Gönderi tarihi: 15 saat önce15 saat Admin Starbucks, Çin işletmesindeki çoğunluk hissesini 4 milyar dolarlık bir anlaşmayla satıyorStarbucks, yatırım şirketi Boyu Capital ile yaptığı 4 milyar dolarlık (3,04 milyar sterlin) anlaşmanın bir parçası olarak Çin'deki operasyonunun %60 hissesini sattığını duyurdu.Anlaşmaya göre, dünyanın en büyük kahve zinciri Çin perakende operasyonunun %40 hissesine sahip olacak ve Starbucks markasının mülkiyetini orada koruyacak.Çeyrek asırdan uzun bir süre önce Çin pazarına giren Starbucks, şu anda ABD dışındaki en büyük ikinci pazarı konumunda, ancak son yıllarda Luckin Coffee gibi yerel markaların yükselişiyle zorluklar yaşıyor.Şirketin merkezi Şanghay'da kalmaya devam edecek ve Çin pazarında 8.000 satış noktasına sahip olacak ve 20.000'e kadar mağazaya ulaşmayı planlıyor.Boyu ile yapılan ortaklığın "önemli bir dönüm noktası" olduğunu ve Çin'deki uzun vadeli büyüme planlarının bir göstergesi olduğunu belirten Starbucks, Çin'deki perakende operasyonlarına 13 milyar dolarlık bir değer biçti.Şirket, "Starbucks'ın küresel çapta tanınan markasını, kahve uzmanlığını ve ortak (çalışan) merkezli kültürünü Boyu'nun Çinli tüketicilere dair derin anlayışıyla bir araya getiren" iş birliğini de ekledi.Eski patron Laxman Narasimhan'ın geçen yıl şirketin dünyanın ikinci büyük ekonomisinde rekabetçi kalabilmek için "stratejik ortaklıklar" araştırdığını söylemesinin ardından, Starbucks'ın Çin'deki geleceği aylardır belirsizliğini koruyordu.Kaynak: BBC
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.