Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

  • Admin
Gönderi tarihi:

EV (Elektrikli Araç) Tekerlek Boyutunun Elektrikli Aracın Menziliyle Ne İlgisi Var?

Jant ve lastik boyutu ve ağırlık, menzili önemli ölçüde etkileyebilir.

ev-lastik.jpg

Sektör, birçok modern otomobilin fabrikadan on yıl öncesinin en büyük satış sonrası jantlarını bile gölgede bırakan jantlarla çıktığı noktaya kadar ilerledi. Otomobil üreticileri, bazı durumlarda 24 inçe ulaşan jant boyutları sunuyor. Bu jantlar genellikle harika görünüyor ancak sürüş kalitesi, iç ses seviyeleri, yakıt ekonomisi ve hızlanma gibi bir aracın performansının çeşitli alanlarını etkileyebilecek dezavantajlara sahip. Bu etkiler, küçük değişikliklerin sürüş menzili ve verimlilik üzerinde belirgin bir etkiye sahip olabileceği elektrikli araçlar için daha da artırılabilir.

Neredeyse her araçta jant boyutlarını değiştirmek mümkün olsa da, bir boyutu başka bir boyutla değiştirmenin, ortaya çıkan birleşik jant ve lastik çapı önceki kurulumdan değişmese bile, bir EV'nin menzilini etkileyebileceğini unutmamak önemlidir. Otomobil üreticileri, verimliliği ve performansı en üst düzeye çıkarmak için jant ve lastik boyutlarını dikkatlice seçer ve fabrika kurulumunu değiştirmek, olumlu olanlardan daha fazla olumsuz etkiye sahip olabilir. Jant boyutlarının EV performansını ve menzilini nasıl etkileyebileceğine daha yakından bakalım.

Tekerlek Boyutlarını Değiştirmenin Temelleri

Tüm modern araçlar, motor yağı sıcaklığından haznede ne kadar ön cam yıkama sıvısı kaldığına kadar her şeyi izleyen çeşitli bilgisayarlar ve sensörlerle birlikte gelir. Ayrıca, tekerleklerin dönme hızına göre hesaplanan aracın hızını ve kilometre sayacı kilometresini de izlerler. Fabrika çap ölçümlerini aşan daha büyük tekerlekler ve lastikler, hız göstergesinin daha düşük bir hız okumasına ve kilometre sayacının daha az mil saymasına neden olabilir. Tekerlek ve lastik çapı fabrika ayarından daha küçükse, aynı şey tersi için de geçerlidir.

Aracının tekerlek boyutunu artırmak isteyen herkes, lastiğin yan duvar yüksekliğini de fabrika tekerleği ve lastiğinin orijinal birleşik boyutuna uyacak şekilde azaltmalıdır. Aynı zamanda, daha düşük profilli lastikler takmak, tekerlekler ile yol arasında daha az kauçuk olması anlamına gelir ve bu da daha az konforlu bir sürüşe yol açabilir.

EV Tekerlek Boyutlarının Menzili Nasıl Etkilediği

Birçok yeni EV, Sailun ERange EV lastiği gibi sürtünmeyi ve yuvarlanma direncini azaltmak için tasarlanmış lastiklerle birlikte gelir. Benzersiz bir sırt deseni, özel kauçuk bileşikleri ve EV menzilini en üst düzeye çıkarırken keyifli sürüş dinamiklerini, düşük ses seviyelerini ve üstün dayanıklılığı koruyan diğer özelliklere sahiptirler. Bu lastikleri EV'ler için tasarlanmamış bir setle değiştirmek mümkündür, ancak özel ürünlere dahil edilen avantajlardan bazılarını kaybedebilirsiniz.

Tekerlek boyutunuzu artırmayı planlıyorsanız, yeni lastiklere ihtiyacınız olacak. Daha büyük tekerleklere uyan EV'ye özel lastikler bulabilirsiniz, ancak tekerlek çapındaki bir artış genellikle genişlikte bir artışla birlikte gelir. Bu, tekerlek ve lastik çapı orijinal setle eşleşse bile lastiğe daha fazla yuvarlanma direnci getirir. Sürüş menzilinizi ve konforunuzu olumsuz etkilemenin ötesinde, daha geniş tekerleklerin tekerlek yuvalarının içini sürttüğünü ve dönüş ve fren performansının beklediğinizden farklı olabileceğini de görebilirsiniz.

Ayrıca, yaylanmamış ağırlık olarak bilinen şeye katkıda bulunan tekerlek ağırlığını da dikkate almak önemlidir. Terim, tekerlekler ve lastikler, fren sistemi ve daha fazlası gibi araç bileşenlerini ifade eder. Malzeme teknolojilerindeki gelişmeler sayesinde, birçok yeni performans tekerleği fabrika kurulumundan daha hafiftir, ancak diğerleri özellikle boyut arttıkça ağırlık ekler. Daha ağır tekerlekler dönmek için daha fazla enerji gerektirir ve bir EV'nin aküsüne daha fazla yük bindirebilir.

EV Tekerlek Boyutlarında Dikkate Alınması Gereken Diğer Faktörler

Menzil ve performansın ötesinde, dikkate almanız gereken birkaç şey var. Kaliteli satış sonrası tekerlekler pahalıdır ve bunları sarmak için gereken daha büyük lastikleri satın almadan önce. Elektrikli araçlar ayrıca lastikleri eşdeğer gazlı modellere göre daha hızlı aşındırma eğilimindedir, bu nedenle daha yüksek bir maliyetle daha sık lastik değişimi için ödeme yapmak zorunda kalabilirsiniz.

Bazı satış sonrası jantlar, tasarımını sevseniz bile aracınızda garip görünebilir. Fabrikasyon göbekler ve bileşenlerle daha geniş jantlar kullanmak, jantın çamurluklardan dışarı çıkmasına ve aracınıza "kaykay" görünümü vermesine neden olabilir. Ayrıca, seçtiğiniz jantların EV'nizin ağır kaldırım ağırlığını karşılayabilecek bir yük derecesine sahip olduğundan emin olmak da iyi bir fikirdir.

Son olarak, yolcularınızı düşünün. Jant boyutlarında bir veya iki inçlik bir artış, lastik yan duvarını aynı miktarda küçültmek anlamına gelir ve bu da EV'nizin sürüş kalitesini ve iç gürültü seviyelerini önemli ölçüde etkileyebilir. Sailun ERange gibi lastikler, benzinli motoru olmayan elektrikli araçlarda belirginleşebilen ve bunları bastırmak için mekanik sesler çıkaran gürültü seviyelerini azaltmak için tasarlanmıştır.

Ödevini yaptıysan ve ortaya çıkabilecek yan etkileri dikkatlice değerlendirdiysen, satış sonrası jantlarla çok daha iyi bir deneyim yaşayacaksın.

Kaynak: Inside EvGlobals

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.