekleri baştan çıkarıyor” diyerek kadınların sadece tek gözlerini açıkta bırakmalarını istedi Katı şeriat kurallarıyla yönetilen Suudi Arabistan’da kadınlara hayatı zindan eden aşırı muhafazakârlar, yasak getirmekte dur durak tanımıyor. Kadınların tepeden tırnağa örtünmeden sokağa çıkamadığı, kamuya açık yerlerde akrabası ya da eşi olmayan erkeklerle birarada bulunamadığı, hatta otomobil kullanamadığı ülkede üst düzey bir din adamı, kadınların sadece bir gözleri açık kalacak şekilde örtünmelerinin şart koşulmasını önerdi. Aşırı muhafazakâr Suudiler arasında büyük saygınlığı olan Şeyh Muhammed el Habadan’a geçen hafta katıldığı bir televizyon programında “Müslüman kadınların yüzlerinin hangi bölümlerini örtmeleri gerektiği” sorusu yöneltildi. Kadınların sadece saçlarını kapatan örtüler takmasının yanlış olduğunu savunan Habadan şöyle konuştu: “Kadınların yalnız gözlerini açıkta bırakması da sakıncalı. İki gözün açıkta kalması, kadınları makyaj yaparak baştan çıkarıcı bir hale gelmeye özendiriyor. Kadınlar ya yüzlerini tamamen kapatmalı ya da tek gözü açıkta bırakan çarşaflar giymeli.” Kaynak: http://haber.gazetevatan.com/haberdetay.asp?detay=Suudi_kadina_goz_hapsi_202104_30&Newsid=202104 Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.