Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 22 Eylül , 2024 Admin Gönderi tarihi: 22 Eylül , 2024 Çin'in tekerlek içi kompakt elektrik motoru 201 beygir gücüyle çok iyi bir menzil vaat ediyor Çin'in Guangzhou Otomobil Grubu (GAC), bildiğimiz şekliyle elektrikli araçlarda devrim yaratabilecek, tekerlek içi motor olarak da bilinen yeni bir sıralı elektrik motorunu tanıttı. Sıralı elektrik motorunun temel özelliği, aracın tekerleğine takılabilmesi ve üreticilerin aktarma organlarını daha kompakt hale getirmek için dişli kutularını, tahrik millerini ve diğer parçaları tamamen çıkarabilmesidir. Oyun değiştirici, günümüzde EV'lerde kullanılan elektrik motorlarının performansından çok daha yüksek olan, dakikada 30.000 devir (rpm) gerçekleştirebilir. Ecoticias'ın bir raporuna göre, motor oldukça küçük ve çapı sadece 330 mm. Bu, her tür ve boyuttaki araç tekerleğine sığma şansını artırıyor. Raporda ayrıca, yalnızca 37 pound (16,8 kg) ağırlığa sahip olduğundan da bahsediliyor; bu, yalnızca performansı artırmakla kalmıyor, aynı zamanda aracın genel olarak hafif kalmasına da yardımcı oluyor. Sıralı motor yaklaşık 201 fren beygir gücü (bhp) çıkış üretebilir. Bhp, sürtünme ve diğer faktörlerden kaynaklanan kayıplar hesaba katıldıktan sonra bir arabanın motorunun gücünün ölçü birimidir. GAC'nin tekerlek içi motoru Tekerlek içi motorun artan verimliliği, azaltılmış ağırlığı ve vites kutusu ve diğer bileşenlerin hariç tutulması, söz konusu aracın performansında önemli iyileştirmelere yol açabilir. Ecoticias raporuna göre, tekerlek içi motor EV'ye 31 mile (50 km) kadar ek menzil sunabilir ve bu da onları daha da kazançlı hale getirir. Motor ayrıca yüksek tepe verimliliğine sahiptir ve pazardaki mevcut oyuncuları oldukça geride bırakarak onu gerçek dünya uygulamaları için ideal hale getirir. Ayrıca EV'yi şehir yollarında ve otoyollarda düzenli işe gidip gelmenin yanı sıra arazi sürüşü için uygun hale getirebilen 350 Nm'lik maksimum torka sahiptir. GAC, tekerlek içi motoru 2025 yılına kadar seri üretmeye başlamayı planlıyor, Grup ayrıca uyarlanabilirliği artırmak için piyasada bulunan çeşitli elektrikli araç teklifleriyle entegre etmeyi düşünüyor. EV'ler aracılığıyla dünyayı karbondan arındırma GAC'nin tekerlek içi motoru, EV'lerin benimsenmesi yoluyla dünyayı karbondan arındırma yarışında bir başka büyük başarı olarak düşünülebilir. Geleneksel EV'ler bu yönde kesinlikle bir adım ileri olsa da, gelişmiş teknolojiye sahip daha büyük ve daha iyi araçlar, müşterilerin bunları geleneksel ICE araçlarına tercih etmesinde her zaman önemli bir rol oynayacaktır. Son zamanlarda, tekerlek içi motorların geliştiricisi olan Protean Electric, Gen 5 ProteanDrive modüler mimarisi üzerine inşa edilmiş yeni bir ürün paketi de tanıttı. Protean'ın Gen 5 platform genişlemesi, bu ayın başlarında Cenex Expo 2024'te sergilendi. Şirket, 110 kW ve 1500 Nm tork sağlayan ProteanMotor Pm18 – 800V'yi tanıttı. “Tekerlek içi motorlar, üstün verimlilik, performans ve tasarım esnekliği sunarak elektrikli araçların geleceğini dönüştürüyor ve bugün bu yeniliğin ön saflarında olduğumuzu gösteriyoruz. IWM deneyimimiz ve Gen5 modüler platformumuzun uyarlanabilirliği, kompakt ve hafif bir ürün olan Pm-18 800V'yi yaratmamızı sağlıyor,” diyor Protean Electric'in Baş Teknoloji Sorumlusu Stephen Lambert. Kaynak: IE
Önerilen İletiler
Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın
Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...
Bir Hesap Oluşturun
Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!
Yeni Bir Hesap OluşturunGiriş Yap
Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.
Giriş Yapın