Gönderi tarihi: 13 Eylül , 2024 1 yıl Admin Elektrikli Araçlarda Hyundai'nin Menzil Kaygısıyla Mücadele Planı Aslında Yeni veya Çığır Açıcı Bir Şey Değil Hyundai, daha önce kullanılan bir sisteme dayalı olarak menzil kaygısını ele almak için Genişletilmiş Menzilli Elektrikli Araç (EREV) ile yeni bir plan yaptı ve bu, EV'lerin kitlesel benimsenmesini başlatan bir tetikleyici olabilir. Daha fazla tüketici elektriğe geçmeyi düşündükçe, birçoğu sınırlı menzil ve şarj altyapısının kullanılabilirliği konusundaki endişeler nedeniyle tereddüt ediyor. Hyundai'nin EREV'i, tamamen elektrikli bir aracın avantajlarını küçük bir yerleşik benzinli jeneratörün ek güvenliğiyle birleştirerek kaygıyı hafifletmeyi amaçlıyor. Bu yaklaşım tamamen yeni değil - geçmişteki EV'ler menzil uzatıcıları kullanmaya çalıştı, ancak karışık sonuçlar elde etti. Ayrıca, bu girişimler daha yüksek kaliteli EV'lere entegre edildi ve daha fazla menzil sağlamak için bazen engelleyici olan daha büyük bir bataryanın maliyeti, bu premium araçların yüksek fiyatına yansıtıldı. Hyundai'nin genişletilmiş menzilli sistemlere dahil olması, bu teknolojiyi aşağı pazara çekebilir ve daha küçük, uygun fiyatlı EV'leri daha fazla alıcı için daha erişilebilir hale getirebilir. Size mümkün olan en güncel ve doğru bilgileri sunmak için, bu makaleyi derlemek için kullanılan veriler InterestingEngineering, Edmunds ve PC Mag gibi çeşitli üretici web sitelerinden ve diğer yetkili kaynaklardan alınmıştır. Elektrikli araçlardaki menzil kaygısını, psikolojik kökenlerini ve teknoloji ve zihniyet değişikliklerinin bunu nasıl hafifletebileceğini anlayın. Hyundai'nin Genişletilmiş Menzilli Elektrikli Aracı (EREV), elektrikli araç benimsemesindeki en büyük engellerden biri olan menzil kaygısını aşmak için yenilikçi bir yaklaşımdır. Küçük bir içten yanmalı motoru jeneratör olarak kullanmak, EV sürücülerinin şarj istasyonlarına göre bir rota planlamadan çok daha uzun mesafeler kat etmelerini sağlayacaktır. EREV'lerin EV'lerden ve PHEV'lerden Farkı Nedir? Şu anda içinde yaşadığımız EV, sektörde büyük ölçüde değişen pilinin kapasitesiyle sınırlıdır. Pillerin uzun yolculukları tamamlamak için sık sık şarj edilmesi gerekir, ancak EREV bir yedek plan sağlar. Pilin elektrik menzili tükendiğinde, benzinli motor devreye girerek tekerlekleri doğrudan çalıştırmak yerine, pili anında şarj etmek için elektrik üretir. EREV sistemi, bir EV'nin tüm temel bileşenlerini içerir: tahrik tekerleklerine güç veren elektrik motoru(ları), motorlara elektrik sağlayan yerleşik bir pil ve aksi takdirde kaybolabilecek enerjiyi yakalamak için rejeneratif bir fren sistemi. Bir plug-in hibrit gibi, bir ICE ve bir yakıt deposu da içerir, ancak her ikisi de mevcut PHEV'lerdekilerden önemli ölçüde daha küçüktür. EREV'lerin Avantajları EREV, tüketicilere bir EV ve bir PHEV'in en iyi özelliklerini sunarak fayda sağlar: verimlilik ve çevre dostu olma, esneklik ve genişletilmiş menzil ile bir araya gelerek menzil kaygısını azaltır ve bir EV'yi hem günlük işe gidip gelme hem de uzun yolculuklar için pratik bir seçenek haline getirir. Paris merkezli bir girişim, EV'lerde uzun yolculukları çok daha stressiz hale getirecek benzersiz bir çözüm buldu Hyundai'nin Genişletilmiş Menzilli Elektrikli Aracı (EREV), şirketin Tucson Plug-in Hybrid gibi mevcut plug-in hibrit ürünlerinden önemli bir evrimi temsil ediyor. Tucson PHEV, elektrikli sürüş ve benzin desteğinin bir