Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 15 Ekim , 2024 Admin Gönderi tarihi: 15 Ekim , 2024 Dünyanın En Uzun Tren Hatları, Uzunluklarına Göre Sıralanmıştır Dünyanın ilk kamu demir yolu, 1825'te açılan İngiltere'deki Stockton-Darlington hattıydı. Hem yolcu hem de yük taşımacılığı için açıldığında sadece sekiz mil uzunluğundaydı. Sanayi Devrimi'nin zirvesinde geliştirilen demir yolu, yalnızca endüstriyi değil aynı zamanda seyahat ve ticareti de devrim niteliğinde değiştirerek önemli bir dünya çapında ulaşım aracı haline geldi. O dönemden kalma birçok klasik lokomotif bugün hala varlığını sürdürüyor, ancak teknoloji ilerledikçe demir yolları kıtalar arasında genişleyerek şehirleri ve ülkeleri birbirine bağladı. Ekonomik büyümede, ticareti kolaylaştırmada ve kentsel gelişimi şekillendirmede hayati bir rol oynadılar. Bu, ağır yükleri, yakıtı ve yolcuları uzaklara taşıyan geniş bir küresel demir yolu ağının oluşmasına yol açtı. Ancak 20. yüzyılda otomobillerin ve uçakların yükselişi, yolcu sayılarının azalması ve demir yolu hatlarının terk edilmesi anlamına geliyordu. Daha hızlı trenlerin tanıtılmasıyla demir yolu altyapısının modernize edilmesi için çabalar sarf edildi. Günümüzde Japonya ve Çin'deki hızlı trenler, yolcuları önemli mesafelerde taşıyarak dünya hız rekorları kırıyor ve havaalanı prosedürlerini de hesaba kattığınızda hava yolculuğuyla rekabet eden ve hatta bazı durumlarda onu aşan zamanlarda seyahat ediyor. Hatta hidrojen trenlerinin demir yolu seyahatinin yeşil geleceği olacağından bile bahsediliyor. Buna karşılık, diğer trenler lüks turistik cazibe merkezleri haline geldi ve yolcuların bu tür ikonik ve geniş rotaları geçmek için harcamaya istekli oldukları dolarlar sayesinde faaliyetlerini sürdürmeyi başardılar. Ancak, demir yolu hatları ağı o kadar karmaşık hale geldi ki bir hattın nerede bittiğini ve diğerinin nerede başladığını bilmek zor olabilir. Bu nedenle, uzun bir müzakere ve araştırmadan sonra, dünyanın en uzun demir yolu hatları şunlardır. Adelaide'den Darwin'e, 1851 Mil (2.979 Km) Ghan, Avustralya'nın ikinci en uzun demir yolu hattını geçen bir turist yolcu trenidir. Güneydeki Adelaide şehri ile kuzeydeki muadili Darwin arasında çalışır ve bu iki şehir arasında hatlar arasında önemli bir 1.851 mil mesafe vardır. Ghan, Avustralya iç bölgelerini keşfederek daha sonra demir yolu gelişimini kolaylaştıran Afgan deve sürücülerinin katkılarına bir gönderme olan The Afghan'ın kısaltılmış halidir. 24 vagonu ve iki NR sınıfı dizel-elektrikli lokomotifi ile neredeyse yarım mil uzunluğunda olan son derece uzun bir trendir. Aslında o kadar uzundur ki biniş işlemi iki platformda gerçekleşir. Tren ülke genelinde ortalama 53 mil hızla ilerler ve tüm yolculuk yaklaşık 54 saat sürer. Ülkenin Kızıl Merkezi'nin manzaralarını seyretmek için yol boyunca planlı duraklar yapılır. Ancak The Guardian'ın 2009'da bildirdiğine göre, bu duraklardan biri Amerikalı bir turistin dondurucu çölde ilerlerken iki saat boyunca trenin dışına tutunmak zorunda kalmasıyla sonuçlandı. Tren istasyondan ayrılırken geri dönmüş ve Platinum Sınıfı yemek vagonunun camına vurduğunda yolcuların onu içeri almaları umuduyla çılgınca trene