Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 1 Ekim , 2024 Admin Gönderi tarihi: 1 Ekim , 2024 12 Yıllık Mars Yolculuğu Curiosity'nin Tekerleklerine Ne Yaptı? NASA'nın Curiosity keşif aracı 2012'de Mars'a indi ve o zamandan beri Kızıl Gezegen'in yüzeyini keşfetmek için çalışmaya başladı. Bu süreçte, küçük gezen tekerleklerine pek de nazik davranmayan ay yüzeyinin 20 milden fazlasını geçti. NASA'nın Curiosity göreviyle ilgili yeni bir güncellemede, uzay ajansı Curiosity'nin kızıl gezegende geçirdiği 12 yıl boyunca yaşadığı aşınma ve yıpranmayla ilgili birkaç fikir paylaştı. Bu süre zarfında 20,13 mil kat etti ve bu çok uzak görünmese de, Mars'ın yüzeyi küçük aracın tekerleklerinde tahribata yol açtı. Curiosity'nin tekerleklerindeki kontrol, aracın Mars yüzeyinde 4.315. sol'una ulaşmasıyla geldi, bu da Mars'ın bir güne eşdeğeri. NASA bir blog yazısında, aracın "engebeli arazide nasıl dayandığını" görmek için zaman zaman bu tür kontroller yaptığını açıkladı. Dünya'daki mühendisler, Curiosity'deki kameraları tekerleklerine doğrultarak, Mars arazisini geçmek için kullandığı altı tekerlekteki aşınmayı görebiliyor. CNET'in bildirdiğine göre, Kızıl Gezegen'de sadece 20 mil kat etmelerine rağmen, tekerlekler artık kenarlarda biraz pürüzlü görünüyor. Bir lastik tamir takımınız var mı? Curiosity, kayalık, engebeli Mars arazisinde sürüş yaparken tekerleklerinde birkaç delik tespit etti, ancak sırt deseni bozulmamış gibi görünüyor. CNET'in bildirdiğine göre: NASA durumu önemsemiyor. Hasar yıllardır artıyordu, bu nedenle keşif aracı ekibi tekerleklerin ömrünü uzatmak için bazı akıllı çözümler buldu. Ekip, keşif aracının yolunu inceliyor ve özellikle kötü arazilerden kaçınmaya çalışıyor. Curiosity ayrıca belirli tekerleklerdeki zorlanmayı azaltmak için engebeli yamalar üzerinden geriye doğru gidebiliyor. Curiosity tekerleklerini düzenli olarak kontrol ediyor. Tekerleklerin farklı kısımlarını ortaya çıkarmak için birden fazla görüntü seti ve sürüş yapıyor. Ancak, Marslı bir gezginin tekerleğinde oluşan bir yırtık, Hyundai Elantra'nızdaki lastikte oluşan bir yırtık kadar ciddi değildir, çünkü Curiosity Dünya'da bulabileceğiniz türden hava dolu lastikler kullanmaz. Bunun yerine, aracın altı alüminyum tekerleği altı telden, şekillerini korumak için bir sertleştirme halkasından ve çekişi desteklemek için dış tarafta basit bir şerit deseninden oluşur. NASA, bu tür bir aşınmanın tekerleklerin dış tarafında "beklendiğini" bildiriyor, çünkü alüminyum şeritler arasında en incedir. Bu, sırt desenindeki boşlukların daha önce tespit edilen türden hasarlara karşı hassas olduğu anlamına gelir. Aslında, Curiosity'de gözlemlenen hasar, ajansın 2021'de Mars'a inen Perseverance gezgini için tekerlek tasarımını iyileştirmesine yardımcı oldu. Yeni gezginin daha büyük çaplı tekerlekleri ve jantların daha uzun süre dayanmasına yardımcı olması gereken daha yakın, düz bir sırt deseni var. Belki de bu, Elon Musk'ın önümüzdeki birkaç yıl içinde gerçekleşeceğini iddia ettiği Mars görevlerinde bir sürü yedek gezici lastiği taşımasına gerek kalmayacağı anlamına geliyor. Kaynak: Jalopnik Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.