Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

  • Admin
Gönderi tarihi:

Bu Tip Elektrikli Araç Şarj Cihazı Yaygın Kullanıma Geçebilir mi?

Beam Global, güneş ve rüzgar enerjisi üreten ve ayrıca park halindeki elektrikli araçlara kamu tarafından üretilen enerji sağlayan ve ayrıca geceleri sokak lambası sağlayan yeni bir kaldırım kenarı şarj cihazı türü piyasaya sürüyor.

ruzgar-ve-gunes-enerjisi-elektrikli-otomobil-sarj-sokak-lambasi.jpg

Şarj cihazları, yeni inşaat ve şebeke bağlantılarına olan ihtiyacı ortadan kaldırarak değiştirdikleri sokak lambalarının mevcut şebeke bağlantılarını kullanıyor.

BeamSpot, şirketin diğer güneş şarj cihazları gibi kendi bataryasına sahip ve bu da enerjiyi toplayıp daha sonra elektrikli araçlara sağlamalarına olanak tanıyor.

Şu ana kadar mevcut elektrik bağlantılarını kullanan birçok direğe monte kaldırım kenarı şarj cihazı gördük ve şebekeden bağımsız olarak enerji toplayan ve depolayan güneş enerjili şarj cihazları gördük.

Beam Global tarafından geliştirilen yeni bir şarj cihazı türü, bu iki konsepti bir araya getirirken aynı zamanda geleneksel sokak lambalarının rolünü de üstleniyor.
BeamSpot olarak adlandırılan bu şarj cihazı türü, güneş, rüzgar ve kamu tarafından üretilen enerjiyi, mevcut sokak lambalarının yerini alacak ve yine de mevcut elektrik bağlantılarının ve temellerinin bir kısmını kullanacak şekilde kendi enerji depolamasına sahip bir şarj cihazında birleştiriyor.

Şarj cihazı, güneşlik kanopiye ek olarak, sağlanan ve üretilen enerjiyi depolamak için bir pil kullanır ve bunu altına park edilmiş EV'lere dağıtabilir.

Konsept, şarj cihazı bulunan sabit bir gecelik park yeri olmayan şehir sakinleri de dahil olmak üzere, artan kentsel şarj sıkıntısı sorununu ele almayı amaçlamaktadır.

Beam Global CEO'su Desmond Wheatley, "En fazla EV'nin bulunduğu bölgeler, altyapı dağıtımında ve artan elektrik talebini yönetmede genellikle önemli zorluklarla karşı karşıya kalıyor" dedi. "Geleneksel şarj altyapısının kurulumu maliyetli ve yıkıcı olabilir ve genellikle mevcut kamusal alanlarda önemli değişiklikler gerektirir."

BeamSpot'un avantajlarından biri, tamamen yeni direk kurulumu gerektirmemesidir; bu da maliyetli ve zaman alıcı izin alma, hendek kazma ve geçiş hakları gerektirir, bunun yerine mevcut direk montajını değiştirir.

Elbette, şüphesiz tahmin ettiğiniz birkaç dezavantajı da var. Bu üniteler DC hızlı şarj hızları sağlamayacak ve pil ve güneş panelleri gerektiğinden diğer dönüştürülmüş sokak lambası şarj cihazı konseptleriyle karşılaştırıldığında bile bazı gerçek maliyetler söz konusu.

Bu nedenle bunlar, yalnızca mevcut aydınlatma altyapısına bağlanan ve bir matkap ve birkaç kelepçeyle kurulumu birkaç saat süren, kamu hizmeti tarafından sağlanan elektriğe güvenen en ucuz 240 volt Seviye II şarj cihazlarıyla özellikle fiyat açısından rekabetçi olmayacak. Bu, en ucuz donanım aracılığıyla şarj noktası sayısını en üst düzeye çıkarmak isteyen şehirler için onları daha az çekici hale getirebilir.

Avantajları arasında, düzinelerce EV'nin hepsi şehir merkezindeki birkaç sokakta şarj olsa bile şebekeye yük bindirmeyecek yenilenebilir enerji üretimi yer alıyor. Doğal bir afet durumunda, bu tür şarj cihazları yerel kamu hizmeti elektriği günlerce kesildiğinde EV'leri şarj edebilecek.

Bol güneş ışığı alan veya belki de çok fazla güneş ışığı alan şehirler için uzun vadeli bir çözüm olarak, bu teknoloji halihazırda şebekeden bağımsız güneş şarj cihazları kullanan belirli şarj çölleri için iyi bir uyum olabilir.

Kesinlikle, güneş enerjisi fırsatlarının bol olduğu ve bir bölgedeki trafik hacminin ve elektrik maliyetlerinin yerel olarak üretilen gücü destekleyebileceği Amerikan güneybatısındaki şehirleri ve kasabaları düşünüyoruz.

"BeamSpot ürün serimizin hem Amerika'da hem de Avrupa'da gerçek sorunları çözeceğine inanıyoruz: insanların en çok ihtiyaç duyduğu yerlerde, kaldırımda, sokakta ve otoparklarda şarj erişimini genişleteceğiz," dedi Wheatley.

Bu tür şarj cihazları önümüzdeki yıllarda ABD'nin bazı bölgelerinde yaygınlaşacak mı yoksa bu konsept nihayetinde çok fazla donanım mı gerektiriyor? Aşağıdaki yorumlarda ne düşündüğünüzü bize bildirin.

Kaynak: Autoweek

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.