tırmanmıştı. Ancak, bir mürettebat üyesi sonunda fark edip treni durdurana kadar iki saatten fazla bir süre yardım çağrılarını görmezden geldiler. O zamanlar 19 yaşında olan Chad Vance hipotermiden veya ölümcül bir düşüşten kıl payı kurtuldu. New Orleans'tan Los Angeles'a, 1995 Mil (3.212 Km) New Orleans ile Los Angeles arasındaki hat, etkileyici 1.995 mil uzunluğunda bir raydan oluşuyor. Bir zamanlar Southern Pacific Railroad tarafından işletilen ve şimdi Amtrak tarafından işletilen uzun mesafeli bir yolcu treni olan Sunset Limited, 1894'ten beri bu rotayı kullanıyor. Her iki yönde de haftada üç kez sefer düzenliyor ve Kuzey Amerika'daki en eski sürekli çalışan isimli tren. İki GE P42DC dizel lokomotif, vagonları 79 mph azami hızda 4.200 beygir gücüyle raylar boyunca çekiyor. Yolculuk süresi yaklaşık 48 saat sürüyor ve tren Louisiana, Teksas, New Mexico, Arizona ve Kaliforniya olmak üzere toplam 21 durakla beş eyaletten geçiyor. Tren, iki katlı Superliner Raylı Vagonları kullanıyor. Güzel manzaralar için üst katta oturma yerleri bulunuyor ve ayrıca yolcuların sulak alan, bataklık ve çöl manzaralarını seyredebileceği bir gözlem vagonu da var. Ancak, bu kadar uzun bir çalışma süresine sahip olan Sunset Limited'ın şüphesiz çarpışmalara karıştığı görülüyor. Bunlardan en kötü olanı, 1993'te bir çekme botunun Bayou Canot Demiryolu Köprüsü'ne çarpması ve bir kirişi yerinden oynatmasıyla meydana geldi. Sunset Limited birkaç dakika sonra köprüden geçmeye çalıştı ve raydan çıktı. Bu trajik bir şekilde 47 yolcunun ölümüne ve çok daha fazlasının ciddi şekilde yaralanmasına yol açtı.ddd Chicago'dan Emeryville'e, 2438 Mil (3.924 Km) California Zephyr 1949'dan beri faaliyette. Başlangıçta Chicago'dan Oakland'a kadar işletiliyordu ancak şimdi Chicago'dan Emeryville'e 2.438 mil uzunluğundaki rotayı kat ediyor. ABD'nin en ikonik trenlerinden biri ve 1983'te Amtrak tarafından, '69'da hava yolculuğunun birçok tren yolcusunu kaçırmasıyla durdurulduktan sonra yeniden planlandı. İki GE Genesis/Siemens ALC-42 lokomotifi, vagonları bu hat boyunca ortalama 55mph hızla ve 79mph azami hızla çekiyor. Yolcuların panoramik pencereleri ve rahat koltukları olan iki katlı Sightseer-Lounge vagonundan görebilecekleri Amerika'nın en çarpıcı manzaralarının çoğundan geçiyor. Yolcular, iki gün ve üç gece boyunca rotanın şüphesiz öne çıkan noktalarına hayran kalabilirler: Rockies ve Sierra Nevada'nın muhteşem dağ manzaraları. Amtrak, trenin gün ışığında hattın en nefes kesici manzaralarından geçmesine izin veren bir program seçti. Ancak, trenin güzergahı aynı zamanda Kaliforniya'daki Donner Geçidi gibi tarihi açıdan önemli yerleri de içeriyor. Bu, 1846'daki Donner Partisi kış olayının yaşandığı yerdi. Kayıp öncülerden oluşan bir grup, hayatta kalmak için yamyamlığa başvurmuştu. Tren ayrıca, hattın en yüksek noktası olan 9.270 fitte, Colorado'daki 6,2 mil uzunluğundaki Moffat Tüneli'nden Rocky Dağları'nın altından geçiyor. Sydney'den Perth'e, 2704 Mil (4.352 Km) 1969'da Avustralya hükümeti ve eyalet demir yolu yetkilileri, Pasifik'ten Hint Okyanusu'na kesintisiz bir demir yolu bağlantısı tamamladı. Indian Pacific yolcu treni, ülkenin ilk kıtalararası yolculuğunu 1970'lerin başlarında Sidney'den Perth'e gerçekleştirdi. 