Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

GeceKuşu

  • başlık
    17
  • yorum
    30
  • görüntü
    74.507

Kutsallık; ve Özgür düşünce;


GeceKuşu

2.873 görüntü

Kutsallık erişilemeyenin, sorgulanmayanın üzerine giydirilen en önemli kılıflardan biridir.

Bu kılıf, kutsalı daha bir korunaklı yapar;

Çünkü sorgulanmayan şey kutsallık kılıfıyla zihinde yerini git gide sağlamlaştırır.

Sorgulamadıklarımız arttıkça sınırlar da artar ve zihnimiz, duvarı andıran sınırlarla kaplanır.

Zihni sınırlanan kişi özgür düşünceler üretemez.

Özgür düşünemeyen kişi ise bireysel olarak kendini özgür kılamaz;

Çünkü zihinindeki kalıplar ona yön verir.

Bu noktada kutsallaştırdıklarımız bizim önümüze geçerler.

  • Beğen 2

6 Yorum


Önerilen Yorumlar

Ateistler için din gerekli mi?

 

Filozof Alain de Botton, son kitabıyla yeni bir tartışma başlatıyor.

 

666964_detay.jpg?1315383868

 

Ülkemizde 'Aşk Üzerine' isimli kitabıyla tanınan popülerkültürün en ünlü filozoflarından Alain de Botton yeni kitabıyla hayli ses getirecek gibi duruyor. Botton yeni kitabında, okurlarını yeni bir düşünce tarzına davet ediyor ve soruyor: "Neden seküler kültürün bir St. Paul’u, bir Tac Mahal’i, bir Ayasofyası veya Sultanahmet’i yok?"

Hürriyet gazetesinin haberine göre, Alain de Botton yeni kitabı 'Ateistler İçin Din'in ilk kez Türkiye’de yayımlanmasına izin verdi. Kitap, Ayşe Ece çevirisiyle Sel Yayıncılık tarafından okura sunuldu. Kuvvetle muhtemeldir ki, kitabın ne tür tepkilere yol açacağını görmek için de çok fazla beklemek gerekmeyecek! Botton’un şu cümleleri çok tartışılacak: “Ateistlerin çoğu dini inancın içerdiği her şeye o kadar kesin karşı çıktılar ki dini inancın hâlâ geçerli olan, esin verici amacını -hayatımızı nasıl yaşayacağımız konusunda bize iyi planlanmış öğütler vermek- takdir etmeyi unuttular.”

SEKÜLERLİK KİTLELERİN AFYONU MU?

Kitabın isminin bir hayli kışkırtıcı olduğunu kabul etmek gerek. Karl Marx’ın 150 yıl önce söylediği “Din kitlelerin afyonudur” sözünü sürekli bağlamından kopartarak kullananlara inat, Alain de Botton, “Sekülerizm (dünyacılık) kitlelerin afyonudur” demeye getiriyor ve bu tavrıyla da okurlarını yeni bir düşünme tarzına davet ediyor. Botton’un, “Neden seküler kültürün bir St. Paul’u, bir Tac Mahal’i, bir Ayasofyası veya Sultanahmet’i yok” sorusuna cevap aramak ve gökdelenlerin bu soruya cevap teşkil edip etmeyeceğini tartışmak için hazırlanmak gerek!

126410.jpg

 

İNANANLAR DAHA HOŞGÖRÜLÜ

Seküler toplumun dinlere ait dünyayı açıklama tarzından değilse de, ritüellerden ve sosyal dayanışmacı yapısından çok şey öğrenebileceğini sık sık vurgulayan Botton, modern toplumların yanlış yollar ve yöntemlerle sekülerleştiğini savunuyor. Sekülerlere kıyasla inananların daha hoşgörülü olduğunu ve sekülerlere daha sempatiyle baktığını da belirten Botton, benzer bir tavrın ateist kesimden gelmemesinin ilginç olduğunu söylüyor: “Görüp göreceğimiz tek dünyanın bu dünya olduğuna dair temel ateist öğretisine uygun bir hayat sürsek de, cennete inananların derin bakış açılarını benimsemek için çaba göstermeliyiz.”

Yoruma sekme

 

İNANANLAR DAHA HOŞGÖRÜLÜ

O halde cezaevlerinde bir araştırma yapmak lazım. Oradaki insanların çoğunluğu inançlı mı inançsız mı?

Yoruma sekme

'Zihni sinirlanan kisi'

'Ozgur dusunemeyen kisi'

'kalipli kisi'

 

Benim burdan cikardigim sonuc aslinda inancli ya da inancsiz olamaya gerek yok... Sonucta her iki tarafta yukardaki sifatlari sonuna kadar tasiyor. Ama her iki tarafta bu sifatlari diger tarafin tasidigini saniyor.

Iste komik olanda bu....

Yoruma sekme
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.