Gönderi tarihi: 9 Ekim , 2024 Eki 9 Admin Toyota'nın Hidrojen Kartuşları Geleceğin Pilleri Olabilir Toyota, bu ayın ilerleyen günlerinde Japonya'da taşınabilir hidrojen kartuşlarını sergileyecek. Otomobil üreticisi, yakıt hücrelerine güç vererek elektrik üretebilecekleri için konteynerlerin dev AA piller gibi kullanılabileceğini öngörüyor. Bu, FCEV'nizi yakıt ikmalinin kartuşları değiştirmek kadar kolay olabileceği anlamına geliyor. Elektrikli araç benimsemesi birçok otomobil üreticisinin tahmin ettiğinden daha yavaş gerçekleşse de, yakıt hücreli araçları geride bıraktılar. Ancak Toyota, bunlardan vazgeçmeye hazır değil ve Japan Mobility Show Bizweek 2024'te hidrojenle ilgili bir dizi gelişmeyi sergileyecek. Önemli haber, Toyota'nın Japonya'da ilk kez taşınabilir hidrojen kartuşlarını tanıtacak olması. Adından da anlaşılacağı gibi, otomobil üreticisi hidrojen tanklarının boyutunu ve ağırlığını azaltarak taşınabilir hale getirmeyi başardı. Bu, hidrojeni "günlük hayattaki çeşitli durumlarda kullanılabilen tanıdık ve güvenli bir enerji kaynağı" haline getirmeyi amaçlıyor. Hidrojen kartuşlarının, yakıt hücrelerine güç vererek elektrik üretmek veya hidrojen gazını yakarak yemek pişirmek gibi bir dizi kullanıma sahip olması öngörülüyor. İkincisinden bahsetmişken, Toyota hidrojenle çalışan bir ocak geliştirmek için Rinnai Corporation ile güçlerini birleştirdi. Daha da ilginci, Toyota hidrojen kartuşlarının dev bir AA pil gibi kullanılabileceğini öngörüyor. Görüntülerden birinde görebileceğiniz gibi, FCEV sahipleri 'yakıt ikmali' için konteynerleri değiştirebilecek. Ayrıca şirketin taşınabilir hidrojen kartuşlarını uzak binalara ve karakollara güç sağlamanın bir yolu olarak gördüğü anlaşılıyor. Toyota kartuşların yanı sıra hidrojenle çalışan GR Corolla yarış arabasını da sergileyecek. 2023'ten beri dayanıklılık yarışlarında yarışıyor. Son olarak, otomobil üreticisi ömrünü tamamlamış elektrikli araçlardan kurtarılan pilleri kullanan bir "süpürme enerjisi depolama sistemi" gösterecek. Toyota, "farklı bozulma derecelerine sahip çeşitli tipteki kullanılmış pillerin her bir pilin kalan enerji depolama kapasitesini en üst düzeye çıkarmak için yeniden kullanılabileceğini" ve "güneş, rüzgar ve diğer yenilenebilir enerji güç üretim sistemleriyle birlikte istikrarlı bir elektrik tedarikine ve yenilenebilir enerjinin yayılmasına katkıda bulunacaklarını" söyledi. Kaynak: CarScoops
Gönderi tarihi: 10 Ekim , 2024 Eki 10 Yazar Admin Artık EV şarj istasyonu yok mu? Toyota, kolayca değiştirebileceğiniz çığır açan hidrojen yakıt hücreli pilleri tanıttı Toyota gelecekte arabalarımıza nasıl güç vereceğimizi düşünüyor. Fosil yakıtlı, elektrikli, hibrit ve şimdi hidrojen yakıt hücreli elektrikli araçlar (FCEV'ler) bazı olası yollardır. Toyota, gelecekteki FCEV'ler için değiştirilebilir güç sağlayabilecek taşınabilir hidrojen kartuşlarını Japan Mobility Show Bizweek 2024'te tanıttı. Esasında, bu büyük hidrojen kartuşları büyük boy AA pillere benziyor ve güç sağlamak için arabanıza (veya güç gerektiren başka bir cihaza) takılıyorlar. Kuruduğunda, işlerinizi çalışır durumda tutmak için bunları yeni bir kartuşla değiştirebilirsiniz. EV ve pil tasarımları üzerine tezini yazan meslektaşım James Frew, bu tankları düşünmenin en iyi yolunun gaz ızgaranıza güç veren bir propan tankı gibi olduğunu belirtti. Propan bittiğinde, doldurursunuz veya yeni bir tankla değiştirirsiniz. Buradaki sorun, neredeyse hiç kimsenin hidrojenli araç üretmemesidir (evet, Toyota hidrojenle çalışan standart dışı bir yarış arabası gösterdi, ancak bu tüketici odaklı bir seçenek değil). Öte yandan, bir hidrojenli aracı doldurmanın daha kolay bir yolu (Toyota'nın konsept kartuşu gibi), diğer otomobil üreticilerini de katılmaya ve bizi gelecekte hidrojenli araçlara doğru yönlendirmeye teşvik edebilir. Toyota'nın duyurusunun temel yönü, şirketin "önceden büyük ve taşınması zor olan hidrojen tanklarının boyutunu ve ağırlığını elle taşınabilecek bir boyuta" düşürmesidir. Kartuşun bir arabadaki görüntüsüne dayanarak, popüler büyük Bluetooth hoparlörlerden çok daha büyük görünmüyorlar, bu da büyük bir anlaşma gibi geliyor. Ve sadece arabalar