50 yılı aşkın bir demir yolu inşaatının ardından gerçekleşti ve 10.000'den fazla vatandaştan oluşan bir kalabalık, trenin Perth'e ilk varışında onu karşılamak için dışarı çıktı. 2.704 mil uzunluğundaki hat, üç tam gün sürüyor ve dünyanın en uzun düz hat bölümüne sahip olma ayrıcalığını iddia ediyor. Güney Avustralya'daki Ooldea ile batıdaki Loongana arasında en ufak bir viraj bile almadan 478 km boyunca uzanıyor. İki dizel/elektrikli lokomotif, kıtaları geçen hat boyunca ortalama 53 mph ortalama hızla ve 71 mph azami hızla ortalama 35 vagon çekiyor. Öncü lokomotif, arabaları Sidney dışındaki Mavi Dağlar'dan Nullarbor Ovası'nın uçsuz bucaksız, doğaüstü alanlarına kadar çeşitli manzaralarda sürüklemek için 4.020 beygir gücü üreten bir GE 7FDL16 güç ünitesine sahiptir. Kıyıdan kıyıya yolculuk haftada iki kez her iki yönde gerçekleşir ve esas olarak turistlere yönelik bir yolculuktur. Yolcular çeşitli kabin sınıflarının keyfini çıkarabilir ve hatta bazı uzak bölgeleri keşfetmek için trenden inme fırsatına bile sahip olabilirler. Tren, meşaleyi Nullarbor Ovası'nda taşıdığında Sidney 2000 oyunlarından önce Olimpiyat Ateşi'nin geçişine bile katılmıştır. Şanghay'dan Lhasa'ya, 2717 Mil (4.374 km) Z164, Çin'in Z serisi trenlerinden biridir ve Şanghay'dan Lhasa'ya giden rotada çalışır. Bu trenler, ülkenin ünlü olduğu yüksek hızlı mermiler değildir, çünkü Çin'deki en uzun HSR hattı bile bu listeye girmek için çok kısadır. Ancak, Z164, fütüristik Şanghay şehrinden Tibet'teki Lhasa'nın tarihi yerlerine kadar inanılmaz 2.717 mil kat ediyor. Ancak, bu trenler lüksleriyle tanınmıyor ve özellikle turistlere yönelik değil. Yolcular, üç kişiyle paylaştığınız bir kompartımanda rahat bir yumuşak yataklı yataktan, tavsiye edilmeyen sert koltuk seçeneğine kadar çeşitli sınıflardan seçim yapabilirler. Yolculuk tam olarak 44 saat 33 dakika sürüyor (Çin trenleri dakikliğiyle ünlüdür) ve yolcular trende iki gece uyuyor. Ancak, demiryolu hattı Tibet Platosu'na çıktığında 16.600 fitten fazla yükseklik kazandığı için bazıları için iyi bir gece uykusu almak sorun olabilir. Aslında, Xining'i geçtiğinizde, resmen dünyanın en yüksek demiryolu hattındasınız. Birçok kişi hafif yükseklik hastalığı semptomlarından muzdariptir. Ancak, Şanghay-Lhasa Treni, semptomları yönetmeye yardımcı olmak için hem otomatik hem de manuel oksijen kaynaklarıyla mühürlenmiş ve basınçlıdır. Tüm bunlara değer çünkü karlı dağların ve buz gibi çayırların inanılmaz manzaralarından geçiyor ve hatta dünyanın en yüksek demir yolu tüneli olan Fenghuoshan'dan geçiyorsunuz. Chicago'dan Los Angeles'a, 2728 Mil (4.390 Km) Texas Eagle, bu listeye giren bir diğer uzun mesafeli Amtrak yolcu trenidir. Chicago ile San Antonio arasında günlük olarak çalışır, ancak haftada üç kez Los Angeles'a devam etmek için Sunset Limited'a katılır. Bu, onu 2.728 mil ile Amerika Birleşik Devletleri'ndeki en uzun tren rotası yapar. Tüm yolculuk, trende üç tam uykuyla 65 saatten fazla sürer. Rota üzerinde toplam 43 istasyon vardır ve trende iki katlı Superliner vagonları ve yolcuların Ozark Dağları'nın pitoresk manzaralarını ve Arkansas'ın yemyeşil bitki örtüsünü hayranlıkla izleyebilecekleri bir gözlem güvertesi bulunur. Başlangıçta, Texas Eagle, Missouri Pacific Railroad (MoPac) ağının bir parçasıyken St. Louis ile Teksas'taki çeşitli şehirler arasında sefer yapıyordu. Tren ilk kez 1948'de piyasaya sürüldü ve St. Louis'i merkez alarak ülkeyi dolaşan bir Eagles ekibinin üyesiydi. 