karışımını sağlarken, hala büyük ölçüde ICE'ye güveniyor ve bu da yalnızca elektrikli sürüşü etkili bir şekilde sınırlıyor. Bunun aksine, Hyundai'nin EREV'i, yalnızca elektrik üretmek ve gerektiğinde pili doldurmak için hizmet veren bir benzinli motorla (mevcut Hyundai Tucson PHEV'lerinin yaklaşık yarısı büyüklüğünde) elektrikli bir araç olarak çalışmak üzere tasarlanmıştır. Bu, odağı yalnızca elektrikli sürüşe kaydırır ve şehir içi yolculuklar, şehirler arası yol gezilerine dönüşür. Menzil uzatıcı motor eklenmesine rağmen, BMW i3 REx hala sınırlı menzili ve BMW'nin saygı duyduğu sürüş dinamiklerini etkileyen menzil uzatıcının sarsıcı aktivasyonu nedeniyle eleştiriliyordu. Hyundai'nin EREV'i, 900 millik menzil ve kusursuz güç aktarımı potansiyeliyle bu iki sorunu da düzeltmeyi amaçlıyor. Bir Hyundai EREV'i Ne Zaman Bekleyebiliriz Hyundai, EREV üzerinde birkaç yıldır çalışıyor, pil verimliliğini artırmaya ve ICE jeneratörünü tek bir şarjla rahatça 400 mili aşabilen ve bunu %50'ye kadar geçebilen bir araç sunacak şekilde optimize etmeye odaklanıyor. Prototiplerin 2025 ortalarında test edilmesi ve tam ölçekli üretimin 2026 sonlarında hedeflenmesi bekleniyor. Hyundai, ilk pazar lansmanının Kuzey Amerika ve Çin için planlandığını, EV'lerin yaygın olarak benimsenmesi ve uzun mesafeli sürüşe olan eğilimi nedeniyle Avrupa'nın erken eklendiğini söylüyor. İlk planlar, Hyundai'nin 2030 yılına kadar yıllık iki milyon EV satışı hedeflediği için, muhtemelen 2027 model yılı kadar erken bir tarihte Genesis GV70 ve Hyundai Santa Fe'ye entegre edilmesini öngörüyor. Hyundai EREV, EV Pazarını Nasıl Sarsacak? Hyundai'nin EREV'i, EV menzilini yalnızca mevcut gerçekliğin çok ötesine taşımakla kalmayıp, aynı zamanda BMW gibi üreticilerin yakınlık duyduğu dizel bir binek araçta uzun mesafeli yüksek hızlı sürüşle şu anda mümkün olanı da karşılayabilecek şekilde bir oyun değiştirici olmaya hazırlanıyor. Hyundai EREV araçları, tek bir şarj/yakıt doldurma ile 550+ milden fazla bir sürüş menzili sunmayı hedefliyor. Ford, menzil kaygısını ele almak için heyecan verici bir plana sahip, ancak teoride duyulduğu kadar iyi mi? Hyundai'nin EREV teknolojisi, genellikle yaygın EV benimsenmesinin önündeki en önemli engel olarak algılanan menzil kaygısını doğrudan ele alarak elektrikli araç pazarında devrim yaratma potansiyeline sahip. Hyundai, geleneksel bir EV'nin avantajlarını, küçük bir gazla çalışan jeneratörün kullanımıyla sürekli gelişen bir plug-in hibritin menzil güvencesiyle birleştirerek, menzil genişletici görevi görerek, sürücülerin elektrikli sürüşün çevresel avantajlarından ve maliyet tasarruflarından yararlanmalarını sağlayacak bir çözüm sunmaya hazır. EREV Yeni Değil ve Sadece Bir Adım İleri EV menzilini uzatmak için bir ICE kullanmanın "yeni düşünce" olmadığı kabul ediliyor. BMW i3 REx gibi menzil genişletici araçlara yönelik erken girişimler, bu tür sistemlerin potansiyelini vurguladı ancak aynı zamanda güç kaynakları arasındaki ani geçişler gibi zorlukları da ortaya çıkardı. Ancak, yerleşik sistem kontrolleri beş yıl öncesine göre bile uzun bir yol kat etti. Hyundai'nin EREV'i, önceki teknolojilerin eksikliklerini ele alan daha rafine ve yetenekli bir çözüm sunarak evrimin bir sonraki adımını temsil ediyor. Ancak, bunun da doğru yönde bir sonraki büyük sıçramaya doğru atılmış bir adım olduğu hissine kapılıyoruz. Kaynak: TopSpeed
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.