değil — Toyota ayrıca bu hücreleri evinize güç vermek veya yemek pişirmek için yakılacak hidrojen sağlamak için kullanmaktan da bahsetti. Toyota ve Rinnai Corporation, tam olarak bunu yapan bir konsept soba göstermek için ortaklık kurdu ve oldukça etkileyici görünüyor. Bu kartuşları arabalarımızda ve evlerimizde kullanmaktan hala çok uzağız, ancak Toyota bunları piyasaya sürmek için şirketlerle çalışmayı planlıyor. Şirket bir basın bülteninde "Toyota, hem hizmet sağlama hem de taşınabilir hidrojen kartuşları kullanarak cihazlar geliştirme ve satma dahil olmak üzere çeşitli bakış açılarından çeşitli şirketlerin ve yeni kurulan şirketlerin teknolojileri ve fikirleriyle eşleşmeler bulmayı hedefliyor. Bunu yaparken Toyota, taşınabilir hidrojen kartuşlarını kullanma çabalarını daha da güçlendirecek ve bir hidrojen toplumu yaratmaya yardımcı olacak" dedi. Kaynak: TG
Gönderi tarihi: 18 Ekim , 2024 Eki 18 Yazar Admin Honda destekli şirket, nakliye sektörüne güç katacak devrim niteliğindeki hidrojen yakıt hücresini tanıttı: 'Sektörde yeni fırsatlar' Yeni bir hidrojen yakıt hücresi, uzun mesafeli nakliye sektörünün kirli yakıt kaynaklarını ortadan kaldırma yolunda önemli bir adım atmasına yardımcı olabilir. İlk olarak Interesting Engineering tarafından bildirildiği üzere, İngiltere merkezli bir şirket olan Hypermotive, Honda ile ortaklık kurarak yeni XM-1 platformunu tanıttı. XM-1, hem modüler hem de ölçeklenebilir bir hidrojen yakıt hücresi sistemidir; bu da çok çeşitli gemilerde ve araçlarda çalışabilecek kadar çok yönlü olduğu anlamına gelir. Hypermotive ve Honda, sistemin nakliyeden inşaata ve diğer ticari araçlara kadar çeşitli araç tiplerinde kullanılabileceğine inanıyor. Honda Motor Europe'un Avrupa İş Planlama ve Geliştirme Genel Müdür Yardımcısı Ingo Nyhues, "Honda, 1980'lerden beri hidrojen enerjisinin potansiyeline odaklanıyor ve şimdi çeşitli enerji ve güç ihtiyaçları için sağlam ve verimli çözümler oluşturmak üzere Hypermotive gibi yenilikçilerle iş birliği yapmaktan heyecan duyuyoruz" dedi. Hidrojen yakıt hücreleri, şirketler teknolojiyi nakliye sektörü için ileriye taşıdıkça son aylarda popülerlik kazandı. Yakın zamanda ilk tamamen yeşil, sıkıştırılmış hidrojenle çalışan gemiyi inşa etmek için 2,75 milyon dolarlık bir sözleşme sağlandı. Hollandalı H2 mavnası, daha temiz enerji kaynağıyla tamamen çalışan kısa mesafeli bir gemi olarak hidrojen gücünde sınırları zorluyor. Kişisel yat tarafında, Bill Gates'in tamamen elektrikli bir ihaleye sahip yeni, son teknoloji hidrojenle çalışan bir geminin alıcısı olduğu söyleniyor. Çöp kamyonları bile hidrojen gücüne geçiyor ve ilki bu yılın başlarında bir Amerikan şirketi tarafından tanıtıldı. Hidrojenin bir yakıt seçeneği olarak popülerliği, ürettiği gücün tek yan ürününün su olması gerçeğinde yatmaktadır. Oluşturulması hala oldukça enerji ve emek yoğun (şu anda en yaygın yollar, kullanmak için makul miktarda güç gerektiren iki işlem olan doğal gaz reformu ve elektrolizdir), ancak bilim insanları onu oluşturmanın daha temiz, daha az enerji yoğun yollarını bulmaya çalışıyorlar. Genel olarak konuşursak, sera gazı kirliliğiyle mücadele için umut vadeden tek hidrojen, yalnızca güneş ve rüzgar gibi yenilenebilir kaynaklardan elde edilen enerji kullanılarak elektrolizle üretilen "yeşil hidrojen"dir. Bir yakıt hücresi üreticisi, bir alıcının yakıtını nasıl temin ettiğini kontrol edemese de, Hypermotive yeni yakıt sisteminin sektörün kirli yakıta olan bağımlılığını hafifletmede uzun bir yol kat edebileceğine inanıyor. Hypermotive CEO'su Adam Huckstep bir basın bülteninde "Müşterilerimizin, özellikle emisyonları azaltma konusunda artan baskılarını ve muazzam zorluklarını anlıyoruz" dedi. "Bu talepleri maliyetleri kontrol etme ve optimum güvenlik ve güvenilirliği sağlama ihtiyacıyla ele almak kolay bir iş değil. Hidrojen sistemlerindeki uzmanlığımızdan yararlanmak ve Honda gibi sektör liderleriyle iş birliği yapmak, bu zorluklarla doğrudan yüzleşmemizi ve sektörde yeni fırsatlar yaratmamızı sağladı." Kaynak: TCD
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için şimdi oturum açın.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.