1971'de Amtrak operasyonları devraldı ve tren durduruldu. Ancak, 1981'de Texas Eagle yeniden doğdu ve bu yıl, yolcuların tren değiştirmesine gerek kalmadan Kaliforniya'ya kadar uzun yolculuğuna devam etmek için San Antonio'daki Sunset Limited'e katıldı. Toronto'dan Vancouver'a, 2775 Mil (4.466 Km) Toronto'dan Vancouver'a rota, Kuzey Amerika'daki en uzun demir yolu hattıdır ve ünlü lüks kıtalararası yolcu treni The Canadian tarafından işletilmektedir. Uzun süre Canadian Pacific Railway olarak adlandırılan hat, 1885'te tamamlandı ve ülkenin doğusunu ve batısını ilk kez demir yoluyla birbirine bağladı. Tehlikeli çalışma ve standart altı yaşam koşulları nedeniyle, demiryollarında çalışmak üzere Çin'den getirilen yüzlerce işçi kazalarda veya sağlık sorunları nedeniyle hayatını kaybetti. Ancak, demiryollarının tamamlandığını görecek kadar yaşayan binlerce kişiden birçoğu, Kanada'nın önemli Çinli topluluğunun temellerini oluşturabildi. 2.775 mil uzunluğundaki inşaat açıkça kolay bir iş değildi. Bugün bile, dünyanın en uzunlarından biri olmaya devam ediyor ve Kanada yolcu treni, turistler ve yerel halkın ülkenin demiryolları tarihi hakkında fikir edinirken aynı zamanda ülkenin en çarpıcı yerlerinden bazılarını görmesi için ideal bir yol. Kanada, ormanların, göllerin, ovaların ve engebeli zirvelerin nefes kesen manzaralarına sahip Rocky Dağları gibi sonsuz harikalardan geçiyor. Tüm yolculuk trende dört tam uyku gerektiriyor ve yolculuğun tamamlanması tam 86 saat sürüyor. Moskova'dan Pekin'e (Harbin Üzerinden), 5582 Mil (8.986 Km) Trans-Mançurya Demiryolu, Çin sınırını Zabaikalsk'ta geçmeden önce Rusya'nın neredeyse tamamını kaplar. Buradan, hat güneydoğuya, donmuş şehir Harbin'e doğru ilerler ve ardından güneybatıya doğru Pekin'e dönerek toplam 5.623 mil yol kat eder. Bu rota, Moskova'dan Pekin'e giden iki rotadan biridir. Trans-Moğolistan Demiryolu aynı iki şehri birbirine bağlar ancak bunu Moğolistan'ın Ulan Batur'u üzerinden yapar. Bu hat 4.735 mil (7.622 km) uzunluğundadır. Ancak, fazladan bir mil (veya daha doğrusu 888 mil) gitmek isteyenler, Moğolistan vizesi alma gereğini ortadan kaldırarak bunu yapabilirler. Başkentten başkente tren değiştirmeden gitmek istiyorsanız, Vostok treni tam size göre. Haftada iki kez gece yarısı civarında Moskova'nın Yaroslavsky istasyonundan hareket ediyor ve yaklaşık 146 saat ve yedi saat dilimi sonra Pekin'e varıyor. Turistler bu hattı Rusya ve Çin'in manzaralarını seyretmek için kullanabilirler - ya da tren değiştirmeye karar verirlerse Moğolistan'ı. Dünyanın en büyük tatlı su gölü olan Baykal Gölü'ne hayran kalmak için Irkutsk gibi şehirlerde inebilirler. Harbin'de dünyanın en etkileyici buz ve kar festivaline tanıklık edebilir ve geceleri bir renk cümbüşü içinde aydınlatılmış geniş buz saraylarına, pandalara ve Budalara şaşkınlıkla bakabilirler. Moskova'dan Vladivostok'a, 5771 Mil (9.289 Km) Rusya'nın