Gönderi tarihi: 30 Eylül , 2024 Eyl 30 Admin Stellantis Krizle Karşı Karşıya: Düşen Satışlar, Taşan Stok ve Artan Bayi İsyanı Öncelikle Sytellantis altındaki markalara bir göz atalım Dünyanın dördüncü büyük otomobil üreticisi Stellantis, 2024'ün ilk yarısında satışları %16 düştüğü için ABD'de bir düşüş yaşıyor. Şirketin Amerikan markaları büyük bir darbe alıyor; Jeep %9, Ram %26'lık şaşırtıcı bir düşüş, Chrysler %8 ve Dodge %16 düştü. Kötü satışlar artan bir envanter fazlasına yol açtı ve Stellantis'i satılmayan araçları satmak için fiyatları düşürüp daha büyük indirimler sunarak çabalamaya zorladı. Şirket başlangıçta ABD envanterini 2025'in başlarında 330.000 araçla sınırlamayı planlamıştı ancak şimdi umutsuzluk içinde Stellantis bu hedefe bu yılın sonuna kadar ulaşmayı hedefliyor. Daha da kötüsü, 2023'teki aynı döneme göre 2024'ün ikinci yarısında ABD bayilerine 200.000 daha az araba göndermeyi planlıyorlar; bu başlangıçta tahmin ettikleri azalmanın iki katı. Durgunluğun arkasında ne var? Stellantis, "küresel endüstri arka planındaki bozulmayı" suçluyor ve Çinli otomobil üreticilerinin artan rekabetini savuşturmakta zorlandığını kabul ediyor. Ancak, ABD'deki büyük markalarındaki zayıf performans, şirketin uzun vadeli stratejisi hakkında daha derin soruları gündeme getiriyor. Rakamlar kasvetli bir hikaye anlatıyor. Alfa Romeo'nun Giulia'sı, ABD'deki en yavaş satılan araba olma ayrıcalığına sahip ve bayilerde ortalama 617 gün bekletiliyor. Stelvio ve Fiat 500e de çok geride değil ve her biri 450 günden fazla envanterde kalıyor. Bu arada, Jeep Renegade gibi üretimi durdurulan modeller ve Dodge Hornet gibi daha yeni çıkanlar da toz topluyor. Satılmayan bu otomobil bolluğu, Stellantis'in 2024 mali görünümünde keskin bir düşüşe yol açtı. Şirket, tahmini işletme geliri marjını çift haneli rakamlardan %5,5 ila %7'ye düşürdü ve hasarın büyük kısmını Kuzey Amerika çekti. Bir zamanlar pozitif nakit akışı olarak beklenen şey, artık -5 milyar avro ile -10 milyar avro arasında değişen tahminlerle potansiyel bir felakete dönüştü. Kriz, Stellantis'in ABD bayileri arasında açık bir isyana yol açtı. Stellantis Ulusal Bayi Konseyi, CEO Carlos Tavares'e sert bir mektup yazarak onu şirketi bir "felakete" sürüklemekle ve Jeep, Ram, Dodge ve Chrysler'in "hızlı bozulmasının" suçunu doğrudan kendisine yüklemekle suçladı. Tavares'in sözleşmesinin Ocak 2026'da sona ermesiyle Stellantis şimdiden onun yerine geçecek kişiyi arıyor, ancak şirket yetkilileri bunun normal bir sürecin parçası olduğunu iddia ediyor. Artan huzursuzluğa rağmen Tavares, mevcut beş yıllık görev süresinin ötesinde de kalabilir. Ancak durum kontrolden çıktıkça hem yatırımcılar hem de çalışanlar Stellantis'in gemiyi düzeltip düzeltemeyeceğini veya bir kırılma noktasına doğru gidip gitmediğini merak ediyor. Bayiler aşırı envanterde boğulurken ve şirketin mali durumu hızla batarken Stellantis'in geleceği belirsiz görünüyor. Tavares ve ekibinin bir dönüşüm gerçekleştirmesi için baskı artıyor, ancak rakipler yaklaştıkça olasılıklar onlara karşı. Kaynak: AutoMagazine International
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.