tüm arazisini kapsayan hat, Trans-Sibirya Demiryolu veya Büyük Sibirya Rotası olarak bilinir. Trans-Sibirya Ekspresi, dünyanın en uzun yolcu tren yolculuğu olan 5.771 mil (9.289 km) uzunluğundaki bu yolu kullanan trendir. Rossiya, Moskova'nın Yaroslavsky istasyonundan gece yarısından 35 dakika sonra hareket eder ve çeşitli şehirlerde yaklaşık 100 durakla iki kıta ve sekiz saat dilimi boyunca uzun yolculuğuna başlar. Yaklaşık 174 saat (veya yedi gün) sonra Vladivostok'ta son bulur ve her dem yeşil ormanların, engebeli zirvelerin ve coşkun nehirlerin tepesinde ülkenin en kasvetli, en donmuş manzaralarından bazılarını geçer. Demiryolu üzerindeki çalışmalar, Rusya'nın Doğu Asya'daki etkisini genişletmek ve İngiliz ticaret hakimiyetini devirmek amacıyla 1891'de başladı. Hat, bölgenin zorlu koşulları nedeniyle başlangıçta Sibirya'yı atladı. Bunun yerine, Çinlilerin büyük dehşetine rağmen Mançurya'ya girdi. Aslında, Japonları o kadar endişelendirdi ki 1904-05 Rus-Japon Savaşı'nı tetikleyen gerginliklere katkıda bulundu. Çatışmanın ardından Ruslar, hattı kendi sınırları içinde tamamlamanın bir yolunu buldular. 1916'da tamamlandı ve birçok tarihi olayda önemli roller oynadı. Bunlar arasında, anti-komünist güçlerin (Kanada takviyeleri tarafından desteklenerek) hattı batıya doğru Moskova'ya doğru itmek için kullandığı Rus İç Savaşı da yer alıyor. Naziler bu demiryolunu kısa bir süre Almanya ile Japonya arasında mal taşımak için de kullandılar, birçok Yahudi ise zulümden kaçmak ve hattın sonunda Amerika Birleşik Devletleri'ne yelken açmak için bu rotayı kullandı. Hatta Vladimir Putin'in bile bu hatta meşhur Hayalet Treni ile seyahat etmiş olması mümkün. Yiwu'dan Madrid'e, 8110 Mil (13.052 Km) Yiwu, Küçük Emtiaların Dünya Başkenti olarak tuhaf bir takma isme sahiptir ve Çin ile dünyanın geri kalanı arasındaki önemli bir ticaret merkezidir. Öyle ki şehir, Çin Komünist Partisi'nin Kuşak ve Yol Girişimi'nin ayrılmaz bir parçası haline gelmiştir. Bu, ticareti ve ekonomik büyümeyi artırma amacıyla ülkeyi kara ve deniz yolları aracılığıyla Afrika ve Avrupa ile daha iyi bağlamayı amaçlayan bir hükümet stratejisidir. 2014 yılında Yiwu'dan Madrid'e giden demiryolu hattı ilk yolculuğunu tamamladı. Ancak, bu hattı geçen bir yolcu treni değil. Birinci veya ikinci sınıf kabinler bulamazsınız. Yemek arabası veya klima yoktur ve bir şekilde kendinizi bu trende bulursanız, bagajınızın üzerine oturmanız gerekir. Bu, Kazakistan, Rusya, Belarus, Polonya, Almanya ve Fransa'dan geçen ve sonunda yaklaşık 8.110 mil (13.052 km) ve 21 gün sonra Madrid'e varan bir yük trenidir. Birkaç Çin-Avrupa yük treninden biridir, ancak Yiwu'dan Madrid'e giden hat en uzun olanıdır. Trenler dizüstü bilgisayarlardan yiyeceğe kadar çeşitli malları gemi veya uçaktan daha hızlı ve daha ucuza taşıyor ve Doğu ile Batı arasında kalıcı bir ticaret unsuru gibi görünüyor. Kaynak: SlashGear
Önerilen İletiler
Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın
Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...
Bir Hesap Oluşturun
Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!
Yeni Bir Hesap OluşturunGiriş Yap
Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.
Giriş Yapın